abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 oktober 2026 @ 12:08:02 #76
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_221926498
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 11:17 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Niet flauw bedoeld maar dat ligt dan wel een beetje aan jou: in kranten en op tv buitelde men immers zowat over elkaar heen met deze boodschap. Aangevoerd door de immer genuanceerde Soundos.
[..]
En dit is wel een internetdingetje ja. Afspiegeling van de werkelijkheid is het zeer zeker niet nee. Gelukkig maar.
Daar zou je best gelijk in kunnen hebben. Ik heb geen tv, volg dus geen talkshows en nauwelijks reguliere media. Mijn beeld wordt dus grotendeels gevormd door wat ik hier op FOK! tegenkom.

Dat verklaart waarschijnlijk ook waarom ik het idee had dat die discussie vooral een internetding was.
To BG or not to BG!
  woensdag 7 oktober 2026 @ 12:35:16 #77
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221926673
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 11:59 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Allereerst: :') Gooi jezelf weg.

Ten tweede, stop met het negeren van ons natuurlijke instinct. Mannen willen instinctief iets beschermen, net als dat vrouwen instinctief bescherming zoeken. Dat is gewoon de natuurlijke balans, en de wereld zou een stuk beter werken als je dat gewoon z'n gang laat gaan.

Dat een man aanbiedt om je 's avonds laat naar huis te brengen wil niet zeggen dat je z'n bezit bent, ongelooflijke domme kut.
O jee, de natuur en de instincten... :+

De overdrijving naar "bezit" vind ik persoonlijk ook wat vergezocht, desalniettemin hoeven instincten natuurlijk niet opgevolgd te worden. Dat is ook meer een boodschap voor die straatholbewoners.

Beschaving is om instincten proberen te beteugelen, niet om te justificeren.

[ Bericht 1% gewijzigd door Koekoekmakto op 07-10-2026 13:48:40 ]
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  Moderator / Redactie Sport woensdag 7 oktober 2026 @ 12:41:20 #78
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_221926712
Dus eerst ligt het aan alle mannen omdat zij het laten gebeuren, en nu de goede mannen zelf in actie komen is het weer niet goed. Dit radicale groepje weet ook niet echt wat ze willen hè.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  woensdag 7 oktober 2026 @ 13:50:44 #79
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221927099
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 12:41 schreef Nattekat het volgende:
Dus eerst ligt het aan alle mannen omdat zij het laten gebeuren, en nu de goede mannen zelf in actie komen is het weer niet goed. Dit radicale groepje weet ook niet echt wat ze willen hè.
Een bespreking, met een gelieerd mannengroepje, over de inhoud van een flyer vind ik niet zo radicaal.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  woensdag 7 oktober 2026 @ 13:54:10 #80
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_221927119
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 12:41 schreef Nattekat het volgende:
Jawel, een gangbang met 10 Syriërs en achteraf zijn ze dan helemaal verbaasd en nemen ze het de verkrachters niet kwalijk want Culturele Verrijking
Le Diable
pi_221928009
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 11:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Jij pikt er nu 1 niche uit, femicide, een bijzonder zeldzaam verschijnsel dat gemiddeld 22 vrouwen per jaar treft, maar voor het gemak vergeet je maar dat er ook nog zoiets bestaat als aanranding, verkrachting, hinderlijk volgen, sissen en dat de daders in veruit de meeste gevallen een migratieachtergrond hebben en binnen die groep in overgrote meerderheid een islamitische achtergrond. Dit treft tienduizenden, zo niet honderdduizenden vrouwen per jaar.
Ja, er is een oververtegenwoordiging, maar bij seksueel geweld of grensoverschrijdend gedrag is ook enorm veel onderreportage. Hoeveel gevallen zijn niet bekend bij de politie? Denk je dat als die gevallen wel bekend zouden zijn, dat de cijfers nog steeds hetzelfde zouden uitvallen?

Bij de misdrijven die in het nieuws komen gaat het vaak om ernstige gevallen, en laat ik duidelijk zijn: dat vind ik vreselijk en ik heb 0 begrip of medelijden met de daders. Seksueel geweld is nooit oké. Maar hoeveel onzichtbare gevallen worden er niet gemeld omdat vrouwen te bang zijn om zich uit te spreken? Uit angst om neergezet te worden als leugenaar? Hoeveel incidenten zullen er plaats hebben gevonden op de werkvloer, op scholen, in studentenverenigingen, in de kroeg, etc. waar we niet van af weten? Zeggen we dan nog steeds dat het een asielzoekers probleem is, of erkennen we dan wel dat dat een heel makkelijk frame is?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  woensdag 7 oktober 2026 @ 16:45:33 #82
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221928030
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 09:10 schreef Hexagon het volgende:
Niet bepaald mannelijk dat slachtoffergedoe.
Het is nergens nieuws maar een paar mannen op fok winden zich er weer enorm over op hoor.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221928043
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 16:45 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het is nergens nieuws maar een paar mannen op fok winden zich er weer enorm over op hoor.
Onzin. Dit staat ook gewoon op de site van het AD en Parool, maar premium artikelen.
...hier om je mars te breken.
pi_221928048
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 11:05 schreef PurifieR het volgende:

[..]
_O- _O- _O-
Gemist hoe vaak hier het afgelopen jaar voorbij is gekomen dat er een 'mannenprobleem' zou zijn, en dat mannen verantwoordelijkheid moeten nemen voor wat een klein groepje mannen uitvreet? Constant door vrouwen uitgesproken? En nu draait iemand het om en begin je te krijsen.

Sja, dat is wel weer typisch.
Geweld bij vrouwen begint en eindigt niet bij verkrachting of moord. Dat begint ook bij de manier waarop er naar vrouwen gekeken of over ze wordt gesproken.

Ik merk vaak dat mannen heel snel in de verdediging schieten en aanhalen dat ‘ze helemaal niks meer mogen’ en geen grapjes meer mogen maken. Zo zie ik het niet. Beetje dom ouwehoeren over hoe geil je iemand vindt is whatever, vrouwen kunnen dat net zo goed ook over mannen doen. Maar kijk eens naar je eigen omgeving, hoeveel mannen ken je die eigenlijk best wel vaak denigrerend spreken over vrouwen? Net iets te vaak? Waarvan je eigenlijk denkt: ‘nu wordt het wel heel irritant’. Juist op die momenten zou het zo mooi zijn als mannen het lef hebben om andere mannen daarop aan te spreken. Want dat gedrag hoort niet genormaliseerd te zijn in onze samenleving.

En overigens, voor wat het waard is, vind ik dat overdreven mannenhaat ook niet een plek verdient in onze samenleving en ik vind dat die discussie ook echt nog wel enige aandacht verdiend, maar dat is een andere discussie.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  woensdag 7 oktober 2026 @ 16:53:30 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221928063
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 16:47 schreef EvilSkittle het volgende:

[..]
Onzin. Dit staat ook gewoon op de site van het AD en Parool, maar premium artikelen.
Maar dan nog, in de slachtofferrol duiken omdat niet iedereen wat je doet leuk vind is bepaald geen mannelijk gedrag.
pi_221928071
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 16:49 schreef Nexum het volgende:
Maar kijk eens naar je eigen omgeving, hoeveel mannen ken je die eigenlijk best wel vaak denigrerend spreken over vrouwen? Net iets te vaak? Waarvan je eigenlijk denkt: ‘nu wordt het wel heel irritant’.
Niet. Ik hou me er verder ook niet mee bezig.
pi_221928099
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 16:55 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Niet. Ik hou me er verder ook niet mee bezig.
Dat is fijn, dan ben ik oprecht blij voor je dat jij wel gezonde mannen om je heen hebt. Maar het tegendeel komt veel vaker voor.
pi_221928120
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 17:01 schreef Nexum het volgende:
Maar het tegendeel komt veel vaker voor.
Daar geloof ik dus geen fluit van.
pi_221928131
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 16:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar dan nog, in de slachtofferrol duiken omdat niet iedereen wat je doet leuk vind is bepaald geen mannelijk gedrag.
Het interesseert mij en een hele hoop mensen gelukkig werkelijk geen ene jota wat jij wel of geen mannelijk gedrag vindt.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
  woensdag 7 oktober 2026 @ 17:08:10 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221928136
quote:
7s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 17:07 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Het interesseert mij en een hele hoop mensen gelukkig werkelijk geen ene jota wat jij wel of geen mannelijk gedrag vindt.
Ik denk niet dat ik de enige ben die het geen mannelijk gedrag vind.
pi_221928139
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 17:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ik de enige ben die het geen mannelijk gedrag vind.
Dat mag. Nou en?
pi_221928160
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 17:05 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Daar geloof ik dus geen fluit van.
https://www.ipsos-publiek(...)n-maar-zwijgen-toch/
  woensdag 7 oktober 2026 @ 17:14:51 #93
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221928175
quote:
1s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 17:08 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Dat mag. Nou en?
Niks verder, het is vooral een spiegel. Gaan huilen in de slachtofferrol dat je niet mannelijk zou mogen zijn is natuurlijk gewoon iets waar men zich onsterfelijk belachelijk mee maakt.
pi_221928197
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 17:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Niks verder, het is vooral een spiegel. Gaan huilen in de slachtofferrol dat je niet mannelijk zou mogen zijn is natuurlijk gewoon iets waar men zich onsterfelijk belachelijk mee maakt.
Bijzondere conclusie weer.
  woensdag 7 oktober 2026 @ 17:27:09 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221928260
quote:
10s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 17:19 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Bijzondere conclusie weer.
Welnee

Hoe mannelijk is het wanneer toestemming nodig hebt van wat feministes om mannelijk te zijn, en gaat huilen wanneer je die niet krijgt?
  donderdag 8 oktober 2026 @ 08:09:40 #96
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_221931141
quote:
0s.gif Op woensdag 7 oktober 2026 11:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Jij pikt er nu 1 niche uit, femicide, een bijzonder zeldzaam verschijnsel dat gemiddeld 22 vrouwen per jaar treft, maar voor het gemak vergeet je maar dat er ook nog zoiets bestaat als aanranding, verkrachting, hinderlijk volgen, sissen en dat de daders in veruit de meeste gevallen een migratieachtergrond hebben en binnen die groep in overgrote meerderheid een islamitische achtergrond. Dit treft tienduizenden, zo niet honderdduizenden vrouwen per jaar.
100% dit dus. Alsof femicide het enige is wat vrouwen kan overkomen. Ik ergerde me ook al aan die achterlijke post van @Nexum en wilde reageren. Maar ik had het niet beter kunnen verwoorden dan jij, chapeau!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')