abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221760072
Dom zeg, om voor te schrijven wat ze NIET mogen dragen ipv wat ze wel moeten dragen.
Nu is het wachten op de eerste die zijn trainingsbroek op school aan de kapstok hangt en in zn onderbroek de klas in gaat.
uiteindelijk lukt altijd alles
  Moderator zaterdag 19 september 2026 @ 22:45:42 #92
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221822759

goeie ouwe tijd.

[ Bericht 5% gewijzigd door vul_maar_in op 19-09-2026 23:01:38 ]
Gute Nacht Freunde. Es wird Zeit für mich zu gehen. Was ich noch zu sagen hätte...
dauert eine Zigarette. Und ein letztes Glas im Stehen
  zondag 20 september 2026 @ 00:13:31 #93
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_221823233
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 september 2026 22:45 schreef vul_maar_in het volgende:
[ link | afbeelding ]

goeie ouwe tijd.
Nog verder terug in de tijd:

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_221823344
Ahhh... de Goudse Waarden. Dat is één of andere GGGGGGGristen toko. Het zal eens een keer niet.
pi_221823354
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 14:11 schreef Qarrad het volgende:
Ik vond het ergens behoorlijk gezeik, maar als je dan dat stukje over de stages leest dan snijdt het wel hout. Wij hebben ook een tijd stagiairs gehad op onze werkplek, en de afstand die een deel daarvan had t.o.v. de normale wereld is echt schokkend.

Meestal regelde dat zichzelf binnen een paar weken natuurlijk, want het waren in aanleg gewoon goeie jongskes, maar je moest inderdaad soms de meest basale dingen uitleggen. Dat je niet op slippers kon komen, dat iedereen een beurt kreeg om het afval weg te brengen en niet alleen jij omdat je Marokkaan bent, dat je even goedemorgen zegt, dat je niet met zichtbaar in de bilnaad getrokken ondergoed (m/v) naar klanten ging, dat je hem niet peert wanneer je vriendje onverwacht voor het pand staat, dat je ook luistert naar vrouwelijke leidinggevenden, dat het zien van een vaantje van een niet welgevallige voetbalclub geen reden is om te gaan schelden, zelfs niet als het er eentje van Vitesse is, dat je of zelf lunch meeneemt, of koopt en als je leent dat je het dan terugbetaalt, dat het niemand boeit wat het beroep van mijn moeder is als je je zin niet krijgt...de lijst is oneindig.

Nou ja, als je een deel van dat opvoedwerk wegneemt bij de werkgevers door ze alvast kaders bij te brengen wat betreft kleding, niet veel op tegen.
Ik keek toevallig vandaag even strijders, dat is een spinoff van kamp van Koningsbrugge, dus soort van soldaatje spelen, er was serieus een gast die daar op slippers stond, Ray was enigisinds verbijstert: hij zegt ook ja dit programma draait al 10 jaar dus je mag verwachten dat je straks moet lopen op zware ondergronden, hoe denk je dan dat het slim is om op slippers te komen? Gast: Ja nee ik loop altijd op slippers. Echt ik kan me niet plaatsen hoe dit soort mensen in de maatschappij staan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221823413
Goede zaak. Staat er aso.
School is geen vrije tijd. Gewoon fatsoenlijk kleden.
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_221824385
quote:
6s.gif Op zondag 20 september 2026 00:13 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Nog verder terug in de tijd:

[ afbeelding ]
Tukker!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_221824410
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 september 2026 19:46 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Dit gaat 'm niet worden.
Er mag alleen een verbod op kleding zijn als daar een gerede grondslag voor is, hygiëne, ongeoorloofde gezichtsbedekking, onzedelijkheid of andere noodzaak.

Dit is geen noodzaak maar pure willekeur en kan dus wettelijk op geen één enkele manier voldoende onderbouwd worden.
[..]
https://nos.nl/artikel/26(...)iets-voor-op-de-bank
tja, net als dat telefoons buiten schoolplein worden verboden tijdens schooltijd , wordt je gesnapt wordt je telefoon ingenomen, ook buiten schoolplein (ja scholen doen dit).

mag ook niet, gebeurd wel
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_221824418
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 06:49 schreef laforest het volgende:
Goede zaak. Staat er aso.
School is geen vrije tijd. Gewoon fatsoenlijk kleden.
fatsoenlijk is heel erg breed
een joggingbroek is fatsoenlijker dan de ultra korte rokjes of shirtjes
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  Moderator zondag 20 september 2026 @ 11:07:20 #100
146299 crew  laforest
pi_221824465
quote:
1s.gif Op zondag 20 september 2026 10:58 schreef mschol het volgende:

[..]
fatsoenlijk is heel erg breed
een joggingbroek is fatsoenlijker dan de ultra korte rokjes of shirtjes

^O^
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
pi_221824478
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2026 14:11 schreef Qarrad het volgende:
Ik vond het ergens behoorlijk gezeik, maar als je dan dat stukje over de stages leest dan snijdt het wel hout. Wij hebben ook een tijd stagiairs gehad op onze werkplek, en de afstand die een deel daarvan had t.o.v. de normale wereld is echt schokkend.

Meestal regelde dat zichzelf binnen een paar weken natuurlijk, want het waren in aanleg gewoon goeie jongskes, maar je moest inderdaad soms de meest basale dingen uitleggen. Dat je niet op slippers kon komen, dat iedereen een beurt kreeg om het afval weg te brengen en niet alleen jij omdat je Marokkaan bent, dat je even goedemorgen zegt, dat je niet met zichtbaar in de bilnaad getrokken ondergoed (m/v) naar klanten ging, dat je hem niet peert wanneer je vriendje onverwacht voor het pand staat, dat je ook luistert naar vrouwelijke leidinggevenden, dat het zien van een vaantje van een niet welgevallige voetbalclub geen reden is om te gaan schelden, zelfs niet als het er eentje van Vitesse is, dat je of zelf lunch meeneemt, of koopt en als je leent dat je het dan terugbetaalt, dat het niemand boeit wat het beroep van mijn moeder is als je je zin niet krijgt...de lijst is oneindig.

Nou ja, als je een deel van dat opvoedwerk wegneemt bij de werkgevers door ze alvast kaders bij te brengen wat betreft kleding, niet veel op tegen.
Bij mijn broer was er een tijdje geleden een van het plaatselijke ROC die z'n stage ook niet met goed gevolg wist af te ronden wegens het ontbreken van algehele fatsoennormen en gezond verstand. Die was tijdens de middagpauze naar huis gegaan (vlakbij, en op zich is dat ook geen probleem) maar was de rest van de dag niet meer terug gekomen, zonder iets te laten weten of nog bereikbaar te zijn. Blijkbaar was er een vriend bij hem langs gekomen en toen waren ze ergens "gaan chillen" zonder eraan te denken dat hij eigenlijk gewoon op z'n stage zou moeten zijn enzo. Was ook iemand die totaal niet begreep waarom dit nou zo problematisch was. Overigens had deze school eerder een bevestigende rol in dit gedrag (die kwamen bij het bedrijf nog bedelen of kwetsbare Wesley* niet toch nog mocht terugkomen) dan een ontmoedigende.
  zondag 20 september 2026 @ 11:20:34 #102
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221824529
quote:
0s.gif Op zondag 20 september 2026 11:09 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Bij mijn broer was er een tijdje geleden een van het plaatselijke ROC die z'n stage ook niet met goed gevolg wist af te ronden wegens het ontbreken van algehele fatsoennormen en gezond verstand. Die was tijdens de middagpauze naar huis gegaan (vlakbij, en op zich is dat ook geen probleem) maar was de rest van de dag niet meer terug gekomen, zonder iets te laten weten of nog bereikbaar te zijn. Blijkbaar was er een vriend bij hem langs gekomen en toen waren ze ergens "gaan chillen" zonder eraan te denken dat hij eigenlijk gewoon op z'n stage zou moeten zijn enzo. Was ook iemand die totaal niet begreep waarom dit nou zo problematisch was. Overigens had deze school eerder een bevestigende rol in dit gedrag (die kwamen bij het bedrijf nog bedelen of kwetsbare Wesley* niet toch nog mocht terugkomen) dan een ontmoedigende.
Triest soms he? Je hoopt dan dat zo'n gesjeesde stage het signaal is om het beter te gaan doen. Gelukkig passen de meeste stagiairs zich snel aan maar soms vroeg ik me echt af waar zo'n joch/meis vandaan kwam qua omgeving om zo zonder enige bagage of manieren de wereld in te stappen.

Ooit had ik een intercedente waar ik meteen mee klikte omdat zij net als ik een tokkienaam had. Zij kwam dus uit een ronduit asociaal nest en beschreef wat ze allemaal had moeten leren en ondernemen om überhaupt de middelbare school door te komen. Dat was echt tranentrekkend. Haar ouders dachten dat er iets mis met haar was omdat ze op haar 19e nog niet zwanger was en omdat ze wilde en kon leren. Haar familiegeschiedenis was echt totale droefenis inclusief deportatie naar Drenthe destijds wegens verregaande onaangepastheid.

Dat is dan vrij extreem qua achtergrond, maar we kregen dus vergelijkbare gevallen van wereldvreemdheid of ronduit vijandigheid naar de rest van de wereld inclusief verwachting dat die zich ging voegen naar hen uit een hoop hoeken van de samenleving, van Roderik-Jan op slippers tot Rashid die geen wijven duldde als stagebegeleider.

Dus ja, als je dan als school een heel klein zetje geeft door te communiceren dat je op de meeste werkplekken niet aan kunt komen in trainingsbroek: prima. Trouwens, zoals iemand hierboven ook zei: geef beter aan wat je wél kan of moet doen. Dus draag schone jeans of een pantalon ("kijk jongens, dit is een pantalon"), je zegt even hallo als je binnenkomt, je vraagt netjes waarom als je iets niet snapt, je komt op tijd, je blijft tot je eindtijd, dat soort dingen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')