Een ijzersterke langdurige vrede.quote:Op vrijdag 4 september 2026 22:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Daar kun je gelijk in hebben. Helaas.
Maar wat wil jij dan?
En hoe moet dat eruit zien? bedoel, kunnen dan de feiten op de grond blijven zoals het nu is?quote:Op vrijdag 4 september 2026 23:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Een ijzersterke langdurige vrede.
Ja en hoe?quote:Op vrijdag 4 september 2026 23:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Een ijzersterke langdurige vrede.
Trump z'n ego wordt gestreeld als hij een vredesakkoord voor elkaar krijgt.quote:
Natuurlijk, maar oek vragen: wil je please please please met f*ckin' sugar on-top jezelf overgeven zodat ik mooie sier kan maken met een vredesverdrag? - gaat em nu eenmaal niet worden.quote:Op vrijdag 4 september 2026 23:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Trump z'n ego wordt gestreeld als hij een vredesakkoord voor elkaar krijgt.
Die FIFA Peace Prize is een beetje lullig als je ook de Nobel Peace Prize kan winnen.
Een vrede zou toch ook vragen om terugtrekking van Russische troepen?quote:Op vrijdag 4 september 2026 23:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar oek vragen: wil je please please please met f*ckin' sugar on-top jezelf overgeven zodat ik mooie sier kan maken met een vredesverdrag? - gaat em nu eenmaal niet worden.
Trump tarieft de hele wereld de moeder, incl. eilanden waar alleen penguins wonen, maar 1 land niet: rus. Want putin is immers z'n bff.quote:Op vrijdag 4 september 2026 23:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een vrede zou toch ook vragen om terugtrekking van Russische troepen?
Ja, naja. Ik weet nog steeds niet hoe dat zit.quote:Op vrijdag 4 september 2026 23:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Trump tarieft de hele wereld de moeder, incl. eilanden waar alleen penguins wonen, maar 1 land niet: rus. Want putin is immers z'n bff.
Een Artikel 5 principe die ondertekend wordt met de NAVO, ze hoeven niet eens per se de NAVO volledig in. Rusland mag dan in mijn opinie Kramator, Sloviansk en Druzhivka hebben, steden zijn toch al helaas bijna volledig kapot geschoten. Geen idee wat ze er verder mee moeten. Alhoewel dat laatste uiteindelijk volledig aan Oekraine is.quote:Op vrijdag 4 september 2026 23:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja en hoe?
Beide partijen hebben eigenlijk geen perspectief op een totale overwinning.
Van mij mag jij jezelf kietelen dat trump ineens het licht gaat zien en daadwerkelijk vervelend gaat doen tegen rus, maar ik zie het niet gebeuren.quote:Op vrijdag 4 september 2026 23:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, naja. Ik weet nog steeds niet hoe dat zit.
Zolang Ukraine sterk blijft, zou hij op een gegeven wel moeten. Althans, als de democraten winnen tijdens de midterms. Helpt allemaal mee.quote:Op vrijdag 4 september 2026 23:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Van mij mag jij jezelf kietelen dat trump ineens het licht gaat zien en daadwerkelijk vervelend gaat doen tegen rus, maar ik zie het niet gebeuren.
Dan wordt trump de moeder der alle lame ducks. Dan kan hij de komende 2 jaar AI slop posten op truth social en dat is het dan wel.quote:Op vrijdag 4 september 2026 23:18 schreef theunderdog het volgende:
Althans, als de democraten winnen tijdens de midterms.
Als ze zowel het huis als het senaat winnen, dan kunnen ze behoorlijk wat forceren. maar goed, altijd nog liever een lame duck, dan iemand die Ukraine effectief dwars zit.quote:Op vrijdag 4 september 2026 23:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dan wordt trump de moeder der alle lame ducks. Dan kan hij de komende 2 jaar AI slop posten op truth social en dat is het dan wel.
Eens, maar het een en ander spelt continuerende afnemende invloed op dit conflict.quote:Op vrijdag 4 september 2026 23:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als ze zowel het huis als het senaat winnen, dan kunnen ze behoorlijk wat forceren. maar goed, altijd nog liever een lame duck, dan iemand die Ukraine effectief dwars zit.
Rusland mag natuurlijk wel druk ervaren om te tekenen. Dat zal voor Oekraine ook nodig zijn. Zonder externe druk is het niet meer nodig. Xi heeft leverage op Putin, Trump op Zelensky.quote:Op vrijdag 4 september 2026 23:15 schreef skysherrif het volgende:
ordt met de NAVO, ze hoeven niet eens per se de NAVO volledig in. Rusland mag dan in mijn opinie Kramator, Sloviansk en Druzhivka hebben, steden zijn toch al helaas bijna volledig kapot geschoten. Geen idee wat ze er verder mee moeten. Alhoewel dat laatste uiteindelijk volledig aan Oekraine is.
Maar ik vrees dat dat niet acceptabel is voor Rusland dusja.
Bovenstaand is uiteraard niet mijn ideale situatie, maar puur wat op korte termijn een
Dat wel ja. Maar ben sowieso 'bang' voor Ukraine. Ook vanwege de ontwikkelingen binnen de EU. Steeds meer partijen die het toch anders zien (ik vind een pro-Rusland kwalificatie ook te simpel). Maar in elk geval moet Ukraine zich voorbereiden op minder steun.quote:Op vrijdag 4 september 2026 23:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens, maar het een en ander spelt continuerende afnemende invloed op dit conflict.
Dat is ook nog een risico idd. Als FN of anders AfD aan de macht komen en ze durven echt de stekker uit de EU te trekken dan is dat ook voorbij.quote:Op vrijdag 4 september 2026 23:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat wel ja. Maar ben sowieso 'bang' voor Ukraine. Ook vanwege de ontwikkelingen binnen de EU. Steeds meer partijen die het toch anders zien (ik vind een pro-Rusland kwalificatie ook te simpel). Maar in elk geval moet Ukraine zich voorbereiden op minder steun.
Stekker uit de EU doen ze niet. Dat idee is voorbij. Ze willen een verrechtsing van de EU. Maar ze kunnen wel de stekker uit de hulp omtrent Ukraine trekken. Of een stekker die veel langer doet met opladen.quote:Op vrijdag 4 september 2026 23:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is ook nog een risico idd. Als FN of anders AfD aan de macht komen en ze durven echt de stekker uit de EU te trekken dan is dat ook voorbij.
Die kunnen het leuk doen in een deelstaat ofzo, maar zullen een coalitie moeten smeden in de bondsdag.quote:
Ja. Maar het Duitse politieke systeem is zo dat je bij winst in Saksen-Anhalt, ook relatief veel landelijke invloed hebt. Ze kunnen dan erg veel dingen frustreren, vertragen. Het heeft invloed. Ook op Ukraine. Hier waar Ukraine rekening mee moet houden. Hoe dan ook.quote:Op vrijdag 4 september 2026 23:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die kunnen het leuk doen in een deelstaat ofzo, maar zullen een coalitie moeten smeden in de bondsdag.
Dan vormt de rest een coalitie met elkaar, zonder de AfD en dan heeft de AfD het nakijken.quote:Op vrijdag 4 september 2026 23:38 schreef theunderdog het volgende:
Maar het Duitse politieke systeem is zo dat je bij winst in Saksen-Anhalt, ook relatief veel landelijke invloed hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |