abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221921260
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 09:46 schreef Zoddie het volgende:

[..]
:r
Gatverdamme wat moet ik daarvan kokhalzen zeg.

Dat soort lui zouden verplicht de filmpjes van 7 Oktober eens weer moeten kijken.
Al zullen sommigen nog staan te juigen ook nog ben ik bang.
Ga jij dan ook verplicht filmpjes kijken van gruweldaden van Israël op Palestijnen? Ik vind "verplicht filmpjes 7 oktober kijken" echt altijd zo'n eenzijdig blind flutargument :')
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_221921329
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 09:21 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Alle palestijntjes hebben individuele quotes over ze Israel willen vernietigen en alle Joden willen uitroeien.

Dus ja, idd, erg makkelijk weer van die radicale.
Dit is niet zomaar een individu.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 09:14 schreef Montagui het volgende:

[..]
:') Leuk geprobeerd.

Quotes van individuen zeggen helemaal niets over de intenties van de Israëlische regering. Dit in tegenstelling tot het manifest van Hamas. Daarin staan duidelijk de genocidale intenties van deze over Gaza de scepter zwaaiende terroristen club.
Feiglin zit inderdaad niet aan de knoppen, fair point. Maar het probleem is dat sleutelfiguren in de huidige coalitie, zoals Smotrich en Ben-Gvir, openlijk dezelfde taal uitslaan. Het feit dat dit soort uitspraken in Israëlische media genormaliseerd zijn en de regering er totaal niet tegen optreedt, kun je niet zomaar wegwuiven als een paar 'losse meningen.

De genocide taal beperkt zich niet tot gewoon volk in Israel maar ook sleutelfiguren bezigen deze. Even een kleine opsomming voor je.

Yoav Gallant (toenmalig minister van Defensie),
Itamar Ben-Gvir (minister van Nationale Veiligheid)
Bezalel Smotrich (minister van Financiën en onderminister op Defensie)
Amihai Eliyahu (minister van Erfgoed)
May Golan (minister voor Vrouwenrechten / Sociale Gelijkheid)
Avi Dichter (minister van Landbouw, Likud)
Isaac Herzog (president van Israël)
Benjamin Netanyahu (premier)

Wat vind je van hun intenties en uitspraken tot genocide?
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:27:53 #53
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221921371
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 10:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ga jij dan ook verplicht filmpjes kijken van gruweldaden van Israël op Palestijnen? Ik vind "verplicht filmpjes 7 oktober kijken" echt altijd zo'n eenzijdig blind flutargument :')
Ik kijk alles ja, dat vind ik belangrijk om een mening te vormen.
En ik blijf bij mijn argument.

Als men vindt dat de aanslag op 7 Oktober proportioneel was en eigenlijk dus steunen, dan zijn die mensen echt ZIEK in het hoofd.
pi_221921373
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 11:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
[..]
Feiglin zit inderdaad niet aan de knoppen, fair point. Maar het probleem is dat sleutelfiguren in de huidige coalitie, zoals Smotrich en Ben-Gvir, openlijk dezelfde taal uitslaan. Het feit dat dit soort uitspraken in Israëlische media genormaliseerd zijn en de regering er totaal niet tegen optreedt, kun je niet zomaar wegwuiven als een paar 'losse meningen.

De genocide taal beperkt zich niet tot gewoon volk in Israel maar ook sleutelfiguren bezigen deze. Even een kleine opsomming voor je.

Haha, een zachtaardige, linksige man als Herzog hier ook echt noemen.
pi_221921380
Even snel gezocht wat die dan zou hebben gezegd en dat komt neer op dit:
quote:
President Isaac Herzog blamed the "entire nation" of Palestine for the 7 October attack. He added: "It is not true, this rhetoric about civilians being not aware, not involved." The statement was made in response to a journalist from ITV News asking what Israel was doing to alleviate the suffering of Gazan civilians. Herzog later claimed that his remarks had been taken out of context, saying that he was attempting to highlight "the involvement of many residents" and that he accepted that there are innocent Palestinians in Gaza.

Bron
Dat is op geen enkele manier een oproep voor genocide, maar de feitelijke realiteit dat er ook grote medewerking en steun vanuit de Palestijnse samenleving was.
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 11:32:55 #56
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221921390
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 11:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
[..]

Geen idee waarom jij niet in de realiteit zit of wilt zitten, maar er is dus geen sprake van genocide in Gaza zoals iedereen je inmiddels al meerdere keren heeft uitgelegd.

Waar onderhand wel sprake van is is dat het duidelijk wordt dat Gaza en de Westbank geevacueerd gaan worden wat natuurlijk de beste oplossing is voor iedereen.

Maar welke strategie, oplossing of compromis Israel ook zal realiseren, ze zullen altijd weer de schuld krijgen van types zoals jij. Daarom lijkt het mij verstandig dat Israel voor hun eigen meest optimale oplossing gaat kiezen zoals hierboven want zeikers houden ze altijd, maar dan hebben ze tenminste een veiliger Israel zonder deze buren met genocidale verlangens.
pi_221921454
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 09:14 schreef Montagui het volgende:

[..]
:') Leuk geprobeerd.

Quotes van individuen zeggen helemaal niets over de intenties van de Israëlische regering. Dit in tegenstelling tot het manifest van Hamas. Daarin staan duidelijk de genocidale intenties van deze over Gaza de scepter zwaaiende terroristen club.
Wat zeggen de uitlatingen van Ben Gvir als onderdeel van de Israelische regering?

quote:
"Ik vind dat we iedere nacht gerichte aanvallen in Gaza moeten uitvoeren en er dertig, veertig moeten uitschakelen", zei Ben-Gvir. "Er zijn daar mensen die het leven niet waard zijn. Ze zouden niet moeten leven. Het zijn niet eens mensen."
Hij heeft ook meermaals gepleit voor het "verwijderen/verdrijven" van alle Palestijnen uit Gaza.

Ook een individu? Zeg het maar.

Het kan niet zo zijn dat omdat Hamas een terroristische kutclub is, alles dat Israel doet automatisch helemaal in orde en gerechtvaardigd is.

[ Bericht 13% gewijzigd door Chillegast op 06-10-2026 11:58:00 ]
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 12:07:10 #58
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221921509
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 11:50 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Wat zeggen de uitlatingen van Ben Gvir als onderdeel van de Israelische regering?
[..]
Hij heeft ook meermaals gepleit voor het "verwijderen/verdrijven" van alle Palestijnen uit Gaza.

Ook een individu? Zeg het maar.

Het kan niet zo zijn dat omdat Hamas een terroristische kutclub is, alles dat Israel doet automatisch helemaal in orde en gerechtvaardigd is.
Dat zegt ook (bijna) niemand. Ik zie juist dat zo'n beetje elke reactie wordt ingekleed à la "ik ben geen fan van Netanyahu maar..." "ik ben niet voor deze proportie qua militair ingrijpen maar..." of "er is van alles te zeggen over Israël maar...".
pi_221921556
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 12:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat zegt ook (bijna) niemand. Ik zie juist dat zo'n beetje elke reactie wordt ingekleed à la "ik ben geen fan van Netanyahu maar..." "ik ben niet voor deze proportie qua militair ingrijpen maar..." of "er is van alles te zeggen over Israël maar...".
Dat is niet wat ik bedoel. Als wordt gewezen op de excessen aan Israelische kant is het tegenargument me net iets te vaak dat Hamas pas een kutclub is. Zie ook hier boven. Een politicus zegt rare dingen maar dat wordt "weerlegd" met dat het "maar een individu" is en Hamas, die hebben verschrikkelijke dingen in hun manifest staan.

Dat is op zich waar maar geen argument. Ook vanuit de Israelische regering, bijvoorbeeld bij monde van de eerder genoemde Ben Gvir, worden hele dubieuze zaken geroepen, tot aan etnische zuivering van Gaza aan toe. Dat deugt ook niet.
pi_221921564
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 11:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, een zachtaardige, linksige man als Herzog hier ook echt noemen.
Zo zo zachtaardig:
"Het is een hele natie daar die verantwoordelijk is. Het is niet waar die retoriek over burgers die zich er niet van bewust zijn en niet betrokken zijn... we zullen vechten tot we hun ruggengraat breken."

Ga je nog wat over de anderen zeggen. Sta je daar achter?

Sta je ook hier achter?
Even een korte memo:
Nissim Vaturi (vicevoorzitter Knesset, Likud): Riep op tot "Verbrand Gaza nu, niets minder!" en verklaarde: "Wie er nu nog over is in Noord-Gaza moet worden geëlimineerd, punt. Er zijn daar geen onschuldigen."

Tally Gotliv (Knesset-lid, Likud): Riep op tot de inzet van een "Jericho-raket / Doomsday-wapen" en stelde: "Zonder honger en dorst onder de Gazaanse bevolking lukt het ons niet... spaar niemand."

Galit Distel-Atbaryan (Knesset-lid, Likud): "Wis Gaza van de aardbodem. Laat geen kind achter, verdrijf iedereen... ze mogen geen wederopstanding meer kennen."

Ariel Kallner (Knesset-lid, Likud): "Nu één doel: Nakba! Een Nakba die die van 1948 zal overschaduwen. Nakba in Gaza en Nakba voor iedereen die hen steunt."

Yitzhak Kroizer (Knesset-lid, Otzma Yehudit): "De Gazastrook moet worden platgewalst. Voor hen allemaal is er maar één vonnis: de dood."

Moshe Saada (Knesset-lid, Likud): "Overal waar je komt zeggen mensen: 'vernietig ze'. Zelfs mensen van links zeggen nu: 'het is duidelijk dat alle Gazanen vernietigd moeten worden'."

Amit Halevi (Knesset-lid, Likud): "Er mag geen enkele Arabische bevolking meer in Gaza overblijven; het gebied moet weer volledig onder ons bestuur vallen."
pi_221921576
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 12:24 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zo zo zachtaardig:
"Het is een hele natie daar die verantwoordelijk is. Het is niet waar die retoriek over burgers die zich er niet van bewust zijn en niet betrokken zijn... we zullen vechten tot we hun ruggengraat breken."

De Palestijnse samenleving is ook verantwoordelijk? Hamas, de Palestijnse Jihad en al die andere terreurgroeperingen zijn Palestijns, bestaande uit Palestijnen. En zoals we weten deden er ook een hoop burgers mee er stonden er tienduizenden in de straten te juichen.
pi_221921593
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 12:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Palestijnse samenleving is ook verantwoordelijk? Hamas, de Palestijnse Jihad en al die andere terreurgroeperingen zijn Palestijns, bestaande uit Palestijnen. En zoals we weten deden er ook een hoop burgers mee er stonden er tienduizenden in de straten te juichen.
Verantwoordelijk voor wat? Voor Israelische ministers en parlementsleden die oproepen om elke Palestijn uit Gaza te verwijderen, eventueel door ze te doden? Voor een minister die zegt dat ook Palestijnen die geen gevaar vormen moeten worden doodgeschoten en niet het recht hebben om te leven?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221921600
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 11:27 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ik kijk alles ja, dat vind ik belangrijk om een mening te vormen.
En ik blijf bij mijn argument.

Als men vindt dat de aanslag op 7 Oktober proportioneel was en eigenlijk dus steunen, dan zijn die mensen echt ZIEK in het hoofd.
Het argument van de columnist is dat als je de logica volgt van Rutte en Yesilgoz dat je dan kunt beargumenteren dat 7 oktober proportioneel is. Als iemand vandaag nog vindt dat de reactie van Israël proportioneel was dan was 7 oktober retroactief al helemaal proportioneel. Het aantal doden aan Palestijnse kant en het aantal doden aan Israëlische kant is zo gigantisch scheef (zowel voor als na 7 oktober) dat 7 oktober vanuit dat perspectief een druppel op een gloeiende plaat is. Echter kijk je er dan wel heel klinisch naar en ontdoe je het van alle menselijkheid. Het praat die burgerdoden (en de manier waarop) niet goed.

Ikzelf was na 7 oktober voorstander van proportioneel terugslaan door Israël richting Hamas, maar men heeft het tegenovergestelde gedaan. Israël heeft buiten alle proporties gereageerd en daarmee de slachtofferrol en sympathie verspeeld. Ik vind zowel 7 oktober als wat daarna gebeurd is beide niet acceptabel. Hamas is veel te ver gegaan en Israël is nog veel verder gegaan (zowel voor als na 7 oktober).
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_221921603
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 12:24 schreef Chadi het volgende:

[..]
Zo zo zachtaardig:

Sta je ook hier achter?
Even een korte memo:
Nissim Vaturi (vicevoorzitter Knesset, Likud): Riep op tot "Verbrand Gaza nu, niets minder!" en verklaarde: "Wie er nu nog over is in Noord-Gaza moet worden geëlimineerd, punt. Er zijn daar geen onschuldigen."

Tally Gotliv (Knesset-lid, Likud): Riep op tot de inzet van een "Jericho-raket / Doomsday-wapen" en stelde: "Zonder honger en dorst onder de Gazaanse bevolking lukt het ons niet... spaar niemand."

Galit Distel-Atbaryan (Knesset-lid, Likud): "Wis Gaza van de aardbodem. Laat geen kind achter, verdrijf iedereen... ze mogen geen wederopstanding meer kennen."

Ariel Kallner (Knesset-lid, Likud): "Nu één doel: Nakba! Een Nakba die die van 1948 zal overschaduwen. Nakba in Gaza en Nakba voor iedereen die hen steunt."

Yitzhak Kroizer (Knesset-lid, Otzma Yehudit): "De Gazastrook moet worden platgewalst. Voor hen allemaal is er maar één vonnis: de dood."

Moshe Saada (Knesset-lid, Likud): "Overal waar je komt zeggen mensen: 'vernietig ze'. Zelfs mensen van links zeggen nu: 'het is duidelijk dat alle Gazanen vernietigd moeten worden'."

Amit Halevi (Knesset-lid, Likud): "Er mag geen enkele Arabische bevolking meer in Gaza overblijven; het gebied moet weer volledig onder ons bestuur vallen."

Ik vind sommige opmerkingen hiertussen veel te ver gaan. Wat mij echter verbaasd is dat moslims zich hier druk over maken. Dit is letterlijk hoe het overgrote merendeel van de (Arabische en) Islamitische wereld al decennia over Israël praat. Dit is ook wat 'From the River to the Sea' wil zeggen.

Arabische moslims 'Wollah, Hamas is verzet. Palestina bevrijden, Joden afslachten'
Een handjevol Israëlische politici na een brute aanslagen: 'Palestijnen in Gaza vernietigen'
Arabische moslims: 'Dit is genocide! :'('

pi_221921611
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 12:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het argument van de columnist is dat als je de logica volgt van Rutte en Yesilgoz dat je dan kunt beargumenteren dat 7 oktober proportioneel is. Als iemand vandaag nog vindt dat de reactie van Israël proportioneel was dan was 7 oktober retroactief al helemaal proportioneel. Het aantal doden aan Palestijnse kant en het aantal doden aan Israëlische kant is zo gigantisch scheef (zowel voor als na 7 oktober) dat 7 oktober vanuit dat perspectief een druppel op een gloeiende plaat is. Echter kijk je er dan wel heel klinisch naar en ontdoe je het van alle menselijkheid. Het praat die burgerdoden (en de manier waarop) niet goed.

Ikzelf was na 7 oktober voorstander van proportioneel terugslaan door Israël richting Hamas, maar men heeft het tegenovergestelde gedaan. Israël heeft buiten alle proporties gereageerd en daarmee de slachtofferrol en sympathie verspeeld. Ik vind zowel 7 oktober als wat daarna gebeurd is beide niet acceptabel. Hamas is veel te ver gegaan en Israël is nog veel verder gegaan (zowel voor als na 7 oktober).
Een proportionele reactie bestaat ook niet. Israël doet wat het moet doen om het gevaar vanuit de Gazastrook weg te nemen, dat is behoorlijk goed gelukt al is de klus nog niet volledig geklaard.
pi_221921616
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 12:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Niet duiken! Sta je achter deze genocidale taal? Ja of nee
pi_221921625
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 12:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vind sommige opmerkingen hiertussen veel te ver gaan. Wat mij echter verbaasd is dat moslims zich hier druk over maken. Dit is letterlijk hoe het overgrote merendeel van de (Arabische en) Islamitische wereld al decennia over Israël praat. Dit is ook wat 'From the River to the Sea' wil zeggen.
Dit is wat ik bedoel. "Het gaat allemaal te ver maarrrrrr laten we het eens over de moslims hebben". Je had ook kunnen stoppen na "Ik vind sommige opmerkingen hiertussen veel te ver gaan".

Gewoon erkennen dat er aan beide kanten klootzakken en oorlogsmisdadigers rondlopen. Dat vergoeilijken iedere keer is nergens voor nodig.
pi_221921629
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 12:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Arabische moslims 'Wollah, Hamas is verzet. Palestina bevrijden, Joden afslachten'
Een handjevol Israëlische politici na een brute aanslagen: 'Palestijnen in Gaza vernietigen'
Arabische moslims: 'Dit is genocide! :'('

[ afbeelding ]
Welke vind je wel goed dan?
pi_221921645
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 12:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een proportionele reactie bestaat ook niet. Israël doet wat het moet doen om het gevaar vanuit de Gazastrook weg te nemen, dat is behoorlijk goed gelukt al is de klus nog niet volledig geklaard.
Je lult een hoop maar zegt hier feitelijk weinig concreets. Wat wil je zeggen . Hoe sta je hier tegenover? Vind je het goed dat Gaza plat is gebombardeerd en er zoveel burgers zijn omgekomen en uitgehongerd worden?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 6 oktober 2026 @ 12:55:01 #70
485843 crew  Jippie
pi_221921679
Graag een discussie voeren als volwassenen ^O^
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 12:55:27 #71
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221921683
quote:

POLL
pi_221921695
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 12:55 schreef Tengano het volgende:

[..]
[poll=10446]
Tja, “verdrijven” is ook een oorlogsmisdaad. Kastje, muur dus.
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 12:59:26 #73
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221921704
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 12:57 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Tja, “verdrijven” is ook een oorlogsmisdaad. Kastje, muur dus.
Als ze er blijven is het suicidale empathie van de Israelies, want dan blijven er oorlogsmisdaden vanuit Gaza volgen.

Vandaar dat ik zei "onder de omstandigheden" is dit de beste keuze; raus!

Free Palistine!!! ^O^

Bekijk deze YouTube-video
pi_221921725
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 12:59 schreef Tengano het volgende:

[..]
Als ze er blijven is het suicidale empathie van de Israelies, want dan blijven er oorlogsmisdaden vanuit Gaza volgen.

Vandaar dat ik zei "onder de omstandigheden" is dit de beste keuze; raus!

Free Palistine!!! ^O^

Bekijk deze YouTube-video
“Om oorlogsmisdaden te voorkomen plegen wij maar oorlogsmisdaden. Oh, en land dat niet van ons is nemen we er bij”

Niet de meest sympathieke aanpak.
  dinsdag 6 oktober 2026 @ 13:05:23 #75
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221921732
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 oktober 2026 13:04 schreef beefkeek het volgende:
“Om oorlogsmisdaden te voorkomen plegen wij maar oorlogsmisdaden. Oh, en land dat niet van ons is nemen we er bij”

Niet de meest sympathieke aanpak.
whatever
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')