abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221922421
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 12:24 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zo zo zachtaardig:
"Het is een hele natie daar die verantwoordelijk is. Het is niet waar die retoriek over burgers die zich er niet van bewust zijn en niet betrokken zijn... we zullen vechten tot we hun ruggengraat breken."

Ga je nog wat over de anderen zeggen. Sta je daar achter?

Sta je ook hier achter?
Even een korte memo:
Nissim Vaturi (vicevoorzitter Knesset, Likud): Riep op tot "Verbrand Gaza nu, niets minder!" en verklaarde: "Wie er nu nog over is in Noord-Gaza moet worden geëlimineerd, punt. Er zijn daar geen onschuldigen."

Tally Gotliv (Knesset-lid, Likud): Riep op tot de inzet van een "Jericho-raket / Doomsday-wapen" en stelde: "Zonder honger en dorst onder de Gazaanse bevolking lukt het ons niet... spaar niemand."

Galit Distel-Atbaryan (Knesset-lid, Likud): "Wis Gaza van de aardbodem. Laat geen kind achter, verdrijf iedereen... ze mogen geen wederopstanding meer kennen."

Ariel Kallner (Knesset-lid, Likud): "Nu één doel: Nakba! Een Nakba die die van 1948 zal overschaduwen. Nakba in Gaza en Nakba voor iedereen die hen steunt."

Yitzhak Kroizer (Knesset-lid, Otzma Yehudit): "De Gazastrook moet worden platgewalst. Voor hen allemaal is er maar één vonnis: de dood."

Moshe Saada (Knesset-lid, Likud): "Overal waar je komt zeggen mensen: 'vernietig ze'. Zelfs mensen van links zeggen nu: 'het is duidelijk dat alle Gazanen vernietigd moeten worden'."

Amit Halevi (Knesset-lid, Likud): "Er mag geen enkele Arabische bevolking meer in Gaza overblijven; het gebied moet weer volledig onder ons bestuur vallen."

Door de daden van Hamas op 7 oktober en het doelbewust opereren vanuit dichtbevolkte burgerwijken, heeft Hamas de Gazaanse bevolking in een catastrofale oorlog gestort en de existentiële angst in Israël tot een kookpunt gebracht.

Toch een stuk zorgwekkender dan wat uitspraken.
pi_221922426
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 15:16 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Dat maakt het niet minder verwerpelijk.
Je weet wat ragebait is?

Het is de gehele bedoeling dat jij het verwerpelijk vindt.
pi_221922445
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 15:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je weet wat ragebait is?

Het is de gehele bedoeling dat jij het verwerpelijk vindt.
Natuurlijk weet ik dat, maar ik doel op dat vod uit de stal van DPG wat dit soort manieren al geruime tijd maar wat mooi vindt want ragebait=aandacht en dus kassa.

Met journalistiek heeft het niets te maken in ieder geval.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221922510
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 15:22 schreef Regilio_ het volgende:

[..]
Natuurlijk weet ik dat, maar ik doel op dat vod uit de stal van DPG wat dit soort manieren al geruime tijd maar wat mooi vindt want ragebait=aandacht en dus kassa.

Met journalistiek heeft het niets te maken in ieder geval.
Absoluut. Maar ik maak mij ook wel ''zorgen'' om mensen die boos worden van een overduidelijke ragebait kop/titel.

De neurologische verbindingen die zorgen voor zelfbeheersing lopen dan ook niet helemaal goed.
pi_221922626
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 14:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Jawel, dat insinueer je wel:
Nee man, het lijkt grotendeels op wat ik schrijf maar met een extra woordje hier en daar maak je er net even wat anders van en vervolgens probeer je me daar op te pakken: niet op het stuk tekst dat wel van mij afkomstig is, maar op de draai die jij er zelf aan gegeven hebt. Dat truukje gebruik je wel vaker.

STOP GEWOON MET MENSEN AANVALLEN OP WOORDEN DIE JE ZE EERST ZELF IN DE MOND HEBT GELEGD.
pi_221922845
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 14:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Interessant dat je over tegengeluiden begint. Waar zijn die in de Palestijnse samenleving eigenlijk?
Dit is een onvervalste whataboutism :*
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 16:46:24 #97
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221922852
twitter
pi_221922863
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 16:46 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
Heb ik geen zak an, die X rommel, zet er dan een link naar het NRC-artikel bij.
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 16:50:51 #99
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221922875
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 16:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Heb ik geen zak an, die X rommel, zet er dan een link naar het NRC-artikel bij.
Jammer voor je, hier moet je het mee doen wat mij betreft, het staat je vrij om het op te zoeken uiteraard, ik maak het makkelijk voor je.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)utm_term=share-modal
pi_221922891
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 16:50 schreef Tarado het volgende:

[..]
Jammer voor je, hier moet je het mee doen wat mij betreft, het staat je vrij om het op te zoeken uiteraard.
Kan het artikel niet vinden, wat er wordt genoemd in dat X-bericht.

https://www.nrc.nl/search/?size=10&offset=0&query=Gaza
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 16:58:30 #101
131800 Tarado
capô de fusca
pi_221922906
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 16:54 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Kan het artikel niet vinden, wat er wordt genoemd in dat X-bericht.

https://www.nrc.nl/search/?size=10&offset=0&query=Gaza
Ik heb je net een link gegeven.

Overigens staat er onder het artikel nu: Update dinsdag 6 oktober 16:40: In een eerdere versie van dit opiniestuk stond dat de Hamasaanslagen van 7 oktober 2023 plaatsvonden in door Israël bezet gebied. Dit klopt niet en is gecorrigeerd.
pi_221922913
Aha en zelf net gevonden.

quote:
Update dinsdag 6 oktober 16:40: In een eerdere versie van dit opiniestuk stond dat de Hamasaanslagen van 7 oktober 2023 plaatsvonden in door Israël bezet gebied. Dit klopt niet en is gecorrigeerd.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)apijt-vegen-a4937862
pi_221922932
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 16:58 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ik heb je net een link gegeven.

Overigens staat er onder het artikel nu: Update dinsdag 6 oktober 16:40: In een eerdere versie van dit opiniestuk stond dat de Hamasaanslagen van 7 oktober 2023 plaatsvonden in door Israël bezet gebied. Dit klopt niet en is gecorrigeerd.
Crosspost, maar goed, heel terecht gecorrigeerd.
pi_221922950
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 15:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Door de daden van Hamas op 7 oktober en het doelbewust opereren vanuit dichtbevolkte burgerwijken, heeft Hamas de Gazaanse bevolking in een catastrofale oorlog gestort en de existentiële angst in Israël tot een kookpunt gebracht.

Toch een stuk zorgwekkender dan wat uitspraken.
Ben je het eens met die opmerkingen of tegen?
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 17:26:55 #105
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221923063
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 16:00 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Nee man, het lijkt grotendeels op wat ik schrijf maar met een extra woordje hier en daar maak je er net even wat anders van en vervolgens probeer je me daar op te pakken: niet op het stuk tekst dat wel van mij afkomstig is, maar op de draai die jij er zelf aan gegeven hebt. Dat truukje gebruik je wel vaker.

STOP GEWOON MET MENSEN AANVALLEN OP WOORDEN DIE JE ZE EERST ZELF IN DE MOND HEBT GELEGD.
Nee hoor, jij maakt een punt (dat mag). Vervolgens benoem ik of een ander wat je zegt en dan wordt heel erg boos.

Je geef letterlijk in die post aan 'Gewoon erkennen dat er aan beide kanten klootzakken en oorlogsmisdadigers rondlopen.'

Daarmee wek je dus de indruk dat aan beide kanten een evenredige mate van radicalisme of rotte appels zijn. Het schept een totaal vertekend beeld van de realiteit.

Vervolgens stel je ook dat 'Dat vergoelijken iedere keer is nergens voor nodig'. Wat ook weer bijzonder is, want noch is noch anderen hebben ook maar iets vergoelijkt.

Jouw woorden, niet die van mij.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 16:46 schreef Tarado het volgende:
[ x ]
Of men bedoelt dat men hier heel Israël als 'bezet' gebied ziet. Dat zou inmiddels ook niet meer verbazingwekkend zijn.
pi_221923150
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 17:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, jij maakt een punt (dat mag). Vervolgens benoem ik of een ander wat je zegt en dan wordt heel erg boos.

Je geef letterlijk in die post aan 'Gewoon erkennen dat er aan beide kanten klootzakken en oorlogsmisdadigers rondlopen.'

Daarmee wek je dus de indruk dat aan beide kanten een evenredige mate van radicalisme of rotte appels zijn. Het schept een totaal vertekend beeld van de realiteit.

Vervolgens stel je ook dat 'Dat vergoelijken iedere keer is nergens voor nodig'. Wat ook weer bijzonder is, want noch is noch anderen hebben ook maar iets vergoelijkt.

Jouw woorden, niet die van mij.
[..]
Of men bedoelt dat men hier heel Israël als 'bezet' gebied ziet. Dat zou inmiddels ook niet meer verbazingwekkend zijn.
"evenredige mate". JOUW woorden, niet de mijne.

Het gaat me er vooral om dat werkelijke IEDERE terechte kritiek over krankzinnige uitlatingen van Israelische kabinetsleden of parlementariërs wordt beantwoord met JA MAAR HAMAS IS PAS ERG.

Het beste wat er uit komt is: "Ja er zitten wat smerige uitspraken tussen MAAR HAMAS IS VEEEEEEEEEEL ERGER"

We weten allemaal echt wel dat Hamas niet deugt. Daar hoef je niet iedere keer dat een hoge Israelische pief iets verderfelijks zegt mee te counteren. Het zou zo goed zijn om niet iedere keer de gestoorde genocidale opmerkingen van bijvoorbeeld kabinetslid Ben Gvir met dat non-argument te relativeren.
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 18:05:55 #107
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221923262
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 17:44 schreef Chillegast het volgende:

[..]
"evenredige mate". JOUW woorden, niet de mijne.

Het gaat me er vooral om dat werkelijke IEDERE terechte kritiek over krankzinnige uitlatingen van Israelische kabinetsleden of parlementariërs wordt beantwoord met JA MAAR HAMAS IS PAS ERG.

Het beste wat er uit komt is: "Ja er zitten wat smerige uitspraken tussen MAAR HAMAS IS VEEEEEEEEEEL ERGER"

We weten allemaal echt wel dat Hamas niet deugt. Daar hoef je niet iedere keer dat een hoge Israelische pief iets verderfelijks zegt mee te counteren. Het zou zo goed zijn om niet iedere keer de gestoorde genocidale opmerkingen van bijvoorbeeld kabinetslid Ben Gvir met dat non-argument te relativeren.
Nee hoor, het is een logische conclusie van jouw post. De claim dat er aan beide kanten klootzakken en oorlogsmisdadigers rondlopen is namelijk zowel een bothsidesism als het optuigen van een false equivalence. Je kan dit bij bijvoorbeeld Rusland en Oekraïne ook doen. 'Ja, er zijn klootzakken en oorlogsmisdadigers aan beide kanten'.

Je zult ook wel begrijpen wat daar mis mee is en tevens waarom het een enorm vertekend beeld schept van de oorlog daar. Hetzelfde geldt voor de oorlog in het Midden-Oosten.

Ben-Gvir is een uitzondering binnen Israël, dit was Hamas is geen uitzondering is in de Palestijnse samenleving. Ben-Gvir staat in de peilingen op 7-9 zetels (van de 120). Hamas heeft verkiezingen gewonnen in de Gazastrook en zou dit op de Westelijke Jordaanoever doen als men niet was uitgesloten. En ook buiten Hamas zijn er weinig gematigde opties.

Kortom, het is geen eerlijke vergelijking.
pi_221923322
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 18:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, het is een logische conclusie van jouw post.
Nee en je bent steeds meer een karikatuur aan het worden. Als jij denkt dat bij alles wat gezegd wordt een wedstrijdje ver plassen gedaan moet worden: nee dat hoeft niet. Uiteindelijk is je antwoord iedere keer hetzelfde: "ja maar Hamas is veel erger".

Ik zie jou nooit een idiote genocidale uitspraak van een Israelische hoge pief volmondig verafschuwen zonder ons er even aan te herinneren dat wel het allemaal wel in perspectief moeten zien want Hamas.

[ Bericht 14% gewijzigd door Chillegast op 06-10-2026 18:21:44 ]
pi_221923388
Hamas heeft er in ieder geval voor gezorgd dat de multiculturele samenleving op zijn retour is.
Laat maar waaien
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 18:27:02 #110
117098 Hathor
Effe niet
pi_221923393
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 18:16 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Nee en je bent steeds meer een karikatuur aan het worden. Als jij denkt dat bij alles wat gezegd wordt een wedstrijdje ver plassen gedaan moet worden: nee dat hoeft niet. Uiteindelijk is je antwoord iedere keer hetzelfde: "ja maar Hamas is veel erger".

Ik zie jou nooit een idiote genocidale uitspraak van een Israelische hoge pief volmondig verafschuwen zonder ons er even aan te herinneren dat wel het allemaal wel in perspectief moeten zien want Hamas.
Als het aan Hamas ligt, is er morgen geen Israeli meer in leven, als Israel er op dezelfde manier in zou staan was er nu al geen Palestijn meer te vinden in Gaza, Maar ja dat past niet helemaal in het GeNoCiDE narratief.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 18:29:35 #111
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221923409
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 18:26 schreef UitStraling het volgende:
Hamas heeft er in ieder geval voor gezorgd dat de multiculturele samenleving op zijn retour is.
We are indeed fed up.
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 18:30:47 #112
117098 Hathor
Effe niet
pi_221923416
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 18:29 schreef Tengano het volgende:

[..]
We are indeed fed up.
Immigrant-fatigue.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221923417
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 18:29 schreef Tengano het volgende:

[..]
We are indeed fed up.
Ja het is wel een beetje klaar met ze.
Laat maar waaien
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 18:38:21 #114
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221923453
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 18:31 schreef UitStraling het volgende:
Ja het is wel een beetje klaar met ze.
Hier op 15:15 hoor je een Israelische Generaal praten over 7 oktober. Als je hem hoort spreken dat op 8 oktober de hele wereld zich al tegen hen keerde dan begrijp je ook dat ze zich vervolgens geen ene tyfus meer aan willen trekken als ze vervolgens hun eigen aanpak en plan kiezen, en gelijk hebben ze.

De loyaliteit is dan ook wel gelijk op.

En het enige was je al drie jaar ziet is dat al die palestijen en hun complete wereldwijde fanclub lopen te drammen om die loyaliteit bij de rest van de wereld af te dwingen voor hun verzets- slachtfeestje en hun slachtofferschap.

Kotsmisselijk wordt je ervan :r

Bekijk deze YouTube-video
pi_221923574
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 18:38 schreef Tengano het volgende:

[..]
Hier op 15:15 hoor je een Israelische Generaal praten over 7 oktober. Als je hem hoort spreken dat op 8 oktober de hele wereld zich al tegen hen keerde dan begrijp je ook dat ze zich vervolgens geen ene tyfus meer aan willen trekken als ze vervolgens hun eigen aanpak en plan kiezen, en gelijk hebben ze.

En het enige was je al drie jaar ziet is dat al die palestijen en hun complete wereldwijde fanclub lopen te drammen om die loyaliteit bij de rest van de wereld af te dwingen voor hun verzets- slachtfeestje en hun slachtofferschap.

Enige wat Israël boeit is,

1. alle daders van 7-10 opjagen en executeren.
2. zorgen dat de Palestijnen nooit meer Joden af kunnen slachten op die schaal.
Laat maar waaien
pi_221923590
En dan doen ze het nog netjes, Israël loopt zover voor op militair technologisch gebied dat ze alle Palestijnen in Gaza, de Westbank en Libanon binnen twee dagen van kant kunnen maken, maar ja zo onmenselijk zijn ze niet, in dat geval zouden de paarse broeken wel mogen wauwelen over een heuse genocide, maar eigenlijk moeten ze dan de Jordaanse Palestijnen niet overslaan, anders klopt de definitie nog niet helemaal.
Laat maar waaien
pi_221923595
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 19:05 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Enige wat Israël boeit is,

1. alle daders van 7-10 opjagen en executeren.
2. zorgen dat de Palestijnen nooit meer Joden af kunnen slachten op die schaal.
1. Redelijke kans dat er al een behoorlijk aantal (tussen de 70k zaten er vast een paar) zijn geexecuteerd.
2. De kans dat een van de 2 miljoen Palestijnen niet ergens een vermoord familielid heeft is vrij klein.
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:13:00 #118
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221923603
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 18:38 schreef Tengano het volgende:

[..]

Op 7 oktober werden er al gebakjes uitgedeeld door onze vrienden van Samidoun.
En dan zeggen ze dat Israël ongekende intelligence heeft. Lopen een dag achter op de feiten!
pi_221923607
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 19:11 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
1. Redelijke kans dat er al een behoorlijk aantal (tussen de 70k zaten er vast een paar) zijn geexecuteerd.
2. De kans dat een van de 2 miljoen Palestijnen niet ergens een vermoord familielid heeft is vrij klein.
Ik las laatst dat ze er nog 2000 op hun directe hitlijst hebben staan geloof ik.

Eerder zullen ze nooit stoppen.
Laat maar waaien
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 19:42:43 #120
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221923761
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 19:14 schreef UitStraling het volgende:
Ik las laatst dat ze er nog 2000 op hun directe hitlijst hebben staan geloof ik.

Eerder zullen ze nooit stoppen.
Kunnen ze allemaal 'martelaar' worden.

En kunnen ze nog een keer koekjes uitdelen. Alhamdulilah.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')