Waarom zou een brede oorlog Rusland goed uitkomen?quote:Op donderdag 17 september 2026 17:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Interessant hoe je het stuk Rusland- Europa bekijkt. Oké, dus Europa organiseert false flags om oorlog/ artikel 5 aan te roepen. Op papier zal Rusland de agressor moeten zijn om de war effort te zien worden gesteund door de Europese bevolking.
Dus op papier heeft Rusland dan wel de oorlog gestart.
Ik volg hem in zekere zin wel. Als Rusland in oorlog komt met NAVO geeft ze dit de mogelijkheid om bevoorrading naar Oekraïne via Polen onmogelijk te maken. Waar ze op dit moment lijdzaam toe moeten zien hoe Europees/Navo materieel in zijn geheel wordt ontsloten via Oekraïne. Het is daarnaast geen geheimen dat Europa amper patriots heeft en heel kwetsbaar is voor ballistische raketten.
Hoe de Europese reactie eruit zal zien is bovendien nog maar afwachten. Gaan er troepen naar Oekraïne? Naar Polen? De Baltics? En hoeveel en van wie dan?
Ik verwacht dat een bredere oorlog Rusland misschien wel beter uitkomt dan Europa.
Laat onverlet dat de VS natuurlijk de grote winnaar zal zijn. En dit past ook binnen zijn bredere filosofie over the empire. Ik zal eens zoeken naar Brian Berletic.
Dank voor je mening
Die argumenten geef ik in mijn post al gedeeltelijk. (Sorry ben ff bezig)quote:Op donderdag 17 september 2026 18:56 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom zou een brede oorlog Rusland goed uitkomen?
Nou, je geeft onder andere aan dat Rusland dan de wapenleveranties vanuit Polen onmogelijk kan maken.quote:Op donderdag 17 september 2026 20:14 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Die argumenten geef ik in mijn post al gedeeltelijk. (Sorry ben ff bezig)
Klopt. Maar Oekraïne is natuurlijk de meest vooruitgeschoven pion. De rest van de Europese NATO landen kan Rusland alleen raken middels onderzeeër (niet vanaf eigen land). Polen gebruikt bijvoorbeeld Amerikaanse ATACMS, die kunnen Moskou niet eens raken vanuit Polen zelf.quote:Op donderdag 17 september 2026 21:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, je geeft onder andere aan dat Rusland dan de wapenleveranties vanuit Polen onmogelijk kan maken.
Maar dat zou dan nu ook moeten kunnen, door de aanvoerlijnen in Oekraïne zelf steviger aan te vallen.
Als Rusland echt een totale oorlog tegen de EU gaat voeren, dan gaat de oorlogsmachine ook in de EU draaien en dan heeft Rusland te maken met aanvallen vanaf meerdere fronten.
Rusland heeft nu al grote moeite om Oekraïense aanvallen op onder andere raffinaderijen af te slaan.
Als daar de EU nog eens bijkomt met aanvallen op infrastructuur van Rusland, dan hebben ze wel een probleem.
Oekraïne raakt doelen tot 3000 km in Rusland.quote:Op donderdag 17 september 2026 22:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Klopt. Maar Oekraïne is natuurlijk de meest vooruitgeschoven pion. De rest van de Europese NATO landen kan Rusland alleen raken middels onderzeeër (niet vanaf eigen land). Polen gebruikt bijvoorbeeld Amerikaanse ATACMS, die kunnen Moskou niet eens raken vanuit Polen zelf.
Rusland kan dat wel met de middelen die zij hebben.
Daarom denk ik ook dat de situatie alleen maar verslechtert voor Europese NATO landen. Ze worden makkelijker doelwit, maar extra mogelijkheden zijn er niet. Dan moeten ze actief de frontlinie opzoeken. En de vraag is welk land dit gaat doen (wellicht heb je daar suggesties over)?
Dat zeg je wel heel makkelijk. Hoelang gaat Europa vergaderen over troepeninzet?quote:Op donderdag 17 september 2026 22:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oekraïne raakt doelen tot 3000 km in Rusland.
Die techniek is zo doorgegeven aan de EU.
Verder grenst de EU aan Rusland en ligt bijvoorbeeld St Petersburg maar enkele honderden kilometers van die grens.
Niet, Europa gaat geen troepen inzetten.quote:Op donderdag 17 september 2026 22:05 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat zeg je wel heel makkelijk. Hoelang gaat Europa vergaderen over troepeninzet?
Ja, en dan heb ik je net uitgelegd wie er dan beter voor staat.quote:Op donderdag 17 september 2026 22:14 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet, Europa gaat geen troepen inzetten.
En Rusland ook niet.
Als er een strijd komt, dan zal het aanvallen zijn vanuit de lucht.
Je zei 'beter uitkomt 'quote:Op donderdag 17 september 2026 22:30 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, en dan heb ik je net uitgelegd wie er dan beter voor staat.
Het is mijn hypothese he. Verder niet willen doordrammen ofzo.quote:Op donderdag 17 september 2026 22:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je zei 'beter uitkomt '
Dat is wat anders.
Verder weet ik niet of Rusland er beter voor staat.
Rusland zal bij een oorlog tegen de EU de aandacht moeten verdelen over de EU en Oekraïne.
Rusland heeft nu al moeite met progressie in Oekraïne. Dagelijks worden doelen in Oekraïne bestookt, en ondertussen heeft Oekraïne aan het front 200km² terug gewonnen.
Als Rusland dan ook nog eens resources moet gaan steken in het bestoken van Europese doelen...
Dat kan hun positie in Oekraïne verzwakken.
Ik zou daardoor eerder denken dat Oekraïne er beter uit komt dan Rusland.
Verder is het verschil tussen Rusland en de EU dat Rusland de oorlogseconomie aardig op stoom heeft.
Maar dat gaat ook in de EU gebeuren als Rusland serieus doelen in de EU gaat aanvallen met drones en raketten en daarmee een brede oorlog uitlokt.
Nou, het verschil is dat Napoleon en Hitler probeerden Rusland in te nemen.quote:Op donderdag 17 september 2026 22:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het is mijn hypothese he. Verder niet willen doordrammen ofzo.
Alles ontsluit nu via Oekraïne. Als Europese landen de resources moeten delen (lees: patriots, shells etc.) Kan niet alles meer naar Oekraïne zoals ze nu wel doen.
Bovendien heeft Rusland (zoals onder andere Napoleon en Hitler hebben ondervonden) het voordeel van diepte.
Zie je dan geen enkele legitimiteit in wat ik stel?
Denk niet dat dat nog issue is dankzij onze media. Kijk maar es rond op Fokquote:Op donderdag 17 september 2026 17:11 schreef inslagenreuring het volgende:
Op papier zal Rusland de agressor moeten zijn om de war effort te zien worden gesteund door de Europese bevolking.
Gebeurt nu ook al langzaam. Havens liggen stil en ook treinverkeer (lees : locomotieven, treinsporen kunnen snel hersteld worden, locomotieven niet) wordt nu volop geviseerd. cfr trein waar Boris opzat. Die was verbaasd dat Rusland trein aanviel die stilstond aan poolse grens. Blijkbaar weet die niet dat treinsporen in oekr/Rusland verschillend zijn van europese, en iedereen dus moet overstappen).quote:Ik volg hem in zekere zin wel. Als Rusland in oorlog komt met NAVO geeft ze dit de mogelijkheid om bevoorrading naar Oekraïne via Polen onmogelijk te maken. Waar ze op dit moment lijdzaam toe moeten zien hoe Europees/Navo materieel in zijn geheel wordt ontsloten via Oekraïne.
Trek dat door naar een total war tussen Europa en Rusland, dat een heuse voorraad aan het aanleggen is van allerhande raketten, waarvan velen wij niets tegen kunnen doen.quote:Het is daarnaast geen geheimen dat Europa amper patriots heeft en heel kwetsbaar is voor ballistische raketten.
Er is/was de enthousiaste Coalition of the Willing die staat te popelen om troepen in oekr te plaatsen na een staakthetvuren, om de boel rustig te houden tot oekr herbewapend en gereorganiseerd is om te hervatten. Rusland verslaan blijft de natte droom.quote:Hoe de Europese reactie eruit zal zien is bovendien nog maar afwachten. Gaan er troepen naar Oekraïne? Naar Polen? De Baltics? En hoeveel en van wie dan?
Brede oorlog komt niemand goed uit. En voorlopig hoor ik meer oorlogdrums in Europa dan in Rusland.quote:Ik verwacht dat een bredere oorlog Rusland misschien wel beter uitkomt dan Europa.
Idd. Maar niemand wil/durft het inzien. Er tegenin gaan nog veel minder.quote:Laat onverlet dat de VS natuurlijk de grote winnaar zal zijn. En dit past ook binnen zijn bredere filosofie over the empire.
Zijn Youtube is The New Atlas. Hij is ex-USMC en documenteert al zijn uitspraken/visies redelijk goed.quote:Ik zal eens zoeken naar Brian Berletic.
U2quote:Dank voor je mening
quote:Oekraïne begonnen aan tegenoffensief in de Donbas
Het Oekraïense leger is een nieuw tegenoffensief gestart in de Donbas. De reeks tegenaanvallen is omgedoopt tot 'Operatie Vivaldi' en moet de Russen terugdringen uit de felbevochten oostelijke regio. "Zoals iedereen weet, heeft Vivaldi vier seizoenen. Dit is slechts het eerste", zegt de Oekraïense commandant Andri Biletsky vol bravoure.
Er waren al langer sterke aanwijzingen voor, maar nu heeft het Oekraïense leger het voor het eerst zelf bevestigd: er is sprake van een tegenoffensief in het noordelijke deel van de provincie Donetsk.
De tegenaanvallen vinden plaats bij het strategisch belangrijke frontstadje Lyman. Oekraïne claimt daar in totaal 85 vierkante kilometer aan grondgebied te hebben terugveroverd op de Russen.
'Acties vereisen stilte'
De Oekraïense terreinwinst vormt volgens commandant Biletsky 'slechts de eerste fase' van operatie Vivaldi. "Er komt goed nieuws aan, maar voorlopig vereisen onze acties stilte", zei hij in een videoboodschap op Telegram. De eerste fase van de operatie heeft volgens hem een 'zware klap' toegebracht aan de Russen.
Oekraïne bestookt daarbij de Russische logistiek in het gebied. Het gaat om munitiedepots, tankwagens en een belangrijke pijpleiding die de Russische troepen van brandstof voorziet.
"Ze gebruiken een combinatie van drones, terwijl ze de Russische troepen afsnijden van hun logistieke toevoer direct achter het front", zegt Patrick Bolder, oud-luchtmachtofficier en defensie-expert bij de geopolitieke denktank HCSS. "Het laat weer zien dat de Oekraïners in staat zijn om slim te opereren."
Het stadje Lyman is het voorportaal van vier industriesteden in de Donbas die de Russen nog niet in handen hebben. Slovjansk, Droezjkivka, Kostjantynivka en vooral Kramatorsk vormen samen de cruciale 'vestinggordel' die moet voorkomen dat Rusland verder de Donbas intrekt. Oekraïne heeft er loopgraven, bunkers en commandoposten opgetuigd. De vier steden worden al langer zwaar beschoten en gebombardeerd door de Russen, onder meer met glijbommen.
Het terugveroverde grondgebied is volgens Bolder een knappe prestatie van het Oekraïense leger, maar zal nog niet voor een omslag zorgen. "Dit zijn kleine, tactische ontwikkelingen. Het gaat de oorlog niet kenteren."
Hij wijst wel op de grote aantallen slachtoffers aan Russische zijde. "Rusland heeft de afgelopen vier maanden al zo'n 170.000 militairen zien sneuvelen of gewond raken. Dat zijn ongelooflijke aantallen."
https://www.rtl.nl/nieuws(...)noffensief-de-donbas
Als je een oorlog van Rusland wilt winnen dan zul je naar binnen moeten lijkt mij.quote:Op vrijdag 18 september 2026 07:28 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, het verschil is dat Napoleon en Hitler probeerden Rusland in te nemen.
Dat gaat de EU niet doen.
Verder heeft de EU momenteel geen oorlogseconomie. Die komt er wel als het echt menens wordt.
En dan is het de vraag of Rusland dan wel in het voordeel is.
Oekraïne heeft bovendien nu al problemen met de luchtverdediging. Dus ik zie daarin niet echt een significante verandering als Rusland ook de EU gaat aanvallen.
Hoeft niet, Afghanistan heeft ook van de Sovjet Unie gewonnen zonder dat ze het land binnen zijn gevallen.quote:Op vrijdag 18 september 2026 12:34 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als je een oorlog van Rusland wilt winnen dan zul je naar binnen moeten lijkt mij.
Ja, weer een klap in het gezicht van Poetin en zijn getrouwen...quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:14 schreef THEFXR het volgende:
Weer 7 miljard van de EU naar zwendelinksy.
Vooral een klap in het gezicht van Nederlandse belastingbetalers die zich helemaal niet druk maken om die Sovjet ruzie.quote:Op vrijdag 18 september 2026 13:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, weer een klap in het gezicht van Poetin en zijn getrouwen...
Och, de oorlog is onze schuld begreep ik.quote:Op vrijdag 18 september 2026 14:43 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Vooral een klap in het gezicht van Nederlandse belastingbetalers die zich helemaal niet druk maken om die Sovjet ruzie.
Heb je het gecontroleerd?quote:Op vrijdag 18 september 2026 14:57 schreef Wantie het volgende:
Poetin heeft een decreet ondertekend die een aantal westerse bedrijven in Rusland nationaliseert.
Als blijk van dank voor het steunen van de oorlog in Oekraïne, terwijl de meeste andere bedrijven Rusland hebben verlaten.
[ x ]
BNW en controleren?quote:
Tja, BNW hè.quote:Op vrijdag 18 september 2026 15:32 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nee dus, dat blijkt wel weer want het klopt niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |