abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 september 2026 @ 08:46:32 #26
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_221722582
quote:
7s.gif Op donderdag 3 september 2026 08:04 schreef nostra het volgende:

[..]
Goede keuze. Snap niet hoe ze erop verdienen maar dat is aan hun.
Net als alle andere verzekeringen gok ik, heel veel mensen die nooit iets hebben. Ik zit veel op de racefiets en heb ook die verzekering, puur als er echt iets kapot is en ik niemand kan bellen. Eerlijk gezegd heb ik dat nog nooit gehad, maar die paar euro per maand geeft wel wat rust.

(al was ik alweer vergeten dat ik die verzekering had :') )
pi_221728325
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 08:18 schreef exelletor het volgende:
Ik had in het verleden zo'n dienst bij Allianz afgesloten.
Maar is dit niet bij andere bedrijven sowieso, die "takel service" ?
Nu anno 2026 sowieso wel geloof ik.

Best veel bedrijven die, vanuit verzekeringen ook, een thuisbrengservice aanbieden.
Maar niet een reparatie on the street
pi_221728339
Ik deed eerder 34km enkele reis (speed pedelec) en had eigenlijk alleen maar (veel) lekke banden.
De pechhulp deed er letterlijk uren over.

Op het laatst "gewoon" Gaadi binnenbanden gekocht en CO2-patronen.

Je snijdt de oude binnenband los, en stopt de Gaadi binnenband er in.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_221728435
Al die mensen die hier zoveel lekke banden hebben. Ik fiets 3000 kilometer per jaar en heb eens in de 3 jaar een keer een lekke band. Laat wel altijd de duurste antilek band monteren.
pi_221728456
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 08:56 schreef Basp1 het volgende:
Al die mensen die hier zoveel lekke banden hebben. Ik fiets 3000 kilometer per jaar en heb eens in de 3 jaar een keer een lekke band. Laat wel altijd de duurste antilek band monteren.
Ja dat scheelt heel veel.
Is de maratahon plus denk ik.

Had ze op mijn oude fiets ook en op de laatst nieuwe ook.
Merk wel vaker dat er haarscheurtjes aan de zijkant ontstaan.
Misschien pomp ik ze niet har dgenoeg op, maar als ik er aan de zijkant op druk kan ik hem maar heel licht in drukken.
Fietsenmaker zei dat deze banden wel gevoeliger zijn voor stootlekken. Dus als je ze juist TE hard oppompt en je rijdt wat hard over een drempel of een opritje af en dan krijgen de wangen ook al gauw scheuren.

Op mijn stationsfiets heb ik al heel veel jaren maratahon plus.
Uniek hoe sterk die zijn. Maar die fietst rijdt wel amper.
Laatst nog eens laten checken door de fietsenmaker en hij zegt ze zijn oud maar niet door.
Vervangen heeft geen nut. Eén band is meer waard dan de stationsfiets ;)
pi_221729226
quote:
0s.gif Op woensdag 2 september 2026 09:46 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Toch gebeurd dat (in grote steden) steeds meer: https://www.rtvutrecht.nl(...)fiets-schiet-te-hulp

Kun je tegenwoordig zien hoelang het nog duurt voor de monteur komt?
Kun je beetje warmer gaan zitten eventueel, of droog gaan staan.
ipv 2 uur op een trotoirbandje naast je fiets zitten ;)
90% van wat de ANWB doet is inderdaad auto's met een lege accu helpen of mensen die de auto dichtgooien terwijl de sleutel er nog in ligt. Al het gereedschap wat je daarvoor nodig hebt kan je prima in een bakfiets meenemen. Zeker in krappe steden zoals Utrecht ben je daarmee veel sneller bij de klant.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_221740963
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 11:17 schreef knoopie het volgende:

[..]
90% van wat de ANWB doet is inderdaad auto's met een lege accu helpen of mensen die de auto dichtgooien terwijl de sleutel er nog in ligt. Al het gereedschap wat je daarvoor nodig hebt kan je prima in een bakfiets meenemen. Zeker in krappe steden zoals Utrecht ben je daarmee veel sneller bij de klant.
Ze hebben zelfs gewoon een kar achter de fiets.
Of een motor.

ANWB gaat wel met de tijd mee. En inderdaad zeker in grote steden is dit enorme tijdwinst. Geen files.
Als er echt wat groots aan de hand is dan zal er nog wel busje in de omgeving rond rijden.
pi_221744286
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 september 2026 08:56 schreef Basp1 het volgende:
Het ligt aan de route. Als je fietst over fietspaden waar ze met staalborstels langs zijn geweest dan helpt de duurste antilekband niet... die neem ik standaard.
pi_221744498
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 09:11 schreef BertV het volgende:

[..]
Het ligt aan de route. Als je fietst over fietspaden waar ze met staalborstels langs zijn geweest dan helpt de duurste antilekband niet... die neem ik standaard.
De fietspaden waar ik over kom worden 2 maal per jaar zo geborsteld gelukkig hebben de gemeentes wel meteen een zuigwagen er achter rijden. De enkele lekke band die ik met de anti lek banden heb gehad kwam door een fietsrit door de stad waar idd een stalen pinnetje van zo'n borstel door de wang van de band was gegaan.

Als ik kijk waar ik vroeger voor de tijd van antilek banden allemaal op lek reedt en dan dit uit het loopvlak moest verwijderen is dit een groot voordeel.
pi_221747583
Vaak lukt het wel om onderweg zelf te plakken of vind ik een platte band als ik net wil vertrekken maar soms treft het 's winters in het donker, bij harde wind en horizontaal vallende regen. Dan valt het niet mee langs de kant van de weg in het zwakke licht van een straatlantaarn een lekje te vinden, laat staan fatsoenlijk een plakker te plakken. Dan is de bus mijn plan B/verzekering.
pi_221748030
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 09:52 schreef Basp1 het volgende:
De fietspaden waar ik over kom worden 2 maal per jaar zo geborsteld gelukkig hebben de gemeentes wel meteen een zuigwagen er achter rijden
Goeie gemeente dan.
Toch gek dat ze daar niks aan kunnen doen (die verliezende ijzeren haartjes), want de enige die er blij van wordt is de fietsenmaker ;)

Trouwens voor de bandenplakkers onderweg:
Check eens de GAADI worst-binnenband.
Dat is net zoiets als een thuiskomertje op de auto.
pi_221749722
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 19:46 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Goeie gemeente dan.
Toch gek dat ze daar niks aan kunnen doen (die verliezende ijzeren haartjes), want de enige die er blij van wordt is de fietsenmaker ;)

Trouwens voor de bandenplakkers onderweg:
Check eens de GAADI worst-binnenband.
Dat is net zoiets als een thuiskomertje op de auto.
Officieel zijn het thuiskomers inderdaad. En je voelt de kleine kuil waar de uiteinden bijelkaar komen als een klein tikje iedere omwenteling.

Nu moet je een bepaald soort instelling hebben zijn om hier mee door te (kunnen) rijden maar ik kan je vertellen dat je duizenden km's kan doorrijden met zo'n "kloppende band". Ik neem gewoon weer extra mee.

Bij een speedpedelec is het verwisselen van een achterband niet makkelijk.

Ik snap dat er personen zijn die het wel kunnen. Maar een dorpsfietsenmaker kreeg het niet voorelkaar zonder dat de fiets vermogen kwijt was. Aandraaimoment hoorde ik later.

edit: De gaadi's gingen daarna nooit kapot bij de uiteinden maar weer door een staalborstelhaar door de buitenband.

[ Bericht 4% gewijzigd door BertV op 08-09-2026 08:14:33 ]
pi_221750161
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 19:46 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Goeie gemeente dan.

Daar kunnen gemeentes wel wat aan doen maar dan krijgen we microplastics en kost het gemeentes meer aan slijtage van kunststof borstels...

Ook gemeentes moeten op de kosten letten en het onkruid tussen tegels weghalen is vermoed ik goedkoper als te lang wachten en tegels die door wortels omhoog komen opnieuw leggen..

Ik vermoed dat als men een modificatie aan die borstel machines maakt met aan de achterkant een systeem met een flinke magneet die de haren weer op pakt ze ook dit probleem beter kunnen voorkomen..
pi_221751376
Pech op de fiets? :') Hoe dan? "Help m'n benen doen het niet meer"
Disclaimer: Ik heb PDD-NOS (officiële diagnose) en kan emotioneel reageren. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van mijn berichten. Het verwijderen/wijzigen zonder toestemming van mijn berichten is niet toegestaan. Alle rechten voorbehouden.
pi_221756080
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 12:36 schreef incel het volgende:
Pech op de fiets? :') Hoe dan? "Help m'n benen doen het niet meer"
Gebroken ketting
Band lek
Gebroken velg
Elektrische storing
Afgebroken sleutel
Gebroken as of trappers
Geknakt frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo