abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221932542
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2026 11:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Israël probeert al sinds zijn oprichting een evenwicht te vinden tussen een veilig, Joods thuisland en een functionerende democratie. De nadruk op het Joodse karakter geen bewuste discriminatie, maar een existentiële noodzaak voor een volk dat historisch gezien nergens anders veilig was. Binnen de grenzen van 1948 uit zich dit in een pluriforme democratie waar Arabische burgers stemrecht hebben en politiek vertegenwoordigd zijn.

De situatie in de gebieden sinds 1967 is geen ideologische keuze, maar het gevolg van een onopgelost conflict en het uitblijven van een stabiele vredespartner. Zolang er een reële terreurdreiging is, ziet het land zich uit zelfverdediging gedwongen tot veiligheidsmaatregelen.
Je kan dat niet als existentiële noodzaak bestempelen in die regio als je de existentiële noodzaak van de ander daarmee teniet wil doen. Het was geen verlaten huis waar je eigen noden niet door de noden van andere huisgenoten liepen.

De noodzaak lag voornamelijk in Europa terwijl de oplossing buiten Europa werd gezocht.

Ik vind het bizar dat ze zeggen we zijn bang uitgeroeid te worden en daarom hebben wij het recht om anderen ethisch te zuiveren en nu zelfs met uitroeien te bedreigen.
pi_221932593
quote:
0s.gif Op donderdag 8 oktober 2026 13:17 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je kan dat niet als existentiële noodzaak bestempelen in die regio als je de existentiële noodzaak van de ander daarmee teniet wil doen. Het was geen verlaten huis waar je eigen noden niet door de noden van andere huisgenoten liepen.

De noodzaak lag voornamelijk in Europa terwijl de oplossing buiten Europa werd gezocht.

Ik vind het bizar dat ze zeggen we zijn bang uitgeroeid te worden en daarom hebben wij het recht om anderen ethisch te zuiveren en nu zelfs met uitroeien te bedreigen.
Er wonen 2 miljoen Arabieren vreedzaam in Israël, degenen die dat niet kunnen opbrengen of geen eigen staat willen maar alleen genocide wensen te plegen op de Joden kunnen gewoon opgenomen worden in de Arabische wereld waar ze oorspronkelijk vandaan komen, kunnen ze daar een prachtig leven opbouwen, die hebben helemaal niets te zoeken in de Levant.
Laat maar waaien
  Moderator donderdag 8 oktober 2026 @ 13:28:51 #213
8781 crew  Frutsel
pi_221932597
quote:

[..]
Ik vind het bizar dat ze zeggen we zijn bang uitgeroeid te worden
ik niet

quote:
en daarom hebben wij het recht om anderen ethisch te zuiveren en nu zelfs met uitroeien te bedreigen.
gezien de historie, de oplaaiende haat tussen de partijen en buurlanden is dat zo gek niet. Als het aan de Russen ligt worden de Oekrainers gezuiverd, IS in Syrie/Irak, de Turken de Armenen en als het lukt de Koerden erbij, de RSF in Sudan, de Hutu's en de Tutsi's in Ruanda etc etc. In oorlogssituaties, zo moet je deze nu maar zien denk ik, krijg je dit. En oorlog kent alleen verliezers en daar werkt vaak het recht van de sterkste. Hoe wrang dat voor de 'verliezer' is als deze alleen staan en/of te weinig hulp krijgen.

In de ogen van veel Israeliers, en vrijwel altijd bij de Zionisten, is er nu maar één oplossing en dat is dat die Palestijnen verdwijnen. Vrijwillig en anders met geweld, anders zal het nooit stoppen. En daar is de laatste 50 jaar vakkundig naar toegewerkt, door beide en omringende partijen.
  donderdag 8 oktober 2026 @ 15:29:35 #214
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_221932999
quote:
14s.gif Op donderdag 8 oktober 2026 10:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Hmm.

[ afbeelding ]

Het recht van de sterke is hoe Islam zich heeft kunnen verspreiden en tot op de dag vandaag is discriminatie en ongelijke rechten de norm in de meeste Islamitische landen. Ga dus niemand wijsmaken dat je hier oprecht mee inzit.
dat kleine vlekje midden in die groene islam vlek kan natuurlijk niet.
btw paar honderd jaar geleden was die groene vlek in de regio nog groter, maar toen ze een pak slaag kregen zijn ze de andere kant op gegaan naar Azie over het algemeen,
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_221933972
quote:

[..]

De motivatie van Israël is echt zelfbehoud, geen etnische zuivering. Het land vecht puur uit zelfverdediging tegen extremistische groeperingen die Israël letterlijk van de kaart willen vegen. Als Israël de wapens neerlegt, is het land er morgen niet meer.
  vrijdag 9 oktober 2026 @ 09:09:57 #216
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221936857
quote:
Ik denk niet dat je Joden hiermee een plezier doet.
pi_221941473
Over de ophef die in Delft ontstond toen een overlevende van 7 oktober tijdens het uitzenden van NAZA het woord nam heeft het NRC er wat beter ingedoken. Die vrouw genaamd Taasa nam het woord en vertelde hoe zij bij die aanval van Hamas haar man en zoon verloren had. NRC is er ingedoken en heeft meer informatie over de rol van de telegraaf en wie er die avond allemaal bij aanwezig waren.

quote van Rob de Wijk
„Het is moeilijk te beoordelen of hier sprake is van ongewenste buitenlandse inmenging, maar het komt er in ieder geval verdomd dichtbij”

twitter

Het artikel van NRC. Achter een betaalmuur.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)ok-in-delft-a4938474

Een paar dingen die mij opviel
- Verslaggever Silvan Schoonhoven van de Telegraaf is tevoren geïnformeerd over de actie en was aanwezig in de zaal.
- In zijn artikel plaatst Schoonhoven citaten achter elkaar die niet direct na elkaar zijn uitgesproken en zo een verkeerde lading krijgen. Eerste alinea: „Ze hebben mijn zoon vermoord!”, riep Taasa. „Kan ons niets schelen”.
- Taasa was niet de enige die naar Nederland was gevlogen. Ook Oded Nir (Twitterde nog dat er was geroepen: "jammer dat de Duitsers je niet hebben afgemaakt”), de oprichter van Ad Kan en een directeur van Ad Kan waren ook overgevlogen. Ad Kan is opgericht door oud IDFers en zit bijvoorbeeld achter de ontmaskering van Amin Eenarm die voor Hamas acht miljoen euro zou hebben ook ingezameld

Mijn gejank:
Vooropgesteld was her natuurlijk niet oké hoe die vrouw daar in de bioscoop behandeld is. Andere kant moeten we ons ook beseffen dat bij welke film dan ook als daar iemand aandacht trekt dan wordr daar vaak vanuit het publiek slecht op gereageerd. Alleen dit blijkt dus in Israël door een Israëlische organisatie bekokstooft te zijn. We weten niet of Israël er achter zit alleen het stinkt als de neten. Die inmenging vanuit meerdere landen bevalt me totaal niet en zeker niet van een bondgenoot
pi_221941567
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2026 21:49 schreef opgebaarde het volgende:
Over de ophef die in Delft ontstond toen een overlevende van 7 oktober tijdens het uitzenden van NAZA het woord nam heeft het NRC er wat beter ingedoken. Die vrouw genaamd Taasa nam het woord en vertelde hoe zij bij die aanval van Hamas haar man en zoon verloren had. NRC is er ingedoken en heeft meer informatie over de rol van de telegraaf en wie er die avond allemaal bij aanwezig waren.

quote van Rob de Wijk
„Het is moeilijk te beoordelen of hier sprake is van ongewenste buitenlandse inmenging, maar het komt er in ieder geval verdomd dichtbij”

[ x ]

- Verslaggever Silvan Schoonhoven van de Telegraaf is tevoren geïnformeerd over de actie en was aanwezig in de zaal.
- In zijn artikel plaatst Schoonhoven citaten achter elkaar die niet direct na elkaar zijn uitgesproken en zo een verkeerde lading krijgen. Eerste alinea: „Ze hebben mijn zoon vermoord!”, riep Taasa. „Kan ons niets schelen”.
- Taasa was niet de enige die naar Nederland was gevlogen. Ook Oded Nir (Twitterde nog dat er was geroepen: "jammer dat de Duitsers je niet hebben afgemaakt”), de oprichter van Ad Kan en een directeur van Ad Kan waren ook overgevlogen. Ad Kan is opgericht door oud IDFers en zit bijvoorbeeld achter de ontmaskering van Amin Eenarm die voor Hamas acht miljoen euro zou hebben ook ingezameld

Mijn gejank:
Vooropgesteld was her natuurlijk niet oké hoe die vrouw daar in de bioscoop behandeld is. Andere kant moeten we ons ook beseffen dat bij welke film dan ook als daar iemand aandacht trekt dan wordr daar vaak vanuit het publiek slecht op gereageerd. Alleen dit blijkt dus in Israël door een Israëlische organisatie bekokstooft te zijn. We weten niet of Israël er achter zit alleen het stinkt als de neten. Die inmenging vanuit meerdere landen bevalt me totaal niet en zeker niet van een bondgenoot
"Hoe kan ik de Joden toch nog de schuld geven van mijn blinde devotie voor terrorisme, moord en marteling"
Laat maar waaien
pi_221941580
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2026 22:12 schreef UitStraling het volgende:

[..]
"Hoe kan ik de Joden toch nog de schuld geven van mijn blinde devotie voor terrorisme, moord en marteling"
Sure vriend. Geniet van je borrel
  Eindredactie Games vrijdag 9 oktober 2026 @ 22:15:56 #221
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_221941581
quote:
kan die man nooit zijn koptelefoon goed doen.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  vrijdag 9 oktober 2026 @ 22:17:55 #222
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221941588
quote:

quote van Rob de Wijk

[ x ]

Mijn gejank:
Zelfs al zouden ze hier naartoe zijn gestuurd met eigen instemmen uiteraard, wat maakt dat dan uit. Waarom mogen deze mensen niet hun geluid en protest laten horen en de rest van de wereld wel; zij het tegen de Joden.

Wat maakt dat Joden zich niet mogen laten horen en zich niet mogen verdedigen? Wat is dat toch :?

En vanwaar iedere keer die standaard achterdocht richting Joden :?
  vrijdag 9 oktober 2026 @ 22:19:02 #223
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_221941594
quote:

quote van Rob de Wijk

[ x ]

Mijn gejank:
Hoe goed Israel ook is met inlichtingdiensten en Shin bet en mossad acties.
Ze kunnen nooit tippen aan de massale Hamas Propaganda kanalen verspreid door miljoenen en miljoenen moslims over de hele wereld.

Zullen ze af en toe wat proberen? Wat tegengeluid maken? Ja vast, maar dat is een druppel op de gloeiende plaat.

Wel weer leuk dat men zich druk maakt over eventuele Israëlische inmenging terwijl Pro-Pallies op straat 7 Oktober toejuichen en openlijk terrorisme steunen.
pi_221941610
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2026 22:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Sure vriend. Geniet van je borrel
Ik drink niet, ik heb van mezelf al een leuk karakter.
Laat maar waaien
pi_221941612
quote:

quote van Rob de Wijk

[ x ]

Mijn gejank:
Ik heb het hele artikel gelezen. Zit achter een paywall dus ik zal het niet copy-pasten, maar dat Israelische reservisten, oud IDFers en een adviseur van de Israelische overheid zich hiermee bemoeid hebben, en dat deze vrouw bij terugkeer in Israel door Nethanyahu ontvangen is, is dubieus. De manier van verslaglegging van de Telegraaf stinkt ook behoorlijk. Dit lijkt toch sterk op geregisseerde beïnvloeding.
pi_221941622
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2026 22:19 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Hoe goed Israel ook is met inlichtingdiensten en Shin bet en mossad acties.
Ze kunnen nooit tippen aan de massale Hamas Propaganda kanalen verspreid door miljoenen en miljoenen moslims over de hele wereld.

Zullen ze af en toe wat proberen? Wat tegengeluid maken? Ja vast, maar dat is een druppel op de gloeiende plaat.

Wel weer leuk men zich druk maakt over eventuele Israëlische inmenging terwijl men op straat 7 Oktober toejuichen en openlijk terrorisme steunen.
Oke goed punt. Alleen kan het niet beide tegelijk? Dus je zorgen maken om die Hamas liefhebbers op straat die ongestraft hun wanstaltelijke mening mogen delen en tentoonspreiden en ondertussen ook iets vinden van dit incident wat vanuit een ander land bewust georkestreert lijkt?
  vrijdag 9 oktober 2026 @ 22:28:29 #227
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221941630
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2026 22:23 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Ik heb het hele artikel gelezen. Zit achter een paywall dus ik zal het niet copy-pasten, maar

dat Israelische reservisten, oud IDFers en een adviseur van de Israelische overheid zich hiermee bemoeid hebben :o :o :o :( en dat deze vrouw bij terugkeer in Israel door Nethanyahu ontvangen is, is dubieus.

De manier van verslaglegging van de Telegraaf stinkt ook behoorlijk. Dit lijkt toch sterk op geregisseerde beïnvloeding.
Precies!!!! Iets wat alleen voorbehouden is aan moslims en pro Palestijnse aanhangers! :(

FREE PALESTINE!!!!
pi_221941639
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2026 22:23 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Ik heb het hele artikel gelezen. Zit achter een paywall dus ik zal het niet copy-pasten, maar dat Israelische reservisten, oud IDFers en een adviseur van de Israelische overheid zich hiermee bemoeid hebben, en dat deze vrouw bij terugkeer in Israel door Nethanyahu ontvangen is, is dubieus. De manier van verslaglegging van de Telegraaf stinkt ook behoorlijk. Dit lijkt toch sterk op geregisseerde beïnvloeding.
Ik heb het ook kunnen lezen, zal vast een kern van waarheid in zitten, maar dan nog, denk jij niet dat de mensen van #free palestina niet ook beinvloed worden vanuit andere overheden?

Ben er inmiddels goed zat van, ze zoeken het daar maar uit. Misschien helpt het dat er van buitenaf weer op diplomatieke manier grenzen worden gesteld.

Maar ja, de VN wordt buitenspel gezet.
pi_221941641
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2026 22:17 schreef Tengano het volgende:

[..]
Zelfs al zouden ze hier naartoe zijn gestuurd met eigen instemmen uiteraard, wat maakt dat dan uit. Waarom mogen deze mensen niet hun geluid en protest laten horen en de rest van de wereld wel; zij het tegen de Joden.
Knip
Oké we doen alsof het tegenovergestelde gebeurt. Dus, niet Israël maar Saoedi Arabië (Hamas?) stuurt een aantal van haar mensen hierheen om een racistisch getinte rel te veroorzaken. Zou jij dan weer tegen mij zeggen: Zelfs al zouden ze hier naartoe zijn gestuurd met eigen instemmen uiteraard, wat maakt dat dan uit. Waarom mogen deze mensen niet hun geluid en protest laten horen en de rest van de wereld wel
pi_221941645
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2026 22:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Oké we doen alsof het tegenovergestelde gebeurt. Dus, niet Israël maar Saoedi Arabië (Hamas?) stuurt een aantal van haar mensen hierheen om een racistisch getinte rel te veroorzaken. Zou jij dan weer tegen mij zeggen: Zelfs al zouden ze hier naartoe zijn gestuurd met eigen instemmen uiteraard, wat maakt dat dan uit. Waarom mogen deze mensen niet hun geluid en protest laten horen en de rest van de wereld wel
Huh? Vind ik geen vergelijk, sorry.
  vrijdag 9 oktober 2026 @ 22:34:30 #231
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_221941646
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 oktober 2026 22:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Wat denk jij dan dat er al drie jaar lang aan de hand is??????????????????? :')
pi_221941648
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2026 22:34 schreef Tengano het volgende:

[..]
Erdogan likes white domheid.
Laat maar waaien
pi_221941652
quote:

Mijn gejank:
Ben echt benieuwd of we er ooit achter gaan komen wat de bron is. Ik geloof niet in de makkelijke oplossing, maar aan de andere kant kom je dan in de bovenstaande fuik terecht. Lastig.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_221941654
o
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 oktober 2026 22:34 schreef Tengano het volgende:

[..]
Raar dat je vraagteken is blijven hangen want je legt mij net uit dat ik dit gewoon oké moet vinden.
pi_221941673
Trouwens de kans dat je een opstootje kunt verwachten bij zo'n politiek getinte documentaire in een bioscoop is vrij groot. Dan vraag ik mij weer af wat voor relzoekende bezoekers dat dat weer zijn, over een paar weken kun je de doc gratis in je eigen huis zien. Stom gedoe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')