Joehoeee!!! Ik ben net twee dagen terug en zou zo graag weer terugwillen! Ik heb aardig wat van Zuid en Midden Amerika gezien, zelfs 2 keer in Peru geweest (was mijn favoriet tot nu toe), maar Colombia is met stip op 1 binnengekomen in mijn favo-landenlijstje!
Ik heb 3,5 week gebackpacked met een vriendin en wat hebben we genoten. De mensen zijn inderdaad echt zo vrolijk en vriendelijk en behulpzaam als iedereen zegt, wat een veelzijdigheid aan natuur, zo'n mooie plekken gezien, zo'n leuke gesprekken gehad met locals. Me nooit onveilig gevoeld, in tegendeel met zoveel politie overal. Kortom: ik moet nog een keer terug!
Wat wij hebben gezien en in het kort mijn belevenis:
Bogota (niet heel bijzonder, Andres Carne de Res was idd wel erg gaaf!)
Salento (leuk plaatsje + Valle de Cocora was echt één van de mooiste plekken waar we zijn geweest, helaas veel regen gehad daar)
Pereira (Aguas termales de Santa Rosa: prachtig en heerlijk)
Cartagena (wat een geweldige stad, toffe sfeer, lekker fruit, lekker weer en Playa Blanca was één van de mooiste stranden die we hebben gezien)
Tolú (vrolijkheid en gezelligheid in dit vissersdorpje, de tour naar Islas de San Bernardo was wat minder)
Mompós (hier waren wij als toeristen echt een bezienswaardigheid, de leukste gesprekken gehad en heerlijk door het plaatsje gewandeld)
Taganga (een toeristische plaats was na Mompós wel weer leuk, gedoken en prachtig weer)
Riohacha (één avond geweest, maar de boulevard was op zaterdagavond erg tof)
La Guajira (Punta Gallinas/Cabo de la Vela): onbeschrijfelijk! Wauw, wauw, wauw. In één woord: aanrader! Echt einde van de wereld gevoel met waanzinnige landschappen en stranden (zoals de Lonely Planet zo mooi zegt; It is here that you will have that treasured travel moment, a flash of discovery so rare in this globalized world, your photos will never do jusitice, and nobody will ever believe you).
Santa Marta (niet bijzonder)
Tayrona Park (wederom hele bijzondere combinatie van strand, prachtige baaien en regenwoud. Heerlijk gehiked naar Pueblito, prachtige wandeling).
Voor iedereen die nog twijfelt naar Colombia te gaan: DOEN!
*´¨)
¸.· ¸.·´¨) Vrijwilligerswerk doen in Peru?
(¸.·´ (_.·´* Kijk op
www.weeshuisperu.nl !