Het lijkt mij evident dat opmerkingen als dat vrouwen hun stemrecht afgenomen moet worden idioot zijn. Ik zou daar gewoon op reageren als je het ziet en niet in een totaal ander onderwerp... want dan leg je verbanden die er niet zijn.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je hebt vast zelf wel gelezen dat er behoorlijk pittige meningen voorbij kwamen in dat topic, onder andere over het afnemen van stemrecht van vrouwen, dat ze allemaal hysterisch en gek zijn en dat de maatschappij sinds dat vrouwen niet meer thuis zijn maar werken er niet bepaald beter op is geworden. Er is ook nog stevig gemod toen, en het valt me op dat dezelfde users van daar nu weer hier rondhangen om te zeiken op vrouwen.
Niks meer, niks minder. Dat valt me op. Er zitten gewoon enge mannetjes tussen.
Dus hou maar op het in zijn algemeenheid goed te praten en mij af te doen als hysterisch.
Dat denk ik niet want er zijn genoeg beroemde knappe vrouwen die dag in, dag uit de aandacht trekken.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En dat is een schaamlapje waar iedereen zo doorheen prikt.
Want zoals al meermaals aangetoond is het seksualiseren van wat dan ook pas een probleem als Sidney Sweeney, Jutta Leerdam of welk ander lekker wijf het doet.
Als het een volgevreten speenvarken zoals Lizzo, of een man in een badpak is dan is het geen probleem
Het is dan ook simpelweg kift. Vrouwen die het slecht trekken als een knappere vrouw de aandacht opeist. Ingewikkelder is het echt niet.
Even los van dat ik denk dat men eerder jaloers zal zijn op haar succes en roem... is het echt zo gek om te veronderstellen dat er vrouwen zijn die jaloers zullen zijn op haar uiterlijk?quote:Op woensdag 16 september 2026 11:58 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Bingo.
Deze mannen denken dat alle vrouwen zo uit willen zien als Sydney
Het is weldegelijk haat.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:16 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Nee. Het is geen haat. Het is kritiek van vrouwelijke sporters op een reclame waarin de sport wordt geseksualiseerd.
Overdreven taalgebruik weer.
Sumoworstelen voor vrouwen is helemaal up and coming!quote:Op woensdag 16 september 2026 13:30 schreef rival het volgende:
Hoorde geen enkele sportvrouw klagen toen......
[ afbeelding ]
Mwah. Dit gewoon het seksistisch platslaan van de casus om aan te komen met een cliché mbt kift. Daarnaast toon je niets aan. Maar verwijs je enkel naar een aantoning.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En dat is een schaamlapje waar iedereen zo doorheen prikt.
Want zoals al meermaals aangetoond is het seksualiseren van wat dan ook pas een probleem als Sidney Sweeney, Jutta Leerdam of welk ander lekker wijf het doet.
Als het een volgevreten speenvarken zoals Lizzo, of een man in een badpak is dan is het geen probleem
Het is dan ook simpelweg kift. Vrouwen die het slecht trekken als een knappere vrouw de aandacht opeist. Ingewikkelder is het echt niet.
Ja, een G elftal wordt ook niet ingeschreven voor de Champions League...quote:Op woensdag 16 september 2026 13:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat denk ik niet want er zijn genoeg beroemde knappe vrouwen die dag in, dag uit de aandacht trekken.
Het is een uitzondering dat ik een dik persoon zie die model staat voor een groot modemerk, het zijn bijna alleen maar knappe modellen.
Meeste modellen hebben cup A en het lichaam van een 11 jarig jongetje.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat denk ik niet want er zijn genoeg beroemde knappe vrouwen die dag in, dag uit de aandacht trekken.
Het is een uitzondering dat ik een dik persoon zie die model staat voor een groot modemerk, het zijn bijna alleen maar knappe modellen.
Ja, allemaal gelijktijdig in grote getalen bij een advertentie die helemaal niet ziet op sport of sporters, maar op sport weddenschappen.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:33 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Mwah. Dit gewoon het seksistisch platslaan van de casus om aan te komen met een cliché mbt kift. Daarnaast toon je niets aan. Maar verwijs je enkel naar een aantoning.
Er zit gewoon een verschil in seksualiseren en representeren en in waardering van schoonheid vs lelijkheid. Dat kan het verschil in bejegening eerder verklaren. Naast links/rechts favourite darlin' zijn. Dat kan zeker relevant zijn.
Bovendien is het eigenlijk een afleiding van het echte onderwerp. Deze sporters willen gewaardeerd worden om de sport en niet om het lijf. Dit type reclames helpt daar niet bij. En daar ageren ze tegen.
Om dit te relativeren kun je tenslotte hooguit concluderen dat de emancipatie van vrouwen geen consistent profiel heeft. Allebei de visies zijn legitiem.
Het is jouw visie voornamelijk mbt 'haat'. Typerende vergelijking weer.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is weldegelijk haat.
Net zo goed als dat er figuren zijn die zich verschuilen achter het woord zionisten hun antisemitisme vrijelijk rondspuien op het internet.
Dat het haat is, is bijvoorbeeld goed te merken aan de selectieve verontwaardiging (net als bij Gaza).
Jullie? Hoezo ‘jullie’?quote:Op woensdag 16 september 2026 13:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Meeste modellen hebben cup A en het lichaam van een 11 jarig jongetje.
Sidney sweeney is ontzettend knap, heerlijke dikke borsten en doet wat ze zelf wil.
Jullie kunnen elkaar wijsmaken dat modellen met het lichaam van een 11 jarig jongetje knap zijn, jullie zien ze kennelijk niet als bedreiging. Omdat jullie zelf ook wel zien dat het gemiddelde model voor de gemiddelde man een stuk minder aantrekkelijk is dan Sidney Sweeney.
Nou dat komt goed uit want dit gaat niet om de sporters. Dit gaat om Sidney Sweeney die poseert met een sportatrribuut voor een goksite.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:33 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Mwah. Dit gewoon het seksistisch platslaan van de casus om aan te komen met een cliché mbt kift. Daarnaast toon je niets aan. Maar verwijs je enkel naar een aantoning.
Er zit gewoon een verschil in seksualiseren en representeren en in waardering van schoonheid vs lelijkheid. Dat kan het verschil in bejegening eerder verklaren. Naast links/rechts favourite darlin' zijn. Dat kan zeker relevant zijn.
Bovendien is het eigenlijk een afleiding van het echte onderwerp. Deze sporters willen gewaardeerd worden om de sport en niet om het lijf. Dit type reclames helpt daar niet bij. En daar ageren ze tegen.
Om dit te relativeren kun je tenslotte hooguit concluderen dat de emancipatie van vrouwen geen consistent profiel heeft. Allebei de visies zijn legitiem.
Jullie ja. Alle vrouwen die opspringen als een bosje vlooien en daar dan een soort vergezochte intellectuele onderbouwing bij zoeken terwijl het niet ingewikkelder is dan een lekker wijf dat aandacht genereert en dat kunnen JULLIE niet hebben. En voor de vorm wordt daar dan een onderbouwing bij gezocht die zo lachwekkend is dat een basisschoolkind er zelfs doorheen prikt.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Jullie? Hoezo ‘jullie’?
Er zijn genoeg modellen die wel borsten hebben. Kom op zeg. We hebben het niet alleen over catwalk modellen. Er zijn ook lingerie modellen, reclame modellen die wel borsten hebben, alsof Sydney er enige vrouw op aarde is met borsten die zich zo laat fotograferen. Kom op zeg.
Mij boeit het niet beste kapitein. Ik stoor me wel aan alle jankende mannen die weer een stok hebben gevonden om vrouwen mee te slaan.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Jullie ja. Alle vrouwen die opspringen als een bosje vlooien en daar dan een soort vergezochte intellectuele onderbouwing bij zoeken terwijl het niet ingewikkelder is dan een lekker wijf dat aandacht genereert en dat kunnen JULLIE niet hebben. En voor de vorm wordt daar dan een onderbouwing bij gezocht die zo lachwekkend is dat een basisschoolkind er zelfs doorheen prikt.
Mijn ware aard dat ik moeiteloos door jaloerse vrouwen heen prik?quote:Op woensdag 16 september 2026 13:44 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mij boeit het niet beste kapitein. Ik stoor me wel aan alle jankende mannen die weer een stok hebben gevonden om vrouwen mee te slaan.
Je laat je ware aard wel zien zeg.
Het gaat om de beeldvorming van vrouwelijke sporters. De ene groep wil niet geseksualiseerd worden en de ander maakt er juist gebruik van. Beide visies zijn mogelijk. Dit verschil afdoen met jaloezie is gewoon te simpel. Dit 'probleem' is de pitspoezendiscussie 2.0quote:Op woensdag 16 september 2026 13:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nou dat komt goed uit want dit gaat niet om de sporters. Dit gaat om Sidney Sweeney die poseert met een sportatrribuut voor een goksite.
Dit is nu echt wat ze noemen vrouwengezeur. Ingeven uit jaloezie, dat maakt het nog irritanter.
Dat is de makkelijkste weg, iemand als jaloers wegzetten.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Mijn ware aard dat ik moeiteloos door jaloerse vrouwen heen prik?
Als er al iemand geseksualiseerd wordt is dat Sidney Sweeney.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:48 schreef Koekoekmakto het volgende:
Zucht. Het gaat om sporters die balen dat vrouwelijke sporters geseksualiseerd worden
[..]
Het gaat om de beeldvorming van vrouwelijke sporters. De ene groep wil niet geseksualiseerd worden en de ander maakt er juist gebruik van. Beide visies zijn mogelijk. Dit verschil afdoen met jaloezie is gewoon te simpel. Dit 'probleem' is de pitspoezendiscussie 2.0
Maar dan de echte vraag, welke sporters zijn dat dan.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:48 schreef Koekoekmakto het volgende:
Zucht. Het gaat om sporters die balen dat vrouwelijke sporters geseksualiseerd worden
[..]
Het gaat om de beeldvorming van vrouwelijke sporters. De ene groep wil niet geseksualiseerd worden en de ander maakt er juist gebruik van. Beide visies zijn mogelijk. Dit verschil afdoen met jaloezie is gewoon te simpel. Dit 'probleem' is de pitspoezendiscussie 2.0
Puberale zelffelicitaties der doortastendheid.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Mijn ware aard dat ik moeiteloos door jaloerse vrouwen heen prik?
Wat een rel is in de VS komt hier vaak ook in het nieuws. Zo raar is dat niet.quote:Op woensdag 16 september 2026 13:53 schreef Droopie het volgende:
[..]
Maar dan de echte vraag, welke sporters zijn dat dan.
Ik heb, voor een nederlandse krant, de namen wel heel ver gezocht.
Waren Nederlandse dames nu een "campagne" begonnen, dan was dit wel groot nieuws geweest.
Snap die agenda van de nederlandse media de laatste tijden niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |