abonnement Unibet Coolblue
pi_36408105
Breakcore? wat is dat?

hier een paar pogingen om het te beschrijven:
quote:
Breakcore is a loosely defined electronic music style that brings together elements of jungle, hardcore techno and IDM into a breakbeat-oriented sound that encourages speed, complexity, impact and maximum sonic density. Similar to punk or jazz music, breakcore adheres to a loose set of stylistic 'rules'. Musically, breakcore is centered around the deconstruction and creative reassembly of common breakbeats from other music genres.
http://en.wikipedia.org/wiki/Breakcore
quote:
Breakcore is the ultimate post genre, it has 20 years of dance music to steal from, 30 years of punk, 50 years of rock and roll. Or wait, what if we leave all the boring stuff out if it, skip all the rules and the fixed bpms and the uptight subculture mentality and just take whatever’s fastest, funniest and most intense! So here we have it: Jungle vs Aphex vs Thunderdome vs Blackmetal vs 303 Acid vs Whitney Houston vs Scooter vs straightedge hardcore vs de M-kids vs progrock vs kozzmozz vs Alana Dante vs industrial versus YOU

WOOD
heel kort door de bocht: Een energieke mix van Jungle, Hardcore, en een hoop gekkigheid

een okay 'column' over breakcore: http://www.fadeoutmag.nl/news/detail.php?sid=9

sites:
www.c8.com (heel veel tracks te downloaden!)
www.cockrockdisco.com
http://wood.widerstand.org
www.raggacore.com
www.capslock.nu (met handige partyagenda)
www.ketacore.com
www.ambush.com
www.addictrecords.com
www.planet-mu.com
www.adnoiseam.net
www.bong-ra.com
www.fugazi.net/death/
www.tigerbeat6.com
www.c10cl12.com/
www.sublightrecords.com
http://peaceoff.c8.com
www.hymen-records.com
www.zodrecords.com


Break on!




[ Bericht 9% gewijzigd door Yorrit op 27-03-2006 17:39:56 ]
  maandag 27 maart 2006 @ 16:29:49 #2
67643 iDex
opdondertje
pi_36408156
test?
pi_36408196
Ja, voorbeeldje?
  Moderator maandag 27 maart 2006 @ 16:31:25 #4
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_36408205
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_36408209
een paar feestjes voor de komende tijd:
quote:
Muziek Kapot Moet !

Vrijdag 21 april

PEACE OFF’s : TRASH 'N' READY TOUR featuring:

ROTATOR .france [chopped up breaks ]

KRUMBLE . france [original killa stylez ]

CARDOPUSHER .venezuela [ mash up ragga hardcore at his maximum!!!]

+
CAPSLOCK [ketacore]
FFF [wreck-havoc]
DIGIT216 .usa [Death to False Metal, Bar][Core] NYC]

& DJ ULTRAMARS .france [Mars Assault soundsystem]

Deur: 22.00 – 04.00

Prijs: 5,-

@ OCCII, Amstelveenseweg 134, Amsterdam
quote:
za 6 mei @ worm, o.v.b:
- OTTO VON SCHIRACH
- SUBJEX
- ETSCHABERRY
- dj BIOXYD
quote:
Massive Speaker Destruction

zaterdag 27 mei 2006
JV Unitas Wageningen
23:00 - 05:00 (deur open tot 01:30!)
entree 4 euro

FFF
Assassin
Capslock vs B.Slave [live]
Atiq vs Enk [live]
d.a.TIST [live]
Stingray
RibTickler

http://www.jvunitas.nl/?pid=462
http://partyflock.nl/party/61405.html
quote:
15 JUNI PLANET-MU night.
met
MU-ZIQ
VENETIAN SNARES

@Paradiso
  maandag 27 maart 2006 @ 16:32:12 #6
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_36408222
Ik wil wel eens naar een goed Breakcore feest </tvp>
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  maandag 27 maart 2006 @ 16:33:57 #7
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_36408278
Ad Noiseam .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_36408279
breakcore gaat keihard kan ik je vertellen
pi_36408309
Okay dan.
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_36409041
geef mij maar CoreCore
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 27 maart 2006 @ 17:35:05 #11
16049 BJB
cluods in the haed
pi_36410015
quote:
Op maandag 27 maart 2006 16:33 schreef Posdnous het volgende:
Ad Noiseam .
Niet echt breakcore, op wat verdwaalde plaatjes van Enduser en Bong-Ra na.

Ik ga eerder voor het Franse Peace Off, een label dat als een van de weinigen nog enigszins vernieuwing nastreeft in het genre. Geen flauw raggae of jungle-gedoe, maar onnavolgbare edits en absurde energieboosts. Check vooral D'Kat.
pi_36411923
BREAKCORE OHNE ANTIVIRUS

7 april
goudvishal, arnhem
Stijl breakcore
Zaal open 22:00
Entree ¤ 5,00
na 23:00 ¤7,00

Met Servants Of The Apocalyptic Goat Rave (live), Bong-ra (live), Sickboy (live), Bart Hard (dj), Kingpin (dj), Nano.strike (live), Xanaxasax (live), Feragga (dj)


bong-ra, sickboy
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_36411964
Servants vielen mij een beetje tegen... iets teveel straight up hardcore.
pi_36413182
mja ik hoop ook hard dat bong-ra zelf lekker lompe ragga shit gaat draaien en sickboy zn verknipte breaks dringooit
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_36416569
Hoe zit het met VSnares en Muziq in Paradiso. Wanneer begint die kaartverkoop?
pi_36429506
quote:
Op maandag 27 maart 2006 21:04 schreef Disorder het volgende:
Hoe zit het met VSnares en Muziq in Paradiso. Wanneer begint die kaartverkoop?
check www.paradiso.nl ?
ik weet t niet
  vrijdag 31 maart 2006 @ 14:47:45 #17
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_36524358
quote:
Op maandag 27 maart 2006 16:34 schreef alsem het volgende:
breakcore gaat keihard kan ik je vertellen
Inderdaad, ik was gisteren uit in een jongerencafe en er werd gewoon Venetian Snares en andere breakcore gedraaid.. Dat was de eerste keer in m'n leven dat ik breakcore hoorde bij het uitgaan. En steeds vaker kom ik mensen tegen die het kennen en waarderen, zelfs m'n nieuwe huisgenote houdt ervan !
pi_36549419
van de ene kant wel leuk dat t groter word, dat er meer vaste feestjes komen waar je je geen zorgen om hoeft te maken of het wel doorgaat of datjje in een lekkende schuur staat.
van de andere kant jammer natuurlijk dat een obscuur stukje muziek naast, tussen of voor andere 'dansmuziekgenres' komt te staan
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_36549752
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 13:45 schreef digfeedshit het volgende:
van de andere kant jammer natuurlijk dat een obscuur stukje muziek naast, tussen of voor andere 'dansmuziekgenres' komt te staan
Hoezo?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_36549853
breakcore is het electronische muziekgenre wat zich afzet tegen andere electronische muziek, of eerder nog tegen alle muziek in het algemeen toch?
beetje krom om op een avond bubbling, minimal, liquid dnb en op t eind breakcore te hebben dan toch
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
  zaterdag 1 april 2006 @ 14:50:49 #21
103822 zwareshag
geelgeblakerde velden
pi_36550923
Ik vind het juist wel fijn dat meer mensen breakcore leren kennen, ik vind het altijd zo irritant dat ik altijd een aparte muzieksmaak moet hebben omdat ik er dan met niemand over kan praten.

Ik vind het overgens wel jammer dat er in het zuiden des lands geen of weinig breakcore feesten zijn .
pi_36551046
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 14:04 schreef digfeedshit het volgende:
breakcore is het electronische muziekgenre wat zich afzet tegen andere electronische muziek, of eerder nog tegen alle muziek in het algemeen toch?
Mwoah, zo is het mss begonnen maar vind dat er nu wel over een volwassen stroming gesproken mag worden. Dat afzetten is mss wat de fans doen maar ik neem aan dat het merendeel van de producers breakcore maakt omdat ze het tof vinden en niet omdat de rest van de wereld het herrie vind.
quote:
beetje krom om op een avond bubbling, minimal, liquid dnb en op t eind breakcore te hebben dan toch
Euh, ja. En waar zie jij dat gebeuren? Dat iets wat meer mainstream wordt wil toch nog niet zeggen dat het overal gedraaid gaat worden. Het aantal feestjes wordt nu gewoon meer en niet meer zo underground. (Ik moet er bij zeggen dat ik eigenlijk niet veel van die undergroundsfeer heb meegekregen. Ben naar veel breakcorefeesten geweest en zo'n beetje allemaal waren ze in gewoon normale tenten.)
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
pi_36606083
tvp
pi_36607854
Ben er bij Venetian Snares waarschijnlijk bij, heerlijke platen heeft ie gemaakt.
pi_36616426
[quote]Op zaterdag 1 april 2006 14:55 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Mwoah, zo is het mss begonnen maar vind dat er nu wel over een volwassen stroming gesproken mag worden. Dat afzetten is mss wat de fans doen maar ik neem aan dat het merendeel van de producers breakcore maakt omdat ze het tof vinden en niet omdat de rest van de wereld het herrie vind.
[..]

ik zei toch ook niet dat producers alleen aan de slag gaan omdat ze zo nodig iets moeten maken wat mensen echt alleen maar kankerherrie kunnen vinden, (dat doen jappaners wel met noise ), ik vind dat onder het noemertje breakcore hele innovatieve, intelligente platen uitkomen, en je kan er moeilijk omheen toch dat vandaag de dag breakcore nogsteeds een redelijk underground stroming is, die zich afzet tegen waddever en voornamelijk tegen andere muziek met zijn monotome ritmes

breakcore is antistijl
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')