abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221933900
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2026 18:38 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Niet dat het daardoor meteen iets positiefs is.

Het is gewoon een simpele 'shortcut' waardoor velen weinig meer zelf nadenken, formuleren en ontwerpen.
Ach ja, mensen zouden ook minder na gaan denken na de komst van de rekenmachine, niet meer kunnen schrijven door de typemachine, niet meer kunnen boekhouden door software, niet meer kunnen nadenken door de computer. Le monde change, l'homme continue.
|MUSE| - Live @ AMSTERDAM 29-11-2026
Ein Besonderes unter den Besten.
  donderdag 8 oktober 2026 @ 18:44:46 #77
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_221933912
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2026 18:35 schreef nostra het volgende:
Is dit de nieuwste Fok! ergernis of zo, dat mensen AI gebruiken? Half FB staat er vol mee, lekkere persoonlijke sneren in elk topic... tranquilo zeg.
Als je al AI nodig hebt om inclusieve excuustweets te versturen ben je wel een enorm debiele lamlul hoor.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 8 oktober 2026 @ 18:48:28 #78
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221933943
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2026 18:43 schreef nostra het volgende:

[..]
Ach ja, mensen zouden ook minder na gaan denken na de komst van de rekenmachine, niet meer kunnen schrijven door de typemachine, niet meer kunnen boekhouden door software, niet meer kunnen nadenken door de computer. Le monde change, l'homme continue.
Die rekenmachine e.d. hebben niet hetzelfde soort effect op je hersenen.
  donderdag 8 oktober 2026 @ 20:06:10 #79
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221934556
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2026 18:48 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Die rekenmachine e.d. hebben niet hetzelfde soort effect op je hersenen.
Deels zekers wel dat het de hersenen niet traint in zelf berekenen.
Met dat het met AI steeds duidelijker wordt dat we ons zelfstandig denken afhankelijk zijn van technische ingevulde "voorzieningen".
//--//
Leren is niet alleen begrijpen maar dat ook zelf(standig) kunnen toepassen, uitleggen of onderbouwen.
Industrialisatie heeft 'ons' eigen "kunnen" vervangen en informatisering met nu dan superintelligentie, heeft ons vermogen zelf iets te begrijpen weggenomen. Zonder noodzaak tot iets zelf te moeten kunnen of te hoeven begrijpen, heeft het ontwikkelen van andere "vaardigheden" geen nut. Resultaat zijn, wat ik zie, volstrekt inwisselbare politici die vooral goed zijn in (SISO shitin-shitout) prompten. Gewoon zeggen dat iets kan, ook al zijn het volstrekt leugens.

Het is best triest dat men (ook ik) niet snel meer uit het hoofd kan rekenen, Met het telraam grootgebracht, mogelijk nog wel dingen wat kunnen schatten of iets ongeveer in de buurt zit.
Kinderen anno nu nauwelijks zelf nog enig benul hebben van verhoudingen, benodigde inspanningen en puur hun "mening" zijn gaan baseren op wat ze aangenaam (tevens geheel op maat aangeboden) overkomt. Wat dan ook; alles kan, is anders desnoods maakbaar en hooguit dan een kwestie van dit zg. willen.
De kunst van politici is vooral iets heel aannemelijk maken met dat zijzelf niet hoeven te beschikken over enige vaardigheid tot een realisatie.

Een AI systeem, inclusief het dan voortdurend vasthouden van iemands aandacht (streamaddiction), zal niet tegendraads kunnen zijn. Daarin de verzoeker op de eigen wenken direct bedienen.
Eenmaal wetend wat iemand drijft, is het niet moeilijk die persoon te laten denken dat die daarin zelf beslist en beschikt.
Dit zelfde zie ik ook met de vrije nieuwsgaring waar de inhoud van nieuws wordt bepaald door de verbeeldende clicks tbv een paar machtige mediacombinaties die andersdenkenden geluidsloos reduceren tot bijzaak.
Het is vrij lastig in te schatten of het op maat gesneden nieuws dat ik krijg; ook zo aan de ander wordt aangeboden. Goed kans dat mijn "nieuws" wat meer voor mij relevante details bevat die bij de ander met een andere interesse, maar wordt weggelaten.

AI puur zien als (hulp)middel is (nofi) niet begrijpen dat het zeker geen handige rekenmachine is maar een fundamenteel mechanisme dat iemands denken in andermans - inmiddels - onweerlegbare voorspellingen verplakt.
Niemand kan inhoudelijk argumenteren tegen een systeem dat naast foutloos redeneert, voorzien is van alle mogelijke relevante informatie en beschikt over - voor ons - een oneindige rekencapaciteit.
Bedenk hier dat AI niets anders is dan de meest waarschijnlijk berekende optie, machinaal, tot onweerlegbaar feit maken. Vandaag maagdelijk wit en morgen zwart uitgewist, al naar gelang wie het (hoe) vraagt.

Dit alles zodanig dat het ons op het lijf gesneden is met dat we aan beeld meer betekenis toeschrijven dan het geluid in woorden beschreven aan betekenis nog heeft. Wat nog goed of fout voor iemand is, wordt puur bepaald door degene die beschikt over de aansturing van het (informatie)middel.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_221934611
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_221936010
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2026 10:47 schreef raptorix het volgende:
Sowieso is het zo schattig dat mensen denken dat Rob zijn eigen mailtjes en socials bij houd, ik schat dat hij daar een team voor heeft van een man of 15.
Hij is wel eindverantwoordelijk.
  vrijdag 9 oktober 2026 @ 00:48:21 #82
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221936157
quote:
Sowieso is het zo schattig dat mensen denken dat Rob zijn eigen mailtjes en socials bij houd, ik schat dat hij daar een team voor heeft van een man of 15.
Sterker, met dat het Ministerie van Algemene zaken een organisatie is van minstens 500 personen w.o. de RVD de grootste afdeling is met ca 225 (fte's) waar al of niet in deeltijd, ambtenaren bezig zijn met (rechstreeks) doen van publicatie en communicatie. Dus dat team is iets groter.

Kennelijk heeft die groep opdracht of het mandaat gekregen naar Rob's eigenwijze, de dingen modern efficiënter te doen met hulp van (wie doet het immers niet) AI.
90% van de bevolking, als die al geïnteresseerd zijn, weet toch niet waar het geleuter precies vandaan komt. Die paar duizend mensen in het land die zich storen, worden kunstmatig gerustgesteld dat de MP kennis heeft genomen dat z'n ambtenaren een quote wat minder herkenbaar moet laten uitprompten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 9 oktober 2026 @ 01:09:35 #83
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_221936185
nog twee jaar en AI gaat Jetten vervangen dus dan is dat probleem ook opgelost

over 5 jaar zijn wij de apen en AI is baas ,
geen domme oorlogen met kogels en door de modder kruipen meer

Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 09-10-2026 01:25:54 ]
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
  Moderator vrijdag 9 oktober 2026 @ 01:11:32 #84
236264 crew  capricia
pi_221936188
quote:
Lijkt me meteen een prima bezuiniging. :D een team van 15 personen. Bizar toch.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221936225
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2026 01:11 schreef capricia het volgende:

[..]
Lijkt me meteen een prima bezuiniging. :D een team van 15 personen. Bizar toch.
Gelul, heel B&W Nijmegen heeft er in totaal vier.

Jetten heeft er zelf hooguit drie. Om 24/7 klaar te staan, niet meer en niet minder.
  vrijdag 9 oktober 2026 @ 06:32:20 #86
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221936403
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2026 13:57 schreef Peppert het volgende:
Politici en liegen gaan hand in hand, net zoals water en natheid. Hetzelfde kunnen we zeggen van de media, denktanks en andere opiniemakers.

En daarom zal daar constant op gelet moeten worden en ze telkens weer te verantwoording moeten worden roepen
  vrijdag 9 oktober 2026 @ 06:38:35 #87
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_221936415
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2026 12:35 schreef butz0rs het volgende:
5 berichten door AI _O- wat een fophef weer. Alle andere berichten zijn door PR of stagiaires geschreven, ook niet door meneer Jetten zelf.
Met een premier die de kamer al voorliegt over zoiets onbenulligs wordt het land onbestuurbaar. Zeker nu we met een minderheidskabinet zitten. Zo onschuldig is het dus niet.
pi_221936496
quote:
10s.gif Op donderdag 8 oktober 2026 18:35 schreef nostra het volgende:
Is dit de nieuwste Fok! ergernis of zo, dat mensen AI gebruiken? Half FB staat er vol mee, lekkere persoonlijke sneren in elk topic... tranquilo zeg.
Lieg er dan ook niet over Rob.
pi_221936501
Dat hij AI heeft gebruikt zal me worst wezen. Dat hij er schijnbaar over liegt is wel een probleem. Maar hoe ga je dat aantonen? Lastig. Next.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_221936518
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2026 18:38 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Niet dat het daardoor meteen iets positiefs is.

Het is gewoon een simpele 'shortcut' waardoor velen weinig meer zelf nadenken, formuleren en ontwerpen.
Eigenlijk zouden we collectief mensen moeten negeren die AI gebruiken voor FOK!
pi_221936520
Van politieke doodzonde tot gangbare praktijk waar je gewoon mee wegkomt.

De perfecte illustratie van het moreel verval dat ons teistert, per saldo het enige wat de D66 gluiperds ons brengen.
-
pi_221936567
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2026 02:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Gelul, heel B&W Nijmegen heeft er in totaal vier.

Jetten heeft er zelf hooguit drie. Om 24/7 klaar te staan, niet meer en niet minder.
Ik zei ook zijn mail he, heb je enig idee hoeveel mails die man krijgt? Daar moet natuurlijk goed naar gekeken worden, en ik vermoed dat dat met name politiek assisistenen zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')