Sluit me aan bij wat Red_85 zegt.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 01:20 schreef Nexum het volgende:
[..]
Als je morgen elke asielzoeker het land uitzet is het geweld tegen vrouwen echt niet opgelost. Femicide vindt voornamelijk in de huiselijke kring plaats en er is geen data dat bewijst dat dit voornamelijk door mannen met een migratieachtergrond wordt gepleegd. Dat is weer typisch een zondebok proberen te vinden om het daadwerkelijke probleem, namelijk mannen die deze cultuur jegens vrouwen in stand houden, te ontwijken. De common demominator hier zijn mannen. Nutteloze differentiatie heeft geen enkel nut.
Daar kan ik me al helemaal niet meer druk om maken. Keuzes hebben consequenties. Ook voor vrouwen.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 01:56 schreef Red_85 het volgende:
Dat zijn psychopaten die ook weer een bepaalde vrouw aantrekken.
Interessant. Vrouwen moeten volgens jou kennelijk verantwoordelijkheid nemen voor alles wat andere vrouwen zeggen, maar ik zie zelden mannen opstaan tegen de figuren die vrouwen voortdurend wegzetten als zeikwijven, manwijven, of profiteurs.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 12:55 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Zou goed zijn als vrouwen zelf zouden opstaan tegen deze radicale clubs als wat zich tegenwoordig Dolle Mina's noemt etc. voor wat nuance.
Als man word je direct gediskwalificeerd dus mij niet bellen.
Interessant. Je leest en reageert selectief.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 11:00 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Interessant. Vrouwen moeten volgens jou kennelijk verantwoordelijkheid nemen voor alles wat andere vrouwen zeggen, maar ik zie zelden mannen opstaan tegen de figuren die vrouwen voortdurend wegzetten als zeikwijven, manwijven, of profiteurs.
Die verantwoordelijkheid lijkt opvallend vaak maar één kant op te werken.
quote:Op woensdag 7 oktober 2026 11:00 schreef oppiedoppie het volgende:
Vrouwen moeten volgens jou kennelijk verantwoordelijkheid nemen voor alles wat andere vrouwen zeggen
Eerlijk gezegd is FOK! ongeveer de enige plek waar ik regelmatig lees dat er een "mannenprobleem" zou zijn. Net zoals het ongeveer de enige plek is waar ik lees dat Nederlandse vrouwen geen echte vrouwen meer zijn.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 11:03 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Interessant. Je leest en reageert selectief.
Dat hele "mannenprobleem" vind ik ook een nogal zinloze generalisatie. Maar eerlijk gezegd kom ik die term vooral op FOK! tegen.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 11:05 schreef PurifieR het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Gemist hoe vaak hier het afgelopen jaar voorbij is gekomen dat er een 'mannenprobleem' zou zijn, en dat mannen verantwoordelijkheid moeten nemen voor wat een klein groepje mannen uitvreet? Constant door vrouwen uitgesproken? En nu draait iemand het om en begin je te krijsen.
Sja, dat is wel weer typisch.
Voor ik dat extreemlinkse bolwerk hier op routerniveau compleet heb geblokkeerd kwam ik nogal eens op nu.nl, waar het ook constant zo werd benoemd. Al meer dan een jaar. En ging je er in de reacties tegenin, dan kwam je reactie niet door. Dus nee, het is niet alleen hier. En op een gegeven moment is de maat vol.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 11:14 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dat hele "mannenprobleem" vind ik ook een nogal zinloze generalisatie. Maar eerlijk gezegd kom ik die term vooral op FOK! tegen.
Klopt. Dat erkennen heb ik dan ook geen moeite mee.quote:Wat ik óók op FOK! tegenkom zijn reacties als:
"Beste vrouwen, als jullie voor Khalid en Rachid kiezen, veel plezier met de gangrape en blauwe plekken."
En dat zijn niet eens uitzonderingen.
Dus als we het over generaliseren hebben, laten we dan tenminste erkennen dat dat hier regelmatig beide kanten op gebeurt.
Niet flauw bedoeld maar dat ligt dan wel een beetje aan jou: in kranten en op tv buitelde men immers zowat over elkaar heen met deze boodschap. Aangevoerd door de immer genuanceerde Soundos.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 11:11 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd is FOK! ongeveer de enige plek waar ik regelmatig lees dat er een "mannenprobleem" zou zijn.
En dit is wel een internetdingetje ja. Afspiegeling van de werkelijkheid is het zeer zeker niet nee. Gelukkig maar.quote:Net zoals het ongeveer de enige plek is waar ik lees dat Nederlandse vrouwen geen echte vrouwen meer zijn.
Misschien moeten we concluderen dat internet niet altijd een perfecte afspiegeling van de werkelijkheid is.
Jij pikt er nu 1 niche uit, femicide, een bijzonder zeldzaam verschijnsel dat gemiddeld 22 vrouwen per jaar treft, maar voor het gemak vergeet je maar dat er ook nog zoiets bestaat als aanranding, verkrachting, hinderlijk volgen, sissen en dat de daders in veruit de meeste gevallen een migratieachtergrond hebben en binnen die groep in overgrote meerderheid een islamitische achtergrond. Dit treft tienduizenden, zo niet honderdduizenden vrouwen per jaar.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 01:20 schreef Nexum het volgende:
[..]
Als je morgen elke asielzoeker het land uitzet is het geweld tegen vrouwen echt niet opgelost. Femicide vindt voornamelijk in de huiselijke kring plaats en er is geen data dat bewijst dat dit voornamelijk door mannen met een migratieachtergrond wordt gepleegd. Dat is weer typisch een zondebok proberen te vinden om het daadwerkelijke probleem, namelijk mannen die deze cultuur jegens vrouwen in stand houden, te ontwijken. De common demominator hier zijn mannen. Nutteloze differentiatie heeft geen enkel nut.
Jij wil gewoon niet waar hebben dat het mannen zijn die perse de leiding over het land hebben willen en om dat doel te bereiken zijn die mannen bereid om geweld te gebruiken tegen de zwakkeren van de samenleving.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 11:05 schreef PurifieR het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Gemist hoe vaak hier het afgelopen jaar voorbij is gekomen dat er een 'mannenprobleem' zou zijn, en dat mannen verantwoordelijkheid moeten nemen voor wat een klein groepje mannen uitvreet? Constant door vrouwen uitgesproken? En nu draait iemand het om en begin je te krijsen.
Ah het baken van Verlichting en nuance is gearriveerd.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 11:52 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij wil gewoon niet waar hebben dat het mannen zijn die perse de leiding over het land hebben willen en om dat doel te bereiken zijn die mannen bereid om geweld te gebruiken tegen de zwakkeren van de samenleving.
Allereerst:quote:Beschermen ligt dicht bij bezitten.
Daar zou je best gelijk in kunnen hebben. Ik heb geen tv, volg dus geen talkshows en nauwelijks reguliere media. Mijn beeld wordt dus grotendeels gevormd door wat ik hier op FOK! tegenkom.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 11:17 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Niet flauw bedoeld maar dat ligt dan wel een beetje aan jou: in kranten en op tv buitelde men immers zowat over elkaar heen met deze boodschap. Aangevoerd door de immer genuanceerde Soundos.
[..]
En dit is wel een internetdingetje ja. Afspiegeling van de werkelijkheid is het zeer zeker niet nee. Gelukkig maar.
O jee, de natuur en de instincten...quote:Op woensdag 7 oktober 2026 11:59 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Allereerst:Gooi jezelf weg.
Ten tweede, stop met het negeren van ons natuurlijke instinct. Mannen willen instinctief iets beschermen, net als dat vrouwen instinctief bescherming zoeken. Dat is gewoon de natuurlijke balans, en de wereld zou een stuk beter werken als je dat gewoon z'n gang laat gaan.
Dat een man aanbiedt om je 's avonds laat naar huis te brengen wil niet zeggen dat je z'n bezit bent, ongelooflijke domme kut.
Een bespreking, met een gelieerd mannengroepje, over de inhoud van een flyer vind ik niet zo radicaal.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 12:41 schreef Nattekat het volgende:
Dus eerst ligt het aan alle mannen omdat zij het laten gebeuren, en nu de goede mannen zelf in actie komen is het weer niet goed. Dit radicale groepje weet ook niet echt wat ze willen hè.
Jawel, een gangbang met 10 Syriërs en achteraf zijn ze dan helemaal verbaasd en nemen ze het de verkrachters niet kwalijk want Culturele Verrijkingquote:Op woensdag 7 oktober 2026 12:41 schreef Nattekat het volgende:
Dus eerst ligt het aan alle mannen omdat zij het laten gebeuren, en nu de goede mannen zelf in actie komen is het weer niet goed. Dit radicale groepje weet ook niet echt wat ze willen hè.
Ja, er is een oververtegenwoordiging, maar bij seksueel geweld of grensoverschrijdend gedrag is ook enorm veel onderreportage. Hoeveel gevallen zijn niet bekend bij de politie? Denk je dat als die gevallen wel bekend zouden zijn, dat de cijfers nog steeds hetzelfde zouden uitvallen?quote:Op woensdag 7 oktober 2026 11:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jij pikt er nu 1 niche uit, femicide, een bijzonder zeldzaam verschijnsel dat gemiddeld 22 vrouwen per jaar treft, maar voor het gemak vergeet je maar dat er ook nog zoiets bestaat als aanranding, verkrachting, hinderlijk volgen, sissen en dat de daders in veruit de meeste gevallen een migratieachtergrond hebben en binnen die groep in overgrote meerderheid een islamitische achtergrond. Dit treft tienduizenden, zo niet honderdduizenden vrouwen per jaar.
Het is nergens nieuws maar een paar mannen op fok winden zich er weer enorm over op hoor.quote:Op dinsdag 6 oktober 2026 09:10 schreef Hexagon het volgende:
Niet bepaald mannelijk dat slachtoffergedoe.
Onzin. Dit staat ook gewoon op de site van het AD en Parool, maar premium artikelen.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 16:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is nergens nieuws maar een paar mannen op fok winden zich er weer enorm over op hoor.
Geweld bij vrouwen begint en eindigt niet bij verkrachting of moord. Dat begint ook bij de manier waarop er naar vrouwen gekeken of over ze wordt gesproken.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 11:05 schreef PurifieR het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Maar dan nog, in de slachtofferrol duiken omdat niet iedereen wat je doet leuk vind is bepaald geen mannelijk gedrag.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 16:47 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Onzin. Dit staat ook gewoon op de site van het AD en Parool, maar premium artikelen.
Niet. Ik hou me er verder ook niet mee bezig.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 16:49 schreef Nexum het volgende:
Maar kijk eens naar je eigen omgeving, hoeveel mannen ken je die eigenlijk best wel vaak denigrerend spreken over vrouwen? Net iets te vaak? Waarvan je eigenlijk denkt: ‘nu wordt het wel heel irritant’.
Dat is fijn, dan ben ik oprecht blij voor je dat jij wel gezonde mannen om je heen hebt. Maar het tegendeel komt veel vaker voor.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 16:55 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Niet. Ik hou me er verder ook niet mee bezig.
Daar geloof ik dus geen fluit van.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 17:01 schreef Nexum het volgende:
Maar het tegendeel komt veel vaker voor.
Het interesseert mij en een hele hoop mensen gelukkig werkelijk geen ene jota wat jij wel of geen mannelijk gedrag vindt.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 16:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar dan nog, in de slachtofferrol duiken omdat niet iedereen wat je doet leuk vind is bepaald geen mannelijk gedrag.
Ik denk niet dat ik de enige ben die het geen mannelijk gedrag vind.quote:Op woensdag 7 oktober 2026 17:07 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Het interesseert mij en een hele hoop mensen gelukkig werkelijk geen ene jota wat jij wel of geen mannelijk gedrag vindt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |