Dat ze hieraan hun tijd gaan verdoen. Je kan het songfestival ook te serieus nemen.quote:https://www.nu.nl/songfes(...)op-songfestival.html
Britse politici doen onderzoek naar falen Verenigd Koninkrijk op Songfestival
Leden van het Britse parlement gaan onderzoeken waarom het Verenigd Koninkrijk zulke slechte resultaten behaalt op het Eurovisie Songfestival. Een parlementaire commissie wil meer weten over de werkwijze bij het kiezen van een kandidaat door de BBC.
Een van de vragen van de commissie is of de tegenvallende resultaten te wijten zijn aan de keuze van liedjes, de optredens of andere oorzaken, meldt de BBC.
Het Verenigd Koninkrijk bungelde de laatste jaren steevast onderaan de ranglijst. De Songfestival-editie van 2022 was een uitzondering: toen werd Sam Ryder tweede met Spaceman. Dit jaar eindigde Look Mum No Computer als laatste met slechts één punt van de jury en nul punten van het publiek.
Dat is het Verenigd Koninkrijk inmiddels wel gewend, want ook Remember Monday (2025) en Olly Alexander (2024) kregen geen enkel punt van de mensen thuis. Zij werden nog gered door behoorlijk wat jurypunten. In 2021 werd James Newman puntloos laatste.
Commissievoorzitter Caroline Dinenage spreekt over de "teleurstellende staat van dienst" van het land. Volgens haar beschikt het Verenigd Koninkrijk over musici en liedjesschrijvers van wereldklasse. De commissie wil de komende maanden onder anderen vertegenwoordigers van de BBC en deskundigen uit de muziekindustrie horen.
Het Verenigd Koninkrijk won het Songfestival voor het laatst in 1997, met het nummer Love Shine A Light van Katrina and the Waves.
Omdat ze matige acts heen sturen. Opgelost.quote:Op vrijdag 18 september 2026 15:53 schreef Hexagon het volgende:
Leden van het Britse parlement gaan onderzoeken waarom het Verenigd Koninkrijk zulke slechte resultaten behaalt op het Eurovisie Songfestival.
Daar zijn ze toch geweest met die Ollie Meurs? Dat was toch een BGT winnaar?quote:
Echt geen idee. Ik kijk die freakshow al jaren niet meer.quote:Op vrijdag 18 september 2026 18:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Daar zijn ze toch geweest met die Ollie Meurs? Dat was toch een BGT winnaar?
Oh ja, elke avond op het nieuws, die vreselijke beelden van een land in de fik.quote:Op vrijdag 18 september 2026 18:15 schreef Saekerhett het volgende:
Je hele land staat in de fik en dan gaan ze onderzoeken waarom het VK bij een of ander gestoord policor feestje steeds laatste wordt.
Koekoek.
Elk jaar vragen ze suggesties voor zaken die de commissie zou moeten onderzoeken, dit was 1 van de 5 "winnaars"...quote:Op vrijdag 18 september 2026 15:53 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat ze hieraan hun tijd gaan verdoen. Je kan het songfestival ook te serieus nemen.
Sowieso is de inhoud van cultuur iets waar de politiek zich zo min mogelijk mee moet bemoeien. Het is aan de Britse cultuurwereld zelf om met iets goeds te komen. En gezien de rijke Britse muziekcultuur zou dat ook wel moeten kunnen.
quote:The Digital, Culture, Media and Sport Committee wants to give everyone across the world of culture, media and sport the chance to suggest themes or sectors that we should look into for a series of one-off sessions each year.
State of Play inquiry is a chance for everyone – from those in the UK creative industries through to people involved in emerging media, and sports that often go under the radar - to send in their ideas on what the Digital, Culture, Media and Sport Committee should be examining.
We want to hear what a difference could the Committee make to your work?
..
The portal for 2026/27 State of Play submissions is now closed. The succesful suggestions (Round 2) have been announced below.
The structure of the football academy system
The role and funding of arts centres
The protection of journalists in conflict zones
Inclusion in football management
The selection of the UK’s Eurovision entry
Ja, dat is precies wat ik wil…quote:Op vrijdag 18 september 2026 18:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh ja, elke avond op het nieuws, die vreselijke beelden van een land in de fik.
Man, man, man. Leer er mee leven dat de politie niet elke immigrant doodschiet die ze zien, hoe graag je dat ook zou willen.
In welk opzicht staat het land volgens jou dan in de fik? Ik denk dat er veel landen op de wereld zijn die zouden wensen dat ze net zo erg in de fik zouden staan als het VK, in plaats van daadwerkelijk in de fik door een burgeroorlog of agressie door Israel en/of de VS. Gaza springs to mind.quote:Op vrijdag 18 september 2026 18:22 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja, dat is precies wat ik wil…
Ach Lord.
Het zal niet letterlijk in de fik staan daar. Als je het toestaat dat minderheden wapens op straat gaan dragen en als je doodbloedende slachtoffers gaat arresteren, omdat de dader hard "RACISME" roept, dan ben je op zijn minst toch wel de verkeerde kant op aan het bewegen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 18:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Man, man, man. Leer er mee leven dat de politie niet elke immigrant doodschiet die ze zien, hoe graag je dat ook zou willen.
Je kunt ophouden met denken hoorquote:Op vrijdag 18 september 2026 19:20 schreef Kottnauer het volgende:
De oplossing van dit vraagstuk ligt niet op het muzikale vlak, denk ik,
Wat de boer niet kent dat vreet 'ie niet.quote:Op vrijdag 18 september 2026 19:27 schreef Kottnauer het volgende:
Tegenwoordig doen er veel landen uit Oost-Europa en de Balkan mee. Deze landen hebben volgens mij een andere muzikale cultuur. Wat zij ten gehore brengen doet mij in elk geval niets, terwijl ik wel een muziekliefhebber ben.
Tenslotte heb je nog een aantal landen, zoals de Scandinavische landen, die de laatste jaren vooral “rare” muziek en “rare” acts op het toneel zetten, die bij mij slechts irritatie oproepen.
Maar qua muziek blijkbaar al zo vastgeroest als wat.quote:Op vrijdag 18 september 2026 19:28 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
En dan worden zoals jij, bedoel je? Maar ik ben nog zo jong.
Die had waarschijnlijk geen geld voor een paard he. Die liep op blote voeten. Zelfs over het water.quote:
Geen goed idee dan?quote:
Zo is het precies. Die kutherrie interesseert me niet.quote:Op vrijdag 18 september 2026 19:33 schreef SimonB. het volgende:
[..]
Wat de boer niet kent dat vreet 'ie niet.
[..]
Maar qua muziek blijkbaar al zo vastgeroest als wat.
Wel fijn dat je dan de conclusie maakt dat het niet aan de kwaliteit van de Britse inzendingen ligtquote:Op vrijdag 18 september 2026 22:54 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Zo is het precies. Die kutherrie interesseert me niet.
Zoals?quote:Op vrijdag 18 september 2026 23:39 schreef Hathor het volgende:
Ik denk dat ze daar wel iets meer dringends aan hun hoofd hebben,
Dat heb ik niet gezegd.quote:Op vrijdag 18 september 2026 23:24 schreef Momo het volgende:
[..]
Wel fijn dat je dan de conclusie maakt dat het niet aan de kwaliteit van de Britse inzendingen ligt
Zoals Pakistaanse grooming gangs, sub sahara verkrachters, iets in die trend, had je dat zelf niet kunnen invullen?quote:
Dat en de complete demografische vervanging. Over enkele decennia zijn de oorspronkelijke Britten al een minderheid.quote:Op zaterdag 19 september 2026 00:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zoals Pakistaanse grooming gangs, sub sahara verkrachters, iets in die trend, had je dat zelf niet kunnen invullen?
quote:Op zaterdag 19 september 2026 00:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zoals Pakistaanse grooming gangs, sub sahara verkrachters, iets in die trend, had je dat zelf niet kunnen invullen?
quote:Op vrijdag 18 september 2026 18:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |