De details van wat Pike haar slachtoffer heeft aangedaan:quote:
ja i know. Maar ben gewoon tegen de doodstrafquote:Op maandag 5 oktober 2026 10:30 schreef rival het volgende:
[..]
De details van wat Pike haar slachtoffer heeft aangedaan:
In januari 1995 lokten de 18-jarige Pike, haar 17-jarige vriend Tadaryl Shipp en een andere klasgenoot Slemmer naar een afgelegen, bosrijk gebied op de landbouwcampus van de Universiteit van Tennessee. Dit deden ze onder het valse voorwendsel dat ze samen wiet wilden roken en de strijdbijl wilden begraven.
Pike had het op Slemmer gemunt uit jaloezie, omdat ze dacht dat Slemmer haar vriend probeerde in te pikken.
• De marteling: Eenmaal in het bos vielen Pike en Shipp Slemmer aan. Ze sneden en staken haar herhaaldelijk over haar hele lichaam met een stanleymes. Slemmer werd ongeveer 30 minuten lang getreiterd en gemarteld terwijl ze smeekte om haar leven.
• Het pentagram: Tijdens de mishandeling werd er met opzet een satanisch pentagram (een vijfpuntige ster) in de borst van Slemmer gekerfd.
• De fatale klappen & trofee: Pike bracht Slemmer uiteindelijk om het leven door haar schedel te verbrijzelen met een stuk asfalt. Pike sloeg herhaaldelijk op Slemmers hoofd in. De klappen waren zo hard dat er een stuk van Slemmers schedel afbrak. Pike nam dat stuk schedel mee en bewaarde het in haar zak als een macabere trofee, waar ze later mee pronkte en over opschepte tegen andere studenten op haar opvangkamp.
En ondertussen heeft ze al 32 jaar vastgezeten voor deze moord.quote:Op maandag 5 oktober 2026 10:30 schreef rival het volgende:
[..]
In januari 1995 lokten de 18-jarige Pike, haar 17-jarige vriend Tadaryl Shipp en een andere klasgenoot Slemmer naar een afgelegen, bosrijk gebied op de landbouwcampus van de Universiteit van Tennessee. Dit deden ze onder het valse voorwendsel dat ze samen wiet wilden roken en de strijdbijl wilden begraven.
Pike had het op Slemmer gemunt uit jaloezie, omdat ze dacht dat Slemmer haar vriend probeerde in te pikken.
• De marteling: Eenmaal in het bos vielen Pike en Shipp Slemmer aan. Ze sneden en staken haar herhaaldelijk over haar hele lichaam met een stanleymes. Slemmer werd ongeveer 30 minuten lang getreiterd en gemarteld terwijl ze smeekte om haar leven.
• Het pentagram: Tijdens de mishandeling werd er met opzet een satanisch pentagram (een vijfpuntige ster) in de borst van Slemmer gekerfd.
• De fatale klappen & trofee: Pike bracht Slemmer uiteindelijk om het leven door haar schedel te verbrijzelen met een stuk asfalt. Pike sloeg herhaaldelijk op Slemmers hoofd in. De klappen waren zo hard dat er een stuk van Slemmers schedel afbrak. Pike nam dat stuk schedel mee en bewaarde het in haar zak als een macabere trofee, waar ze later mee pronkte en over opschepte tegen andere studenten op haar opvangkamp.
quote:De afgelopen zes jaar zijn er ruim 1100 bushaltes verdwenen in Nederland. Vooral in Drenthe en Groningen nam het aanbod af: beide provincies verloren sinds 2020 meer dan 13 procent van hun stops.
Uhhh... heel erg veel erger dan dit wordt het niet zo snel.quote:Op maandag 5 oktober 2026 10:31 schreef Ama het volgende:
Er zijn mensen die nog ergere dingen doen en gewoon vrij komen na zoveel jaar.
Je bent ook tegen moord.quote:Op maandag 5 oktober 2026 10:30 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja i know. Maar ben gewoon tegen de doodstraf
nee kloptquote:Op maandag 5 oktober 2026 10:35 schreef rival het volgende:
[..]
Je bent ook tegen moord.
Dat stopte Christa niet.
quote:Op maandag 5 oktober 2026 10:30 schreef rival het volgende:
[..]
32 jaar in de cel zitten omdat je dat verdiend.quote:Op maandag 5 oktober 2026 10:31 schreef Ama het volgende:
[..]
En ondertussen heeft ze al 32 jaar vastgezeten voor deze moord.
Hier zijn geen bushaltes meer, die zijn allemaal opgegaan in hubs.quote:
Tja. Die is gewoon "af" zoals ze dat hier noemen.quote:Op maandag 5 oktober 2026 10:37 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]Doodstraf is hierin wel terecht.
waar is 'hier' ?quote:Op maandag 5 oktober 2026 10:40 schreef rival het volgende:
[..]
Tja. Die is gewoon "af" zoals ze dat hier noemen.
wat hebben de andere 2 voor straffen gehad?quote:Op maandag 5 oktober 2026 10:30 schreef rival het volgende:
[..]
levenslang geloof ik want onder de 18quote:Op maandag 5 oktober 2026 10:42 schreef gianni61 het volgende:
[..]
wat hebben de andere 2 voor straffen gehad?
Eens. Als je tot zulke daden over kan gaan vanwege jaloezie. Dan kan dat ze zo weer gebeuren.quote:Op maandag 5 oktober 2026 10:40 schreef rival het volgende:
[..]
nee nee, "verward"quote:Op maandag 5 oktober 2026 10:40 schreef rival het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 oktober 2026 10:42 schreef gianni61 het volgende:
[..]
quote:Peterson, who agreed to become a witness for the prosecution, received probation after pleading guilty to being an accessory after the fact. The prosecution sought a death sentence for Pike and life in prison without parole for Shipp.
life in prison without parole is ook geen prettig vooruitzicht. dan is dood zijn misschien nog wel makkelijkerquote:
• Tadaryl Shipp (destijds 17 jaar): Hij werd veroordeeld tot levenslange gevangenisstraf met de mogelijkheid tot vervroegde vrijlating (parole). Omdat hij ten tijde van de moord minderjarig was, kon hij volgens de wet destijds niet de doodstraf krijgen. Shipp zit nog altijd vast; zijn meest recente verzoek om vervroegde vrijlating werd in oktober 2025 afgewezen.quote:Op maandag 5 oktober 2026 10:42 schreef gianni61 het volgende:
[..]
quote:
Wat is het nu? wel of geen vervroegde vrijlating...quote:Op maandag 5 oktober 2026 10:46 schreef rival het volgende:
[..]
• Tadaryl Shipp (destijds 17 jaar): Hij werd veroordeeld tot levenslange gevangenisstraf met de mogelijkheid tot vervroegde vrijlating (parole). Omdat hij ten tijde van de moord minderjarig was, kon hij volgens de wet destijds niet de doodstraf krijgen. Shipp zit nog altijd vast; zijn meest recente verzoek om vervroegde vrijlating werd in oktober 2025 afgewezen.
• Shadolla Peterson (destijds 18 jaar): Zij trad tijdens de moord op als uitkijk en bekende schuld aan medeplichtigheid na de moord. In ruil voor haar getuigenis tegen Pike en Shipp sloot ze een deal met justitie en kreeg ze een aanzienlijk lagere straf: 460 dagen celstraf (die ze al in voorarrest had uitgezeten) en een proeftijd (probation) van zes jaar. Zij leeft inmiddels al jaren in anonimiteit.
Zoals we op FOK! zeggen: Ja.quote:Op maandag 5 oktober 2026 10:48 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
[..]
Wat is het nu? wel of geen vervroegde vrijlating...![]()
![]()
![]()
in 2025 geen. Wie weet wat dit jaar brengtquote:Op maandag 5 oktober 2026 10:48 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
[..]
![]()
![]()
Roze met een sprankje glitterquote:Op maandag 5 oktober 2026 10:48 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
[..]
![]()
![]()
Meer omdat in jouw bericht staat dat er wel een kans is op vroege vrijlating, maar dat wat Ama post zegt weer dat er helemaal geen kans is op vervroegde vrijlating..quote:Op maandag 5 oktober 2026 10:50 schreef rival het volgende:
[..]
in 2025 geen. Wie weet wat dit jaar brengt
Kies riet, stuk goedkoper.quote:Op maandag 5 oktober 2026 10:51 schreef Monsterkoekie het volgende:
[..]
Ben op dit moment mijn kist aan het uitzoeken
De aanklager vroeg om geen vervroegde vrijlating staat in haar post. Dus de eis. niet de uiteindelijke straf.quote:Op maandag 5 oktober 2026 10:52 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Meer omdat in jouw bericht staat dat er wel een kans is op vroege vrijlating, maar dat wat Ama post zegt weer dat er helemaal geen kans is op vervroegde vrijlating..
Ja gewoon ogen dicht doen.quote:
Staat ook in datzelfde stuk. Levenslang met kans op vervroegde vrijlating.quote:Op maandag 5 oktober 2026 10:54 schreef rival het volgende:
[..]
De aanklager vroeg om geen vervroegde vrijlating staat in haar post. Dus de eis. niet de uiteindelijke straf.
Die straf zal dus met kans op vervroegde vrijlating zijn concludeer ik uit mijn vorige post.
Zelfs Leslie Van Houten is vrijgekomen. Oké na 54 jaar maar toch.quote:Op maandag 5 oktober 2026 10:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Uhhh... heel erg veel erger dan dit wordt het niet zo snel.
Lijkt me echt heel raar als je zolang vast hebt gezeten en je komt ineens in zo'n moderne wereld terecht.quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:01 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zelfs Leslie Van Houten is vrijgekomen. Oké na 54 jaar maar toch.
Ze kan het wel verdienen, maar dat wil niet zeggen dat je de doodstraf nog moet uitvoeren anno 2026 in een zogenaamd modern land.quote:Op maandag 5 oktober 2026 10:37 schreef rival het volgende:
[..]
32 jaar in de cel zitten omdat je dat verdiend.
Minder erg dan 32 jaar je kind moeten missen omdat iemand haar vermoord heeft.
Ik ben er ook geen voorstander van en als ze het dan toch doen laat het dan ook echt door iemand doen die weet wat die doet.quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze kan het wel verdienen, maar dat wil niet zeggen dat je de doodstraf nog moet uitvoeren anno 2026 in een zogenaamd modern land.
Met een aap aan het hoofd.quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ze kan het wel verdienen, maar dat wil niet zeggen dat je de doodstraf nog moet uitvoeren anno 2026 in een zogenaamd modern land.
Ja maar die willen het dus niet doenquote:Op maandag 5 oktober 2026 11:08 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik ben er ook geen voorstander van en als ze het dan toch doen laat het dan ook echt door iemand doen die weet wat die doet.
Bij de pakketbezorger?quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:07 schreef Ama het volgende:
Oh pakketbezorger komt waarschijnlijk als ik bij mijn vader ben en ik moet handtekening zetten. Even checken of ik morgen bij hem kan eten.
Oh hmm ja dan gaat dat wat lastig.quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar die willen het dus niet doen
Waarom halen ze geen mensen en medicijnen uit China ofzo, die hebben er niet zo'n problemen mee.
Wat heb je besteldquote:Op maandag 5 oktober 2026 11:07 schreef Ama het volgende:
Oh pakketbezorger komt waarschijnlijk als ik bij mijn vader ben en ik moet handtekening zetten. Even checken of ik morgen bij hem kan eten.
Telefoonquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Your beauty never ever scared me.
quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:12 schreef Ama het volgende:
[..]
TelefoonWelke is het geworden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tap tap tap
quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
A56 want ik heb nu de A55 en die beviel me echt dik prima voor de dingen die ik ermee doe.quote:
Gewoon zo'n Saudi met zijn zwaard ophalenquote:Op maandag 5 oktober 2026 11:09 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja maar die willen het dus niet doen
Waarom halen ze geen mensen en medicijnen uit China ofzo, die hebben er niet zo'n problemen mee.
Vuurpeloton!quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:08 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik ben er ook geen voorstander van en als ze het dan toch doen laat het dan ook echt door iemand doen die weet wat die doet.
Gewoon op z'n Russisch even de steeg achter de rechtbank in. Wapens zat.quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:15 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Gewoon zo'n Saudi met zijn zwaard ophalen
Als je kennis hebt dan weet je wat ze aan haar aderen heeft en hoe het dan wel moet.quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:17 schreef bitterbal het volgende:
Geloof dat het bij haar ook misging omdat ze al iets met haar aderen/bloed had en niet zozeer omdat ze de kennis niet hadden
Ik mag er toch vanuit gaan dat iemand die er echt kennis van heeft dat wel snel door heeft en niet continue blijft prikken.quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:17 schreef bitterbal het volgende:
Geloof dat het bij haar ook misging omdat ze al iets met haar aderen/bloed had en niet zozeer omdat ze de kennis niet hadden
Dat dacht ik al welquote:
volgens mij heb ik die als werktelefoonquote:Op maandag 5 oktober 2026 11:14 schreef Ama het volgende:
[..]
A56 want ik heb nu de A55 en die beviel me echt dik prima voor de dingen die ik ermee doe.
2.5 jaar helaas maar ik heb hem wel echt fucking vaak laten vallen, ben er ook vrij zeker van dat dat hem geen goed heeft gedaan. Ik overweeg oprecht zo'n koordje te kopen voor mijn telefoon want die nieuwe is ook weer ietsjes groter (kappen hoor).quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat dacht ik al welHoelang is je vorige meegegaan? Die iPhones worden me te duur.
Ik heb zo'n koordje voor op vakantie (Londen natuurlijk), op zich wel makkelijk als je hem uit je tas wil vissen. Maar ook fijn als je een foto vanaf een brug ofzo wil maken.quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:20 schreef Ama het volgende:
[..]
2.5 jaar helaas maar ik heb hem wel echt fucking vaak laten vallen, ben er ook vrij zeker van dat dat hem geen goed heeft gedaan. Ik overweeg oprecht zo'n koordje te kopen voor mijn telefoon want die nieuwe is ook weer ietsjes groter (kappen hoor).
Had de beul van dienst niet al 2 andere executies vernacheld?quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:17 schreef bitterbal het volgende:
Als je maar vaak genoeg prikt gaat ze ook dood zonder dat spulquote:Op maandag 5 oktober 2026 11:18 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik mag er toch vanuit gaan dat iemand die er echt kennis van heeft dat wel snel door heeft en niet continue blijft prikken.
Ja denk dat dat bij mij ook wel kan helpen. En ook dat ding minder vaak meeslepen naar de wc enz want eigenlijk dikke onzin.quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb zo'n koordje voor op vakantie (Londen natuurlijk), op zich wel makkelijk als je hem uit je tas wil vissen. Maar ook fijn als je een foto vanaf een brug ofzo wil maken.
Geen idee :pquote:Op maandag 5 oktober 2026 11:22 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Had de beul van dienst niet al 2 andere executies vernacheld?
Ik doe makkelijk een jaar of 4-5 met een Samsung.quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:19 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Dat dacht ik al welHoelang is je vorige meegegaan? Die iPhones worden me te duur.
waarom ben je overgestapt?quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:25 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ik doe makkelijk een jaar of 4-5 met een Samsung.
Alle telefoons die ik heb vervangen werkten op zich nog best goed op kortere batterijduur na.
Inmiddels heb ik mijn 3e Samsung en geen seconde spijt van de overstap van Apple naar Samsung.
Daar had ze zelf al ervaring mee.quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:22 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Als je maar vaak genoeg prikt gaat ze ook dood zonder dat spul
Ze zijn te groot geworden voor je handen. Ik snap het wel.quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:25 schreef Ama het volgende:
Ik liet ze echt minder vaak vallen toen het nog niet een soort mini tablet was.
Ja en ik ben van mezelf al zo fucking lomp.quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:27 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ze zijn te groot geworden voor je handen. Ik snap het wel.
ik ga denk ik voor pizza of frietjesquote:Op maandag 5 oktober 2026 11:30 schreef Ama het volgende:
Oke nu moet ik ineens bedenken wat ik vanavond ga eten.
met wat bij de frietjes?quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:30 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
ik ga denk ik voor pizza of frietjes
Echt he. Ik mis mn iPhone 3.quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:23 schreef Ama het volgende:
Denk dat ik hierna gewoon net zo goed een tablet kan kopen. Echt waar stopt het een keer met die telefoonschermen groter maken. Van mij hoeft dat niet zo hoor.
weet ik nog niet. Moet nog naar de supermarkt..quote:
Ik heb dit weekend al genoeg ongezonde zooi gegeten dus moet de komende paar dagen weer even beetje normaal eten.quote:Op maandag 5 oktober 2026 11:30 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
ik ga denk ik voor pizza of frietjes
kroket met mayo. Daar heb ik nu echt trek inquote:Op maandag 5 oktober 2026 11:31 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
weet ik nog niet. Moet nog naar de supermarkt..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |