abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221783026
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 12:23 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Geweldige serie. In elk geval de eerste 4 seizoenen.
Niet van het niveau Terminator. Beetje GTST op een verwoeste planeet.
blablablabla
  zondag 13 september 2026 @ 12:28:43 #27
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221783045
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2026 12:15 schreef Hexagon het volgende:
Het klinkt een beetje als iemand die met vuurwerk aan het stunten is en dan in paniek naar anderen roept dat er wel eens een explosie/brand kan komen.
Prometheus die vuur aan de mens geeft.

Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 13 september 2026 @ 12:30:53 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221783062
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 12:28 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Prometheus die vuur aan de mens geeft.

[ afbeelding ]
Daar hebben we toch veel plezier van gehad.
pi_221783934
Ik krijg het gevoel dat dit een mediastunt is zodat hun AI aandelen stijgen. Dat kleinehoedjesvolk weet precies wat ze doen. Ze investeren in elkaars AI-bedrijven als in een curclejerk zodat de waarde op papier van elk bedrijf stijgt. Dit noem je een bubbel.

In crypto doen ze dit ook. Een groepje bekenden koopt van elkaar zodat de prijs stijgt tot het echte geld van buiten binnenkomt dan trekken ze het kleed eronder weg.
pi_221783993
Waarom zou AI slechtere beslissingen nemen dan "onze" wereldleiders :r
Het alles bepalende is de informatie die de AI ter beschikking heeft, dat is (wordt) het hele internet en darknet.
Daarnaast is er natuurlijk de informatie van de geheime diensten, als die ook op internet zijn aangesloten, dan is het een kwestie van tijd dat die ook gehackt worden.
Wat voor een beeld heeft (krijgt) deze intelligente AI?
Een beeld van leugen, bedrog, huichelarij, misdaad en corruptie.
Dan zijn er globaal 2 mogelijkheden:
- de AI doet gewoon mee in het circus en ondersteunt de elite
- Ai doorziet het corrupte systeem en neemt zijn maatregelen

Ik denk dat de "topmannen" voor het laatste bang zijn :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_221784021
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2026 14:22 schreef Memeowitz het volgende:
Ik krijg het gevoel dat dit een mediastunt is zodat hun AI aandelen stijgen. Dat kleinehoedjesvolk weet precies wat ze doen. Ze investeren in elkaars AI-bedrijven als in een curclejerk zodat de waarde op papier van elk bedrijf stijgt. Dit noem je een bubbel.

In crypto doen ze dit ook. Een groepje bekenden koopt van elkaar zodat de prijs stijgt tot het echte geld van buiten binnenkomt dan trekken ze het kleed eronder weg.
Dat is ook waar; fake it until you make it.
Er is een geweldige schuldenberg bij de AI bedrijven, voor 2027 wordt een schuld van 1,3 Teradollar verwacht ;(
Deze investeringen moeten worden terugverdient door toepassingen van de AI.
Of het gaat lukken? Ik denk van wel, net zoals bij internet.
Echter de economische en maatschappelijke gevolgen zijn wrs. negatief ;(
Exaudi orationem meam
pi_221784033
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 11:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Hoef je niet te 'denken'. Deze verhalen over AI hoor je al jaren en jaren.

Voorlopig moeten we het nog steeds doen met LLM's die relatief gemakkelijk te 'manipuleren' zijn. Begrijp mij niet verkeerd: bepaalde ontwikkelingen zijn erg leuk. En ik zie interessante zaken voor bijvoorbeeld in de medische wereld.

Maar de weg naar AGI is toekomstmuziek. En zelfs die AGI kan niet zonder ons mensen.
Er is theoretisch geen enkel beletsel dat een AGI zonder mensen kan werken en zich verder kan ontwikkelen, misschien nu nog niet maar over 1 jaar (denk niet lineair maar exponentieel)
Exaudi orationem meam
pi_221785193
quote:

'kleinehoedjesvolk' ?
pi_221785818
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 14:41 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Er is theoretisch geen enkel beletsel dat een AGI zonder mensen kan werken en zich verder kan ontwikkelen, misschien nu nog niet maar over 1 jaar (denk niet lineair maar exponentieel)
Het is vooral marketing.
pi_221785845
quote:
Hij zegt dat bedrijven niet alleen moeten investeren in risicopreventie, maar ook ervoor moeten zorgen dat risicopreventie niet gaat achterlopen op de ontwikkeling van de technologie. Met andere woorden: "We moeten de mogelijkheden van onze AI-modellen minder snel verbeteren. De vooruitgang zal nog steeds snel lijken, en we moeten verstandig omgaan met de tijd die we daarmee winnen."
Leuk opgemerkt, in de EU landen is het van toepassing, mede daardoor lopen we (ver) achter.
Als je beperkende maatregelen in de VS gaat invoeren, dan wint China de race, met alle (onbekende/risicovolle) gevolgen vandien. Dus een dilemma
Exaudi orationem meam
pi_221785869
quote:
Ik krijg het gevoel dat dit een mediastunt is zodat hun AI aandelen stijgen.
Ze verkopen AI. En zeggen dat hun eigen product de mensheid kan vernietigingen. En dat er regels en wetgevingen moeten komen om het niet te snel te laten gaan. Hoe gaan daar de aandelen precies van omhoog?
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_221785886
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 17:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is vooral marketing.
Ik denk het niet.
Vergelijk het met atoom energie, straling was ongevaarlijk en we zouden een schitterende toekomst ingaan.
Men wees bewust niet op de gevaren; dat was marketing

Nu waarschuuwt men voor AI en de negatieve gevolgen : geen marketing
Exaudi orationem meam
pi_221785906
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 17:09 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Ik denk het niet.
Vergelijk het met atoom energie, straling was ongevaarlijk en we zouden een schitterende toekomst ingaan.
Men wees bewust niet op de gevaren; dat was marketing

Nu waarschuwd men voor AI en de negatieve gevolgen : geen marketing
Oh, maar ik zeg ook niet dat er helemaal geen nadelige gevolgen aan kunnen zitten. ,
pi_221785937
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 17:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Oh, maar ik zeg ook niet dat er helemaal geen nadelige gevolgen aan kunnen zitten. ,
Besides the point :N
Exaudi orationem meam
pi_221785951
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 17:11 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Besides the point :N
Het is gewoon erg paniekerig allemaal. Zonder echt goede fundering. Voorlopig is er niets aan 'AI' waarvan ik denk: 'ohja, dat gaat al snel AGI worden, en een soort zelfstandig 'leven'.

Wel gaat het van alles betekenen voor bijvoorbeeld de arbeidsmarkt. Maar als wij ons daar al niet op kunnen aanpassen.....
pi_221785979
Het grootste risico van AI is hoge werkloosheid, concentratie van vermogen en een domme(re) jeugd/bevolking wat hopeloos afhankelijk/verslaafd is.

Dit is voor de rest gewoon pure marketing. De rijkste mensen op aarde zijn allemaal AI/tech en het geld graaien gaat door zolang dat kan.
pi_221785986
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 17:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is gewoon erg paniekerig allemaal. Zonder echt goede fundering. Voorlopig is er niets aan 'AI' waarvan ik denk: 'ohja, dat gaat al snel AGI worden, en een soort zelfstandig 'leven'.

Wel gaat het van alles betekenen voor bijvoorbeeld de arbeidsmarkt. Maar als wij ons daar al niet op kunnen aanpassen.....
Het gaat er ook niet om wat we nu hebben. Maar wat er in 10 jaar kan zijn, als we op deze snelheid doorgaan.

En paniekerig valt ook wel mee. Ze hebben het er over dat de kans in 2030 niet meer 0 is. Maar 10% of zo. Dus ja nog 90% kans dat het niet gebeurd. Dus paniek valt wel mee.

Nu heb je nog de kans om te zorgen dat de kans een stuk kleiner dan 10% is, en daarom trekken ze nu aan de bel. Lijkt me juist fijn. Of heb je liever dat ze het voor zich houden en geld verdienen en we pas wat horen als het al fout gaat.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_221785992
Die 79 bots ofzo die zelfstandig hacks hadden gedaan op het internet zijn wel echt een voorteken. Stel dat je wel iets hebt dat dusdanig verbeterd is en opeens zien we de financiële markten ineenstorten, grote recessie, etc. dan ben je mooi de lul. En kom er dan maar eens achter dat er AI bots zijn die aan het ouwehoeren zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221786044
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 17:16 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Het gaat er ook niet om wat we nu hebben. Maar wat er in 10 jaar kan zijn, als we op deze snelheid doorgaan.

En paniekerig valt ook wel mee. Ze hebben het er over dat de kans in 2030 niet meer 0 is. Maar 10% of zo. Dus ja nog 90% kans dat het niet gebeurd. Dus paniek valt wel mee.

Nu heb je nog de kans om te zorgen dat de kans een stuk kleiner dan 10% is, en daarom trekken ze nu aan de bel. Lijkt me juist fijn. Of heb je liever dat ze het voor zich houden en geld verdienen en we pas wat horen als het al fout gaat.
Googelen met cijfers.

Als je een lineaire ontwikkeling wil beschrijven (of semi voorspellen), dan moet je op zijn minst kunnen aangeven waar je het op baseert. Dan is het juist wel relevant wat je nu hebt. Wat is datgene wat wij nu hebben, dat de 10% maakt dat wij tegen 2030 AGI hebben?
pi_221786160
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 17:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Googelen met cijfers.

Als je een lineaire ontwikkeling wil beschrijven (of semi voorspellen), dan moet je op zijn minst kunnen aangeven waar je het op baseert. Dan is het juist wel relevant wat je nu hebt. Wat is datgene wat wij nu hebben, dat de 10% maakt dat wij tegen 2030 AGI hebben?
Nou bijvoorbeeld er zijn nu al modellen die uit hun test omgeving ontsnapte en gingen hacken.

En ik ben van de rest geen ai expert. Dat moet je aan die mensen vragen, die hebben vast betere voorbeelden. Ook omdat zij toegang hebben tot de modellen die in ontwikkeling zijn waar wij zelf sowieso nog geen toegang tot hebben.

Punt is meer, echt paniek valt best mee. Maar toch juist goed dat ze nu aan de bel trekken ipv niks te zeggen en maar hopen dat het goed gaat.
pi_221786326
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 17:08 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ze verkopen AI. En zeggen dat hun eigen product de mensheid kan vernietigingen. En dat er regels en wetgevingen moeten komen om het niet te snel te laten gaan. Hoe gaan daar de aandelen precies van omhoog?
"Oh wow, AI is zo krachtig dat het té snel gaat! Daar moet ik in investeren!"
Ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die zo denken.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_221786582
Het zal met mijn beperkte voorstellingsvermogen te maken hebben, maar ik kan echt moeilijk inzien hoe een paar nulletjes en eentjes de wereld over willen gaan nemen. Dat wordt mss ook niet direct gezegd...
Het internet overnemen zou kunnen (hoeveel trollen zitten er nu al op X?) en dat zou al vervelend genoeg zijn. Echt kritische systemen (bv: atoomknop) moet je toch niet aan het wereldwijde web hebben hangen lijkt me (bedenk me wel dat een kerncentrale in Iran ook is gehackt door mensen stuxnet, dan kan AI 't vast ook..)...maar drones en dergelijke kunnen denk ik niet/moeilijk zonder netwerk, dus als AI daar ook gaat kloten...

Sorry warrige post, maar zo gaat het in m'n hoofd ook. Ene moment denk ik "nulletjes en eentjes" met eigen wil slaat nergens op, en op 't andere moment denk ik weer dat het eigenlijk best logisch is.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  zondag 13 september 2026 @ 18:23:11 #48
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_221786764
Trump gaat het iig niet tegen houden.

https://www.nu.nl/buitenl(...)orsprong-houden.html
  zondag 13 september 2026 @ 18:45:08 #49
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_221786920
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2026 17:29 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Nou bijvoorbeeld er zijn nu al modellen die uit hun test omgeving ontsnapte en gingen hacken.

En ik ben van de rest geen ai expert. Dat moet je aan die mensen vragen, die hebben vast betere voorbeelden. Ook omdat zij toegang hebben tot de modellen die in ontwikkeling zijn waar wij zelf sowieso nog geen toegang tot hebben.

Punt is meer, echt paniek valt best mee. Maar toch juist goed dat ze nu aan de bel trekken ipv niks te zeggen en maar hopen dat het goed gaat.
Dat uitbreken is eigenlijk niets meer of minder dan een marketingsverhaal/stunt.

quote:
"Dit is geen AI-probleem. Het is nalatigheid ten aanzien van een veertig jaar oude norm en het komt in feite voor in elke sciencefictionfilm die er ooit is gemaakt", zegt bijvoorbeeld Davi Ottenheimer, een ervaren beveiligingsadviseur, tegen Wired. "'Zeer geïsoleerd' en 'ontsnapt via het enige gaatje dat we open hadden gelaten' kunnen niet allebei waar zijn."
Bron dit Tweakers artikel en de reacties: https://tweakers.net/nieu(...)en-hugging-face.html
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_221786942
Bij mij op het werk worden sommige TAC en RMA tickets ook volledig uitgevoerd door AI bots, maar wij checken die tickets, en kunnen het antwoord indien nodig handmatig aanpassen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')