De vorige is gesneuveld?quote:Op zondag 4 oktober 2026 13:03 schreef Red_85 het volgende:
Ff bijkomen. Moet zo nog een lamp ophangen...
Nope. Geen wissel. Op een plek waar licht mist. Dus moet ff aan de gang.quote:
Prost is voor zulke uitspraken weggestuurd hequote:Op zondag 4 oktober 2026 13:06 schreef Donderkonijn het volgende:
Veel beter kon deze uitslag niet. Max wint, Antonelli doet goede zaken in het wk, Russel geen punten en Alonso die met die tractor achtste word.
Max moves the needlequote:Op zondag 4 oktober 2026 13:11 schreef Nattekat het volgende:
Race met de meeste topics nu. Van dit seizoen dan.
Super Maxquote:Op zondag 4 oktober 2026 13:11 schreef Nattekat het volgende:
Race met de meeste topics nu. Van dit seizoen dan.
Ja die komt er nu achter dat de afgelopen maanden fake news waren.quote:Op zondag 4 oktober 2026 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
Hadjar is een partij teleurgesteld zeg
Frustratie omdat Max zoveel sneller was dan hij
Hij zit er kort genoeg op om een goede knecht te worden in een WK-strijd. Als hij dat wil en RB wil him echt strategien geven waarmee hij doorslaggevend kan helpen dan kan dat nog een heel leuk duo worden en de beste rijderscombinatie van het veld.quote:Op zondag 4 oktober 2026 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan nog.quote:Op zondag 4 oktober 2026 13:23 schreef Rnie het volgende:
Het puntenverschil tussen Max en George is kleiner dan het gat tussen George en Kimi.![]()
Ik had Russell de punten wel gegund, was er nog een beetje druk geweest, driver of the day voor mij was Hamilton.quote:Op zondag 4 oktober 2026 13:06 schreef Donderkonijn het volgende:
Veel beter kon deze uitslag niet. Max wint, Antonelli doet goede zaken in het wk, Russel geen punten en Alonso die met die tractor achtste word.
Ik gun het ze allebei. Max de eerste overwinning dit seizoen en de inhaalrace van Hamilton.quote:Op zondag 4 oktober 2026 13:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik had Russell de punten wel gegund, was er nog een beetje druk geweest, driver of the day voor mij was Hamilton.
Sfeervol.quote:
En het worden er meerquote:
Daarom duurde die 2e herstart zo langquote:
Ik wist niet eens dat Verstappen al op 72 zat.quote:
Beetje een combinatie van FIA en teveel macht geven aan de grote automerken, uiteindelijk komen deze shitreglementen qua powerunit van hun.quote:Op zondag 4 oktober 2026 14:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
Verder een incompetente bende dat FIA is.
Hadjar vind ik dan vooralsnog maar een doorsnee coureur die mijlenver achter Verstappen ligt. Wel wat minder mijlenver dan vele van z'n voorgangers.quote:Op zondag 4 oktober 2026 13:20 schreef Peterselieman het volgende:
En z'n 2e was hier, een jaar later, met een hele dominante zege in een jaar dat Mercedes en Ferrari een stuk beter waren.quote:Op zondag 4 oktober 2026 14:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat Verstappen al op 72 zat.
Barcelona 2016 is ook al meer dan 10 jaar geleden dat wel, maar lijkt gisteren. Wat een dag was dat BOH
Mja, zat er ook heel dichtbij een aantal keren dit seizoen. En het lijkt me ook te makkelijk om dat allemaal aan Max toe te schrijven na z'n zege van vandaagquote:Op zondag 4 oktober 2026 14:41 schreef DjVero het volgende:
[..]
Hadjar vind ik dan vooralsnog maar een doorsnee coureur die mijlenver achter Verstappen ligt. Wel wat minder mijlenver dan vele van z'n voorgangers.
En nog met de Renault motor.quote:Op zondag 4 oktober 2026 14:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En z'n 2e was hier, een jaar later, met een hele dominante zege in een jaar dat Mercedes en Ferrari een stuk beter waren.
Maar Barcelona ligt toch iets meer in je herinnering
Het is wel vaak zo dat in het begin en teamgenoot nog redelijk in de buurt van Verstappen kan blijven. Maar zodra ze dan de auto gaan doorontwikkelen wordt het verschil tussen Verstappen en zn teamgenoot steeds groter. Geen idee of dat hier ook aan de hand is. Maar het lijkt er op dat de auto steeds moeilijker te besturen is, hoe verder ze hem doorontwikkelen en dat Verstappen daar veel beter mee om kan gaan, waardoor hij er wel meer snelheid uit kan halen en zn teamgenoten niet.quote:Op zondag 4 oktober 2026 14:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, zat er ook heel dichtbij een aantal keren dit seizoen. En het lijkt me ook te makkelijk om dat allemaal aan Max toe te schrijven na z'n zege van vandaag
Als je naar Max zijn onboard kijkt is de auto juist makkelijker te besturen en hoeft hij veel minder te corrigeren.quote:Op zondag 4 oktober 2026 14:56 schreef Middelpunt het volgende:
[..]
Het is wel vaak zo dat in het begin en teamgenoot nog redelijk in de buurt van Verstappen kan blijven. Maar zodra ze dan de auto gaan doorontwikkelen wordt het verschil tussen Verstappen en zn teamgenoot steeds groter. Geen idee of dat hier ook aan de hand is. Maar het lijkt er op dat de auto steeds moeilijker te besturen is, hoe verder ze hem doorontwikkelen en dat Verstappen daar veel beter mee om kan gaan, waardoor hij er wel meer snelheid uit kan halen en zn teamgenoten niet.
Dat heb je wel vaker als de auto sneller wordt, dat de #2 het er dan niet meer uit weet te halen, een beetje verschil verwacht je wel, maar vandaag was het echt teveel.quote:Op zondag 4 oktober 2026 14:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, zat er ook heel dichtbij een aantal keren dit seizoen. En het lijkt me ook te makkelijk om dat allemaal aan Max toe te schrijven na z'n zege van vandaag
Hadjar is ongeveer net zoveel langzamer dan Verstappen als Perez was. Toen zat het veld alleen dichter op elkaar waardoor er meer auto's tussen zaten.quote:Op zondag 4 oktober 2026 14:41 schreef DjVero het volgende:
[..]
Hadjar vind ik dan vooralsnog maar een doorsnee coureur die mijlenver achter Verstappen ligt. Wel wat minder mijlenver dan vele van z'n voorgangers.
Precies hetzelfde dus.quote:Op zondag 4 oktober 2026 15:45 schreef Peterselieman het volgende:
En dit was die van Max
Bekijk deze YouTube-video
Gewoon kinderziektes van een nieuwe periode. Ze hebben het prima opgelost.quote:Op zondag 4 oktober 2026 14:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Beetje een combinatie van FIA en teveel macht geven aan de grote automerken, uiteindelijk komen deze shitreglementen qua powerunit van hun.
P5, is ook niet zo gek. Voor Hadjar zelf lijkt dat vooral een tegenvaller.quote:Op zondag 4 oktober 2026 15:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hadjar is ongeveer net zoveel langzamer dan Verstappen als Perez was. Toen zat het veld alleen dichter op elkaar waardoor er meer auto's tussen zaten.
Op zich is P4 trouwens helemaal niet zo gek, toch?
Maar mag natuurlijk niet gebeuren en of het (definief) opgelost is weten we nog niet, kan op een ander circuit in bepaalde omstandigheden misschien weer gebeuren, hopelijk niet als ze op racesnelheid zitten.quote:Op zondag 4 oktober 2026 16:30 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Gewoon kinderziektes van een nieuwe periode. Ze hebben het prima opgelost.
Dat ene jaar Max zowat alles won hielp nogalquote:Op zondag 4 oktober 2026 14:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik wist niet eens dat Verstappen al op 72 zat.
Barcelona 2016 is ook al meer dan 10 jaar geleden dat wel, maar lijkt gisteren. Wat een dag was dat BOH
Hoezo "mag" het niet gebeuren? Dit soort dingen zijn ook onderdeel van de sport. Dingen kunnen er op papier en in de simulator anders uitkomen dan in de praktijk.quote:Op zondag 4 oktober 2026 16:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar mag natuurlijk niet gebeuren en of het (definief) opgelost is weten we nog niet, kan op een ander circuit in bepaalde omstandigheden misschien weer gebeuren, hopelijk niet als ze op racesnelheid zitten.
Oh P5, ik had even gemist dat Leclerc er blijkbaar nog voor kwam.quote:Op zondag 4 oktober 2026 16:36 schreef Adames het volgende:
[..]
P5, is ook niet zo gek. Voor Hadjar zelf lijkt dat vooral een tegenvaller.
En de auto van hem leek op het laatst wat vermogen te missen.
Zeker niet, maar als je de safety car aan het eind buiten beschouwing laat, is het op zeer ruime afstand van Verstappen. Laat ik het maar zo zeggen, ik hoop dat hij nog flink gaat ontwikkelen. Het is een beetje vergelijkbaar met het sequentie-effect bij beoordelen; alle vorige teamgenoten waren dermate onder niveau dat het lijkt alsof Hadjar nu ineens prestaties van wereldformaat levert.quote:Op zondag 4 oktober 2026 15:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hadjar is ongeveer net zoveel langzamer dan Verstappen als Perez was. Toen zat het veld alleen dichter op elkaar waardoor er meer auto's tussen zaten.
Op zich is P4 trouwens helemaal niet zo gek, toch?
Reprimande en Norris heeft zijn excuses voor zijn uitbarsting allang aangeboden.quote:Op zondag 4 oktober 2026 16:54 schreef Estate2 het volgende:
Norris ging vorige week behoorlijk tekeer over Colapinto. De actie van Norris vandaag tijdens de Safety Car was qua roekeloosheid en onoplettendheid toch behoorlijk vergelijkbaar. Hij moest zich na de wedstrijd melden bij de stewards, maar voor zover ik kan zien is er nog geen straf bekend. Ben benieuwd of hij nu net zo kritisch op zichzelf is.
Tja, het is gewoon hetzelfde liedje als altijd. Niemand komt in de buurt van Verstappen.quote:Op zondag 4 oktober 2026 16:55 schreef DjVero het volgende:
[..]
Zeker niet, maar als je de safety car aan het eind buiten beschouwing laat, is het op zeer ruime afstand van Verstappen. Laat ik het maar zo zeggen, ik hoop dat hij nog flink gaat ontwikkelen.
Dit vind jij hetzelfde als iets met de banden? Dit is toch wel een groot verschil, 7-8 auto's die het tegelijkertijd niet meer doen, omdat aandrijflijnen uitvallen onder bepaalde omstandigheden die niet eens zo heel bijzonder zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2026 16:47 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoezo "mag" het niet gebeuren? Dit soort dingen zijn ook onderdeel van de sport. Dingen kunnen er op papier en in de simulator anders uitkomen dan in de praktijk.
Meestal is het iets met de banden en nu eens een ander onderdeel van de auto.
Tijdens een safetycar bijna je teamgenoot uit de race tikken is toch wel van een andere orde. Norris zat gewoon helemaal niet op te letten.quote:Op zondag 4 oktober 2026 16:54 schreef Estate2 het volgende:
Norris ging vorige week behoorlijk tekeer over Colapinto. De actie van Norris vandaag tijdens de Safety Car was qua roekeloosheid en onoplettendheid toch behoorlijk vergelijkbaar. Hij moest zich na de wedstrijd melden bij de stewards, maar voor zover ik kan zien is er nog geen straf bekend. Ben benieuwd of hij nu net zo kritisch op zichzelf is.
Neequote:
Een safetycar vanwege wat regen is geen uitzonderlijke scenario.quote:Op zondag 4 oktober 2026 16:47 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Hoezo "mag" het niet gebeuren? Dit soort dingen zijn ook onderdeel van de sport. Dingen kunnen er op papier en in de simulator anders uitkomen dan in de praktijk.
Meestal is het iets met de banden en nu eens een ander onderdeel van de auto.
In vergelijking met de race hieronder viel het vandaag echt wel mee.quote:Op zondag 4 oktober 2026 17:08 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dit vind jij hetzelfde als iets met de banden? Dit is toch wel een groot verschil, 7-8 auto's die het tegelijkertijd niet meer doen, omdat aandrijflijnen uitvallen onder bepaalde omstandigheden die niet eens zo heel bijzonder zijn.
Vergeet niet dat die heel veel profijt gehad hebben van de SCquote:Op zondag 4 oktober 2026 16:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Oh P5, ik had even gemist dat Leclerc er blijkbaar nog voor kwam.
Wel een bizarre inhaalrace hebben die Ferraris gereden trouwens. Ik wil niet weten wat er was gebeurd als die gewoon op inters waren gestart
In deze sport gebeuren er van tijd tot tijd dit soort dingen. Omdat mensen de nieuwe regels niks vinden, is vandaag een lekkere stok om mee te slaan.quote:Op zondag 4 oktober 2026 17:17 schreef Adames het volgende:
[..]
Een safetycar vanwege wat regen is geen uitzonderlijke scenario.
En dan ter plekke een software update schrijven en uitrollen in de hoop dat dan het probleem niet voor doet.
Het is nogal bijzonder.
nee, zag het ook net voorbij komen op de socials...quote:
Nuance is niet hetzelfde als goedpraten.quote:Op zondag 4 oktober 2026 17:26 schreef William_Papadin het volgende:
Mensen die deze shitshow goedpraten
Kan toch niet
Kan mij niet hard genoeg. Dat we maar snel verlost zijn van deze AI/batterij armoede.quote:Op zondag 4 oktober 2026 17:20 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In deze sport gebeuren er van tijd tot tijd dit soort dingen. Omdat mensen de nieuwe regels niks vinden, is vandaag een lekkere stok om mee te slaan.
Dat was ook een afgang, maar toch heel wat anders, daar ging Michelin af.quote:Op zondag 4 oktober 2026 17:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In vergelijking met de race hieronder viel het vandaag echt wel mee.
Het is gebeurd. Er was een oplossing en weer door. Hoe lang moeten we blijven stilstaan dat ze deze variabel niet hebben getest? Maakt het niet denken aan deze omstandigheden de FIA meteen incompetent?quote:Op zondag 4 oktober 2026 17:33 schreef TweedeKlum het volgende:
Dit trachten te nuanceren onder het mom van kan gebeuren met nieuwe regels, kijkt of geen races of neemt niet waar, de gevaarzetting was zeer hoog, een miljardensport die de F1 is heeft enorm geblunderd met het ontwerp door dit niet gesignaleerd te hebben.
Eigenlijk wel ja, het is natuurlijk niet de eerste kinderziekte, al kan je na 16 races dat kinder wel weglaten en er kunnen er nog meer komen, want dat is na vandaag niet uit te sluiten.quote:Op zondag 4 oktober 2026 17:43 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Het is gebeurd. Er was een oplossing en weer door. Hoe lang moeten we blijven stilstaan dat ze deze variabel niet hebben getest? Maakt het niet denken aan deze omstandigheden de FIA meteen incompetent?
quote:Op zondag 4 oktober 2026 17:19 schreef potjecreme het volgende:
[..]
In vergelijking met de race hieronder viel het vandaag echt wel mee.
Je mag je mening hebben hoor, maar als ik vond het een volslagen belachelijke situatiequote:Op zondag 4 oktober 2026 17:27 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Nuance is niet hetzelfde als goedpraten.
En dat ja. Dat was ook zon afgang dat het daar ruim 20 jaar later nog steeds over hebben.quote:Op zondag 4 oktober 2026 17:35 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat was ook een afgang, maar toch heel wat anders, daar ging Michelin af.
Ja wist dat er nog iets geks was gebeurd korter geleden. Wist niet meer dat het in Hongarije was.quote:Op zondag 4 oktober 2026 17:50 schreef quo_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De mafste races qua startvoorbereiding zijn natuurlijk indeanapolis 2005 en hongarije 2021, maar vandaag is een goeie runner-up.
Hongarije was wel een andere situatiequote:Op zondag 4 oktober 2026 17:50 schreef quo_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De mafste races qua startvoorbereiding zijn natuurlijk indeanapolis 2005 en hongarije 2021, maar vandaag is een goeie runner-up.
Eens, dat was een knappe racequote:Op zondag 4 oktober 2026 16:08 schreef R-woud93 het volgende:
Ik ben erg onder de indruk van Lewis vandaag, knap gedaan
Jep. Op de onboard gezien. Was een serieuze punaise. Pick up bij de pit in na de code rood.quote:
Die had er al 2 voor de start ongeveer.quote:Op zondag 4 oktober 2026 22:01 schreef Nizno het volgende:
Perez heeft 7 pitstops gehad, wat is die allemaal aan het doen geweest?
(zit op de duitse sky de herhaling te kijken)
Die gaan vooralsnog door, zo is dit weekend bekend gewordenquote:Op zondag 4 oktober 2026 23:58 schreef PzKpfw het volgende:
Is er al iets bekend over het wel/niet doorgaan van de GP's in Qatar en Abu Dhabi?
Daarnaast was de situatie die het veroorzaakte niet extreem. Het was een natte baan, waar de echte regenbanden niet eens nodig waren (als we die ooit nog eens gaan zien...) en een opwarmronde; we praten er niet over dat het ineens gaat sneeuwen halverwege de race; of dat er in de woestijn zo een zandstorm met een muur van zand ineens over het circuit gaat.quote:Op zondag 4 oktober 2026 18:06 schreef Adames het volgende:
[..]
En dat ja. Dat was ook zon afgang dat het daar ruim 20 jaar later nog steeds over hebben.
Dat deze situatie slechts marginaal beter was, zegt dus niet veel.
Ze hadden de regenbanden kunnen testenquote:Op maandag 5 oktober 2026 05:49 schreef manny het volgende:
[..]
Daarnaast was de situatie die het veroorzaakte niet extreem. Het was een natte baan, waar de echte regenbanden niet eens nodig waren (als we die ooit nog eens gaan zien...) en een opwarmronde; we praten er niet over dat het ineens gaat sneeuwen halverwege de race; of dat er in de woestijn zo een zandstorm met een muur van zand ineens over het circuit gaat.
Dit was naar buiten omdat de regen min of meer was opgehouden. Als dan je fokking gaspedaal ineens niet meer werkt mag je wel praten over een shitshow lijkt me.
Die laatste race van 2021, wat was dat ook alweer?quote:Op maandag 5 oktober 2026 13:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
Er zijn wel meer controversiele races geweest. De 2 ronden achter de safety-car race in Spa en de laatste race van 2021 bijvoorbeeld.
quote:Op maandag 5 oktober 2026 16:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die laatste race van 2021, wat was dat ook alweer?
No Michael, no no Michael! That was so not right!quote:Op maandag 5 oktober 2026 16:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die laatste race van 2021, wat was dat ook alweer?
Dat rondje heb ik meer dan 50 keer gezien, iedere keer als het voorbij komt op een tijdlijn ga ik er voor zittenquote:Op maandag 5 oktober 2026 17:08 schreef vosss het volgende:
[..]
No Michael, no no Michael! That was so not right!
Klikken dan maar weerquote:Op maandag 5 oktober 2026 17:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat rondje heb ik meer dan 50 keer gezien, iedere keer als het voorbij komt op een tijdlijn ga ik er voor zitten
Ik ook. Vooral ook omdat die inhaalactie van Max zo onverwacht was. Hamilton liet zich compleet verrassen. Ik denk dat als Max had gewacht tot het rechte stuk dat Hamilton dan meer kans had gehad met DRS op het tweede rechte stuk.quote:Op maandag 5 oktober 2026 17:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat rondje heb ik meer dan 50 keer gezien, iedere keer als het voorbij komt op een tijdlijn ga ik er voor zitten
Blijft prachtigquote:Op maandag 5 oktober 2026 20:10 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Klikken dan maar weer
Hongarije 2021 met maar 1 coureur op de startgridquote:Op maandag 5 oktober 2026 13:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
Er zijn wel meer controversiele races geweest. De 2 ronden achter de safety-car race in Spa en de laatste race van 2021 bijvoorbeeld.
quote:Op maandag 5 oktober 2026 21:11 schreef Peterselieman het volgende:
2021 zat vol met bizarre races en vreemde beslissingen van de wedstrijdleiding
quote:
Iedere keer weer kippenvel. Ook op mn schenen en onderkant van mn voeten. Blijft geweldig.quote:Op maandag 5 oktober 2026 17:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hulk die ff 8! man pakt in nog geen halve ronde en zelfs Ham nog pakt nadat Lec hem heeft aangetikt in hairpin 1. Rond 4:30 a 5 minuten. Tof om te zien.quote:Op maandag 5 oktober 2026 19:52 schreef hole1988 het volgende:
Radio Rewind.
https://www.youtube.com/watch?v=Px_3O3KeR24
Er was geen DRS in de ronde na de safety car. Maar je kunt je wel afvragen of Max er dan überhaupt voorbij was gekomen.quote:Op maandag 5 oktober 2026 21:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik ook. Vooral ook omdat die inhaalactie van Max zo onverwacht was. Hamilton liet zich compleet verrassen. Ik denk dat als Max had gewacht tot het rechte stuk dat Hamilton dan meer kans had gehad met DRS op het tweede rechte stuk.
Maar goed, er zal altijd over gezeurd worden, maar een heel seizoen wordt niet beslist door een al dan niet rare beslissing van race control.
Gelukkig hoeven we dat niet te doenquote:Op dinsdag 6 oktober 2026 15:55 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Er was geen DRS in de ronde na de safety car. Maar je kunt je wel afvragen of Max er dan überhaupt voorbij was gekomen.
Zijn blik zegt alles.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |