Omdat kinderen nemen niet het doel is wat mij betreft.quote:Op vrijdag 4 september 2026 15:24 schreef Cockwhale het volgende:
Ik zie eigenlijk ook niet in waarom je een vaste relatie zou aangaan als je geen kinderen wilt
Ik moest er met 20 niet aan denken, en nu met 45 nog steeds niet. En nog nooit het gevoel gehad dat ik iets mis. Eerder dat ik mensen met kinderen in de supermarkt zie en denk 'ik ben blij dat ik niet met dat gekrijs naar huis hoef'.quote:Op zondag 6 september 2026 14:23 schreef Discombobulate het volgende:
Ik moest echt niet denken aan kinderen toen ik 20 was, maar misschien is dat bij 35 wel heel anders
In mijn geval: ja. Er zitten wat fouten in dat DNA (erfelijke ziektes) die ik niet wil doorgeven.quote:Op vrijdag 4 september 2026 16:44 schreef Cockwhale het volgende:
De vraag is ook of je miljarden jaren aan ontwikkeling, om jouw 'genetic makeup' tot stand te brengen, wil beëindigen.
Waarom? Ik vind mijn partner boeiend genoeg.quote:Op zondag 6 september 2026 15:51 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kinderen hebben is pittig, ik ga dat niet ontkennen. Maar het is ook ontzettend gezellig bijvoorbeeld aan tafel met avondeten (als ze willen eten) Met zijn allen aan tafel, de dag bespreken. Praten en lachen met elkaar. Ik zou het denk ik best saai vinden als je elke avond alleen met je partner aan tafel zit denk ik.
Saai is een verkeerd woord. Stil. Stiller dan dat het nu is.quote:Op zondag 6 september 2026 18:08 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
In mijn geval: ja. Er zitten wat fouten in dat DNA (erfelijke ziektes) die ik niet wil doorgeven.
[..]
Waarom? Ik vind mijn partner boeiend genoeg.
Ze zegt dat ze dat denkt.quote:Op zondag 6 september 2026 18:08 schreef SEMTEX het volgende:
Waarom? Ik vind mijn partner boeiend genoeg.
Heerlijk juist.quote:Op zondag 6 september 2026 18:17 schreef Sunshine1982 het volgende:
Saai is een verkeerd woord. Stil. Stiller dan dat het nu is.
Sja, da's persoonlijk natuurlijk. Ik heb zelf echt geen kinderen nodig om mijn leven zin te gevenquote:Op maandag 7 september 2026 15:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik vind dat kinderen zin geven aan het leven
Denk dat als je al ongelukkig bent, dat je zeker weten miserabel zal zijn als je ze dan krijgtquote:Op dinsdag 8 september 2026 11:27 schreef RM-rf het volgende:
Ik heb kinderen, twee zelfs.... maar ik denk niet dat je leven "gelukkiger" zou worden met kinderen (of zonder).
Je kunt er vanalles aan doen om zelf gelukkiger te worden, of ook zijn er een hoop mensen die er een hoop aan doen om zelf vooral ongelukkiger te worden.
Dat kunnen mensen mét of zonder kinderen zijn.
Maar mét kinderen kun je net zo goed erg gelukkig zijn, als dat je diep ongelukkig kunt zijn.
ik zou absoluut iemand afraden te denken kinderen te krijgen, vanuit het idee dat je dan plots "gelukkiger" zou worden.
Het is denk ik geen kwestie van 'nodig' hebben. Goede kans dat scheurbuik zijn leven ook zinvol was geweest als er geen kinderen waren geweest.quote:Op dinsdag 8 september 2026 09:41 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Sja, da's persoonlijk natuurlijk. Ik heb zelf echt geen kinderen nodig om mijn leven zin te geven
Een kind maakt je inderdaad niet gelukkig als je dat niet al bent.quote:Op dinsdag 8 september 2026 13:22 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Denk dat als je al ongelukkig bent, dat je zeker weten miserabel zal zijn als je ze dan krijgt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hell To The Liars
quote:Op dinsdag 8 september 2026 14:36 schreef Droopie het volgende:
Vraag me af.
Zijn er mensen die in hun overweging nemen dat ze later ook kleinkinderen willen op hun oude dag, mits het ze het gegund zijn.
Gewoon even een vraagje tussendoor.
Mijn moeder is er een flink aantal jaar ouder door geworden, ondanks haar ernstige ziekte.
Sommige ziektes boeit het geen ene reet, snap ik ook wel, maar kan me ook voorstellen dat het toekomst beeld van kleinkinderen ook meespeelt met een beslissing om kinderen te willen in je leven.
Misschien juist zelf andersom, heb je nog een keer het gezeik van kinderen om je heen
"Schat. Je weet dat moeder of vader zijn niet maar 18 jaar duurt he! Dan krijg je ronde 2 haha"Nee, dat is voor ons geen overweging geweest. Je weet helemaal niet of je kind(eren) zelf wel (een) kind(eren) wil(len) en die druk ga ik er niet op leggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mocht mijn dochter wel (een) kind(eren) willen, hoop ik dat we daar deel van mogen en kunnen maken. Maar ik hoop nu vooral dat ze nog minstens tien jaar wacht met moeder worden (en mij oma maken).And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
Neequote:Op dinsdag 8 september 2026 14:36 schreef Droopie het volgende:
Vraag me af.
Zijn er mensen die in hun overweging nemen dat ze later ook kleinkinderen willen op hun oude dag, mits het ze het gegund zijn.
quote:Op dinsdag 8 september 2026 14:36 schreef Droopie het volgende:
Vraag me af.
Gewoon even een vraagje tussendoor.
Mijn moeder is er een flink aantal jaar ouder door geworden, ondanks haar ernstige ziekte.
Sommige ziektes boeit het geen ene reet, snap ik ook wel, maar kan me ook voorstellen dat het toekomst beeld van kleinkinderen ook meespeelt met een beslissing om kinderen te willen in je leven.
Misschien juist zelf andersom, heb je nog een keer het gezeik van kinderen om je heen
"Schat. Je weet dat moeder of vader zijn niet maar 18 jaar duurt he! Dan krijg je ronde 2 haha"Dat zou leuk staan op het geboortekaartje: "Geboren: Marietje. Langs deze weg hebben we een kans op kleinkinderen mogelijk gemaakt! Hiep hiep."SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet Marietje ook wat de bedoeling is.And it's only the giving
That makes you
What you are
En Marietje kan ze gewoon de vinger geven aangezien die ouders daar helemaal niet over gaan.quote:Op dinsdag 8 september 2026 19:34 schreef OllieA het volgende:
Weet Marietje ook wat de bedoeling is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |