abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221810679
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat heb ik jarenlang gedaan toen ik in Amsterdam werkte. Met de auto naar Breukelen, daar parkeren en met de trein verder. En dan lopen.

Echt, zo vreemd is dat niet.

Stap van het idee af dat je binnen een stedelijke omgeving van deur tot deur gratis je auto kwijt kunt.
Maar daar zeg je ook wat.

Amsterdam heeft op ontzettend veel plekken parkeerproblemen. Rotterdam Prinsenland of Ommoord hebben dat totaal niet.

Imo zou je alleen betaald parkeren moeten invoeren als er sprake is van overlast. Niet als melkkoe.
blablablabla
pi_221810681
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:19 schreef Elan het volgende:

[..]

Amsterdam heeft op ontzettend veel plekken parkeerproblemen. Rotterdam Prinsenland of Ommoord hebben dat totaal niet.

Imo zou je alleen betaald parkeren moeten invoeren als er sprake is van overlast. Niet als melkkoe.
Maar dat was je argument niet.
Je argument was "Je auto is je vervoersmiddel. Of het OV."

Nou nee dus. :D
Stukje lopen, het OV gebruiken, stukje fietsen, hoort er allemaal bij.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221810692
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:15 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat heb ik jarenlang gedaan toen ik in Amsterdam werkte. Met de auto naar Breukelen, daar parkeren en met de trein verder. En dan lopen.

Echt, zo vreemd is dat niet.

Stap van het idee af dat je binnen een stedelijke omgeving van deur tot deur gratis je auto kwijt kunt.
En vanaf je huis ook eerst met het OV of fiets?
Je snapt ook wel dat het gaat om je auto bij je huis in de buurt(straat)ook ivm met boodschappen en prive ritjes etc..

Niemand heeft het over gratis parkeren maar wel een betaalbare parkeervergunning. Die 64 euro per jaar voor een auto heb ik er graag voor over. Heb nu alle plaats en die invasie van studenten met al die auto's die er een week ongeroerd stonden zijn weg.

Nogmaals, ook die 250 euro vallen mij mee. Maar die ellende vab Qpark en bedragen van 300 tot 500 per maand gaan nergens over. En kom nu niet aan met die mantra van verhuizen etc.
pi_221810709
Vier auto’s per gezin, wie had dit niet zien aankomen…

Geen jeugd kan het huis niet uit.
pi_221810726
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:19 schreef Elan het volgende:

[..]

Klopt, Ommoord heeft dat goed geregeld. Ook met de aansluiting op het ov.
pi_221810733
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar dat was je argument niet.
Je argument was "Je auto is je vervoersmiddel. Of het OV."

Nou nee dus. :D
Stukje lopen, het OV gebruiken, stukje fietsen, hoort er allemaal bij.

Ja goh P&R, maar je begon en eindigde je dag wel gewoon met de auto voor de deur. En je auto stond veilig.
blablablabla
pi_221810736
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 16:32 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Met 4 auto's (waarom??) in een grote stad (gaan) wonen en dan gaan janken om de kosten :')^oneindig.
En al die mensen die er al woonden dan?

Het is te bezopen voor woorden dat Rotterdam overal betaald parkeren gaat invoeren. Ook in gebieden waar men geen parkeerdruk ervaart wordt het ingevoerd.

Prima als je vergunningen of betaald parkeren en dergelijke gaat invoeren, maar doe dat voor nieuwe bewoners en niet voor degene die er al jaren wonen.
pi_221810743
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:29 schreef Inbox het volgende:

[..]

Het is te bezopen voor woorden dat Rotterdam overal betaald parkeren gaat invoeren. Ook in gebieden waar men geen parkeerdruk ervaart wordt het ingevoerd.

Prima als je vergunningen of betaald parkeren en dergelijke gaat invoeren, maar doe dat voor nieuwe bewoners en niet voor degene die er al jaren wonen.
Hoe zie je dat voor je?
- Goethe, “Faust”
pi_221810753
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Kan beide je zit binnen 5 minuten op de A20 en idd twee metrohaltes.
Het gros is bejaard die rijden sowieso geen auto.

Vraag me af of het OV überhaupt berekend is op zoveel extra reizigers. Meen ergens gelezen te hebben dat als in de spits 10% meer reizigers in De Randstad de trein zouden pakken daar al onvoldoende capaciteit voor zou zijn.

Ze pushen niet voor niks die Daluren zo hard.

[ Bericht 3% gewijzigd door Elan op 17-09-2026 22:36:42 ]
blablablabla
pi_221810819
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:29 schreef Inbox het volgende:

[..]

Je zult per wijk, gebied moeten kijken of het nog gratis kan. In mijn geval kon dat doodeenvoudig niet meer omdat studenten massaal hun auto in de wijk parkeerden waardoor de bewoners hun auto niet meer kwijt kwamen. Als je eenmaal een plek had durfe je de auto niet meer te gebruiken want die plaats was weer meteen bezet. Bovendien veel verkeer ondat mensen maar rondjes bleven rijden om een plek te vinden.

In die gevallen kun je niet anders dan betaald parkeren toepassen voor bezoek en voor inwoners met desbetreffende postcode een betaalbare parkeervergunning aanbieden.
pi_221810820
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Maar ondertussen liggen er wel plannen om buslijn 35 te stoppen. En dan moet ervoor eens in het uur een busje naar de metro's rijden ofzo..
pi_221810823
|:)
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 21:37 schreef Elan het volgende:
Fietsen en OV zijn leuk als je dingen doet die geen strak tijdschema vereisen, gaat prima tot dat je moet werken of ergens heen moet en het OV staakt zoals vorige week woensdag en het regent pijpenstelen.

Logistiek ook niet te doen als je kinderen voetballen of een andere sport in competitieverband beoefenen.
Wat een onzin. Ik ging gewoon lopend, fietsend of met het OV naar school, voetbal, vriendjes en vriendinnetjes, de kermis, whatever. Door weer en wind. En met mij velen. Zal wel een generatie dingetje zijn :P
quote:
En wat te denken als je op vakantie wil?

Vraag me af of jullie zelf allemaal geen auto hebben, of kinderen. En of je dan de auto niet oprecht mist of dat je leven zich in een heel klein gebied afspeelt dat je alles met OV en of de fiets af kunt. Alleen voor werk rij ik al 30.000 kilometer per jaar. Mijn ouders en schoonouders wonen 100 kilometer verderop. Mijn broer en zus ook zoiets. Vrienden door heel het land.
Mijn vader had een auto. Daar gingen we mee op vakantie of (ver) familiebezoek. Soms ook met het vliegtuig. Of met het OV. Of de fiets. Hij speelde zeker niet voor elk liflafje taxichauffeur. Daarbij heb ik zelf ook een auto. En verder, zoals gezegd, genoeg mensen die zich in een andere situatie bevinden en het anders ervaren en beleven.
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221810847
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:31 schreef Elan het volgende:

[..]
Kan beide je zit binnen 5 minuten op de A20 en idd twee metrohaltes.
Het gros is bejaard die rijden sowieso geen auto.

Vraag me af of het OV überhaupt berekend is op zoveel extra reizigers. Meen ergens gelezen te hebben dat als in de spits 10% meer reizigers in De Randstad de trein zouden pakken daar al onvoldoende capaciteit voor zou zijn.

Ze pushen niet voor niks die Daluren zo hard.
Dat is al jaren niet meer zo. Dr wonen wel aardig wat bejaarden, dat wel, maar dr zijn er ook heel wat al omgevallen, waarna de woningen in werden genomen door niet-bejaarden.

De flats, waar de bejaarden eerder zaten worden al 20 jaar gevuld met alles wat maar een inschrijving had.
pi_221810895
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:25 schreef ootjekatootje het volgende:
Vier auto’s per gezin, wie had dit niet zien aankomen…

Geen jeugd kan het huis niet uit.
Als het de kinderen zijn die ook over ieder een auto beschikken, zijn er waarschijnlijk ook 4 inkomens in dat huishouden. Geen reden om te treuren over 1000 euro per jaar dus.
pi_221810908
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:44 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Als het de kinderen zijn die ook over ieder een auto beschikken, zijn er waarschijnlijk ook 4 inkomens in dat huishouden. Geen reden om te treuren over 1000 euro per jaar dus.
Is nog steeds 1000 euro afgunsttax.
pi_221810909
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:44 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Eens, een kamertje huren is duurder.
pi_221810921
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:46 schreef Inbox het volgende:

[..]
Is nog steeds 1000 euro afgunsttax.
Als die parkeerruimte er zou zijn ja. Alleen zijn de meeste woonwijken niet gebouwd voor vier parkeerplaatsen per huis op de openbare ruimte. Vijf huizen = 20 plekken…
pi_221810939
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:40 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dat is al jaren niet meer zo. Dr wonen wel aardig wat bejaarden, dat wel, maar dr zijn er ook heel wat al omgevallen, waarna de woningen in werden genomen door niet-bejaarden.

De flats, waar de bejaarden eerder zaten worden al 20 jaar gevuld met alles wat maar een inschrijving had.
De huurflats wel, de koop niet.
pi_221810951
Vind het wel bijzonder dat een nieuwsteam helemaal fotos komen maken en interview met wat random mensen omdat ze het niet leuk vinden om geld te moeten gaan betalen. Wat is het nieuwswaarden nou van: gezin vind geld betalen niet leuk.

Wat is het volgende nieuws. Gezin vind meer betalen voor hun benzine niet leuk?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_221810961
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:48 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Als die parkeerruimte er zou zijn ja. Alleen zijn de meeste woonwijken niet gebouwd voor vier parkeerplaatsen per huis op de openbare ruimte. Vijf huizen = 20 plekken…
4 auto's per woning is dan ook uitzonderlijk.

Alhoewel, werkenden kunnen geen huis meer betalen dus je zult straks ook meer en meer kamerverhuur krijgen met daarbij komende perikelen.
pi_221810992
quote:
Maar voor het gezin uit Prinsenland staat er straks mogelijk meer op het spel dan alleen parkeervergunningen. Hun garage moet misschien anders worden ingericht, de tuin kan deels plaatsmaken voor auto's en zelfs de auto van een van hun thuiswonende zonen komt ter discussie te staan. “Ik word er wel heel onrustig van”, zegt Chantal.
Ze moeten misschien wel een hele auto in hun garage gaan stallen.
Ik zou daar ook heel onrustig van worden. :+
- Goethe, “Faust”
pi_221810996
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:50 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
De huurflats wel, de koop niet.
Klopt. Al is dat ook al een paar jaar flink aan het veranderen.

Als ik alleen even kijk naar de wijk waar ik woonde (Ommoord, laagbouw, koop) dan zitten de oorspronkelijke bewoners inmiddels dik in de 70. Pas in de afgelopen jaren zie je steeds meer van die woningen in de verkoop komen.
Wat erin trekt is dan meestal een stuk jonger
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Spellchecker donderdag 17 september 2026 @ 22:55:46 #223
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221810999
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:54 schreef capricia het volgende:

[..]
Ze moeten misschien wel een hele auto in hun garage gaan stallen.
Ik zou daar ook heel onrustig van worden. :+
Ik las dat ze ook een scooter hebben en fietsen.
Elektrische step neemt nog minder ruimte in.
pi_221811006
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:55 schreef maily het volgende:

[..]
Ik las dat ze ook een scooter hebben en fietsen.
Elektrische step neemt nog minder ruimte in.
Eerste wereld problemen O+
- Goethe, “Faust”
  Spellchecker donderdag 17 september 2026 @ 22:57:04 #225
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221811012
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2026 22:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Eerste wereld problemen O+
Gewoon denken in oplossingen :Y