Het is toch geheel van een andere orde? Sabotage van het spoor of reguliere protestperikelen. Ongeacht wie hier verantwoordelijk voor is.quote:Op dinsdag 15 september 2026 22:52 schreef Momo het volgende:
[..]
NOS post het allemaal in dezelfde blog over sabotage vandaag, ouwe sneeuwvlok. Verbanden zijn ook niet vergezocht ofzo he.
En wat heeft het dan te maken met boeren die wat hooibalen in de fik hebben gestoken?quote:Op dinsdag 15 september 2026 22:53 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Het is inmiddels geen eventuele sabotage meer, die sabotage is vastgesteld. De vraag is wie die sabotage veroorzaakt heeft.
Er zijn geen (gepubliceerde) bewijzen dat dat door boeren gedaan is, maar ze hebben de schijn wel tegen.
Beetje doorzichtig om 't kleiner te proberen te maken dan 't is. Dit zijn niet echt normale protestperikelen, dan hadden ze die hooibalen wel 200 meter verderop in brand gestoken. Dit was bewust naast de snelweg om zoveel mogelijk overlast te veroorzaken, en was nog gevaarlijk ook.quote:Op dinsdag 15 september 2026 22:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
En wat heeft het dan te maken met boeren die wat hooibalen in de fik hebben gestoken?
Het is wat zeg. Vorige keer hebben ze asbestplaten in de brand gestoken.quote:Op dinsdag 15 september 2026 23:18 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Beetje doorzichtig om 't kleiner te proberen te maken dan 't is. Dit zijn niet echt normale protestperikelen, dan hadden ze die hooibalen wel 200 meter verderop in brand gestoken. Dit was bewust naast de snelweg om zoveel mogelijk overlast te veroorzaken, en was nog gevaarlijk ook.
Dus omdat ze vorige keer gevaarlijke stoffen hebben gebruikt waren dit normale protestperikelen?quote:Op dinsdag 15 september 2026 23:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is wat zeg. Vorige keer hebben ze asbestplaten in de brand gestoken.
Ja ga het maar downplayen inslag. Veel plezier.quote:Op dinsdag 15 september 2026 23:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik schrik er niet zo van.quote:Op dinsdag 15 september 2026 23:29 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dus omdat ze vorige keer gevaarlijke stoffen hebben gebruikt waren dit normale protestperikelen?
Oh, nu vind je het natuurlijk wel hartstikke er-rug.quote:Op dinsdag 15 september 2026 23:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja ga het maar downplayen inslag. Veel plezier.
Terug naar de perikelen op het spoor, dit is één van de redenen waarom er naar de boeren gewezen wordt:quote:Op dinsdag 15 september 2026 23:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik schrik er niet zo van.
Dat is natuurlijk gewoon dom van de FDF.quote:Het veel radicalere Farmers Defence Force (FDF) neemt niet direct afstand van de sabotageacties. Vicevoorzitter Sieta van Keimpema kan "niet uitsluiten dat er boeren bij betrokken waren". Volgens haar zou het best kunnen dat boeren achter de spoorsabotage zitten, gezien de druk die veel boeren voelen door de stikstofplannen van het kabinet.
Over waarom Van Keimpema ook maar enigszins de suggestie wekt dat boeren erachter zouden kunnen zitten, zegt ze: "Ik hoef me niet te verantwoorden, maar er ook niet van te distantiëren. Ik wil daarvoor eerst zekerheid hebben wie er achter de acties zit."
Ja, dat interview heb ik gezien. En dat vond ik een zeer domme opmerking.quote:Op dinsdag 15 september 2026 23:47 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Terug naar de perikelen op het spoor, dit is één van de redenen waarom er naar de boeren gewezen wordt:
[..]
Dat is natuurlijk gewoon dom van de FDF.
Niets houdt haar tegen alsnog afstand te nemen, maar dat doet ze ook niet. Effectief kan dat twee redenen hebben: of ze heeft niet door hoeveel impact dat heeft, of ze heeft het prima door maar kan er geen afstand van nemen.quote:Op dinsdag 15 september 2026 23:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, dat interview heb ik gezien. En dat vond ik een zeer domme opmerking.
Maar die mevrouw woordvoerder had volgens mij niet in de gaten hoeveel backfire zoiets zou veroorzaken. Leek me sowieso niet het meest heldere licht in de winkel.
Waarschijnlijk zullen genoeg mensen met hun telefoon deze acties gedaan hebben en locatie gegeven achter gelaten hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2026 22:25 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is nog lastig zat. Als je vroeg in de ochtend ergens achteraf een stuk koperen pijp op het spoor legt, is dat verdomde moeilijk naar een concrete dader te leiden.
Vannacht weer ... tjonge jongequote:Op het spoor bij het Gelderse Teuge is dinsdagavond opnieuw een buis gevonden. ProRail gaat uit van een nieuwe sabotageactie, die waarschijnlijk dezelfde avond is uitgevoerd. De spoorbeheerder houdt de komende tijd extra toezicht langs het spoor.
Door de buis was er opnieuw een storing. Het treinverkeer tussen Deventer en Apeldoorn lag hierdoor vanaf ongeveer 21.30 uur stil. Een woordvoerder van ProRail zegt tegen NU.nl dat de storing inmiddels weer is verholpen.
Volgens de woordvoerder waren de incidentenbestrijdingsdienst van ProRail en de politie direct ter plaatse om de storing te verhelpen. Ook zal er de komende tijd vaker politie meegaan naar storingen in het gebied waar eerder op dinsdag ook storingen werden gemeld, zegt ze.
ProRail-topvrouw Mirjam van Velthuizen zei dinsdagavond bij Nieuwsuur dat op camerabeelden van die ochtend weinig te zien is van de sabotageacties. Het is haar niet duidelijk of er daders op de camera te zien zijn. De beelden zijn in ieder geval overgedragen aan de politie. De spoorbeheerder houdt het spoor de komende tijd extra scherp in de gaten, onder meer met extra camera's en surveillance.
Dinsdagavond werd er ook materiaal gevonden langs het spoor tussen de Overijsselse plaatsen Holten en Rijssen. Daardoor lag het treinverkeer rond 17.00 uur stil.
Volgens ProRail werden er dinsdag ruim 35 storingen gemeld door vermoedelijke sabotageacties. Daardoor werd het treinverkeer op verschillende plekken in Oost- en Midden-Nederland platgelegd. Volgens de NS kwam de dienstregeling rond 15.30 uur weer volledig op gang.
Bron https://www.nu.nl/binnenl(...)-extra-toezicht.html
Huh?quote:Op woensdag 16 september 2026 07:26 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Vannacht weer ... tjonge jonge
Ik wil ze niet allemaal over een kam scheren, maar ik woon op het platteland en in mijn omgeving zijn het bijna allemaal klootzakken.quote:Op dinsdag 15 september 2026 23:57 schreef Document1 het volgende:
Boeren.![]()
Landverraders zijn het en alle laaggeletterden hollen er blind achter aan.
Klopt maar het is niet verboden om snachts in de buurt van het spoor te wandelenquote:Op woensdag 16 september 2026 07:16 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk zullen genoeg mensen met hun telefoon deze acties gedaan hebben en locatie gegeven achter gelaten hebben.
Je hebt gelijk. Dacht vanmorgen bij het ontwaken te hebben gelezen dat er ook vannacht weer ergens een buis neergelegd was. Maar kan het nu niet meer terug lezen. Dus mogelijk half slapend gelezen. Excuusquote:
Zal de fdf binnenkort door onze overheid als terroristische organisatie aangemerkt gaan worden?quote:Op woensdag 16 september 2026 09:06 schreef Seeburg54 het volgende:
Dat FDF is natuurlijk helemaal een kliek enge domme idioten.
Als blijkt dat zij achter dit spoorgebeuren zitten zeer zeker. Met de brandende hooiballen en de snelwegprotesten begeven ze zich er al heel dichtbij.quote:Op woensdag 16 september 2026 10:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zal de fdf binnenkort door onze overheid als terroristische organisatie aangemerkt gaan worden?
Is niet verboden maar als je daar met een auto komt aanrijden en stopt voor 10 minuten bij de plaats waar opeens terroristisch acties plaats gevonden hebben, dat geeft rechercheurs genoeg reden om sommige van de terreurboeren wat meer te onderzoeken.quote:Op woensdag 16 september 2026 09:27 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Klopt maar het is niet verboden om snachts in de buurt van het spoor te wandelen
Allicht. Maar het is de vraag of ze dat zomaar gedetailleerd genoeg kunnen achterhalen.quote:Op woensdag 16 september 2026 10:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is niet verboden maar als je daar met een auto komt aanrijden en stopt voor 10 minuten bij de plaats waar opeens terroristisch acties plaats gevonden hebben, dat geeft rechercheurs genoeg reden om sommige van de terreurboeren wat meer te onderzoeken.
Ik schat de opsporing mogelijkheden van onze politie hoog in en het iq van deze daders niet zo hoog zodat er genoeg sporen te vinden zullen zijn. Van voetafdrukken, vingerafdrukken, dna materiaal.quote:Op woensdag 16 september 2026 10:34 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Allicht. Maar het is de vraag of ze dat zomaar gedetailleerd genoeg kunnen achterhalen.
Ze liggen al onder een vergrootglas lijkt mij. Als ze zo doorgaan zijn ze snel genoeg aan de beurt.quote:Op woensdag 16 september 2026 10:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zal de fdf binnenkort door onze overheid als terroristische organisatie aangemerkt gaan worden?
Dan gaan ze gewoon door als Free de Farmers ofzo, dus dat heeft weinig nut lijkt mequote:Op woensdag 16 september 2026 11:09 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ze liggen al onder een vergrootglas lijkt mij. Als ze zo doorgaan zijn ze snel genoeg aan de beurt.
De Hells Angels, Satudarah e.d. zijn uiteindelijk ook verboden.quote:Op woensdag 16 september 2026 11:51 schreef camilero het volgende:
[..]
Dan gaan ze gewoon door als Free de Farmers ofzo, dus dat heeft weinig nut lijkt me
Wel mooi dat de meldingen keurig de Biblebelt volgenquote:Op dinsdag 15 september 2026 20:57 schreef Jojoke het volgende:
[ afbeelding ]
Weten we wel gelijk waar de terreurboeren wonen die zo geradicaliseerd zijn dat ze ter bescherming van de maatschappij de gevangenis in moeten.
Zo te zien vooral rond de Gelderse Vallei. Het valt op dat Brabant ontbreekt. Het ging hen te ver?
Klootzakken wil ik niet zeggen. Maar doorgaans hebben ze het buskruit niet uitgevonden zeg maar. Daardoor blinken ze over het algemeen niet echt uit qua empatisch vermogen en is er behoorlijk sprake van een tunnelvisie. Klein wereldje vaak. Er zijn overigens ook zeker uitzonderingen. Maar die sluiten zich niet aan bij FDF in ieder geval.quote:Op woensdag 16 september 2026 09:06 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik wil ze niet allemaal over een kam scheren, maar ik woon op het platteland en in mijn omgeving zijn het bijna allemaal klootzakken.
Ik woon ook al mijn hele leven zo'n beetje in dorpen op het platteland, en dit is wel het beeld wat ik ook heb. Egoïstische engnekken zijn het voor een groot deel die volledig schijt aan hun omgeving hebben. Collega's op mijn werk (inspecteurs) hebben van alle inspecties die ze moeten uitvoeren ook altijd veruit de meeste problemen met boerenbedrijven. Altijd gezeur, altijd tegengas geven, nooit fouten erkennen soms zelfs dreigen. Het konden haast wel moslims zijn.quote:Op woensdag 16 september 2026 09:06 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ik wil ze niet allemaal over een kam scheren, maar ik woon op het platteland en in mijn omgeving zijn het bijna allemaal klootzakken.
Asbest brandt niet...quote:Op dinsdag 15 september 2026 23:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nee daar heb je gelijk in. Ik had asbesthoudend materiaal moeten typenquote:
En wat voor inspecties zijn dat als ik vragen mag?quote:Op woensdag 16 september 2026 15:01 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Ik woon ook al mijn hele leven zo'n beetje in dorpen op het platteland, en dit is wel het beeld wat ik ook heb. Egoïstische engnekken zijn het voor een groot deel die volledig schijt aan hun omgeving hebben. Collega's op mijn werk (inspecteurs) hebben van alle inspecties die ze moeten uitvoeren ook altijd veruit de meeste problemen met boerenbedrijven. Altijd gezeur, altijd tegengas geven, nooit fouten erkennen soms zelfs dreigen. Het konden haast wel moslims zijn.
Mochten er boerenorganisaties achter zitten (wat ik niet onwaarschijnlijk vind) wat vind je daar dan van?quote:Op woensdag 16 september 2026 17:27 schreef AchJa het volgende:
Eerst maar eens zien wie hier achter zit. Voorlopig zijn het beschuldigingen gebaseerd op vage geruchten met een hoog "Trust me bro" gehalte.
Ik neem aan dat dit een retorische vraag is of niet?quote:Op woensdag 16 september 2026 18:30 schreef OllieA het volgende:
[..]
Mochten er boerenorganisaties achter zitten (wat ik niet onwaarschijnlijk vind) wat vind je daar dan van?
Niet helemaal retorisch... Zoals ik je zie zou je dat soort acties veroordelen denk ik, tegelijkertijd vermoed ik dat je coulanter staat tov acties van boeren dan ik.quote:Op woensdag 16 september 2026 19:11 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dit een retorische vraag is of niet?
Natuurlijk veroordeel ik dit soort sabotageacties, ongeacht welke club het gedaan heeft.quote:Op woensdag 16 september 2026 19:32 schreef OllieA het volgende:
Niet helemaal retorisch... Zoals ik je zie zou je dat soort acties veroordelen denk ik, tegelijkertijd vermoed ik dat je coulanter staat tov acties van boeren dan ik.
Meen me vaag iets te herinneren over de acties destijds in Groningen waarbij de deur van het Provinciehuis werd geforceerd, en, belangrijker, het UMCG een uur of twee niet bereikbaar was. Ik was toen nogal pissig, en jij wat meer begrijpend.
Oftewel: toch een vraag wat je ervan vindt, van het hele gebeuren. Ik vind dat ze zich veel te veel denken te kunnen permitteren.
Nee joh, en dat ga ik ook nooit meer terugvinden, sorry. Maar het is helder hoe je er in staat. Thanks.quote:Op woensdag 16 september 2026 19:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Natuurlijk veroordeel ik dit soort sabotageacties, ongeacht welke club het gedaan heeft.
En vwb die deur van het provinciehuis en het UMCG heb ik niet zoveel over gemeld volgens mij. Heb je een link naar een post ofzo?
Met sateliet verbindingen en/of bakens die de plaats van de trein bepaald via cabineseinen etc.quote:Op woensdag 16 september 2026 20:01 schreef TjjWester het volgende:
Hoe werkt dit bij ERTMS? Dat werkt immers niet met stroompjes.
🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️quote:Op woensdag 16 september 2026 21:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Met sateliet verbindingen en/of bakens die de plaats van de trein bepaald via cabineseinen etc.
Assentellers.quote:Op woensdag 16 september 2026 20:01 schreef TjjWester het volgende:
Hoe werkt dit bij ERTMS? Dat werkt immers niet met stroompjes.
Dit is een van die beschuldigingen.quote:Op woensdag 16 september 2026 17:27 schreef AchJa het volgende:
Eerst maar eens zien wie hier achter zit. Voorlopig zijn het beschuldigingen gebaseerd op vage geruchten met een hoog "Trust me bro" gehalte.
https://www.nu.nl/binnenland/6409935/hoe-gevaarlijk-was-de-spoorsabotage-met-enig-verstand-van-zaken-gedaan.htmlquote:"Bronnen zeggen tegen NU.nl dat in appgroepen van boeren afbeeldingen en instructies werden gestuurd over hoe het spoor te saboteren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |