http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26491
quote:Als een hoofddoek niet verboden kan worden, hoe kan dit dan wel?
Na het Eijkhagencollege in het Limburgse Landgraaf, doen nu ook Middelburgse scholen racistische kleding in de ban. Hierbij gaat het om onder meer kleding van het merk Lonsdale, legerkisten met witte veters, bomberjacks of kleding met de cijfers 88 erop, verwijzend naar de letters HH. Deze staan voor 'Heil Hitler'.De scholen zijn hiertoe gekomen omdat deze kleding associaties oproept met extreem-rechts en rassenhaat. Leerlingen die bovengenoemde kleding in het vervolg nog dragen zullen op het matje worden geroepen en zullen moeten uitleggen waarom ze dit soort kleding dragen. Sommige leerlingen geven zelf grif toe dat ze de kleding uit politieke motieven dragen. ,,Ik heb gewoon een hekel aan buitenlanders'', zo citeert de PZC. Bovendien vinden ze het raar dat hoofddoekjes wel zijn toegestaan, en 'hun' kleding niet.
De scholen zijn echter niet van plan een algeheel verbod af te kondigen op het merk Lonsdale, omdat het merk hierdoor een soort van geuzenkleding zou worden, aldus plaatsvervangend rector G. Heerebout van de Christelijke Scholengemeenschap Walcheren. De andere school die deze kleding in de ban doet is Scholengemeenschap Nehalennia.
Verder, complete kolder zeg. Zo kan je wel OVERAL wat achter zoeken: 88 zou voor 2 maal de achtste letter van het alfbabet staan en dus voor HH=Heil Hitler! ,
.
Totale doordraaing zeg dit!
Ik heb nog een Shirt met 18 erop. Tsja, staat dat voor AH= Adolf Hitler? .
quote:Nou, zo raar is die vergelijking niet.
Op donderdag 27 februari 2003 21:24 schreef X-Ray het volgende:
Zo kan je wel OVERAL wat achter zoeken: 88 zou voor 2 maal de achtste letter van het alfbabet staan en dus voor HH=Heil Hitler!,
.
88" used to refer chiefly to the Blizzard of 1888. Or, the defeat of the Spanish Armada in 1588. Perhaps not any more. The pulling by Target stores of a clothing-line emblazoned with "88" has focused intense attention on the insignia and its up-graded meaning. Was "88," an acronym for Heil Hitler comprised of two characters from the eighth letter of the alphabet, a white counterpart to the X clothing fad, idolizing Malcolm X, a few years ago? Is Hitler the icon to whites, the same as Malcolm is to Negroes? And, if so, to what extent? Who says so? And, why?
The news media jumped on the story, after Joseph Rodriguez said that he spotted a baseball cap with the "88" logo and complained to the Minneapolis-based chain-store that the insignia's identification with "white supremacy" offended him and Morris Dees of the Southern Poverty Law Center launched an Internet campaign against the clothing-line. Rush Limbaugh and G. Gordon Liddy took up tirades on their radio broadcasts against "88," Hitler and "white supremacy," with Liddy claiming that the logo was used by "immature kids who don't know anything about anything."
Indeed, according to Lonnie Dale, a spokesman for the Skinheadz website, "88" had become a fixture among an element of Third-Reich admirers, who use the inscription as part of their nicknames in Internet chat rooms. Bryan Reo called them "Hitler-worshipers" and claimed that they posed a "negative" influence upon rightist activism. Mark Cotterill, a former
liaison for the British National Party, broke with Alex Curtis, the former publisher of the now-defunct Nationalist Observer, who is imprisoned for "hate," when Curtis began to tout Hitler and violence over his web page. Ryan Wilson, former publisher of the Alpha website, has been a fugitive ever since depicting pictures of Hitler on his Internet page, along with exploding bombs, and being fined $1.1 million by the Department of Housing and Urban Development for "hate."
Desperation and oppression
According to Dale, "Desperate conditions and oppressive officials have driven many young men to desperate acts. Extolling Hitler is a protest by which some are saying, 'Bush has failed so miserably that the only one who seems plausible to get us out of this mess is Hitler.' It's the same as waving a pirate flag or flying the American flag upside down as a distress symbol." But Dale added that "the downside is that it tends to suggest that there are no living leaders or role models for rightists and that pro-majority sentiment is necessarily caught up in Hitler, which is not so."
The term "88" was popularized by Robert Miles, who conducted his "Mountain Church" from his Michigan residence during the Eighties. Miles, who had been convicted of bombing school busses to protest forced bussing, was, also, tried on federal charges of trying to overthrow the government. He was acquitted of "sedition" by a Fort Smith jury, but died shortly thereafter. Upon his death, Miles' family recommended that those on Miles' mailing list subscribe to Nationalist publications. Miles, however, ascribed the origin of "88" to James Rosenberg, who frequented Miles' annual gatherings.
Rosenberg, who used the aliases "Jimmy Mitchell" and "Jimmy Anderson," was a Jew who claimed to admire Hitler, the same as Dan Burros of Philadelphia, who dressed up as Hitler during the Sixties, but killed himself when his ancestry was revealed by the New York Times. Rosenberg, in his twenties, traveled the country attending rightist meetings, where he would urge participants to use the term, "88." He once attended a meeting of the Southern National Party, chaired by Elmore Greaves, and stayed at Greaves' house. Greaves, who flirted briefly with "88," was later convicted of tax-evasion. Rosenberg showed up at the Nationalist parade through Bensonhurst, New York, but was refused admittance by organizers.
According to Mark Bablin, a former friend of Miles, "Bob liked Jimmy, for some reason, and paid heed to him. Bob let Jimmy be a spokesman and speaker, even when others warned him otherwise." Rosenberg disappeared entirely in the early Nineties. Bablin speculates that he emigrated to Israel, along with John Acord, an early supporter of the late William L. Pierce. Followers of Pierce use the "88" term frequently on their website and displayed Nazi salutes and Nazi flags during a recent gathering at the U.S. Capitol.
Devious and clever
According to Dale, "The tactic seems to be a kind of disinformation ploy, to convince the American people that if you are pro-white you are automatically pro-Hitler. That would place a lid on rightist social-reformers, who aspire to power in the country, by casting them as foreign-leaning or unpatriotic. It has been a very devious yet clever device." The Jewish Anti-Defamation League, an Israeli lobbiest, has published an attack on the insignia, claiming that it is used by "white supremacists" and "haters." The ADL suggests that all of its main opponents are somehow involved in "88." Listees Louis Beam, Richard Butler, Alex Curtis, Matt Hale, David Lane and Tom Metzger have used the acronym. However, listees Bo Gritz, David Irving, Richard Barrett, Pete Peters, Bradley Smith and Ernst Zundel have not.
The Nationalist Movement, in its Glossary of terms to avoid, includes "88" as a no-no, describing it as "a kind of cult symbolism. The expression tends to tie anyone using it in with conspiracies or criminal activity. It unnecessarily stereotypes the user as anti-social and pro-foreign, which contradicts the pro-American and patriotic stance." Target spokeswoman Carolyn Brookter told the Sacramento Bee that the "88" clothing-line had been originated by Utility, a Target "in-house" designer, but would not elaborate.
Was Target capitalizing on a fad already extant in the country? Or, was it attempting to hype a fad with an eye to controlling it? It would not be new for "the left to be sent over to lead the right." David Holland, an opponent of the Civil Rights Bill, repeatedly used attorney Michael Hauptman, a Jewish homosexual, until Holland was convicted of "hate" and "perjury" and imprisoned. Matt Hale, a self-confessed atheist who describes himself as "pro-white," doesn't leave home without attorneys Glen Greenwald and Alan Dershowitz, who have represented him in various losing legal skirmishes. Corkey Bowman, however, a pioneer of the Skinhead cause, said that "I urge my friends to stay away from that neo-Nazi stuff. Nationalism and Americanism is our cause and fighting the Communists, minorities and homosexuals is our battle."
Alternative to tradition
With "88" pulled from Target shelves, will the insignia continue with a life of its own and possibly, even, expand? "The hippies waved the Viet-Cong flag during the Sixties and they eventually took over the country," said Dale. "Of course, they put away their flags during the Clinton Administration, but they put their Red agenda into action." Could the reverse take place with protesters using "88"? "Confederate-flag wavers took over in Mississippi, recently, and there is no doubt that bold political drama can make changes," stressed Dale. "We will have to see where it all goes, but I still think that '88' is too-foreign and too-negative for American consumption. I like the Crosstar symbol." Dale added that it was "not surprising" to see youth seeking alternatives to traditional patriotism with President George W. Bush "profaning the American flag" with support for Israel, atrocities in Afghanistan and advancing of the New World Order.
The Target clothing-line festooned the "88" logo with a bat or dragon, which might have been a sign of occult or Satanic influence. George Burdi, the founder of Resistance Records who, also, used "88," had dabbled in Satanism and "white-power" music, before selling out to Pierce and moving in with his East-Indian concubine. Burdi, a Bulgarian Gypsy living in Canada, had since organized a band composed of Jews, homosexuals and Negroes, but which fizzled. Hendrik Mobus, a self-described "Child of Satan" now jailed in Germany in connection with a murder, had used "88" in various musical productions in which he attempted to blend devil-worship with "white supremacy." But, according to Reo, it didn't fly. "America is white and Christian," he said.
But George Rosenbaum, a Chicago "retail consultant," insisted to the Pioneer Press in Saint Paul that "88" remains "trendy" and "appealing to youth." Dale had a somewhat different take. "What is appealing to youth is stark reality and unsophisticated honesty," he said. "If someone farts in a room, the youngest one there will react quickly and negatively, while those older will act diplomatically and pretend nothing is wrong. There is something wrong when minorities can take over, foreigners can run the show and the President can fart on America. Youth sees this happening, wants change and will stick their necks out to get attention and make change. That is not just 'trendy,' it is reality."
quote:Nou, weggooien al die Helly Hansen spullen dan maar he?
Op donderdag 27 februari 2003 21:26 schreef FlyingFox het volgende:
terecht...zoiets koop je gewoon niet als je van te voren weet dat 88 vor heil hitler staat.
quote:Duh, je hoeft ook niet persee te weten dat het daarvoor staat.
Op donderdag 27 februari 2003 21:26 schreef FlyingFox het volgende:
terecht...zoiets koop je gewoon niet als je van te voren weet dat 88 vor heil hitler staat.
Wordt overigens wel heel erg lullig als je in 1988 geboren bent.
En natuurlijk niet te vergeten die boeren die trots zijn dat hun voetbalclub in "aaaaaguntaaaagutiiggg" een of andere beker gewonnen had. Als ik me het goed herinner was het een ajaxiet die die vreemde uitspraak had. Sindsdien is het in mijn vriendin kring een soort magisch getal, net als 6 (spreek uit met een lage diepe rockers stem). En zelfs een paar mensen daarvan stemmen SP en 1 meisje GL. Dus is dat geval van ons heeft het ook totaal geen fuck te maken met dit voorval.
Mensen moeten zich niet zo storen aan dat soort dingen. Het is juist
alleen stoer omdat mensen zich eraan storen. Zelfs dat lonsdale gedoe, kom op zelfs van die "allochtone" nederlanders die kickboxen hebben van die shorts met dat merk erop. Hoe racistisch is het dan?
quote:Oh ja, nu zie ik het verband.
Op donderdag 27 februari 2003 21:27 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Duidelijk.
============================
(moet je dat nou helemaal quoten? )
[Dit bericht is gewijzigd door Arjen op 27-02-2003 21:44]
quote:Je weet waarvoor het staat, omdat heel de wereld dat weet. Of je moet dom zijn natuurlijk. Of je je er wat van aan moet trekken is een tweede.
Op donderdag 27 februari 2003 21:31 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Duh, je hoeft ook niet persee te weten dat het daarvoor staat.
quote:Mijn nummerbord heeft HH erin
Op donderdag 27 februari 2003 21:32 schreef SunChaser het volgende:
En Hakenkruizen kunnen dan ook weer zeker, aangezien dat al eeuwen geleden is bedacht. Dat een of andere Nazi het populair maakte maakt dan niet uit zeker.
[Dit bericht is gewijzigd door X-Ray op 27-02-2003 21:34]
quote:Nu al?
Op donderdag 27 februari 2003 21:32 schreef X-Ray het volgende:
Oh ja, nu zie ik het verband.
Dan kan die appie heijn ook lekker een nieuwe naam nemen.
quote:Dat was vast lang zoeken
Op donderdag 27 februari 2003 21:33 schreef X-Ray het volgende:[..]
Mijn nummerbord heeft HH erin :´(.
(geintje)
quote:Al die racistische nazi-negers in Lonsdale-kleding! Bah!
Op donderdag 27 februari 2003 21:33 schreef SunChaser het volgende:[..]
Je weet waarvoor het staat, omdat heel de wereld dat weet. Of je moet dom zijn natuurlijk. Of je je er wat van aan moet trekken is een tweede.
quote:Jij impliceert dat het daarvoor staat. Ik zeg alleen dat ik weet dat mensen dat denken. Ik zelf weet nog veel meer leuke combinaties met allemaal letters te maken die op van allemaal mensen terug slaan die om de meest vage redenen bekend zijn gewoon.
Je weet waarvoor het staat, omdat heel de wereld dat weet. Of je moet dom zijn natuurlijk. Of je je er wat van aan moet trekken is een tweede.
Neem bijvoorbeeld AE - Albert Einstein - Duitse naam? Reden genoeg om te verbieden?
Misschien moeten we gewoon de H uit het alfabet halen, dan kan je meteen niet meer sieg heil, heil hitler of adolf hitler zeggen. Ook niet rudolf hess.
quote:En als Neo-Nazi het massaal dragen, is het dan wel anders?
Op donderdag 27 februari 2003 21:36 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Jij impliceert dat het daarvoor staat. Ik zeg alleen dat ik weet dat mensen dat denken
quote:Ik heb er echt nog nooit van gehoord.
Zeker weer zo een nazi praktijk of nie?
quote:Staan er geen advertenties in het clubblad dan?
Op donderdag 27 februari 2003 21:37 schreef X-Ray het volgende:
Ik heb er echt nog nooit van gehoord.
quote:Ja, ze dragen ook massaal bretels. Dus die zijn ook opeens een nazistisch teken?
Op donderdag 27 februari 2003 21:37 schreef SunChaser het volgende:[..]
En als Neo-Nazi het massaal dragen, is het dan wel anders?
Wat een dom gelul zeg.
En als een hoofddoek niet verboden kan worden, dan ben ik erg benieuwd hoe dit wel verboden zou kunnen zijn.
quote:Ik weet het niet, de plaatselijke Molukkers hebben de brievenbussen gegijzeld.
Op donderdag 27 februari 2003 21:38 schreef SunChaser het volgende:[..]
Staan er geen advertenties in het clubblad dan?
quote:Nee, van mij mogen ze. Het staat ook in geschiedenis boeken, als ze dan graag geschiedenis boeken lezen... des te beter.
Op donderdag 27 februari 2003 21:37 schreef SunChaser het volgende:[..]
En als Neo-Nazi het massaal dragen, is het dan wel anders?
Bombers en kisten worden ook massaal door hun gedragen. Met scheermesjes maken ze hun koppen kaal. Ze drinken ook water.
Ze eten waarschijnlijk af en toe ook friet.
Zullen die dingen dat allemaal verbieden?
Nazis in disguise?
quote:Trendy shit kleding.
Op donderdag 27 februari 2003 21:39 schreef SunChaser het volgende:
Ik snap zowiezo niet dat kids dit soort lelijke kleding kopen. Wat is er mis met coolcat?
Moslim-extremisten dragen hoofddoekjes --> Verbieden
Sim-pel.
quote:Beginnende nazi's -> Hitler Jugend???
Op donderdag 27 februari 2003 21:40 schreef X-Ray het volgende:
Kisten worden ook massaal gedragen door altos.Nazis in disguise?
quote:Echte kleding is te duur..
Op donderdag 27 februari 2003 21:39 schreef SunChaser het volgende:
Ik snap zowiezo niet dat kids dit soort lelijke kleding kopen. Wat is er mis met coolcat?
Als je vindt dat hoofddoekjes ook verboden mogen worden, mag dat ook met kleding waar bv 88 op staat. Snap niet waarom ze DAN ineens WEL doordraaien.
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 27-02-2003 21:42]
quote:~
Op donderdag 27 februari 2003 21:41 schreef Ernst het volgende:
Rechts-extremisten dragen Lonsdale, kleding met 88, whatever --> Verbieden.Moslim-extremisten dragen hoofddoekjes --> Verbieden
Sim-pel.
quote:Als ik een wijf was zou ik als protest een hoofdoekje met 88 erop gaan dragen. Kijken wat de mensen daarop te zeggen hebben.
Op donderdag 27 februari 2003 21:41 schreef Ernst het volgende:
Rechts-extremisten dragen Lonsdale, kleding met 88, whatever --> Verbieden.Moslim-extremisten dragen hoofddoekjes --> Verbieden
Sim-pel.
quote:Maar dat gebeurt dus niet op die school.
Op donderdag 27 februari 2003 21:42 schreef SunChaser het volgende:
Maar goed, die vergelijking hoeft niet waar te zijn, maar als iedereen die associaties heeft snap ik best dat een school ze verbiedt.Als je vindt dat hoofddoekjes ook verboden mogen worden, mag dat ook met kleding waar bv 88 op staat. Snap niet waarom ze DAN ineens WEL doordraaien.
Je vindt dus hoofddoekjes ook een uiting van extremisme?
Misschien leuk voor op de Fok-meeting. Beetje fotos maken en zo.
quote:Ach dit is gewoon hetzelfde als dat er in geschiedenis iemand het leuk vond marlboro pakjes om te vouwen zodat je er KKK in zou zien. Gevolg, marlboro kreeg een process aan zn reet en moest ook nog eens nieuwe verpakking op de markt brengen. Het is maar hoe ver je het wil zoeken.
Op donderdag 27 februari 2003 21:42 schreef SunChaser het volgende:
Maar goed, die vergelijking hoeft niet waar te zijn, maar als iedereen die associaties heeft snap ik best dat een school ze verbiedt.Als je vindt dat hoofddoekjes ook verboden mogen worden, mag dat ook met kleding waar bv 88 op staat. Snap niet waarom ze DAN ineens WEL doordraaien.
quote:Nee, en het dragen van 88-kleding ook niet. Alleen snap ik dat een school beide wil verbieden. Het leidt af van de lesstof.
Op donderdag 27 februari 2003 21:43 schreef X-Ray het volgende:Je vindt dus hoofddoekjes ook een uiting van extremisme?
quote:Ik zal het mijn bomberjackdealer eens vragen.
Op donderdag 27 februari 2003 21:44 schreef X-Ray het volgende:
Maar even serieus, weet iemand waar ik dit kan bestellen?
quote:Neem nu gewoon pitbull frankfurt. Dat is tenminste een merk dat ook echt door skinheads in de wereld gezet is.
Op donderdag 27 februari 2003 21:44 schreef X-Ray het volgende:
Maar even serieus, weet iemand waar ik dit kan bestellen?Misschien leuk voor op de Fok-meeting. Beetje fotos maken en zo.
quote:Oh ja, dat verhaal ken ik ook nog ja.
Op donderdag 27 februari 2003 21:44 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Ach dit is gewoon hetzelfde als dat er in geschiedenis iemand het leuk vond marlboro pakjes om te vouwen zodat je er KKK in zou zien. Gevolg, marlboro kreeg een process aan zn reet en moest ook nog eens nieuwe verpakking op de markt brengen. Het is maar hoe ver je het wil zoeken.
Over onzin in de wereld brengen gesproken zeg.
quote:Da's nieuw. Ik weet alleen dat Manneke Pis te zien is op een camelpakje.
Op donderdag 27 februari 2003 21:44 schreef daburnd88 het volgende:marlboro pakjes omvouwen zodat je er KKK in zou zien.
Maar een bordje "1 asielzoeker tegelijkertijd" en "1 student tegelijkertijd" niet.
Ik blijf het allemaal maar verwarrend vinden.
quote:Sstttttt. Niet vertellen. Ik heb net zo een mooi verhaal kunnen verzinnen en een pruik gekocht om op te zetten. Ik draag zelfs wijde broeken tot over mijn schoenen zodat mijn kisten met witte veters die zwart geverfd zijn niet te zien zijn.
Op donderdag 27 februari 2003 21:47 schreef Disorder het volgende:
OMG, nu weet ik eindelijk waar Daburnd88's naam voor staat!!
Daburnd is gewoon een evil NeoNazi skinhead!
Bah, kijk die nazi eens in zijn racistische Londsdale kleding staan zeg! .
quote:En nog 1!
Op donderdag 27 februari 2003 21:51 schreef X-Ray het volgende:
[afbeelding]Bah, kijk die nazi eens in zijn racistische Londsdale kleding staan zeg!
.
Het stikt ervan! Wanneer zullen ze de Hitler-groet gaan doen?
Dat moet immers wel als je Lonsdale draagt toch?
quote:Zelfde soort dom supervergezocht verband als 88...
Op donderdag 27 februari 2003 21:52 schreef SunChaser het volgende:
Ik snap het verband met Londsdale niet, wie doet me dat eens uitleggen?
Ik wist niet eens dat Lonsdale als symtoom van extreem-rechts werd beschouwd.
Nu snap ik wel waarom dat halfbloed-kassierstertje zo naar mijn trui zat te gapen vorig weekend. Lonsdale is gewoon goed spul !
En dat 88 doet me denken aan die lui die platen achterstevoren draaien om satanistische boodschappen te ontcijferen.
Het is net als met Harley Davidson dat ook niet gediend is van het feit dat de Hell's Angels erop rond scheuren, maar wat wil je dat zo'n bedrijf eraan doet dan ?
quote:Ik ga het snel kopen voor als ik Maandag naar Jahjah ga in de Haagsche Hogeschool.
Op donderdag 27 februari 2003 21:55 schreef battlesickloner het volgende:
Belachelijk vergezocht allemaal.Ik wist niet eens dat Lonsdale als symtoom van extreem-rechts werd beschouwd.
Nu snap ik wel waarom dat halfbloed-kassierstertje zo naar mijn trui zat te gapen vorig weekend. Lonsdale is gewoon goed spul !
En dat 88 doet me denken aan die lui die platen achterstevoren draaien om satanistische boodschappen te ontcijferen.
Het is net als met Harley Davidson dat ook niet gediend is van het feit dat de Hell's Angels erop rond scheuren, maar wat wil je dat zo'n bedrijf eraan doet dan ?
quote:daar lijkt me de essentie van het verhaal te zitten, niet in de nonsense van reacties die op het artikel volgen
Sommige leerlingen geven zelf grif toe dat ze de kleding uit politieke motieven dragen. ,,Ik heb gewoon een hekel aan buitenlanders''
quote:Sommige mensen zeggen ook dat ze de hoofddoek/chador uit provocatie en politieke motieven dragen, en dat ze gewoon een hekel aan joden hebben. Dus die mogen dan ook verboden worden he?
Op donderdag 27 februari 2003 22:03 schreef Re het volgende:[..]
daar lijkt me de essentie van het verhaal te zitten, niet in de nonsense van reacties die op het artikel volgen
Net zoals het nederlandse vlaggetje op bomberjacks verboden werd.
Racisme is een idee, geen kleding of Nederlandse vlag
Lijkt me nogal logisch. Maar blijkbaar vinden sommige mensen hier rechtstreekse verwijzingen naar Adolf Hitler vrij normaal?
quote:88 had IK nooit geassociert met Hitler hoor.
Op donderdag 27 februari 2003 22:29 schreef SCH het volgende:
Die 88 is een heel duidelijk symbool - dus logisch dat daar tegen op getreden wordt. Net als die andere kleding. Die scholen doen dat echt niet omdat ze de kleur niet mooi vinden maar omdat ze geen rechts-extremistische toestanden op hun scholen willen. Daar neigt het namelijk naar en roept het toe op. Zie de citaten in het artikel.Lijkt me nogal logisch. Maar blijkbaar vinden sommige mensen hier rechtstreekse verwijzingen naar Adolf Hitler vrij normaal?
Zo kan je aan elk getalletje wel een diepere betekenis toedichten.
Fijn dat je op een school geweigerd wordt wegens diepgaande nummerologie. What's next? Eerst door de waarzeggerstent voordat je de school in mag?
quote:Dus je vind gewoon dat je een hakenkruis op een t-shirt kan zetten en dragen, gewoon omdat je het een mooi logo vind.
Op donderdag 27 februari 2003 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:Racisme is een idee, geen kleding of Nederlandse vlag
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 27-02-2003 22:40]
quote:Dat jij het er niet mee associeert wil niet zeggen dat anderen dat ook allemaal niet doen. Lees het artikeltje nog eens door en concludeer dat sommige leerlingen het heel bewust doen. Genoeg reden lijkt me.
Op donderdag 27 februari 2003 22:32 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
88 had IK nooit geassociert met Hitler hoor.
Zo kan je aan elk getalletje wel een diepere betekenis toedichten.
Fijn dat je op een school geweigerd wordt wegens diepgaande nummerologie. What's next? Eerst door de waarzeggerstent voordat je de school in mag?
quote:Bron?
Op donderdag 27 februari 2003 22:20 schreef X-Ray het volgende:[..]
Sommige mensen zeggen ook dat ze de hoofddoek/chador uit provocatie en politieke motieven dragen, en dat ze gewoon een hekel aan joden hebben. Dus die mogen dan ook verboden worden he?
quote:Lijkt me niet.
Op donderdag 27 februari 2003 22:41 schreef SCH het volgende:[..]
Dat jij het er niet mee associeert wil niet zeggen dat anderen dat ook allemaal niet doen. Lees het artikeltje nog eens door en concludeer dat sommige leerlingen het heel bewust doen. Genoeg reden lijkt me.
Nogmaals. Racisme is een idee, houding of levenswijze. Geen kleding.
Want zoals terecht opgemerkt kunnen we Helly Hansen dan ook wel verbieden he.
quote:88 wordt bewust als symbool voor het nazisme gebruikt, Helly Hansen niet. Hou het bij de feiten waar het om gaat. Nazisme is een idee dat gepaard gaat met veel uiterlijk vertoon (vaak in ieder geval). Kleding is daar een onderdeel van.
Op donderdag 27 februari 2003 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Lijkt me niet.
Omdat sommige mensen het ermee associeren wil niet zeggen dat iedereen dat doet.
Je kan het ook gewoon als 'kleding' zien.Nogmaals. Racisme is een idee, houding of levenswijze. Geen kleding.
quote:Onzin, het merk 88 wordt bewust gedragen door Neo-Nazi's.
Op donderdag 27 februari 2003 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
quote:88 wordt VOLGENS SOMMIGEN bewust als symbool gebruikt
Op donderdag 27 februari 2003 22:47 schreef SCH het volgende:[..]
88 wordt bewust als symbool voor het nazisme gebruikt, Helly Hansen niet. Hou het bij de feiten waar het om gaat. Nazisme is een idee dat gepaard gaat met veel uiterlijk vertoon (vaak in ieder geval). Kleding is daar een onderdeel van.
quote:En daarom een goede reden het te verbieden op een openbare scholengemeenschap. Het merk wordt niet verboden op straat, alleen op school. Ik begrijp heel goed dat de leiding onrust wil voorkomen, zodat iedereen gewoon de les kan volgen.
Op donderdag 27 februari 2003 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
88 wordt VOLGENS SOMMIGEN bewust als symbool gebruikt
quote:Ja, maar ook door niet neo-nazi's.
Op donderdag 27 februari 2003 22:48 schreef SunChaser het volgende:[..]
Onzin, het merk 88 wordt bewust gedragen door Neo-Nazi's.
Kijk een paarse Imperial Wizard puntmuts is maar voor 1 uitleg vatbaar.
Dat neo nazi's toevallig graag met 88 gezien worden wil nog niet zeggen dat iedereen met 88 op zijn borst per definitie een Neo Nazi is.
Om te rijden heb je een auto nodig, maar als je een auto hebt wil dat niet zeggen dat je rijdt...
quote:Ja maar dat is toch voldoende om er tegen op te treden.
Op donderdag 27 februari 2003 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
88 wordt VOLGENS SOMMIGEN bewust als symbool gebruikt
Hou je wel bij de feiten.
Overigens: dat verbieden van kleding is maar een middeltje. Het lijkt me beter om op die scholen aan de slag te gaan met de achtergronden van deze opvattingen van sommige leerlingen.
quote:Nee.
Op donderdag 27 februari 2003 22:50 schreef SCH het volgende:[..]
Ja maar dat is toch voldoende om er tegen op te treden.
Omdat sommigen het met Nazisme associeren is in mijn opinie geen plausibele reden voor een verbod. Dat is namelijk het probleem van die mensen.
quote:Nee, van een schoolleiding.
Op donderdag 27 februari 2003 22:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Dat is namelijk het probleem van die mensen.
quote:Je draait het om denk ik. Op zich heb je gelijk dat niet iedereen die kleding draait uit nazistische motieven. Maar sommige zaken, hakenkruis en 88, staan symbool voor een bepaalde manier van denken en daarom vind ik het niet zo vreemd dat daar een algemeen verbod voor geldt. Ook al dragen sommigen het alleen omdat ze de kleur zo mooi vinden.
Op donderdag 27 februari 2003 22:53 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Nee.
Omdat sommigen het met Nazisme associeren is in mijn opinie geen plausibele reden voor een verbod. Dat is namelijk het probleem van die mensen.
quote:Ja en?
Op donderdag 27 februari 2003 22:54 schreef SunChaser het volgende:[..]
Nee, van een schoolleiding.
Als ik een zoon had stuurde ik hem express volgehangen met 88's naar school.
Ik zou er een rechtszaak voor over hebben
quote:Als je Lonsdale aanhebt met een jas erover heen die je open laat zie je
Op donderdag 27 februari 2003 21:52 schreef SunChaser het volgende:
Ik snap het verband met Londsdale niet, wie doet me dat eens uitleggen?
NSDA
Een deel van NSDAP... Ook erg ver gezocht dus...
quote:Ja in 40-45 hingen overal borden 88
Op donderdag 27 februari 2003 22:55 schreef SCH het volgende:[..]
Je draait het om denk ik. Op zich heb je gelijk dat niet iedereen die kleding draait uit nazistische motieven. Maar sommige zaken, hakenkruis en 88, staan symbool voor een bepaalde manier van denken en daarom vind ik het niet zo vreemd dat daar een algemeen verbod voor geldt. Ook al dragen sommigen het alleen omdat ze de kleur zo mooi vinden.
Als je daar wat achter wilt zoeken, prima maar probeer je denkbeelden niet op anderen te projecteren.
What's next? foute supermarkten welke signaficant veel meer producten op 0,88 of 1,88 prijzen?
quote:Snap ik niet. Wat is je lol daarvan? Heb je nazistische sympathieen, hou je van provoceren of zou je je zoon willen verpesten?
Op donderdag 27 februari 2003 22:55 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Ja en?
Als ik een zoon had stuurde ik hem express volgehangen met 88's naar school.
Ik zou er een rechtszaak voor over hebben
quote:Snap ik niet.
Op donderdag 27 februari 2003 23:00 schreef SCH het volgende:[..]
Snap ik niet. Wat is je lol daarvan? Heb je nazistische sympathieen, hou je van provoceren of zou je je zoon willen verpesten?
Het is gewoon geen plausibele reden voor verbod, en ja in zo'n geval wil ik graag provoceren.
[Dit bericht is gewijzigd door Vortexx op 27-02-2003 23:06]
quote:Het is voor die leerlingen blijkbaar een symbool geworden voor buitenlandershaat en niet zomaar een cijfertje meer. Met een cijfer an sich is niks mis, met een swastika ook niet. Behalve als het een symbool wordt voor iets.
Op donderdag 27 februari 2003 23:02 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Snap ik niet.
Wat is het nut van het verbieden van een cijfertje?
Is de schoolleiding kortzichtig, met heersende vooroordelen? wordt elke leerling over 1 kam geschoren? als je 88 op je shirt hebt ben je Neo Nazi?Het is gewoon geen plausibele reden voor verbod, en ja in zo'n geval wil ik graag provoceren.
quote:Nee het is voor de SCHOOLLEIDING blijkbaar een symbool geworden voor buitenlandershaat.
Op donderdag 27 februari 2003 23:04 schreef SCH het volgende:[..]
Het is voor die leerlingen blijkbaar een symbool geworden voor buitenlandershaat en niet zomaar een cijfertje meer. Met een cijfer an sich is niks mis, met een swastika ook niet. Behalve als het een symbool wordt voor iets.
Je geeft weer een omgekeerde voorstelling van zaken.
En uberhaupt lijkt het me slimmer om te kijken waar die buitenlanderhaat door veroorzaakt wordt, en die voedingsbodem weg te nemen. 88 verbieden en traditionele allochtone kleding/gebruiken/feesten niet of zelfs aanmoedigen zal er toe leiden dat het nummertje 88 op den duur gewoon vervangen wordt. Door een klein mannetje met een snor.
Juist dit soort belachelijke maatregelen en positieve discriminatie of negatieve discriminatie voor de AUTOCHTONE bevolking zullen de ECHTE reachtsradicale sympathiën alleen versterken.
Kortom weer een maatregel op drogredenaties
quote:Ik werk in een kinderkledingzaak en ik las in een fashiontijdschrift dat bomberjack het weer helemaal gaan maken komend najaar (en ook legerbroeken en andere stoere kleding...) JAmmer dat je dan niet mee kan doen met de mode.....
Op donderdag 27 februari 2003 21:45 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ik zal het mijn bomberjackdealer eens vragen.
quote:onzin, men draagt heen hoofddoek omdat men Joden haat
Op donderdag 27 februari 2003 22:20 schreef X-Ray het volgende:[..]
Sommige mensen zeggen ook dat ze de hoofddoek/chador uit provocatie en politieke motieven dragen, en dat ze gewoon een hekel aan joden hebben. Dus die mogen dan ook verboden worden he?
quote:onzin, men draagt geen 88 omdat men Moslims haat
Op donderdag 27 februari 2003 23:10 schreef Re het volgende:[..]
onzin, men draagt heen hoofddoek omdat men Joden haat
Straks mag je ook je kop niet meer kaalscheren. Of mag je niet meer je Levi's aan omdat moslims zich kunnen storen aan de associatie met Joden. Of het merk Fuct stoot iemand tegen de lange teen.
quote:in de quote zolas het openingsbericht blijkt wel dat men deze kleren draagt omdat men buitenlanders haat, of dat moslims alleen zijn weet ik niet
Op donderdag 27 februari 2003 23:11 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
onzin, men draagt geen 88 omdat men Moslims haat
quote:Dat denk ik ook niet. Maar als de schoolleiding aanwijzingen heeft dat het racisme toeneemt en dat dit een onderdeel daarvan is, dan is het logisch dat je iets doet. Of je het moet verbieden, betwijfel ik.
Je moet inderdaad kijken waar de buitenlandershaat vandaan komt maar zoals jij het formuleert, suggereer je dat allochtonen daar hoofdschuldig aan zijn. Lijkt me wat kort door de bocht. Of begrijp ik je verkeerd?
quote:weer lekker aan het gedachteloos absurdistisch doortrekken
Op donderdag 27 februari 2003 23:12 schreef OK_DAN het volgende:Straks mag je ook je kop niet meer kaalscheren. Of mag je niet meer je Levi's aan omdat moslims zich kunnen storen aan de associatie met Joden. Of het merk Fuct stoot iemand tegen de lange teen.
Als iemand een kledingmerk kan verbieden van Lonsdale kan dat straks net zo goed een ander merk zijn, je kan bij ieder merk wel iets gaan verzinnen wat je niet aanstaat. Of denk je dat de haat jegens buitenlanders er bij Lonsdale ingewoven is? Misschien moet je dat toch maar even tegen meneer Lonsdale zeggen dan, volgens mij weet 'ie het zelf niet eens.
quote:Hm , ik wel..
Op donderdag 27 februari 2003 21:37 schreef X-Ray het volgende:[..]
Ik heb er echt nog nooit van gehoord.
quote:Jij wilt provoceren met een 88 shirt/trui???
Op donderdag 27 februari 2003 23:02 schreef Swetsenegger het volgende:[..]
Snap ik niet.
Wat is het nut van het verbieden van een cijfertje?
Is de schoolleiding kortzichtig, met heersende vooroordelen? wordt elke leerling over 1 kam geschoren? als je 88 op je shirt hebt ben je Neo Nazi?Het is gewoon geen plausibele reden voor verbod, en ja in zo'n geval wil ik graag provoceren.
quote:ik denk dat deze actie ook niet gericht is tegen scholieren die per ongeluk iets dragen wat aanstotend zou kunnen zijn maar meer het feit dat er mensen op school bewust rondlopen met combinaties van kleren/kenmerken en daarbij ook de haat uitdragen die blijkbaar bij het dragen van zulke kleren hoort
Op donderdag 27 februari 2003 23:24 schreef OK_DAN het volgende:
Waarom is het verbieden van een bepaalde haardracht absurder dan het verbieden van een legitiem en gewild kledingmerk? Beide hebben geen fluit te maken met haat tegen buitenlanders maar toch zijn er rascisten die zich willen onderscheiden door hun kleding en haardracht.Als iemand een kledingmerk kan verbieden van Lonsdale kan dat straks net zo goed een ander merk zijn, je kan bij ieder merk wel iets gaan verzinnen wat je niet aanstaat. Of denk je dat de haat jegens buitenlanders er bij Lonsdale ingewoven is? Misschien moet je dat toch maar even tegen meneer Lonsdale zeggen dan, volgens mij weet 'ie het zelf niet eens.
Sorry voor het misverstand jongens, mijn fout.
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 28-02-2003 00:55]
quote:Cd-tje bij je nieuwe trui?
quote:tjah..
Op donderdag 27 februari 2003 23:58 schreef SunChaser het volgende:
Ik denk dat dat 88 gewoon toeval is, zoals sommigen hier beweren. Net zoals het toeval is dat sommige users op dit forum 88 in hun nick hebben staan.Sorry voor het misverstand jongens, mijn fout.
Het is daarom niet meer dan normaal dat een school dit merk verbiedt, het kan namelijk veel onrust veroorzaken in een scholengemeenschap, net als bv een hoofddoekje.
Dus ze draaien niet door. Het is zelfs heel verstandig.
quote:Mail niet ontvangen waarin ik vroeg of het mocht? Anyway, het is alweer weg.
Op vrijdag 28 februari 2003 00:21 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
De links naar extremistische sites kunnen overigens verder wel achterwege blijven. Het punt is nu wel duidelijk lijkt me.
quote:Ze worden niet verbannen, ze mogen alleen niet meer op school. Wat is daar mis mee?
Op vrijdag 28 februari 2003 00:20 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:Die kleding en symbolen proberen uit te bannen is ook je kop in het zand steken. Daarmee verdwijnen de ideeen immers niet.
quote:Owja? Ik kan je verzekeren dat ik niemand ken in mijn omgeving die kan zeggen dat 88 voor Heil Hitler staat. Als ik ergens 88 op zie staan asocieer ik dat eerder met een basketbalshirtje oid. Schijnbaar word ik oud
Op vrijdag 28 februari 2003 00:40 schreef gelly het volgende:
Het is al jaren bekend dat het getal 88 voor Heil Hitler staat, en dat rechts-extremisten bewust kleding dragen waar het op staat.
quote:Ik kom net thuis
Op vrijdag 28 februari 2003 00:28 schreef SunChaser het volgende:[..]
Mail niet ontvangen waarin ik vroeg of het mocht? Anyway, het is alweer weg.
quote:Verbannen van het schoolterrein
Op vrijdag 28 februari 2003 00:29 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ze worden niet verbannen, ze mogen alleen niet meer op school. Wat is daar mis mee?
quote:88 was onmiddellijk na de oorlog in Duitsland inderdaad een code voor Heil Hitler.
Op donderdag 27 februari 2003 21:24 schreef X-Ray het volgende:
nsdale, Bomber etc etc etchttp://frontpage.fok.nl/news.fok?id=26491
[..]Als een hoofddoek niet verboden kan worden, hoe kan dit dan wel?
Verder, complete kolder zeg. Zo kan je wel OVERAL wat achter zoeken: 88 zou voor 2 maal de achtste letter van het alfbabet staan en dus voor HH=Heil Hitler!
,
.
Ik heb nog een Shirt met 18 erop. Tsja, staat dat voor AH= Adolf Hitler?
.
quote:En, hoevaak verkeer jij in Neo-Nazi kringen?
Op vrijdag 28 februari 2003 00:46 schreef RoelerMF het volgende:[..]
Owja? Ik kan je verzekeren dat ik niemand ken in mijn omgeving die kan zeggen dat 88 voor Heil Hitler staat.
quote:Nee duh, je hebt vast ook geen rechts-extremisten als vriend. Het gaat erom dat er scholieren zijn die wel bewust zo'n shirt aantrekken om hun gedachtengoed, en daar ook ronduit voor uitkomen.
Owja? Ik kan je verzekeren dat ik niemand ken in mijn omgeving die kan zeggen dat 88 voor Heil Hitler staat. Als ik ergens 88 op zie staan asocieer ik dat eerder met een basketbalshirtje oid. Schijnbaar word ik oud
quote:Dat hoeft ook niet, maar het zorgt wel voor rust op datzelfde schoolplein. En daar gaat het om.
Op vrijdag 28 februari 2003 00:47 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Verbannen van het schoolterrein. Maar daarmee verdwijnt achterliggende gedachtengoed nog niet van het schoolterrein.
Verder is het van belang dat er op school aandacht wordt besteed aan fascime. Dus nog eens The Wave laten zien.
Vind het wel een beetje heel erg raar hoor
quote:Zo leer je nog eens wat. En de S is niet de 5e letter in het alfabet zover ik weet.
Op vrijdag 28 februari 2003 01:14 schreef Hilfiger het volgende:
Ik heb nog wel een T-shirt met 55 erop, betekend dit nou gelijk SS?Vind het wel een beetje heel erg raar hoor
[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 28-02-2003 01:16]
quote:Maar neo-nazi's zijn ook een beetje heel erg raar hoor.
Op vrijdag 28 februari 2003 01:14 schreef Hilfiger het volgende:
Vind het wel een beetje heel erg raar hoor
quote:Maar wel het tweakers.net chat taaltje, net als 1337 betekend leet ofzoiets
Op vrijdag 28 februari 2003 01:15 schreef gelly het volgende:[..]
Zo leer je nog eens wat. En de S is niet de 5e letter in het alfabet zover ik weet.
quote:Elite, maar al in de boeken van Walter Kempovski "Uns geht es ja noch Gold' kun je al lezen dat 88 voor Heil Hitler stond kort na de oorlog. En die boeken zijn heel wat ouder dan de ettertjes die het nu weer hebben laten herleven.
Op vrijdag 28 februari 2003 01:17 schreef Hilfiger het volgende:[..]
Maar wel het tweakers.net chat taaltje, net als 1337 betekend leet ofzoiets
quote:1337
Op vrijdag 28 februari 2003 01:17 schreef Hilfiger het volgende:
Maar wel het tweakers.net chat taaltje, net als 1337 betekend leet ofzoiets
Zie je de overeenkomsten?
quote:Sorry, maar volgens mij draai je het een beetje om. Haat die bij een bepaald merk hoort? Dus Lonsdale is een merk dat haat uitdraagt? Dat is een hele domme redenering. Lonsdale wordt gewoon ordinair misbruikt, de fabrikant heeft niet al die idiote boodschappen in z'n stof verweven en eraan opgehangen.
ik denk dat deze actie ook niet gericht is tegen scholieren die per ongeluk iets dragen wat aanstotend zou kunnen zijn maar meer het feit dat er mensen op school bewust rondlopen met combinaties van kleren/kenmerken en daarbij ook de haat uitdragen die blijkbaar bij het dragen van zulke kleren hoort.
Hoofddoeken kunnen ook opgevat worden als een minachting van vrouwen die er Westers en zonder hoofddoek bijlopen. Sommige draagsters van hoofddoeken zullen ook zeker een misplaatst superioriteitsgevoel koesteren ten opzichte van Westerse vrouwen. Zit die idiote gedachte nou in de hoofddoek of in dat hoofd van de draagster?
Zit de haat tegen buitenlanders nou in dat kledingmerk of in het verwarde hoofd van zo'n opstandige puber? Door dat merk te verbieden neem je de haat en de vooroordelen niet weg.
Zolang scholieren zich gedragen en respect tonen voor hun klasgenoten mogen ze van mij hun mening zeggen al stroomt die nog zo in tegen de status quo. Als de mening gebaseerd is op verkeerde informatie dan kan een leraar dat proberen recht te zetten door wel de juiste informatie te verstrekken en in discussie te gaan. Als leerlingen zich niet weten te gedragen en klasgenoten schofferen en respectloos behandelen dan moeten ze daar voor gestraft worden zoals dat altijd gebeurt wanneer leerlingen zich niet aan de regels houden. Er zijn ook Marokkaanse leerlingen die Bil Naden een toffe gast vinden en een irrationele haat koesteren tegen Amerika en West-Europa, die mogen ook gewoon hun zegje doen in de klas.
Een trui met een merk als Lonsdale verkondigt geen mening, al hangt de drager ervan er nog zoveel aan op. Als je daarin meegaat en denkt van de problemen af te zijn door die kleding te verbieden steek je juist je kop in het zand. Maar het past wel weer in die Politiek Correcte cultuur van 'als we het doodzwijgen en negeren bestaat het ook niet'.
quote:Alleen jammer van die laatste opmerking:
Op vrijdag 28 februari 2003 01:46 schreef OK_DAN het volgende:Goed verhaal
quote:Verbieden is sowieso heel wat anders dan doodzwijgen en negeren
Maar het past wel weer in die Politiek Correcte cultuur van 'als we het doodzwijgen en negeren bestaat het ook niet'.
quote:Nouja oke, maar door het verbieden van zo een shirt haal je echt hun gedachte niet weg. En scholieren hebben meestal wel een dergelijke fantasie dat ze toch 'hun symbolen' bij zich hebben.
Op vrijdag 28 februari 2003 00:57 schreef gelly het volgende:[..]
Nee duh, je hebt vast ook geen rechts-extremisten als vriend. Het gaat erom dat er scholieren zijn die wel bewust zo'n shirt aantrekken om hun gedachtengoed, en daar ook ronduit voor uitkomen.
wanneer groepen hun haat voor anderen gaan manifesteren door het dragen van bepaalde kleding en logo's die aangetoond duidelijk verwijzen naat het nazi gedachtengoed, dan moet dat inderdaad verboden worden om dat het tegengesteld is aan wat de school probeert bij te brengen..
en waarschijnlijk de enigste manier om de Neo's hun Lonsdale kleding af te doen zweren is het bedrijf verkopen aan Joden..
quote:Als tegenagument valt aan te voeren dat wanneer scholen een verbod opleggen wat verder gaat dan wat binnen de maatschappij verboden is ze de leerlingen geen correct beeld voorhouden van wat binnen de maatschappij wel en niet is toegestaan.
Op vrijdag 28 februari 2003 03:49 schreef Fonkmeistah het volgende:
wanneer groepen hun haat voor anderen gaan manifesteren door het dragen van bepaalde kleding en logo's die aangetoond duidelijk verwijzen naat het nazi gedachtengoed, dan moet dat inderdaad verboden worden om dat het tegengesteld is aan wat de school probeert bij te brengen..
quote:Juist!
Op vrijdag 28 februari 2003 00:04 schreef schatje het volgende:
Gewoon schooluniform invoeren.
quote:Ben er alleen nog niet achter waar 14 voor staat....
Op vrijdag 28 februari 2003 01:36 schreef HiZ het volgende:[..]
Elite, maar al in de boeken van Walter Kempovski "Uns geht es ja noch Gold' kun je al lezen dat 88 voor Heil Hitler stond kort na de oorlog. En die boeken zijn heel wat ouder dan de ettertjes die het nu weer hebben laten herleven.
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 01:56 schreef Vision het volgende:[..]
op de polo's staat 't in het klein.
ik draag het niet meer, voornamelijk vanwege de link die iedereen bijna automatisch met extreem-rechts trekt.
draag nu andere merken polo's.
las laatst ook in een topic dat nazi's lonsdale zagen voor de afkorting:
Laat
Ons
Nederlanders
Samen
Die
Allochtonen
Langzaam
ExecuterenIk had er nog nooit eerder van gehoord, maar vind het behoorlijk ziek.
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 15:58 schreef Doagere het volgende:
![]()
Zo kun je het ook zien.
quote:Vind ik niet. De kleding wordt verboden om de rust binnen de school te houden, de kids zullen die kleding gerust wel dragen buiten schooltijden.
Op vrijdag 28 februari 2003 04:13 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Als tegenagument valt aan te voeren dat wanneer scholen een verbod opleggen wat verder gaat dan wat binnen de maatschappij verboden is ze de leerlingen geen correct beeld voorhouden van wat binnen de maatschappij wel en niet is toegestaan.
Ik denk dat zowiezo een school geen goede afspiegeling is van de maatschappij. Je leeft daar immers in de keurslijf van de school.
Ben ik een neonazi?? Nee het is slechts een verwijzing naar ons Ned elftal en de fantastische triomftocht in Duitsland (dat dan weer wel..) van 1988.
Maar jah sommige mensen zijn nogal snel op hun teentjes getrapt..
quote:Selectief lezen is ook een vak
Op vrijdag 28 februari 2003 09:23 schreef Bonobo11 het volgende:
Ik heb een heel mooi oranje t-shirt met heel groot 88 erop !
Ben ik een neonazi?? Nee het is slechts een verwijzing naar ons Ned elftal en de fantastische triomftocht in Duitsland (dat dan weer wel..) van 1988.Maar jah sommige mensen zijn nogal snel op hun teentjes getrapt..
Wat een crap, laat iedereen gewoon zijn eigen kleding bepalen. En niet allerlei kleding gaan associëren met iets of iemand, maar pas iets verbieden als het er duidelijk opstaat. En als het daarom dus niet door de beugel kan.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik zou nu JUIST van dat soort kleding kopen...
Nu wordt de kleding alleen verboden op school en dat is geen discriminatie, dat is een manier om de rust te bewaren op school.
Als meisjes hoofddoekjes willen dragen op school hebben ze zich maar te schikken naar de wil van de school, maar als diezelfde school geen 88-kleding wil is het ineens overdreven?
Jahoor,
quote:Beetje provoceren......??
Op vrijdag 28 februari 2003 09:26 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
quote:Dus een halve klas mag ookm en
Op vrijdag 28 februari 2003 09:26 schreef RaTz het volgende:
Wat een crap, laat iedereen gewoon zijn eigen kleding bepalen.
quote:Het is ook een feit dat sommige groepen mensen greenpeace en bodyshop (etc.) t-shirts dragen om hun linkse politieke mening kenbaar te maken.............
Op vrijdag 28 februari 2003 09:29 schreef SunChaser het volgende:
Sommigen lezen niet he. Het is een feit dat sommige groepen jongeren 88 of Londsdale dragen om hun rechtse politieke mening kenbaar te maken. Dat gebeurt dus over de hele wereld. En mensen dragen ze bewust, niet iedereen, maar wel hele groepen.
quote:met deze discussie in het achterhoofd vind jij het dus prima geassocieerd te worden met Nazi's door bewust zulk soort kleren te kopen
Op vrijdag 28 februari 2003 09:26 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
quote:Op scholen leven kinderen als massakonijntjes, Pietje geeft de toon aan, Jantje,Marietje en SweetSixteen volgen..
Op vrijdag 28 februari 2003 09:21 schreef SunChaser het volgende:[..]
Vind ik niet. De kleding wordt verboden om de rust binnen de school te houden, de kids zullen die kleding gerust wel dragen buiten schooltijden.
Ik denk dat zowiezo een school geen goede afspiegeling is van de maatschappij. Je leeft daar immers in de keurslijf van de school.
quote:11 = Anonieme alcoholisten?
Op vrijdag 28 februari 2003 09:37 schreef Bonobo11 het volgende:[..]
Het is ook een feit dat sommige groepen mensen greenpeace en bodyshop (etc.) t-shirts dragen om hun linkse politieke mening kenbaar te maken.............
We hebben in Nederland inderdaad vrijheid van meningsuiting, maar daar zijn gek genoeg grenzen aan verbonden. Iemand die vindt dat ie het recht heeft te zeggen dat alle zigeuners moeten worden opgeruimd, zal zich bijvoorbeeld moeilijk kunnen beroepen op het feit dat iemand anders zich vrijelijk over zijn lievelingskleur mag uiten....
Een shirt waarmee je Adolf Hitler eert, is toch moeilijk te vergelijken met een Greenpeace-shirtje.
[Dit bericht is gewijzigd door Frenkyboy op 28-02-2003 10:41]
quote:Dat heb ik dus ook.
Owja? Ik kan je verzekeren dat ik niemand ken in mijn omgeving die kan zeggen dat 88 voor Heil Hitler staat. Als ik ergens 88 op zie staan asocieer ik dat eerder met een basketbalshirtje oid. Schijnbaar word ik oud
Dat er linkjes te vinden zijn op internet waar 88 met Heil Hitler geassocierd wordt vind ik nog steeds geen flikker zeggen.
Zoals gezegd, zijn er ook zat sites te vinden waar het dragen van hoofddoekjes wordt geassocierd met jodenhaat.
Het blijft in mijn opinie dus gewoon gelul.
Nogmaals gaan we vervolgens foute supermarkten sluiten die teveel producten op 0,88 prijzen. Waarschijnlijk omdat de manager rechts extremistische ideeën heeft?
quote:Ik zeg, we bannen je van fok.
Op vrijdag 28 februari 2003 10:58 schreef Atrimar het volgende:
Ik heb een half jaar met #88 op mijn Footballshirt gelopen ... ben ik nu een Nazi? Ik vind het behoorlijk overdreven.
quote:je maakt je wel sterk om deze kleding te verdedigen zeg....
Op donderdag 27 februari 2003 21:40 schreef X-Ray het volgende:
Kisten worden ook massaal gedragen door altos.Nazis in disguise?
ps: ik denk dat die school echt wel weet wat ze doet; die kent de betreffende studenten het beste. Die school doet zoiets echt niet zomaar.
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 10:22 schreef Dr_Strangelove het volgende:[..]
11 = Anonieme alcoholisten?
We hebben in Nederland inderdaad vrijheid van meningsuiting, maar daar zijn gek genoeg grenzen aan verbonden. Iemand die vindt dat ie het recht heeft te zeggen dat alle zigeuners moeten worden opgeruimd, zal zich bijvoorbeeld moeilijk kunnen beroepen op het feit dat iemand anders zich vrijelijk over zijn lievelingskleur mag uiten....
Een shirt waarmee je Adolf Hitler eert, is toch moeilijk te vergelijken met een Greenpeace-shirtje.
11=elf , maar in het kader van zoek overal symboliek: 11 = AA = Actieve Aap
quote:Het gaat hier ook om kinderen die er bewust voor kiezen hoor. Zie openingsbericht.
Op vrijdag 28 februari 2003 11:00 schreef Swetsenegger het volgende:Ik zeg, we bannen je van fok.
Racist, Nazi!
En die zou je dus op moeten voeden en les moeten geven
quote:lezen is moeilijk soms, draag jij met jouw shirt uit dat je wel nazi sympathieen hebt. Dit verbod is niet ingesteld voor de scholiertjes die dit niet bewust zijn maar voor die nitwits die het dragen om hun buitenlander haat uit te dragen (zie ook oorspronkelijk artikel mbt gesprekjes van de leiding met de bewuste gastjes). Verder mag je van mij lekker bewust gaan lopen in je 88 shirt, samen met je londsdale boxers, kisten met je favoriete veters, kaal scheren en roepen dat je buitenlanders haat.. en dan beteuterd reageren dat je nogal fout bezig bent of zielig gaan lopen wijzen naar meisjes met hoofddoekjes
Op vrijdag 28 februari 2003 10:58 schreef Atrimar het volgende:
Ik heb een half jaar met #88 op mijn Footballshirt gelopen ... ben ik nu een Nazi? Ik vind het behoorlijk overdreven.
quote:Nee hoor, het is andersom.
Op vrijdag 28 februari 2003 09:29 schreef SunChaser het volgende:Als meisjes hoofddoekjes willen dragen op school hebben ze zich maar te schikken naar de wil van de school, maar als diezelfde school geen 88-kleding wil is het ineens overdreven?
Jahoor,
Deze kleding wordt verboden, omdat het onrust veroorzaakt. Bij wie en waarom? Bij de Moslims?
Hoofddoekjes kunnen net zo goed onrust veroorzaken. Dat kan je doen denken aan het moslimextremisme, ook als het daar niet op slaat.
Een shirt met 88 hoeft helemaal niet op rechtsextremisme te slaan, maar dat wordt wel verboden, terwijl die hoofddoekjes wel moeten mogen!
Ja hoor.
Hij had namelijk rugnummer 88 uitgekozen en in een land waar veel harde kernen van voetbalclubs een extreem-rechts imago hebben, viel dit verkeerd.
Het bleek achteraf een storm in een glas water: het nummer was (na 00 en 01, die door de bond werden afgewezen) zijn derde keuze. Bovendien verklaarde Buffon dat het uiteindelijk gekozen nummer op een Italiaans gezegde sloeg dat schijnt te beweren dat echte mannen vier ballen hebben. De vier cirkels die de twee achten vormen, stonden dus symbool voor die vier ballen....
quote:Gia, waar lees jij dit toch allemaal in het openingsbericht ??
Op vrijdag 28 februari 2003 11:35 schreef Gia het volgende:Nee hoor, het is andersom.
Deze kleding wordt verboden, omdat het onrust veroorzaakt. Bij wie en waarom? Bij de Moslims?
Hoofddoekjes kunnen net zo goed onrust veroorzaken. Dat kan je doen denken aan het moslimextremisme, ook als het daar niet op slaat.
Een shirt met 88 hoeft helemaal niet op rechtsextremisme te slaan, maar dat wordt wel verboden, terwijl die hoofddoekjes wel moeten mogen!
Ja hoor.
Of zijn dat mijn oogkleppen die me dwars zitten?
En dan nog blijven mensen roepen: Owww, ik heb een 88 op mijn voetbal-shirtje staan. Ben ik nu zeker ook nazi.
quote:Doe inderdaad die oogkleppen maar af, want ik reageer niet op de openingspost. Ik reageer op sunchaser die zegt:
Op vrijdag 28 februari 2003 11:55 schreef robh het volgende:[..]
Gia, waar lees jij dit toch allemaal in het openingsbericht ??
Of zijn dat mijn oogkleppen die me dwars zitten?
quote:Daar mag ik toch op reageren? Of mag je tegenwoordig alleen maar op de openingspost reageren?
Als meisjes hoofddoekjes willen dragen op school hebben ze zich maar te schikken naar de wil van de school, maar als diezelfde school geen 88-kleding wil is het ineens overdreven?
Dus als ik een Lonsdale kledingstu draag nu en men weet dat ik geen rechts extremistische sympathiën heb, dan zou ik dus die broek(?, wat is het eigenlijk ) niet meer kunnen dragen...
Of misschien morgen mijn Diesel spijkerbroek als die heren en dames opeens dat hun uniform maken...
Persoonlijk zie ik liever een foute gast, herkenbaar aan zijn kledij, dan weet ik waarmee ik te maken heb..
Maar áls men dergelijke kleding gaat verbieden, moet men alle kleding met een extremistische ondertoon verbieden, dus ook hoofddoekjes...er zijn miljoenen moslima's die geen hoofddoekje dragen en toch oprecht moslim zijn, dus die hoofddoek is geen must.
Ik stoor me niet meer aan 88 kledij als een deprimerende gothickledij.
Maar goed achter die laatste zit in principe geen dubieus gedachtengoed.
Wat dát betreft zou men hamers en sikkels, black power, Che Guevara en Mao shirtjes ook moeten verbieden...
quote:Hier sluit ik me volledig bij aan, dat sommige mensen zich hier zo druk over maken zorgt alleen maar voor publiciteit.
Op vrijdag 28 februari 2003 00:50 schreef ranja het volgende:
Waarom niet gewoon laten dragen, weet je meteen wat je aan iemand hebt. Net als daburnd88, met zo'n naam weet je ook meteen wat voor soort posts je kunt verwachten. Mooi zo laten dus.
Verder denk ik dat er maar een heel kleine groep is die snapt wat er mee bedoeld wordt, dus maak er verder ook geen woorden aan vuil... als ik dit soort topics niet zou lezen (of zo'n topic over rare kloktijden waarin het getal 1337 uitgelegd wordt) had ik ook niet geweten wat de 'diepere' betekenis er van zou zijn. Misschien had ik dat wel liever zelfsMaar op het moment dat zulke dingen in het nieuws komen wordt het ineens wel een stuk interessanter voor veel mensen om juist wel mee te gaan doen. Alleen maar om opstandig of stoer over te komen. Daar heeft ook niemand wat aan...
Laat de gemiddelde schoolleiding zich eerst maar eens met kwaliteitsverbetering bezighouden in plaats van dit soort stommiteit.
quote:Ik vraag mij af hoe je aan de "wijsheid" komt dat extreem-rechtse kleding niet mag omdat dat mogelijk onrust veroorzaakt bij "moslims".
Op vrijdag 28 februari 2003 12:11 schreef Gia het volgende:Daar mag ik toch op reageren? Of mag je tegenwoordig alleen maar op de openingspost reageren?
Je zou toch kunnen denken dat de associatie met het Nazi-regime iedereen, behalve de moslims, zou raken....
quote:Tsja. Lezen blijft inderdaad moeilijk
Op vrijdag 28 februari 2003 12:03 schreef SunChaser het volgende:
Je kunt hier nog zo vaak uitleggen dat de kleding alleen wordt verboden op school en dat het een feit is dat 88 en Londsdale door sommige groepen expres wordt gedragen om het extreems-rechtse gedachtengoed uit te dragen. En dat scholen hiermee onrust willen voorkomen.En dan nog blijven mensen roepen: Owww, ik heb een 88 op mijn voetbal-shirtje staan. Ben ik nu zeker ook nazi.
quote:ik heb geen kistjes
Op vrijdag 28 februari 2003 11:33 schreef milagro het volgende:
Laat je nu wel je kistjes staan, Re...
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 12:30 schreef Re het volgende:[..]
ik heb geen kistjes
, nooit gehad, en als ik al kistjes had dan is daar niets mis mee om te dragen
ik heb ze wel
quote:echt
Op vrijdag 28 februari 2003 12:32 schreef milagro het volgende:[..]
ik heb ze wel
quote:Er was er slechts 1 in dat bericht welke aangaf het uit rechtse sympathiën te dragen.
Op vrijdag 28 februari 2003 11:17 schreef robh het volgende:[..]
Het gaat hier ook om kinderen die er bewust voor kiezen hoor. Zie openingsbericht.
En die zou je dus op moeten voeden en les moeten geven
quote:Exact dezelfde provocatie als chadors naar school doen en dan een rechtszaak aanspannen.
Op donderdag 27 februari 2003 23:00 schreef SCH het volgende:[..]
Snap ik niet. Wat is je lol daarvan? Heb je nazistische sympathieen, hou je van provoceren of zou je je zoon willen verpesten?
Alleen dat vindt je weer wel okay
quote:Ik ga er vanavond gelijk een paar kopen, speciaal voor jou.
Op vrijdag 28 februari 2003 11:03 schreef Nyrem het volgende:[..]
je maakt je wel sterk om deze kleding te verdedigen zeg....
opvallend (of juist te verwachten van jou)
En dat zegt iemand die Mugabe eert omdat ie Bush afvalt.
Mugabe, racistische moordenaar, fascist en bloederige dictator.
quote:Maar die Chadors worden toch door de meeste scholen (terecht) geweerd?
Op vrijdag 28 februari 2003 13:02 schreef X-Ray het volgende:[..]
Exact dezelfde provocatie als chadors naar school doen en dan een rechtszaak aanspannen.
Die dingen worden dus geweerd, maar omdat er bepaalde individuen zijn die dit toch willen en daarom hun dochters in Chadors naar school sturen, wil jij je (hypothetische) zoon ook naar school sturen met allerlei 88-tekens?
Als je tegen die Chadors bent, èn die worden op veel scholen verboden, èn je vindt zo'n Chador zelf een goede vergelijking met het Heil Hitler-symbool, ligt het dan niet in de lijn van consequent handelen om scholen die dit symbool verbieden, gelijk te geven?
Ik sluit me overigens geheel aan bij deze post:
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 11:43 schreef rvand het volgende:
Iedereen moet in principe gewoon de kleding kunnen dragen die hij of zij mooi vindt. Het is toch te zot voor woorden dat normale symbolen en merken 'gegijzeld' worden door extremistische groeperingen? Als we afspreken morgen met z'n allen 88 op ons shirt te plakken is de hele beeldvorming toch zo weg? Door het verbieden van dit soort uitingen draag je alleen maar bij aan de mythevorming van symbolen en andere uiterlijkheden. Bovendien is het ronduit naief te denken dat door het verbieden van die uiterlijkheden ook het achterliggende gedachtengoed verdwijnt. Ik denk zelfs dat er alleen maar een versterkend effect vanuit gaat. Hoe simpel is het om onder de zool van je schoen 88 te schrijven. Het zou me niks verbazen als zoiets al gebeurt. Door een verbod wordt het alleen maar aantrekkelijker.
Nee, gewoon zo snel mogelijk uit de hoek van extremisme halen, dan is de lol er snel af.
quote:Zolang er geen communicatie-problemen ontstaan door een chador of een klep van een pet voor je ogen, dan is alles best wat mij betreft.
Op vrijdag 28 februari 2003 13:24 schreef Chadi het volgende:
Yup vind het niet het recht van een school om dit te verbieden. Je mag dragen wat je wil.
quote:Vind dat ze die ook mogen dragen. School geeft ze een opleiding en bepaald niet hoe ze zich moeten kleden.
Op vrijdag 28 februari 2003 13:30 schreef Sidekick het volgende:[..]
Zolang er geen communicatie-problemen ontstaan door een chador of een klep van een pet voor je ogen, dan is alles best wat mij betreft.
quote:kom op zeg, een klas vol meiskes met chadors
Op vrijdag 28 februari 2003 13:45 schreef Chadi het volgende:[..]
Vind dat ze die ook mogen dragen. School geeft ze een opleiding en bepaald niet hoe ze zich moeten kleden.
Een kledingmerk gaat tegen geen enkele regel in, het belemmert de omgang niet. Al zou de drager ervan er een bepaalde politieke mening op nahouden dan is dit nog niet verboden. Die mening mag je hebben, alhoewel ik me afvraag in hoeverre schoolkinderen bezig zijn met politiek. Dat die mening niet gedeeld wordt door de school is heel spijtig, je kan er alleen over in discussie gaan en hopen dat je iemand kan overtuigen met redelijke argumenten.
Ga dan liever een middagje een rollenspel doen of een pittige discussie voeren over democratische principes van gelijkheid, emancipatie en vrije meningsuiting. Zou een hoop hoofddoekjes wellicht ook helpen. Ze krijgen toch maatschappijleer op die scholen, verdorie.
En de vergelijking met het verbieden van chadors gaat volkomen mank inderdaad dus, dat wordt op hele andere gronden dan een gedachtengoed gedaan.
quote:Wat voor soort kledingstukken zijn dat dan?
Op vrijdag 28 februari 2003 15:27 schreef X-Ray het volgende:
Ik hoor altijd wel veel over Lonsdale, maar ik zie echt nooit iemand ermee. Zou niet eens weten waar je het kan kopen in Den Haag, sportzaken of zo?
quote:Sportkleding dacht ik.
Op vrijdag 28 februari 2003 15:29 schreef milagro het volgende:[..]
Wat voor soort kledingstukken zijn dat dan?
Jacks? broeken? t-shirts?
Vreem toch, hè..op zich niets mis mee die kleding..totaal geen Nazi associatie krijg ik erbij...maar ja, een groepje sukkels kaapt het merk en opeens ben je verdacht als drager van dergelijke kledingstukken.
quote:Zoveel negers zie ik anders niet meer in Londsdale-kleding lopen.
Op donderdag 27 februari 2003 21:35 schreef X-Ray het volgende:[..]
Al die racistische nazi-negers in Lonsdale-kleding! Bah!
.
quote:niet meer?
Op vrijdag 28 februari 2003 17:21 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Zoveel negers zie ik anders niet meer in Londsdale-kleding lopen.
nou ik wel, moet je beter opletten vriend.
quote:Moet je naar London gaan...
Op vrijdag 28 februari 2003 17:21 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Zoveel negers zie ik anders niet meer in Londsdale-kleding lopen.
Ah!!! Het is dus niet grensoverschreidend dat foute imago!
quote:Gorredijk? Wasda
Op vrijdag 28 februari 2003 17:56 schreef Diverse_Reality het volgende:
Hmn, Londen dus. Nou hier in Gorredijk iig. niet!
Nu, dat zijn mensen met een donkere huidskleur en sterk gekruld haar.
[Dit bericht is gewijzigd door milagro op 28-02-2003 17:58]
quote:[lingo]
Op vrijdag 28 februari 2003 17:56 schreef Diverse_Reality het volgende:
Hmn, Londen dus. Nou hier in Gorredijk iig. niet!
quote:A sorry excuse for..bedoel je?
Op vrijdag 28 februari 2003 17:58 schreef Diverse_Reality het volgende:
Een stad.
quote:Nou, anders kon ik toch niet melden dat er hier geen negers in Londsdale-kleding rondlopen?
Op vrijdag 28 februari 2003 17:57 schreef milagro het volgende:[..]
Gorredijk? Wasda
Kennen ze geen negers daar dan?Nu, dat zijn mensen met een donkere huidskleur en sterk gekruld haar.
quote:nou, nou, nou..mamaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!
Op vrijdag 28 februari 2003 18:00 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Nou, anders kon ik toch niet melden dat er hier geen negers in Londsdale-kleding rondlopen?
quote:A sorry excuse for..
Op vrijdag 28 februari 2003 18:01 schreef milagro het volgende:[..]
nou, nou, nou..mamaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!
quote:je moet het wel te pas gebruiken, schat..
Op vrijdag 28 februari 2003 18:02 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
A sorry excuse for..
Ik vind die Lonsdale kleding wel mooi eigenlijk
quote:Ik begrijp dat het voor jou niet helemaal uitkwam, liefje.
Op vrijdag 28 februari 2003 18:06 schreef milagro het volgende:
je moet het wel te pas gebruiken, schat..Ik vind die Lonsdale kleding wel mooi eigenlijk
quote:Dat soort gehuchten daar willen ook zij niet wonen en logisch ook..wie wel
Op vrijdag 28 februari 2003 18:23 schreef Diverse_Reality het volgende:
Een gesponsorde bokser, interessant. Maar toch zie ik de Negers liever in 'hun eigen habitat', mooie achterbuurt in Almere of Gorredijk zou bijvoorbeeld leuk zijn...
quote:Ik ook niet. Maar dat jij nog nooit in Almere bent geweest, is duidelijk!
Op vrijdag 28 februari 2003 18:25 schreef milagro het volgende:[..]
Dat soort gehuchten daar willen ook zij niet wonen en logisch ook..wie wel
ik heb op mijn basketbalshirt van mijn ploegje dus nummer 88 in het groot erop staan
quote:Ik wist dat niet hoor. Ik ben dan ook totaalniet geinteresseerd in hitler of kleding. en geschiedenis heb ik ook laten vallen in de 3e.
maarre, ik vind dit dus echt belachelijk. dat zou dus betekenen dat ik niet met een AE88 mag rijden (auto van toyota, japanse aanduiding, NIET te verwarren met de 86 < Trueno))
quote:Hmm t gaat toch weer bergafwaarts met dat onderwijs.. 3 jaar geschiedenis en nog geen fluit weten van WWII
Op zondag 2 maart 2003 02:42 schreef speedfreakssj het volgende:[..]
Ik wist dat niet hoor. Ik ben dan ook totaalniet geinteresseerd in hitler of kleding. en geschiedenis heb ik ook laten vallen in de 3e.
quote:Nog geen zaak in den haag gezien waar je dat kan kopen eigenlijk.. zeker alleen in die exclusiefe toko's
Op vrijdag 28 februari 2003 15:27 schreef X-Ray het volgende:
Ik hoor altijd wel veel over Lonsdale, maar ik zie echt nooit iemand ermee. Zou niet eens weten waar je het kan kopen in Den Haag, sportzaken of zo?
quote:Net zo racistisch als molukkers&marokkanen die bombers dragen
Op donderdag 27 februari 2003 21:31 schreef daburnd88 het volgende:[..]
Hoe racistisch is het dan?
Kleding is niet racistisch, de persoon die het draagt wellicht wel.. Alleen maar omdat een groepje het draagt is het ineens "hun" kledingstuk. Verbieden? best.. maar als die persoon het droeg vanwege zijn denkbeelden heeft ie deze denkbeelden nog steeds.. die zaten niet in het kledingstuk..
quote:als je lonsdale draagt omdat je het makkelijk vind. dat kan.
Op zondag 2 maart 2003 03:05 schreef domolanglekker het volgende:[..]
Net zo racistisch als molukkers&marokkanen die bombers dragen
Totale bullshit dat "racistische kleding"
Kleding is niet racistisch, de persoon die het draagt wellicht wel.. Alleen maar omdat een groepje het draagt is het ineens "hun" kledingstuk. Verbieden? best.. maar als die persoon het droeg vanwege zijn denkbeelden heeft ie deze denkbeelden nog steeds.. die zaten niet in het kledingstuk..
maar wat nou als je toevallig kaal, draagt lonsdale, kist en roept met heel de groepje in de discotheek 'joden !!! joden!!!!' zomaar zonder reden?' kan dat dan ook?
quote:Dat kan jammergenoeg wel
Op dinsdag 4 maart 2003 10:17 schreef dj_secret_mind het volgende:maar wat nou als je toevallig kaal, draagt lonsdale, kist en roept met heel de groepje in de discotheek 'joden !!! joden!!!!' zomaar zonder reden?' kan dat dan ook?
Ik blijf het naief vinden om dit soort kleding te verbieden. Deze groep associeert zich binnen no-time met een ander kledingmerk en dan zijn we weer terug bij af.
quote:nu deze onderwerp steeds meer aandacht van de media trekt, zullen de racisten juist extra ijdel zijn om deze kleding merk.
Op dinsdag 4 maart 2003 10:19 schreef robh het volgende:[..]
Dat kan jammergenoeg wel
Ik blijf het naief vinden om dit soort kleding te verbieden. Deze groep associeert zich binnen no-time met een ander kledingmerk en dan zijn we weer terug bij af.
quote:vats us kort samen wil je?
Op donderdag 27 februari 2003 21:27 schreef SunChaser het volgende:[..]
Nou, zo raar is die vergelijking niet.
88" used to refer chiefly to the Blizzard of 1888. Or, the defeat of the Spanish Armada in 1588. Perhaps not any more. The pulling by Target stores of a clothing-line emblazoned with "88" has focused intense attention on the insignia and its up-graded meaning. Was "88," an acronym for Heil Hitler comprised of two characters from the eighth letter of the alphabet, a white counterpart to the X clothing fad, idolizing Malcolm X, a few years ago? Is Hitler the icon to whites, the same as Malcolm is to Negroes? And, if so, to what extent? Who says so? And, why?
The news media jumped on the story, after Joseph Rodriguez said that he spotted a baseball cap with the "88" logo and complained to the Minneapolis-based chain-store that the insignia's identification with "white supremacy" offended him and Morris Dees of the Southern Poverty Law Center launched an Internet campaign against the clothing-line. Rush Limbaugh and G. Gordon Liddy took up tirades on their radio broadcasts against "88," Hitler and "white supremacy," with Liddy claiming that the logo was used by "immature kids who don't know anything about anything."
Indeed, according to Lonnie Dale, a spokesman for the Skinheadz website, "88" had become a fixture among an element of Third-Reich admirers, who use the inscription as part of their nicknames in Internet chat rooms. Bryan Reo called them "Hitler-worshipers" and claimed that they posed a "negative" influence upon rightist activism. Mark Cotterill, a former
liaison for the British National Party, broke with Alex Curtis, the former publisher of the now-defunct Nationalist Observer, who is imprisoned for "hate," when Curtis began to tout Hitler and violence over his web page. Ryan Wilson, former publisher of the Alpha website, has been a fugitive ever since depicting pictures of Hitler on his Internet page, along with exploding bombs, and being fined $1.1 million by the Department of Housing and Urban Development for "hate."
Desperation and oppressionAccording to Dale, "Desperate conditions and oppressive officials have driven many young men to desperate acts. Extolling Hitler is a protest by which some are saying, 'Bush has failed so miserably that the only one who seems plausible to get us out of this mess is Hitler.' It's the same as waving a pirate flag or flying the American flag upside down as a distress symbol." But Dale added that "the downside is that it tends to suggest that there are no living leaders or role models for rightists and that pro-majority sentiment is necessarily caught up in Hitler, which is not so."
The term "88" was popularized by Robert Miles, who conducted his "Mountain Church" from his Michigan residence during the Eighties. Miles, who had been convicted of bombing school busses to protest forced bussing, was, also, tried on federal charges of trying to overthrow the government. He was acquitted of "sedition" by a Fort Smith jury, but died shortly thereafter. Upon his death, Miles' family recommended that those on Miles' mailing list subscribe to Nationalist publications. Miles, however, ascribed the origin of "88" to James Rosenberg, who frequented Miles' annual gatherings.
Rosenberg, who used the aliases "Jimmy Mitchell" and "Jimmy Anderson," was a Jew who claimed to admire Hitler, the same as Dan Burros of Philadelphia, who dressed up as Hitler during the Sixties, but killed himself when his ancestry was revealed by the New York Times. Rosenberg, in his twenties, traveled the country attending rightist meetings, where he would urge participants to use the term, "88." He once attended a meeting of the Southern National Party, chaired by Elmore Greaves, and stayed at Greaves' house. Greaves, who flirted briefly with "88," was later convicted of tax-evasion. Rosenberg showed up at the Nationalist parade through Bensonhurst, New York, but was refused admittance by organizers.
According to Mark Bablin, a former friend of Miles, "Bob liked Jimmy, for some reason, and paid heed to him. Bob let Jimmy be a spokesman and speaker, even when others warned him otherwise." Rosenberg disappeared entirely in the early Nineties. Bablin speculates that he emigrated to Israel, along with John Acord, an early supporter of the late William L. Pierce. Followers of Pierce use the "88" term frequently on their website and displayed Nazi salutes and Nazi flags during a recent gathering at the U.S. Capitol.
Devious and clever
According to Dale, "The tactic seems to be a kind of disinformation ploy, to convince the American people that if you are pro-white you are automatically pro-Hitler. That would place a lid on rightist social-reformers, who aspire to power in the country, by casting them as foreign-leaning or unpatriotic. It has been a very devious yet clever device." The Jewish Anti-Defamation League, an Israeli lobbiest, has published an attack on the insignia, claiming that it is used by "white supremacists" and "haters." The ADL suggests that all of its main opponents are somehow involved in "88." Listees Louis Beam, Richard Butler, Alex Curtis, Matt Hale, David Lane and Tom Metzger have used the acronym. However, listees Bo Gritz, David Irving, Richard Barrett, Pete Peters, Bradley Smith and Ernst Zundel have not.
The Nationalist Movement, in its Glossary of terms to avoid, includes "88" as a no-no, describing it as "a kind of cult symbolism. The expression tends to tie anyone using it in with conspiracies or criminal activity. It unnecessarily stereotypes the user as anti-social and pro-foreign, which contradicts the pro-American and patriotic stance." Target spokeswoman Carolyn Brookter told the Sacramento Bee that the "88" clothing-line had been originated by Utility, a Target "in-house" designer, but would not elaborate.
Was Target capitalizing on a fad already extant in the country? Or, was it attempting to hype a fad with an eye to controlling it? It would not be new for "the left to be sent over to lead the right." David Holland, an opponent of the Civil Rights Bill, repeatedly used attorney Michael Hauptman, a Jewish homosexual, until Holland was convicted of "hate" and "perjury" and imprisoned. Matt Hale, a self-confessed atheist who describes himself as "pro-white," doesn't leave home without attorneys Glen Greenwald and Alan Dershowitz, who have represented him in various losing legal skirmishes. Corkey Bowman, however, a pioneer of the Skinhead cause, said that "I urge my friends to stay away from that neo-Nazi stuff. Nationalism and Americanism is our cause and fighting the Communists, minorities and homosexuals is our battle."
Alternative to tradition
With "88" pulled from Target shelves, will the insignia continue with a life of its own and possibly, even, expand? "The hippies waved the Viet-Cong flag during the Sixties and they eventually took over the country," said Dale. "Of course, they put away their flags during the Clinton Administration, but they put their Red agenda into action." Could the reverse take place with protesters using "88"? "Confederate-flag wavers took over in Mississippi, recently, and there is no doubt that bold political drama can make changes," stressed Dale. "We will have to see where it all goes, but I still think that '88' is too-foreign and too-negative for American consumption. I like the Crosstar symbol." Dale added that it was "not surprising" to see youth seeking alternatives to traditional patriotism with President George W. Bush "profaning the American flag" with support for Israel, atrocities in Afghanistan and advancing of the New World Order.
The Target clothing-line festooned the "88" logo with a bat or dragon, which might have been a sign of occult or Satanic influence. George Burdi, the founder of Resistance Records who, also, used "88," had dabbled in Satanism and "white-power" music, before selling out to Pierce and moving in with his East-Indian concubine. Burdi, a Bulgarian Gypsy living in Canada, had since organized a band composed of Jews, homosexuals and Negroes, but which fizzled. Hendrik Mobus, a self-described "Child of Satan" now jailed in Germany in connection with a murder, had used "88" in various musical productions in which he attempted to blend devil-worship with "white supremacy." But, according to Reo, it didn't fly. "America is white and Christian," he said.
But George Rosenbaum, a Chicago "retail consultant," insisted to the Pioneer Press in Saint Paul that "88" remains "trendy" and "appealing to youth." Dale had a somewhat different take. "What is appealing to youth is stark reality and unsophisticated honesty," he said. "If someone farts in a room, the youngest one there will react quickly and negatively, while those older will act diplomatically and pretend nothing is wrong. There is something wrong when minorities can take over, foreigners can run the show and the President can fart on America. Youth sees this happening, wants change and will stick their necks out to get attention and make change. That is not just 'trendy,' it is reality."
quote:dan ben je dus een ajax supporter
Op dinsdag 4 maart 2003 10:17 schreef dj_secret_mind het volgende:[..]
als je lonsdale draagt omdat je het makkelijk vind. dat kan.
als je kaal bent omdat je ongeluk heb gehad met je tondeuze. ok dat kan
als je kist aantrekt omdat je het vind dat sport schoenen te snel slijt. dat
als je keihard stond te roepen' joden !!!' omdat je misschien pro Israeliere bent dat kan ook.maar wat nou als je toevallig kaal, draagt lonsdale, kist en roept met heel de groepje in de discotheek 'joden !!! joden!!!!' zomaar zonder reden?' kan dat dan ook?
big deal.
Maar als ik uit onwetendheid iets aanschaf wat bij sommigen niet in goede aarde valt, dan hebben ze toch mooi pech. Mijn kinderen mogen dat van mij aan.
Want nu is het weer lonsdale en 88. Wat is het over een paar jaar, en wanneer wordt er iets gedaan aan die hoofddoekjes die ook aanstootgevend en kwetsend zijn?
Ik zie het er nog wel van komen dat scholen t-shirts en korte broeken gaan verbieden voor meisjes, omdat dat in de ogen van Moslims hoerig overkomt.
Waar ligt de grens? In welk land wonen we eigenlijk?
quote:Dat bestaat al hoor, maar dan moet je voor moslims even christenen invullen.
Op dinsdag 11 maart 2003 15:00 schreef Gia het volgende:Ik zie het er nog wel van komen dat scholen t-shirts en korte broeken gaan verbieden voor meisjes, omdat dat in de ogen van Moslims hoerig overkomt.
quote:Nederland, hypocriet als de pest.
Waar ligt de grens? In welk land wonen we eigenlijk?
quote:Bron?
Op dinsdag 11 maart 2003 15:05 schreef gelly het volgende:
Dat bestaat al hoor, maar dan moet je voor moslims even christenen invullen.
quote:Ja, op streng gereformeerde scholen en moslimscholen.
Op dinsdag 11 maart 2003 15:05 schreef gelly het volgende:
Dat bestaat al hoor, maar dan moet je voor moslims even christenen invullen.
Waar ik op doel is dat dit op normale openbare scholen verboden zou worden omdat dit er voor sommige gelovigen te hoerig uitziet.
NSB'er ?
quote:als 't een bomberjack is dan klopt het wel (als je een bomberjack draagt met een nederlands vlaggetje aan de linkerkant betekent dat je trots op je land bent). Als het een gewone jas is, dan is ze gewoon een domme koe omdat het dan totaal niks meer betekent dan: Nederland
Op dinsdag 11 maart 2003 19:11 schreef Slam het volgende:
Bij ons op school loopt een meisje rond met een Nederlands vlaggetje op de rechter schouder van d'r jas.NSB'er ?
![]()
Inderdaad, wat jij zegt. Of allemaal hetzelfde aan, zonder kenmerken van geloof of politieke voorkeur whatsoever. Dus een uniform.
Geen merkkleding, geen vlaggetjes, geen kistjes, geen hoofddoekjes.
quote:In dumpstores in de Boekhorststraat is het te koop.
Op zondag 2 maart 2003 02:59 schreef domolanglekker het volgende:[..]
Nog geen zaak in den haag gezien waar je dat kan kopen eigenlijk.. zeker alleen in die exclusiefe toko's
quote:http://www.neckermann.com
Op woensdag 12 maart 2003 18:38 schreef X-Ray het volgende:[..]
In dumpstores in de Boekhorststraat is het te koop.
Die heeft het ook!
quote:Ik kan dit niet met linkjes doen, dus als je deze kleding wilt bekijken, moet je even naar de site van Neckermann gaan.
Op donderdag 13 maart 2003 13:52 schreef Ernst het volgende:
Ik zou het júist gaan dragen als ze dat zouden verbieden. Flink op de spits drijven... dan móeten ze er wel over in discussie. Nu wordt dat simpelweg afgekapt... zwaktebod.
Art. nr:
H556/335 t-shirt
H788/341 poloshirt
H788/317 sweater
H788/333 sweatvest
H788/361 vrijetijdsjack
H788/309 vrijetijdsjack
Uiteraard staat die H voor Hitler en die 88 in het artikelnummer voor Heil Hitler. Lijkt me duidelijk.
quote:Geef het voorbeeld en plak een Swastika op je jas.
Op donderdag 13 maart 2003 13:52 schreef Ernst het volgende:
Ik zou het júist gaan dragen als ze dat zouden verbieden. Flink op de spits drijven... dan móeten ze er wel over in discussie. Nu wordt dat simpelweg afgekapt... zwaktebod.
Zo mag ik bijvoorbeeld ook vinden dat Beatrix een vieze, vuile [vul iets in] is, of dat alle Joden en Turken [vul weer iets in] moeten worden; ik mag die extreme dingen alleen niet uitdragen om daarmee andere mensen aan te steken.
Hetzelfde geldt denk ik ook voor kleding met een (mogelijk) extreem politieke boodschap: hoewel niemand je verbiedt een bepaalde mening te hebben, probeert de school zo te vermijden dat meelopers meegezogen worden.....
quote:Op vrijdag 28 februari 2003 18:23 schreef Diverse_Reality het volgende:
Een gesponsorde bokser, interessant. Maar toch zie ik de Negers liever in 'hun eigen habitat', mooie achterbuurt in Almere of Gorredijk zou bijvoorbeeld leuk zijn...
Een meid met hoofddoek kan zich dan beroepen op artikel 6 van de Grondwet, artikel 18 EVRM en Artikel 9 IVBPR.quote:Op woensdag 12 maart 2003 18:22 schreef Gia het volgende:
Zeg dan meteen tegen je directeur dat je die hoofddoekjes niet meer kunt accepteren, omdat ze daarmee aangeven dat ze beter zijn dan andere meisjes. En dat is beledigend.
Daar zit nu juist de kern van het probleem, men wil iets verbieden, maar doet dat maar half omdat de helft zich gediscrmineerd voelt en zodoende de andere helft discrmineert.quote:Op donderdag 23 september 2004 18:02 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Een meid met hoofddoek kan zich dan beroepen op artikel 6 van de Grondwet, artikel 18 EVRM en Artikel 9 IVBPR.
Onzin, het Franse hoofddoekverbod is immers zonder moeite door de toetsing van de EVRM gekomen en ook in 2 Duitse deelstaten zonder problemen.quote:Op donderdag 23 september 2004 18:02 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Een meid met hoofddoek kan zich dan beroepen op artikel 6 van de Grondwet, artikel 18 EVRM en Artikel 9 IVBPR.
Gaan we in Nederland op de zelfde manier om met grondrechten?quote:Op donderdag 23 september 2004 18:13 schreef Puta het volgende:
[..]
Onzin, het Franse hoofddoekverbod is immers zonder moeite door de toetsing van de EVRM gekomen en ook in 2 Duitse deelstaten zonder problemen.Artikel 6 houdt trouwens niet in dat je onbeperkt mag doen wat je wil in het kader van je religie hoor, dus een verbod kan makkelijk. Net zoals dat bijvoorbeeld al op bepaalde streng-christelijke scholen het geval is.
Hmm.. .dus toch nog een hoofddoek maar geen hijab. Maar je kunt er op wachten dat dat hoofddoekje ook als religieus teken wordt gezien. En dan mag het ook niet meer.quote:Op donderdag 23 september 2004 18:37 schreef schatje het volgende:
In Frankrijk zijn veel meisjes overgegaan tot het dragen van een hoofdband. Dat mag namelijk wel omdat het geen religieuze uiting is. Je kunt het vergelijken met de hoofddoekjes die hier veel worden gedragen. Waar je de hals duidelijk ziet.
Onzin. Ze moeten alle hoofdbedekking af doen bij de schoolpoort. Verzin je dit gewoon of heb je er bewijs van?quote:Op donderdag 23 september 2004 18:37 schreef schatje het volgende:
In Frankrijk zijn veel meisjes overgegaan tot het dragen van een hoofdband. Dat mag namelijk wel omdat het geen religieuze uiting is. Je kunt het vergelijken met de hoofddoekjes die hier veel worden gedragen. Waar je de hals duidelijk ziet.
Het verbod betreft religieuze symbolen zoals dus een hoofddoekje, keppeltje en een kruis.quote:Op donderdag 23 september 2004 19:53 schreef Puta het volgende:
[..]
Onzin. Ze moeten alle hoofdbedekking af doen bij de schoolpoort. Verzin je dit gewoon of heb je er bewijs van?
bronquote:Veel meisjes kwamen wel met hoofddoek naar school, maar deden die eenmaal binnen zelf, of op verzoek van de rector af. Andere moslima's hadden hun hoofddoek ingeruild voor een bandana: een kleine strakke doek rond het hoofdhaar. We hopen dat scholen de bandana's wel accepteren, zei voorzitter Lhaj Thami Breze van de Unie van Islamitische Organisaties. ,,Bandana's kun je namelijk ook om esthetische redenen dragen.''
Een bandana is niet zoals de doekjes die wij hier strak zien, een bandana is zoals een zeeroversdoekje.quote:Op donderdag 23 september 2004 20:32 schreef schatje het volgende:
[..]
Het verbod betreft religieuze symbolen zoals dus een hoofddoekje, keppeltje en een kruis.
[..]
bron
Dat beweer ik ook niet.quote:Op donderdag 23 september 2004 20:34 schreef Puta het volgende:
[..]
Een bandana is niet zoals de doekjes die wij hier strak zien, een bandana is zoals een zeeroversdoekje.
Nou ja, niet als je het haar helemaal onder de bandana stoptquote:Een bandana laat haar zien namelijk.
In Frankrijk is het niet bij de wet verboden om een bandana dan wel een haarband te dragen. Simpelquote:Mocht men het toch als hoofddoekvervanger en dus als religieus symbool gaan gebruiken dan is dat uiteraard ook verboden dan.
Ik geloof dat je de wet niet begrijpt. De Franse wet verbied niet specifiek genoemde kledingstukken maar alle religieuze uitingen op openbare scholen. Als moslimas hun normale hoofddoek omruilen voor een bandana dan is die bandana dus een religieuze uiting geworden dus valt het ook onder die wet. Slechts een kwestie van tijd als de dames dat grootschalig gaan doen.quote:Op donderdag 23 september 2004 21:05 schreef schatje het volgende:
[..]
Dat beweer ik ook niet.
De bandana was het eerste voorbeeld wat ik tegen kwam via google. Vandaar dat ik het plaatste.
In het Journaal had men het toenertijd over een haarband.
[..]
Nou ja, niet als je het haar helemaal onder de bandana stopt![]()
.
[afbeelding]
Gewoon optimaal gebruiken.
[..]
In Frankrijk is het niet bij de wet verboden om een bandana dan wel een haarband te dragen. Simpel.
Dat moet nog maar blijken. Dit is jouw interpretatie van die wet. Belangrijker lijkt me de interpretatie van de Franse rechter die de eerste Bandana-zaak gaat bekijken.quote:Op donderdag 23 september 2004 22:13 schreef Puta het volgende:
[..]
Ik geloof dat je de wet niet begrijpt. De Franse wet verbied niet specifiek genoemde kledingstukken maar alle religieuze uitingen op openbare scholen. Als moslimas hun normale hoofddoek omruilen voor een bandana dan is die bandana dus een religieuze uiting geworden dus valt het ook onder die wet. Slechts een kwestie van tijd als de dames dat grootschalig gaan doen.
Precies, ongetwijfeld zullen er binnenkort rechtszaken over volgen.quote:Op vrijdag 24 september 2004 10:52 schreef Miss_User het volgende:
[..]
Dat moet nog maar blijken. Dit is jouw interpretatie van die wet. Belangrijker lijkt me de interpretatie van de Franse rechter die de eerste Bandana-zaak gaat bekijken.
In Duitsland wel.quote:Op maandag 4 oktober 2004 12:02 schreef Nyluzzz het volgende:
In het buitenland is het trouwens totaal geen item, dat Lonsdale gedoe. De voetbalclub Blackburn Rovers voetbalt gewoon in Lonsdale:
[afbeelding]
word je nou niet eens moe van jezelf telkens die plaat afdraaien...quote:Op donderdag 23 september 2004 16:50 schreef XiNiX2004 het volgende:
riedel riedel
Ja, maar daar nemen moslims geen aanstoot aan, dus dan mag het wel.quote:Op vrijdag 24 september 2004 07:52 schreef Balthar het volgende:
Waarom richten die scholen zich eigenlijk alleen op de Nederlandse jeugd?
Lonsdale en de Nederlandse vlag verbieden.
Turkse en Marokkaanse vlaggen op kleding zie ik anders ook vaak genoeg.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |