Machine Head
Ik ga u niet met een biografie vermoeien.
Dit een mooi voorbeeld van een band die met een meesterlijk debuut zit opgezadelt. Want hoe overtref je een meesterwerk als Burn My Eyes? In het geval van Machine Head niet. Gelukkig valt het allemaal wel mee en zit het vooral live nog allemaal goed!
Discografie:
Burn My Eyes (1994)
The More Things Change... (1997)
The Burning Red (1999)
Supercharger (2001)
Hellalive (live, 2003)
Mijn favoriete nummers zijn:
Davidian, Old, I'm Your God Now, Take My Scars, Blood Of the Zodiac, Exhale the Vile, All in Your Head
Zoals je zegt hebben ze Burn My Eyes niet kunnen overtreffen. Dat derde album, The Burning Red, was erg anders dan de voorgaande twee, maar ik was blij dat ze met Supercharger weer wat de goeie kant op gegaan zijn.
Nu is het wachten op het nieuwe album om te zien hoe ze verder gaan. Het live album wat onlangs uitkwam is wel ok in ieder geval.
quote:Gelukkig heeft Rob Flynn dat al gedaan voor Machine Head, thank god for Vio-lence!!!
Op maandag 10 maart 2003 19:51 schreef Toffe_Ellende het volgende:Want hoe overtref je een meesterwerk als Burn My Eyes? In het geval van Machine Head niet.
kheb ze op graspop 2002 gezien, t gluid was best klote, erg zacht naar mijn mening ( kstond net 10 meter vant podium )
Kheb wel de live cd's:
Wacken 2000 - Super
Hellalive - Super
maw, machine head is een van me favo bands geworden, ma khoop dat het nieuwe album wat beter word dan de laatste 2 anders, zie k t slecht in voor ze.
quote:U neemt me de woorden uit de mond
Op maandag 10 maart 2003 19:59 schreef Kreator het volgende:
Idd. Burn My Eyes is het enige album waar ik echt warm voor draai.
Van de week ligt de nieuw CD in de winkel, http://www.machinehead1.com/music.html
en wederom hebben ze zich overtroffen.
Als er een band duidelijke progressie doormaakt met iedere CD die ze afleveren is het machine Head wel.
De mannen Robert Flynn, vocals
Adam Duce, bass
En Dave McClain
Hebben deze keer gekozen voor een Live CD.
Wie het geluk heeft gehad deze band verleden jaar op de diverse europese festivals
gezien te hebben, zal een feest van herkenning hebben.
Anderen die nu voor het eerst kennis gaan maken met Machine Head, stappen met deze CD op een goed moment in.
Hard, strak, vuil en vuig, zo is hun muziek het beste te omschrijven.
Ze spelen nummers van hun vorige albums:
Burn My Eyes (1994)
The More Things Change... (1997)
The Burning Red (1999)
Supercharger (2001)
Hun debuut was al een absolute topper, en zoals bij veel bands vraag jeje af of ze dit succes kunnen overtreffen.
Ja, volmondig jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa J
Luister en huiver.
De CD begint met het nummer Bulldozer een ideaal nummer om idd de CD mee te beginnen, je bent meteen wakker en prettig verrast en zeker nieuwsgierig naar de rest.Oftewel, snoeihard
Ze gaan door met The Blood, The Sweat, The tears, eigenlijk geeft de band je geen tijd om even bij te komen, nee je wordt gelijk meegesleurd de wereld van Machine Head verder in.
Persoonlijk is dit een van mn favorieten.
Om je daarna helemaal gek te maken met Ten Ton Hammer., het nummer ligt erg goed bij het publiek, bij mij alleen iets minder, doet mij teveel denken aan het vorige nummer.
En we zijn pas bij nummer 4 Old Strakke drum , snoeihard meeslepend gitaarwerk, en de weergaloze zang van Robert maken dit nummer een van de meeslependste van dit album.
And the crowd goes wild!!
Dacht je rust te krijgen met deze CD?
Ja hoor, nummer 5 Is Crashing around you Neeeeeeeej dus, de woede, de onrust in mensenhoofden wordt hier op zon indrukwekkende wijze vertolkt, luister eens goed naar dit nummer!!! De nadruk ligt hier op de zang, de muziek speelt een begeleidende rol.
Huiveringwekkend mooi nummer!
Even bijkomen met track 6 Take my scars, voor
Machine Head een rustignummer J
Wederom strakke drum, vuil gitaarspel!!
En we gaan weer door met I am your God now,
Voor Machine Head normen zou je het een balad kunnen noemen, ware het niet dat de stem van Robert tot diep in je wezen dringt en je dwingt tot meedoen, meeleven en meevoelen.
Hoppa, verder op de rollercoaster naar track 8, None, but my own, rustig nummer met diverse tempo wisselingen, wederom sleept de stem je mee
Track 9, From this day,
De mooie nummers slepen je nu in een hoog tempo mee, in een woord?
Doe maar 2, Heerlijk Smerig!!!
American High, heerlijk nummer, erg subtiel gespeeld, ondertussen je toch tot bewegen dwingend J
We zijn al bij 11, en daar gaaaaaaaaaaan we weer, Nothing left,
Snoeihard, geen seconde vervelend, je totaal meevoerend!!
Die zang van die man houd je gevangen!!
12, The Burning Bed,
een bald, tijd om adem te halen, tijd om bij te komen, en weer heeft hij een anderestem tot zn beschikking, melodieus welhaast, prachtig nummer!!
Davidian daarna!!!
Ha, je dacht rust te hebben?
Forget it!!!
Wordt maar weer wakker. Pure metal, complimenten in dit nummer voor drummer Dave,
Geen slag is verkeerd!
Is nu echt het einde van de Cd daar?
Nummer 14, het afscheidsnummer, Supercharger, het titelnumer van de CD uit 2001.
Leuk einde van een geweldige rollercoaster ride!!
Mijn favos waren Bulldozer, Old, The Blood, The sweat, The Tears.
Nou ja eigenlijk allemaal, maar ik moest een paar erg goede kiezen J
Kippenvel muziek!!
Om met hun eigen woorden af te sluiten : We just said we are what we are, we're gonna do what we're gonna do, and we're going to go head first against the grain."
Phil Demmel!
Iemand een idee wanneer het nieuwe album wordt verwacht??
en vanaf november een tour in Europa, kben iig van plan om naar een van de concerten in belgië duitsland of nederland te gaan.
Kan niet wachten totdat het af is!
quote:Davidian (
Op zondag 17 augustus 2003 22:17 schreef BDisOKE het volgende:
Net nog Burn my eyes keihard gedraaid hier!!![]()
geweldig album!
Het nieuwe album zou op BMY lijken maar toch weer niet...
www.machinehead1.com
quote:T schijnt een super album te zijn..volgens de RR site hè..daar heb je t al
Op maandag 18 augustus 2003 08:23 schreef metallicattim het volgende:[..]
Davidian (
) is mijn ringtone
Het nieuwe album zou op BMY lijken maar toch weer niet...
www.machinehead1.com
quote:Ik vind het eigenlijk andersom. Burning Red was bagger, die erna (supercharger) was gelukkig weer ietsjes beter (maar nog altijd niet het oude niveau).
Op maandag 18 augustus 2003 16:46 schreef metalheadBOC het volgende:
burning red kon er ook nog wel mee door maar daarna gingen ze troep maken! ze maken nu meer nu metal bagger
's kijken wat de nieuwe cd ons gaat brengen.
En ik heb er alle vertrouwen in dat met Robb/Phil (beide dus uit Vio-lence) Through the ashes of empires mijn album van het jaar word!
quote:liever dat dan Burning Even More Red....
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
hopelijk wordt het dan wel geen Burn My Eyes II
quote:Dat ben ik met je eens. Ik hoop een beetje op een combinatie van The Burning Red (sfeer, refreinen) en Burn My Eyes (agressie, geluid)
Op vrijdag 22 augustus 2003 21:42 schreef Tokus het volgende:[..]
liever dat dan Burning Even More Red....
Burn My Eyes staat in mijn lijstje van beste debuutalbums erg hoog.
quote:Weer harde album maken is iets wat vaak gebeurd dit en vorig jaar, misschien wordt dit weer meer een metal album, zou tof zijn
Op zaterdag 16 augustus 2003 22:10 schreef metallicattim het volgende:
13 September nieuw album!!!en vanaf november een tour in Europa, kben iig van plan om naar een van de concerten in belgië duitsland of nederland te gaan.
Kan niet wachten totdat het af is!
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 22-08-2003 22:03]
quote:DUDE!
Op woensdag 27 augustus 2003 12:41 schreef Tokus het volgende:
vanochtend vond ik een 8-track preview cd van het nieuwe album in m'n brievenbus... en wat ik tot dusver ervan gedraaid heb klinkt erg goed...
hook me up
quote:sorry, can't do that.
Op donderdag 28 augustus 2003 14:35 schreef Carn het volgende:[..]
DUDE!
hook me up
ruwe versie van het nummer Left Unfinished.
Klinkt redelijk supercharger achtig, maar ik vind het zeker niet verkeerd, ik hoop dat de andere nummers wat "lomper" zijn
quote:T Klinkt wel vet!!
Op vrijdag 29 augustus 2003 13:24 schreef Carn het volgende:
http://www.roadrunnerrecords.co.uk/shared/downloads/MachineHead/leftunfinished.mp3ruwe versie van het nummer Left Unfinished.
Klinkt redelijk supercharger achtig, maar ik vind het zeker niet verkeerd, ik hoop dat de andere nummers wat "lomper" zijn
quote:6 pas?
Op maandag 15 september 2003 12:14 schreef BDisOKE het volgende:
heb de eerste 6 nummers van de nieuwe plaat.
Klinkt erg lekker!!!
Lekker beuken, maar ook melodie!
Amateur!
hahahahaha Ik kwam Logan tegen, zaterdag in A'dam! Hij had een productieklus in Londen, maar kwam voor het weekend even overwippen!
Aardige gast, geweldige gitarist, jammer dat ie geen band heeft!
quote:hahaha... daar denkt mr. flynn anders over
Op maandag 15 september 2003 13:27 schreef i_defy het volgende:[..]
quote:I love it, I fucking love it!
Op maandag 15 september 2003 14:16 schreef BDisOKE het volgende:[..]
hahaha... daar denkt mr. flynn anders over
Maaar, wat vind jij ervan dan, de nieuwe CD.
(maar ik was dan ook helemaal wild van TBR)
\m/
quote:_\m/
Op woensdag 17 september 2003 14:28 schreef i_defy het volgende:I love it, I fucking love it!
quote:Hij heeft in dat weekend trouwens een nummertje opgenomen samen met Tom Holkenborg (Junkie XL)
Op maandag 15 september 2003 13:27 schreef i_defy het volgende:[..]
hahahahaha Ik kwam Logan tegen, zaterdag in A'dam! Hij had een productieklus in Londen, maar kwam voor het weekend even overwippen!
quote:ja, hij vertelde zoiets, maar hij was nogal erm... van de wereld zeg maar, dus hij was niet altijd even duidelijk!
Op woensdag 17 september 2003 19:07 schreef Carn het volgende:[..]
Hij heeft in dat weekend trouwens een nummertje opgenomen samen met Tom Holkenborg (Junkie XL)
quote:Hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Oude machine head en anders niet
Als er een band duidelijke progressie doormaakt met iedere CD die ze afleveren is het machine Head wel
quote:yeah.supercharger.hangt.na.1.keer.luisteren.al.de.strot.uit
Op woensdag 17 september 2003 20:28 schreef d4rkl1ght het volgende:[..]
Hier ben ik het dus totaal niet mee eens. Oude machine head en anders niet
nieuwe.album.zal.ook.vet.worden!!
quote:Give!
Op donderdag 18 september 2003 11:28 schreef Broodjevlees het volgende:
Blood for Blood![]()
Uberriff
Die clip was ook erg cool!
quote:welke? van de eerste cd zijn er 3
Op donderdag 18 september 2003 12:51 schreef kamagurka het volgende:
Jammer van dit soort bandjes dat meestal hun eerste cd meteen de allerbeste is.. is dan ook de enige die ik heb, daarna knapte ik sowieso op metal af.Die clip was ook erg cool!
(de onofficiele block video van de demo meegerekend)
quote:Davidian!!
Op donderdag 18 september 2003 12:52 schreef i_defy het volgende:[..]
welke? van de eerste cd zijn er 3
(de onofficiele block video van de demo meegerekend)
Die semi-ballad was ook een clip van of niet? This is love love love!!
quote:HAHAHAHAHHAA
Op donderdag 18 september 2003 12:54 schreef kamagurka het volgende:[..]
Davidian!!
Die semi-ballad was ook een clip van of niet? This is love love love!!
dat is van Pantera
quote:Zie je, ben er al weer te lang uit
Op donderdag 18 september 2003 12:56 schreef i_defy het volgende:[..]
HAHAHAHAHHAA
dat is van Pantera
hahahahahaaa..
quote:nee, ik was je niet aan het uitlachen, ik vond het alleen grappig!
Op donderdag 18 september 2003 13:01 schreef kamagurka het volgende:[..]
Zie je, ben er al weer te lang uit
hahahahahaaa..
![]()
Maar dat nummer is This Love, van Pantera (Far Beyond Driven, als ik het goed heb!)
quote:Idd! Nog zo'n ceedee die ik zelden (nooit) meer draai. MH heeft ook wel iets weg van pantera. Toch weet ik zeker dat er op burn my eyes ook zo'n soort nummer staat.
Op donderdag 18 september 2003 13:03 schreef i_defy het volgende:[..]
nee, ik was je niet aan het uitlachen, ik vond het alleen grappig!
Maar dat nummer is This Love, van Pantera (Far Beyond Driven, als ik het goed heb!)
Maar welke zijn de 2 andere clips dan?
en op BME staan idd diverse nummers met zo'n soort opbouw, ik denk dat je None but my own bedoeld
Old, The Bulldozer, Blood for Blood, Nothing left.
Ik kan niet wachten op het nieuwe album en op hun European Tour.
quote:HAHAHAHAHAHA! En ik vind jou grappig
Op donderdag 18 september 2003 13:03 schreef i_defy het volgende:[..]
nee, ik was je niet aan het uitlachen, ik vond het alleen grappig!
This Love staat op Vulgar Display of Power
Als je iemand corrigeert, doe het dan goed
Echter, ik vind Flynn's stem vaak "iets missen" en de muziek niet echt bijster origineel... te simpel eigenlijk...
quote:Tis echte beuk muziek!
Op vrijdag 19 september 2003 08:33 schreef Bill.Lumbergh het volgende:
Toppie debuut-CD, ik lag op de dag dat 'ie uitkwam met slaapzak voor de Plato...Echter, ik vind Flynn's stem vaak "iets missen" en de muziek niet echt bijster origineel... te simpel eigenlijk...
quote:je moet wackenwaldrock 2000 ( geen idee wrom ik steeds met wacken kom ) eens kopen/downloaden die vind ik veel beter!!
Op donderdag 18 september 2003 13:47 schreef U-lerZzZ het volgende:
Geniale band. HellAlive vond ik echt heerlijk en heb ik nu nog vaak keihard aanstaan in de auto.
Favo. nummers:Old, The Bulldozer, Blood for Blood, Nothing left.
Ik kan niet wachten op het nieuwe album en op hun European Tour.
Proost! en I love It!
[Dit bericht is gewijzigd door metallicattim op 19-09-2003 12:12]
quote:ja, al had ik 'm al, maar ja nu heb ik ook de bonus cd.
Op zondag 26 oktober 2003 18:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
Iemand al "Through The Ashes Of Empires" gekocht?
Heb een week geleden Burn my Eyes gekocht bij FRS, afgeprijst voor 10 euro Erg tof album inderdaad, misschien ga ik de nieuwe ook kopen.
quote:Nou, moet je dat nummer maar es horen wat ze vaak op de radio draaien Imperium; KICKASS. Superstoer en krachtig.
Ik ga 'm vanmiddag horen; is ie nou echt zo goed?
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 05-11-2003 22:42]
quote:Bedoel je Burn My Eyes, of heb je een of andere bootleg gekocht?
Op woensdag 5 november 2003 17:42 schreef Yokozuna het volgende:
HEAR ME NOW!!! Padupum putabuppum butapub!Heb een week geleden Burning Eyes gekocht bij FRS, afgeprijst voor 10 euro
Erg tof album inderdaad, misschien ga ik de nieuwe ook kopen.
[..]Nou, moet je dat nummer maar es horen wat ze vaak op de radio draaien Imperium; KICKASS. Superstoer en krachtig.
quote:Een link hiervan zou wel heel cool zijn...............
Op woensdag 5 november 2003 18:09 schreef Tokus het volgende:
ik ken een site waar ze een aantal exemplaren van het nieuwe album weggeven......
quote:Empires is toch het eerste nummer wat ze op de radio draaien van het nieuwe album? Die is gewoon supervet.
Op woensdag 5 november 2003 20:57 schreef italia het volgende:[..]
Een link hiervan zou wel heel cool zijn...............
O ja; heb 'm beluisterd en vond vooral het 1e nummer geweldig; vooral die sound van de drums klinkt echt heerlijk en vernieuwend. Vond de laatste twee songs wel ietsje minder.
Ik moet ze live maar gauw weer gaan aanschouwen!!!!
quote:Imperium
Op woensdag 5 november 2003 22:43 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Empires is toch het eerste nummer wat ze op de radio draaien van het nieuwe album? Die is gewoon supervet.
quote:Die cd is idd. zeer de moeite waard. Maar waar kan je die cd kopen? Ik heb hem nu op mp3, maar dat is niet al te goede kwaliteit, en zou hem wel graag op cd willen.
Op vrijdag 19 september 2003 12:00 schreef metallicattim het volgende:
je moet wackenwaldrock 2000 ( geen idee wrom ik steeds met wacken kom ) eens kopen/downloaden die vind ik veel beter!!
maken ze wel af en toe duidelijk horende fouten, maar de sfeer gewoon is vet, zelfs op de cd!Proost! en I love It!
quote:Nou bij ons hier ligtie bij Satisfaction gewoonin de bakken, dus kzou eens naar een ietwat alternatievere cdboer gaan...
Op donderdag 6 november 2003 15:30 schreef KaheemSaid het volgende:[..]
Die cd is idd. zeer de moeite waard. Maar waar kan je die cd kopen? Ik heb hem nu op mp3, maar dat is niet al te goede kwaliteit, en zou hem wel graag op cd willen.
quote:Jah jij zal het wel weten met je Burning Eyes....
Op woensdag 5 november 2003 22:43 schreef Yokozuna het volgende:Een link hiervan zou wel heel cool zijn............... ;)Empires is toch het eerste nummer wat ze op de radio draaien van het nieuwe album? Die is gewoon supervet.
quote:Maybe staatie op Burning Eyes
Op donderdag 6 november 2003 18:59 schreef Carn het volgende:
Empires? is dat een bonustrack?
quote:Through The Ashes Of Empires is in ieder geval wel wat beter geproduceerd dan Supercharger; iets minder glad ook. Mijn favorieten zijn Imperium, Bite The Bullet en Days Turn Blue To Gray. De afsluiter Descent The Shades Of Night begint prachtig en ook de aanloop in deze song is erg mooi, maar helaas ontaard het refrein-gedeelte een beetje teveel in een zeurende zang en daarmee wordt dit nummer toch wel wat ontregeld. Dit album maakt echter wel indruk. Toch komt het bij mij wel pas op een 4e plek wat betreft mijn favo-Machinehead-albums;
Op vrijdag 7 november 2003 18:32 schreef MrCrowley het volgende:
Ik heb dat album sinds vandaag al voor de 5e keer op staan. Veel beter dan Supercharger imho. Errug lekker en stevig schijfje.
P.S. Toch vreemd dat Machinehead voorlopig niet meer optredens geeft in NL; althans wat ik kan concluderen van hun site.
[Dit bericht is gewijzigd door italia op 10-11-2003 22:31]
9 euro voor een 2e hands versie van dat album???? Die is nieuw ook voor die prijs te krijgen.quote:Op zaterdag 1 mei 2004 22:04 schreef crossover het volgende:
ik wou eigenlijk burn my eyes kopen.... voor 9 euro, best relaxt winkeltje dus![]()
machine head is echt bruut
Archenemy.netquote:Arch Enemy Wuss Out of WMD Tour! 05.02.04 - 10:15PM
In what came as a complete shock to the Machine Head camp, perennial support act Arch Enemy have informed headliners Machine Head that they must pull out of the entire Weapons Of Mass Destruction tour because singer Angela Gossow broke a fingernail which had recently been through a vigorous French manicure.
Citing work visa problems and strained vocals to the media, the troubles began for the German vixen when, upon raising her devil horns for the 349th time during Arch Enemy's bizarre performance at the New England Metal and Hardcore Festival, her fingernail got caught in what could only be described as a metal-horned catastrophe. The members of Machine Head instinctively rushed to her aid, offering her mouth-to-mouth resuscitation, after which the ever-benevolent MH boys granted the openers permission to miss a handful of shows while she recovered from what the metal diva claimed was "an extremely painful broken nail". Unfortunately, word came from their management and booking agent today that the nail would need emergency manicuring and that only the best French manicurist in all of Sweden could perform the repair, thus resulting in the bands' inability to complete the entire remainder of the tour.
To the relief of no one in particular, not a single ticket holder asked for a refund.
What the fuck....?? Een nagel? Yeah Right....quote:US tour announcement 03/05/04
Arch Enemy have dropped off the US tour with Machine Head. A statement from the band will be available in a few days.
Het was jou nog niet duidelijk dat dhr. Flynn wel 's overdrijft, vooral als hij z'n zin niet krijgt of enigzins ruzie heeft met iemand? Dat laatste zal hier wel het geval zijn, dat de reden van afzegging hem niet aanstaat.quote:Op woensdag 5 mei 2004 12:34 schreef metallicattim het volgende:
What the fuck....?? Een nagel? Yeah Right....
Je zou ze allemaal moeten hebben.quote:Op zondag 2 mei 2004 01:40 schreef metallicattim het volgende:
Burn My Eyes is helemaal bruut, maar The More Things Change en Through The Ashes Of Empire zou je ook moeten hebben!
Supercharger en The Burning Red zijn niet echt mijn favorieten, ze kozen een stijl die mij nie zo bevalt, mjah andere weer welquote:Op woensdag 5 mei 2004 14:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Je zou ze allemaal moeten hebben.
Kut, gelukkig heb ik ze al 2 keer gezien. Ik heb net "Through The Ashes Of Empires" ff geluisterd. Maar dat lijkt er weer een beetje op! Ik ben sinds The Burning Red afgehaakt. Maar Ashes of Ampires is echt weer een lekkere beuk plaat.quote:Op donderdag 11 november 2004 16:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ja. Ik heb er ook zin in.
En ja, het is uitverkocht.
"what are you doing soldier?!"quote:Op donderdag 11 november 2004 16:59 schreef metallicattim het volgende:
volgende weekvolgende week
volgende week
volgende week
volgende week
volgende week
*Hyper word*![]()
Nee hoor, dit stond vandaag in de mailinglist/nieuwsbrief/dinges van de Melkweg:quote:Op donderdag 11 november 2004 16:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ja. Ik heb er ook zin in.
En ja, het is uitverkocht.
Dus als je heel snel bent......quote:zo 14 | 20.30 | 19.30 | 20,00 | The Max
MACHINE HEAD / GOD FORBID / CALIBAN
Nog een paar kaarten verkrijgbaar!
Kan niet wachten tot volgende week!!quote:Op donderdag 11 november 2004 18:03 schreef Zero-Nine het volgende:
[..]
"what are you doing soldier?!"
Idd, zeker nu er een schaarste is aan goeie nieuwe trash platen. Voor het eerst in tijden dat ik weer kippenvel krijg van een trashplaat die ná 2001 gemaakt is. Heerlijk. Vooral imperium, wat een lekker nummer.quote:Op donderdag 11 november 2004 18:43 schreef Broodjevlees het volgende:
Through The Ahes Of Empires is tenminste weer een echte MH plaat
How fucking true. Phil is gewoon de man. Die stem en teksten schraapen gewoon over je ziel. En de rock invloeden in Down zijn gewoon über. Ik luister "A Bustle in Your Hedgerow" nu zeker al een maand lang 4x op een dag.quote:Op donderdag 11 november 2004 18:43 schreef Broodjevlees het volgende:
Zero-Nine..... DOWN RULES
Nou ja, dat moet makkelijk te doen zijn.quote:de zaal sluit om 1 uur morgen, en het concert begint vrij vroeg (20:30).
Ik verwacht niet dat het langer zal duren dan 23:00. Maar dit is nooit van
te voren helemaal te bepalen.
Hm, ja, het is wel kort inderdaad. Ik verwacht dat Machine Head toch ook wel langer dan een uurtje zal spelen. En een uurtje voor 2 bands in het voorprogramma is natuurlijk ook erg weinig.quote:Op zaterdag 13 november 2004 16:01 schreef Tokus het volgende:
het begint om half 9? dan is het dus nooit om 11 uur klaar, als er 3 bands optreden. Tenzij Caliban en God Forbid een half uurtje mogen spelen, en ze tussendoor niet ombouwen.
Ben ik ook niet zo van gecharmeerd, van die moshpitten, een beetje duwen okeej. Die gozers van tegenwoordig slaan en schoppen er gewoon op los. En dan dom kijken dat ie ene op zijn bek kreeg (gericht!!!quote:Op maandag 15 november 2004 12:19 schreef cinnamongirl het volgende:
Het was mayhem....publiek zeer gemengd, van 14 tot 44 mostly men, maar da's bijna altijd zo.
Moest helaas wel tijdens de show vertrekken, want de zaal was zo vol dat het een grote pit was, waar het niet prettig vertoeven was.
Ik ken het. Als jij een gozer bent van 2 meter lang, en graag met je armen wilt maaien en beuken, ga dan naar de pit en niet voor mij staan! Ik heb bar weinig kunnen zien, bovendien was ik de hele tijd bezig om klappen te ontwijkenquote:Op maandag 15 november 2004 12:37 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Ben ik ook niet zo van gecharmeerd, van die moshpitten, een beetje duwen okeej. Die gozers van tegenwoordig slaan en schoppen er gewoon op los. En dan dom kijken dat ie ene op zijn bek kreeg (gericht!!!) omdat ie mij geraakt had terwijl ik ver buiten die kut pit stond...
Ik houd wel van een pitje, maar het werd duidelijk dat ik totaal geen conditie heb. Ik stond er dan ook steeds kort in. Ik heb veel aan de rand van de pit gestaan en daar weinig last van ze gehad.quote:Op maandag 15 november 2004 12:42 schreef cinnamongirl het volgende:
Niet leuk meer en als vrouw word je tegenwoordig ook niet gespaard.
haha overdrijven is ook een vak apart.quote:Op dinsdag 16 november 2004 16:30 schreef Wickardia het volgende:
Machine Head live is iedere keer veer een verademing in metal land.
Ok ze spelen mischien niet al te strak live, maar hun muziek doet het hendig goed bij het publiekquote:Op dinsdag 16 november 2004 16:49 schreef Tokus het volgende:
[..]
haha overdrijven is ook een vak apart.
Same here! kunnen pas op zn vroegst om 4 a 5 uur vertrekken...quote:Op woensdag 17 november 2004 12:39 schreef blindfolt het volgende:
Bedankt voor het aangeven!
dat wordt door rijden vanuit Z limburg
In Tilburg zijn genoeg snackbars te vinden in de buurt van de 013 hoor. Dus dat hoeft niet lang te duren.quote:Op woensdag 17 november 2004 22:03 schreef metallicattim het volgende:
maastricht is een klein half uur hier vandaan, en we moeten via belgie een vriend ophalen, dus jah het word waarschijnlijk 2 uur rijden, en we moeten nog eten ergens, want ik word meteen na werk opgehaald.
idem.... wij vertrekken om 18:00.......quote:Op woensdag 17 november 2004 12:39 schreef blindfolt het volgende:
Bedankt voor het aangeven!
dat wordt door rijden vanuit Z limburg
Ja speelden ze idd, en was ook gelijk het beste van de hele avond.... Imperium buiten beschouwing gelaten dan...quote:Op vrijdag 19 november 2004 09:49 schreef InsaneM666 het volgende:
Speelden ze Creeping Death?
Ja Toffe Wat zal ik zeggen, slecht waren ze echt niet. Het is alleen niet zo strak allemaal, live. Ik vond zelfs dat het na Imperium qua spel alleen maar bergafwaarts ging tot creeping death, daar was het weer goed. En daarna natuurlijk het niet te verbeteren Dividian. De sfeer zat er wel goed iig, de zaal was redelijk los.quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Was het zo slecht Ibanez? Vreemd eigenlijk, voor een band die op de terugweg leek.
1 Das waar qua stem was het wel in orde idd. Maar het spel.quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:40 schreef metallicattim het volgende:
Ik vond er nix slechts aan!
1 Rob was goed bij stem, ze spelen strakker dan voorheen, ze hadden het hendig naar hun zin, wat moeten ze dan nog meer doen?
2 Ik snap btw die mensen niet, die op de 2e rij gaan staan en zich dan echt flink gaan ergeren aan mensen die tegen ze aanspringen die uit de moshpit vliegen,
1 zon gast ( zag er niet bepaald uit als een mietje ) was meer bezig met die mensen een klap te verkopen die tegen hem aanvlogen dan naar het podium te kijken.
GA DAN BLOOS ERGENS ANDERS STAAN MAN... geeez, mjah tis wel grappig om te zien hoe iemand bijna het koken is van woede![]()
jammer he.... ik vind killswitch dan ook eigenlijk wel een vette pionier... (mogen we dat concluderen??)quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Tegenwoordig klinkt bijna elke Amerikaanse band als Killswitch Engage. Die conclusie heb ik genomen na het horen van de Headbangers Ball vol2 cd.
als een band "op de terugweg" is zijn ze meestal slechter aan het worden hequote:Op vrijdag 19 november 2004 11:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Was het zo slecht Ibanez? Vreemd eigenlijk, voor een band die op de terugweg leek.
ware het niet dat Caliban al wat meer albums uit heeft....quote:Op vrijdag 19 november 2004 11:43 schreef Ibanez het volgende:
Caliban niet gezien maar ook niet veel goeds van gehoord, schijnt een Killswitch rip-off te zijn....![]()
haha.. op de heenweg dan?quote:Op vrijdag 19 november 2004 13:36 schreef Tokus het volgende:
[..]
als een band "op de terugweg" is zijn ze meestal slechter aan het worden he
Na een Machine Head optreden kun je prima een nachtje in Den Bosch rondhangen tot de eerste trein weer rijdt hoor.quote:Op vrijdag 19 november 2004 16:52 schreef Broodjevlees het volgende:
ze speelden zo lang dat we de trein hebben gemist en in den Bosch zijn gestrand.....
80 euro lappen voor een taxi naar nijmegen
Ik wist dat we nog moesten blijven!quote:Op zondag 21 november 2004 20:39 schreef wimnovskie het volgende:
de show was echt super bruut echt er van genoote.
daarna zijn we nog wezen stappen in tilburg ook wegens treinprobleem en we zatten daar in de exstase ofzo en wie kwammen daarbinnen jawel machine focking head (en de zanger lead gitarist van god forbid) heb ongeveer een half uur met de mannen van machinehead gepraat ze hebben me shirt en me supercharger overhemd gesingeerd was echt super cool
Ik hoop het!! Bij Machine Head vond ik het geluid bij deze band niet zo denderend, maargoed, dat is altijd bij support acts, de hoofdband moet tenslotte het meest gelikt eruit komen. Heb het nu op cd staan en moet zeggen dat ik wel van onder de indruk ben.quote:Op maandag 22 november 2004 15:06 schreef wimnovskie het volgende:
de zanger van god forbid zij trouwens dat ze probeere festivals te gaan doen in 2005
dat zegt elke band, tenzij ze weten dat ze volgend jaar zomerquote:Op maandag 22 november 2004 15:06 schreef wimnovskie het volgende:
de zanger van god forbid zij trouwens dat ze probeere festivals te gaan doen in 2005
Toffe foto. En leuke review. Komt ook aardig overeen met mijn ervaring in de Melkweg.quote:Op dinsdag 23 november 2004 09:36 schreef Tokus het volgende:
[[url=http://www.metalfan.nl/pictures/mh20041118/machinehead3.jpg]afbeelding][/url]
Is misschien ergens tussen blijven hangen ofzo..quote:Op dinsdag 23 november 2004 16:43 schreef metallicattim het volgende:
Machin Head Foto's
staat de restis wel een open dir, moet ze nog verwerken in de website.
Enneh die phil heeft me idd een stel tattoo's
Rob heeft er ook een flink aantal, maar phil zit helemaal onder!
Moet alleen zeggen dattie met kort haar best dom uitziet![]()
Beetje snelle conclusie denk je niet?quote:Op woensdag 7 februari 2007 20:54 schreef Tokus het volgende:
oh hier viel hij vandaag in de bus. Heb 1 nummer geluisterd, en het is kut. Net als de vorige
wel op de smiley letten ja.quote:Op woensdag 7 februari 2007 22:50 schreef crossover het volgende:
[..]
Beetje snelle conclusie denk je niet?
Maw, zou je niet eerst de rest luisteren voor je zegt dat het kut is?
Ik vat emquote:
Nee, volgende week.quote:Op dinsdag 20 maart 2007 17:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Is hij officieel al uit?
Als ik zou gaan, zou ik alleen voor machine head gaan want die andere bands boeien mij echt geen fuck en daar ga ik niet zo veel geld aan uitgeven.quote:Op dinsdag 20 november 2007 20:41 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Nog ruim een week en dan weer eens Machine Head live. Samen met Trivium, Arch Enemy, Shadowfall en Dragonforce in de Heineken Music Hall, vanaf 18:00 herrie. Beetje duur, maar na het afzeggen op Fields of Rock was al wel duidelijk dat ik hier heen zou gaan. En het is verder ook wel een leuk avondje.
quote:In 1992 werd Machine Head opgericht door Rob Flynn, die voordien ook nog speelde bij Vio-Lence en Forbidden. Twee jaar later bracht de band hun debuutalbum Burn My Eyes uit, een album dat de nodige brokken maken door de mix van thrash metal met groove georiënteerde hardcore punk. In die periode stonden ze samen met bands als Biohazard, Napalm Death, Obituary en Slayer op het podium.
Na een aantal bezettingswisselingen, kwam in 1997 hun tweede album The More Things Change... uit. Met deze cd was een evolutie weg van het thrashgeluid al ingezet. Ook na de release bleven bezettingswisselingen elkaar opvolgen, zo werd gitarist Logan Mader vervangen door Ahrue Luster. In 1999 volgde dan het album The Burning Red, dat enorm slecht ontvangen werd door de fans.
Met hun in 2001 uitgekomen cd Supercharger wisten ze een wat ruimer publiek te bereiken dankzij de hitsingle "Crashing Around You". Door de aanslagen van 11 september 2001 werd in de Verenigde Staten de promotiecampagne van het album onderbroken. In 2003 brachten ze dan hun eerste live-album Hellalive uit.
Machine Head werd hierna in de VS gedumpt door hun label Roadrunner Records. Ook Ahrue Luster verliet de band en werd vervangen door Rob Flynn's ex-Vio-Lence collega Phil Demmel. De band bleef ook onafhankelijk verder werken aan hun volgende album Through The Ashes Of Empires.
Dat kwam in Europa nog wel uit op Roadrunner Records en bezorgde de band een tweede jeugd. Het werd opnieuw omarmd door de fans die ze kwijt waren geraakt met The Burning Red en Supercharger. Door het succes in Europa werden ze ook in de VS opnieuw getekend door Roadrunner Records.
Om de tiende verjaardag van Burn My Eyes te vieren, nam Machine Head in de Londense Brixton Academy hun eerste dvd Elegies op. Hierop zijn zowel nummers uit de beginperiode als de versgeschreven nummers te aanschouwen.
In 2006 dook de band opnieuw de studio in om het nieuwe album The Blackening op te nemen, dat werd uitgebracht in 2007. Het album, dat werd geproduceerd door Robert Flynn en gemixt door Colin Richardson, werd wereldwijd zeer goed ontvangen.
quote:
Pantera.quote:Op vrijdag 21 november 2008 19:54 schreef Trashcanman het volgende:
JEEE-SUS WEPT!
Yeah, die 1e 2 zijn toch echt het vetst. Ik heb erg veel naar deze band geluisterd en heb nog steeds regelmatig een periode waarin ik veel Pantera/Machine Head/Fear Factory luister.
Kan ik prima naar luisteren (Peace sells blijft een tof album) maar is nooit een van mijn favorieten geweest.quote:
Probeer ook Anthrax en Damageplan 's.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:04 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Kan ik prima naar luisteren (Peace sells blijft een tof album) maar is nooit een van mijn favorieten geweest.
Daar ben ik wel mee bekend hoorquote:Op vrijdag 21 november 2008 21:01 schreef Quir het volgende:
[..]
Probeer ook Anthrax en Damageplan 's.
System of a..?quote:Op vrijdag 21 november 2008 21:16 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Daar ben ik wel mee bekend hoor
En dan trouwens liever Down ipv Damageplan![]()
Whehehe, dat doet hij dus elke keer als ze hier in NL optreden?quote:Op zaterdag 22 november 2008 12:22 schreef G.Fawkes het volgende:
Het optreden van slipknot was goed verzorgd. Die gasten weten hoe ze een feestje moeten bouwen! Maar de muziek van Machine Head vind ik beter.
Proost motherfuckers, proostzoals Flynn dat zegt
Machine Headquote:Op vrijdag 21 november 2008 17:26 schreef G.Fawkes het volgende:
Waarom heeft deze band geen eigen topic?
Uiteraard werd er ook geouwehoerdquote:Op zaterdag 22 november 2008 12:31 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Whehehe, dat doet hij dus elke keer als ze hier in NL optreden?![]()
Werd er nog veel tussen de nummers door geouwehoerd of was daar geen tijd voor?
Overzicht Bands & Artiestenquote:Op zaterdag 22 november 2008 12:36 schreef G.Fawkes het volgende:
Jezus die is oud. Geen wonder dat ik het niet kon vinden
deze set spelen al bijna 1,5 jaar geloof. vorig jaar tijdens hun eigen concert waren ze ook een uur op het podium. nu geloof ik 55min (stond op de planning), een voorprogramma van bijna een uur gebeurt niet zo vaak.quote:Op vrijdag 21 november 2008 20:08 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ze waren zeker goed gisteren, maar het optreden was veel te kort. Ik heb niet op de tijd gelet, maar hoorde dat het geen uur heeft geduurd. Dat was wel even een tegenvaller. Natuurlijk was Slipknot headliner, maar had graag nog wat langer MH gezien en gehoord.
ik vind vaag dat ze nooit is Wolves spelen, daar zijn zelfs t-shirts van, en de cover van Metallica: Battery mogen ze ook spelenquote:Op zaterdag 22 november 2008 00:05 schreef Ferry_76 het volgende:
Machine Fucking Head!![]()
Goede show gisteren, veel strakker dan een jaar geleden, maar helaas wel bijna dezelfde setlist. Lijkt mij dat ze ondertussen wel genoeg nummers hebben om een keer iets verrassends te spelen..?
De eerste twee en de laatste twee cd's zijn geweldig; de Burning Red is helaas op alle fronten slecht en Supercharger heeft wel enkele goede nummers.
Mooizo, ik zag dat ik in de eerste ook al gepost had.quote:
Ach dat maakt niet zo veel uit. We lullen nog 40 reacties over deze geweldige band en dan maak ik wel een nieuwe (complete) OP.quote:Op zaterdag 22 november 2008 17:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Mooizo, ik zag dat ik in de eerste ook al gepost had.
Alleen is jouw OP nu een beetje vreemd, op pagina 5 melden dat de band nog geen eigen topic heeft.
Owh noozzz! Rob Flynnquote:Tonight's Machine Head performance in Copenhagen has been cancelled as vocalist/guitarist Robb Flynn deals with a severe throat and bronchial infection. Slipknot and Children of Bodom will still be performing tonight in Copenhagen, and Machine Head will play Saturday's show in Berlin (Nov 15) as scheduled.
ha die mensen zijn fucked dat ze de beste act van de avond missenquote:Op maandag 24 november 2008 21:18 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Owh noozzz! Rob Flynn![]()
Naja gelukkig was hij prima in Amsterdam
Wel lullig op zich voor die Denen. Ik heb het nooit gehad gelukkig. Wel een keer een concert afgelast van Epica maar toen mocht ik gewoon een kaartje voor het nieuwe concert ophalenquote:Op dinsdag 25 november 2008 21:00 schreef Chinjirusu het volgende:
[..]
ha die mensen zijn fucked dat ze de beste act van de avond missen
Nu je het zegt! Je hebt helemaal gelijk. Daar was ik ook bij. Gelukkig speelde Iron Maiden gewoon en kende ik Machine Head niet zo goed. Was The Blackening toen al uit?quote:Op woensdag 26 november 2008 16:45 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik stond in 2007 op Fields of Rock, onder andere voor Machine Head, maar die stonden met pech langs de Autobahn.
Je hebt toch niet de bon nog hequote:Op woensdag 26 november 2008 16:53 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ja, die kocht ik zo te zien op 24-03 van dat jaar.
Machine Headquote:Op woensdag 26 november 2008 17:24 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Je hebt toch niet de bon nog he
Ahh. Zo oud is dit topicquote:
Vooral eternal nightmare is een goed abum. De zang zal voor de meeste mensen wel even wennen zijn, maar tegenwoordig zet ik liever vio-lence aan dan machine head.quote:Op zondag 7 februari 2010 11:32 schreef attila_de_hun het volgende:
Hoeveel mensen die Machine head goed vinden kennen ook Vio-lence (de band met Flynn en Demmel voordat Machine head bestond)? Vooral de eerste twee cd's van Vio-lence vind ik duidelijk beter dan Machinehead .
Jup, zeker bekend mee. Maar aangezien Machine Head toch redelijk essentieel is in mijn muzikale opvoeding zet ik daar toch eerder een plaatje van op dan van Vio-Lence.quote:Op zondag 7 februari 2010 11:32 schreef attila_de_hun het volgende:
Hoeveel mensen die Machine head goed vinden kennen ook Vio-lence (de band met Flynn en Demmel voordat Machine head bestond)? Vooral de eerste twee cd's van Vio-lence vind ik duidelijk beter dan Machinehead .
Tof, ik zie je in de pit.quote:Op zaterdag 26 november 2011 21:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Unto the locust is weer een geweldig album. Maandag naar 013, ik heb er weer zin in. En gelijk Devildriver weer eens zien, altijd leuk.
Fucking hell wat een partijtje awesome was dat.quote:
+1 Super vet concert!quote:Op dinsdag 29 november 2011 10:03 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
[..]
Fucking hell wat een partijtje awesome was dat.
Je weet dat het een goed concert is als je opstaat met kramp in je nek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |