Nog verder terug in de tijd:quote:Op zaterdag 19 september 2026 22:45 schreef vul_maar_in het volgende:
[ link | afbeelding ]
goeie ouwe tijd.
Ik keek toevallig vandaag even strijders, dat is een spinoff van kamp van Koningsbrugge, dus soort van soldaatje spelen, er was serieus een gast die daar op slippers stond, Ray was enigisinds verbijstert: hij zegt ook ja dit programma draait al 10 jaar dus je mag verwachten dat je straks moet lopen op zware ondergronden, hoe denk je dan dat het slim is om op slippers te komen? Gast: Ja nee ik loop altijd op slippers. Echt ik kan me niet plaatsen hoe dit soort mensen in de maatschappij staan.quote:Op woensdag 9 september 2026 14:11 schreef Qarrad het volgende:
Ik vond het ergens behoorlijk gezeik, maar als je dan dat stukje over de stages leest dan snijdt het wel hout. Wij hebben ook een tijd stagiairs gehad op onze werkplek, en de afstand die een deel daarvan had t.o.v. de normale wereld is echt schokkend.
Meestal regelde dat zichzelf binnen een paar weken natuurlijk, want het waren in aanleg gewoon goeie jongskes, maar je moest inderdaad soms de meest basale dingen uitleggen. Dat je niet op slippers kon komen, dat iedereen een beurt kreeg om het afval weg te brengen en niet alleen jij omdat je Marokkaan bent, dat je even goedemorgen zegt, dat je niet met zichtbaar in de bilnaad getrokken ondergoed (m/v) naar klanten ging, dat je hem niet peert wanneer je vriendje onverwacht voor het pand staat, dat je ook luistert naar vrouwelijke leidinggevenden, dat het zien van een vaantje van een niet welgevallige voetbalclub geen reden is om te gaan schelden, zelfs niet als het er eentje van Vitesse is, dat je of zelf lunch meeneemt, of koopt en als je leent dat je het dan terugbetaalt, dat het niemand boeit wat het beroep van mijn moeder is als je je zin niet krijgt...de lijst is oneindig.
Nou ja, als je een deel van dat opvoedwerk wegneemt bij de werkgevers door ze alvast kaders bij te brengen wat betreft kleding, niet veel op tegen.
Tukker!quote:Op zondag 20 september 2026 00:13 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Nog verder terug in de tijd:
[ afbeelding ]
tja, net als dat telefoons buiten schoolplein worden verboden tijdens schooltijd , wordt je gesnapt wordt je telefoon ingenomen, ook buiten schoolplein (ja scholen doen dit).quote:Op dinsdag 8 september 2026 19:46 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Dit gaat 'm niet worden.
Er mag alleen een verbod op kleding zijn als daar een gerede grondslag voor is, hygiëne, ongeoorloofde gezichtsbedekking, onzedelijkheid of andere noodzaak.
Dit is geen noodzaak maar pure willekeur en kan dus wettelijk op geen één enkele manier voldoende onderbouwd worden.
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)iets-voor-op-de-bank
fatsoenlijk is heel erg breedquote:Op zondag 20 september 2026 06:49 schreef laforest het volgende:
Goede zaak. Staat er aso.
School is geen vrije tijd. Gewoon fatsoenlijk kleden.
quote:Op zondag 20 september 2026 10:58 schreef mschol het volgende:
[..]
fatsoenlijk is heel erg breed
een joggingbroek is fatsoenlijker dan de ultra korte rokjes of shirtjes
Bij mijn broer was er een tijdje geleden een van het plaatselijke ROC die z'n stage ook niet met goed gevolg wist af te ronden wegens het ontbreken van algehele fatsoennormen en gezond verstand. Die was tijdens de middagpauze naar huis gegaan (vlakbij, en op zich is dat ook geen probleem) maar was de rest van de dag niet meer terug gekomen, zonder iets te laten weten of nog bereikbaar te zijn. Blijkbaar was er een vriend bij hem langs gekomen en toen waren ze ergens "gaan chillen" zonder eraan te denken dat hij eigenlijk gewoon op z'n stage zou moeten zijn enzo. Was ook iemand die totaal niet begreep waarom dit nou zo problematisch was. Overigens had deze school eerder een bevestigende rol in dit gedrag (die kwamen bij het bedrijf nog bedelen of kwetsbare Wesley* niet toch nog mocht terugkomen) dan een ontmoedigende.quote:Op woensdag 9 september 2026 14:11 schreef Qarrad het volgende:
Ik vond het ergens behoorlijk gezeik, maar als je dan dat stukje over de stages leest dan snijdt het wel hout. Wij hebben ook een tijd stagiairs gehad op onze werkplek, en de afstand die een deel daarvan had t.o.v. de normale wereld is echt schokkend.
Meestal regelde dat zichzelf binnen een paar weken natuurlijk, want het waren in aanleg gewoon goeie jongskes, maar je moest inderdaad soms de meest basale dingen uitleggen. Dat je niet op slippers kon komen, dat iedereen een beurt kreeg om het afval weg te brengen en niet alleen jij omdat je Marokkaan bent, dat je even goedemorgen zegt, dat je niet met zichtbaar in de bilnaad getrokken ondergoed (m/v) naar klanten ging, dat je hem niet peert wanneer je vriendje onverwacht voor het pand staat, dat je ook luistert naar vrouwelijke leidinggevenden, dat het zien van een vaantje van een niet welgevallige voetbalclub geen reden is om te gaan schelden, zelfs niet als het er eentje van Vitesse is, dat je of zelf lunch meeneemt, of koopt en als je leent dat je het dan terugbetaalt, dat het niemand boeit wat het beroep van mijn moeder is als je je zin niet krijgt...de lijst is oneindig.
Nou ja, als je een deel van dat opvoedwerk wegneemt bij de werkgevers door ze alvast kaders bij te brengen wat betreft kleding, niet veel op tegen.
Triest soms he? Je hoopt dan dat zo'n gesjeesde stage het signaal is om het beter te gaan doen. Gelukkig passen de meeste stagiairs zich snel aan maar soms vroeg ik me echt af waar zo'n joch/meis vandaan kwam qua omgeving om zo zonder enige bagage of manieren de wereld in te stappen.quote:Op zondag 20 september 2026 11:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Bij mijn broer was er een tijdje geleden een van het plaatselijke ROC die z'n stage ook niet met goed gevolg wist af te ronden wegens het ontbreken van algehele fatsoennormen en gezond verstand. Die was tijdens de middagpauze naar huis gegaan (vlakbij, en op zich is dat ook geen probleem) maar was de rest van de dag niet meer terug gekomen, zonder iets te laten weten of nog bereikbaar te zijn. Blijkbaar was er een vriend bij hem langs gekomen en toen waren ze ergens "gaan chillen" zonder eraan te denken dat hij eigenlijk gewoon op z'n stage zou moeten zijn enzo. Was ook iemand die totaal niet begreep waarom dit nou zo problematisch was. Overigens had deze school eerder een bevestigende rol in dit gedrag (die kwamen bij het bedrijf nog bedelen of kwetsbare Wesley* niet toch nog mocht terugkomen) dan een ontmoedigende.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |