Ik bid voor een dag zoals in Glasgow, maar er waren wel verdomd veel klimmerstypes op de afspraak in Montreal...quote:Op woensdag 16 september 2026 18:47 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Matje gaat mokerhard lossen op het WK.
Dit jaar is veel zwaarder dan Glasgow en ook een stuk minder draaien, keren, en optrekken na een bocht.quote:Op woensdag 16 september 2026 18:54 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik bid voor een dag zoals in Glasgow, maar er waren wel verdomd veel klimmerstypes op de afspraak in Montreal...
WK heeft wel 700(?) hoogtemeters minder.quote:Op woensdag 16 september 2026 18:54 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik bid voor een dag zoals in Glasgow, maar er waren wel verdomd veel klimmerstypes op de afspraak in Montreal...
Hoogtemeters op een WK zijn wel heel lastig te vergelijken, daarin is de timing van die hoogtemeters ook enorm belangrijk. Het WK van Cavendish had 2000 hoogtemeters, dat werd een sprint van 100 man ongeveer. Het WK in Ponferrada had 4500 meters, daar kwam 7 seconden binnen van de uiteindelijke wereldkampioen en het WK in Firenze zat op zo'n 4000 hoogtemeters en daar werd alles uit elkaar gereden..quote:Op woensdag 16 september 2026 19:39 schreef Zwansen het volgende:
[..]
WK heeft wel 700(?) hoogtemeters minder.
Klopt, de vorm zal nog even afwachten zijn, maar met de benen van Zurich gaat ie echt wel meedoen.quote:Op woensdag 16 september 2026 20:23 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Hoogtemeters op een WK zijn wel heel lastig te vergelijken, daarin is de timing van die hoogtemeters ook enorm belangrijk. Het WK van Cavendish had 2000 hoogtemeters, dat werd een sprint van 100 man ongeveer. Het WK in Ponferrada had 4500 meters, daar kwam 7 seconden binnen van de uiteindelijke wereldkampioen en het WK in Firenze zat op zo'n 4000 hoogtemeters en daar werd alles uit elkaar gereden..
En in dit geval kennen we het parcours al grotendeels van de GP Montreal en daarin zie je in al die jaren ook wel verschillende scenario's. Denk alleen dat met de huidige toprenners (ook zonder Pogi) de koers wel zwaar gemaakt gaat worden
Won ook al in de wielerweek Coppi & Bartali!quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |