Het blijft een mooi landquote:Op vrijdag 27 november 2009 12:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben er helaas niet meer geweest. Iedereen had het erover, maar het is er niet van gekomen. Hopelijk in januari.![]()
Wel mieren gegeten...
En voor foto's van natuurschoon; zie fobo.![]()
En aan de andere kant... laten we vooral de treurige verbrande ouwe lullen niet vergeten die met hun paar kutdollars een mooi, jong, makkelijke Colomiaans meisje komen scoren.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 11:26 schreef Knakker het volgende:
... wél dat er een hoop golddiggers zijn die als vliegen op buitenlandse mannen afkomen.
http://annewashere.blogspot.com/search/label/Colombiaquote:In Cartagena nam de avond, dankzij het (beperkte) toerisme daar, een geheel andere wending. Een vreemdsoortig stelletje op een terras (hij: eind veertig, roodgebakken, prototype Amerikaanse redneck. Zij: jong, mooi en Colombiaans) riep mijn hulp in vanwege een spraak verwarring: zij sprak geen Engels, hij geen Spaans en hij wilde graag aan uitleggen dat, hoewel ze eerder hadden afgesproken dat hij haar geld zou geven, zijn credit card op het moment niet werkte en dat dus helaas niet door kon gaan. Ik begon me met de minuut ongemakkelijker te voelen bij het gesprek, maar het werd er niet beter op toen de Colombiaanse, met veel gevoel voor theater haar gezicht op een combinatie van onweer en pruillip zette, haar vinger in de lucht stak en brieste: "Zeg maar tegen die klóótzak, dat ik héus wel weet, dat hij hier vanmiddag met een paar andere wíjven, uitgebreid heeft zitten zuipen…". Na mijn stuntelige vertaling ("Please don’t kill the messenger") leek de Amerikaan niet goed te weten of hij moest blozen of stoer om zich geen moest kijken. Ik hield de vertaaljob verder voor gezien. Toen we het terras verlieten en ik de Colombiaanse een "cuídate" (pas op jezelf) toefluisterde, kreeg ik een vette knipoog. Tot zover sextoerisme in Colombia…
Val jij op vrouwen tegenwoordig?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik hoorde 2 dingen:
- Columbiaanse vrouwen zijn bloedmooi
- Er is een overschot aan vrouwen.
Ik voorzie een reis naar Columbia.
Er is veel meer.quote:Op dinsdag 22 juni 2010 09:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik hoorde 2 dingen:
- Columbiaanse vrouwen zijn bloedmooi
- Er is een overschot aan vrouwen.
Ik voorzie een reis naar Columbia.
Dan kun je beter niet naar Bogotá komen..da's wel een werkstad maar niet zo zeer een feeststad. Wellicht Medellín?quote:Op dinsdag 22 juni 2010 19:41 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er is veel meer.
Zuid-Amerikanen, en Colombianen in het bijzonder hebben FEEST als onderdeel van het leven gemaakt. Men werkt hard om hard te kunnen feesten.
Dat past exact bij mijn levensstijl en daarom wordt Colombia hopelijk mijn volgende station.
Niet zozeer een grot, maar een zoutmijn waar ze een ondergrondse kathedraal van zout hebben gemaakt. Ik ben er geweest, zeker de moeite waard! Verder zijn in Bogota ook het Museo de Oro en Monserate aanraders.quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:11 schreef El_Matador het volgende:
Parque de Tairona (noordkust) schijnt echt adembenemend mooi te zijn, Foeske! Bogota is een aardige stad maar niet superbijzonder ofzo. Als je er bent, kun je een tripje maken naar een -wat ik heb gehoord- supermooie zoutgrot (Zipaquira).
Ik vond zowel Playa Blanca als de Islas Rosarias eigenlijk ronduit vervelend - we werden echt continu lastig gevallen door verkopers die heel persistent waren. De baai van Taganga (ten noordoosten van Santa Martha) was misschien iets minder 'mooi', maar echt vele malen relaxter.quote:Maar hebben jullie tips over hoe het beste deze reis in te delen? Hoeveel tijd uittrekken voor Bogotá en Cartagena en zijn er andere must-sees die we kunnen en zouden moeten inplannen? En waar is het mooiste/beste/rustigste strand? Islas rosarias, playa blanca? Of zijn er nog betere opties?
Ik ben nu drie keer in de zoutmijn geweest, inderdaad erg mooi. Museo de Oro en vooral Monserrate zijn must-see's als je in Bogotá bent.quote:Op woensdag 26 januari 2011 13:18 schreef Viajero het volgende:
[..]
Niet zozeer een grot, maar een zoutmijn waar ze een ondergrondse kathedraal van zout hebben gemaakt. Ik ben er geweest, zeker de moeite waard! Verder zijn in Bogota ook het Museo de Oro en Monserate aanraders.
Ik was vorige week nog in Villa de Leyva en andere plaatsen in Boyacá. Enorm mooi departement met prachtige natuur en architectuur. Vriendelijke mensen ook.quote:Op woensdag 26 januari 2011 15:46 schreef Knakker het volgende:
[..]
De reis terug onderbreken met 1-2 dagen elk in San Gil of Barichara en Tunja of Villa Leyva - zeer de moeite waard en toch anders dan de rest van het land.
De sfeer in Medellín is inderdaad fantastisch! En je kunt het prima gebruiken voor uitstapjes naar bijvoorbeeld Santa Fé de Antioquia of El Peñon de Guatapé. Ook zeker de moeite waard om met een auto in de omgeving te touren; daar liggen redelijk wat sfeervolle dorpjes uit het koloniale tijdperk.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:09 schreef Hik het volgende:
Ik vond Medellin ook heel leuk. De stad zelf is niet enorm bijzonder (hoewel de Botero beelden erg leuk zijn), maar je kunt leuke dagtripjes doen en de sfeer en met name het nachtleven zijn geweldig!
Wanneer ben je in Bogota? Ik ben er misschien in maart. En vanaf juli ergens hopelijk wonen.quote:Op donderdag 10 februari 2011 23:41 schreef Foeske het volgende:
Dat ging over een eerdere editie van Colombia. Die ik heb is van juni 2009 en heeft andere schrijvers, dus dat komt vast goedIk heb overigens zeer goede ervaringen met LP dus ik blijf erbij...
Over onze reis: wij komen op een donderdag in Bogotá aan en vliegen op een zondag weer terug. Oftewel: we hebben in ieder geval een donderdag- en een zaterdagavond in deze stad. Ik las al iets over een goed restaurant, maar zijn er verder nog tips?
Als iemand advies kan geven over waar ongeveer (welke wijk) we het beste een hostel kunnen zoeken: graag!
De grens met Ecuador is prima te doen, helemaal als je gewoon overdag reist. Als je de keus hebt om in Bogotá uit te stappen en over land naar Quito te reizen, dan is dat wellicht handiger en leuker dan van Bogotá naar Quito vliegen om van daaruit terug te gaan naar Colombia.quote:Op maandag 21 februari 2011 02:20 schreef BlaZ het volgende:
Is de grens met Ecuador tegenwoordig veilig? Ik ben namelijk over 1,5 maand 2 weken in Quito dus dacht mooi een uitstapje te kunnen maken naar Popayan en Cali.
Zijn er nog meer plaatsen daar in de buurt?
Heb een tussenstop in Bogota dus zou ook vanuit daar richting Quito kunnen reizen. Iemand tips?
Dat had ik ook in gedachte, enige nadeel is dat dat erg veel reizen is. Hoelang is Bogotá - Quito met de bus?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:35 schreef Knakker het volgende:
[..]
De grens met Ecuador is prima te doen, helemaal als je gewoon overdag reist. Als je de keus hebt om in Bogotá uit te stappen en over land naar Quito te reizen, dan is dat wellicht handiger en leuker dan van Bogotá naar Quito vliegen om van daaruit terug te gaan naar Colombia.
Geen probleem. Ik mis jullie net. Ben waarschijnlijk met carnaval in Bogotaquote:Op woensdag 23 februari 2011 22:22 schreef Foeske het volgende:
El_Matador, thanks voor je hosteltip. We hebben de Cranky Croc alvast geboekt voor de eerste twee nachten, ziet er idd goed uit!
Ik ben in 2007 voor het laatst in die regionen geweest -dus mijn geheugen laat me wat in de steek- maar reken op een uur of 9 voor Bogotá - Cali, nog een keer 9 uur voor Cali - Ipiales (grens) en dan nog een uur of 5-6 voor Tulcán - Quito. Reken op een uur of 24. Plus tijd dat je kwijt bent om over te stappen tussen bussen.quote:Dat had ik ook in gedachte, enige nadeel is dat dat erg veel reizen is. Hoelang is Bogotá - Quito met de bus?
Barranquilla toch? Dat heb ik dan wel gehoord van iemand uit Baranquillaquote:Op zondag 27 februari 2011 12:36 schreef El_Matador het volgende:
Knakker, wordt carnaval een beetje gevierd in Bogota? Ik twijfel nog of ik in Caracas (gevaarlijk) of Bogota carnaval ga vieren. Cartagena is het beste carnaval in Colombia, heb ik gehoord, maar weet niet of ik dat kan regelen...
Nog geen idee, en het wordt na Brazilie, dus waarschijnlijk 21/22 maart. Een goeie copa de vino of iets anders drinken lijkt me een goed plan?quote:Op maandag 28 februari 2011 17:15 schreef Strani het volgende:
Waar in Bogota verblijf je zo'n beetje El_Matador?
Zal er van afhangen wat voor jou een standaardrondje is. Maar ik denk dat je met 4 weken een heel eind komt hoor.quote:Op zaterdag 2 april 2011 18:55 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Even een praktische vraag, hoeveel tijd moet ik uittrekken voor een standaardrondje Colombia?
Gewoon maar 4 weken doen?
Zag net dat Lufthansa belachelijk goedkope tickets heeft, dus dan is het misschien wel handig om nu te boeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |