Dat moet ook nog maar blijken. Ajax heeft alleen nog maar tegen Vladivostok en FC Chernobyl gespeeld. Ook daar kwamen elke keer van die hockey uitslagen naar voren.quote:Op vrijdag 4 september 2026 15:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
5-1 en 1-6.
Maar ik kan niet zeggen dat ik die overwinningen zo geweldig vond als de uitslag doet vermoeden. In beide gevallen kom je achter. Tegen Ajax is het dan wel wat lastiger om het dan om te draaien dan tegen Groningen en Utrecht.
We gaan het zien. Ik hoop natuurlijk ook dat Ajax meteen een flink pak op de broek gegeven kan worden, maar het is zo'n wedstrijd die alle kanten op kan. De afgelopen seizoenen meermaals dat PSV duidelijk beter was en nog steeds de winst niet over de streep getrokken kon worden.quote:Op vrijdag 4 september 2026 16:43 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat moet ook nog maar blijken. Ajax heeft alleen nog maar tegen Vladivostok en FC Chernobyl gespeeld. Ook daar kwamen elke keer van die hockey uitslagen naar voren.
Ik heb er wel vertrouwen inMaar zoals een user hierboven al terecht zeg: meteen erop klappen en laten zien dat je voetballend beter bent, want ik ben ervan overtuigd dat we dat zijn.
Komt omdat het voor Ajax DE wedstrijd van het seizoen is altijd. Dat zullen ze nooit toegeven, maar dan kunnen ze toch net iets extra's.quote:Op vrijdag 4 september 2026 17:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
We gaan het zien. Ik hoop natuurlijk ook dat Ajax meteen een flink pak op de broek gegeven kan worden, maar het is zo'n wedstrijd die alle kanten op kan. De afgelopen seizoenen meermaals dat PSV duidelijk beter was en nog steeds de winst niet over de streep getrokken kon worden.
Nou nee, denk dat het eerder andersom is, de wedstrijd voor Ajax is de klassieker, dat is van een heel ander kaliber, maar Ajax-PSV is wel 1 van de weinige andere topwedstrijden.quote:Op vrijdag 4 september 2026 17:31 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Komt omdat het voor Ajax DE wedstrijd van het seizoen is altijd. Dat zullen ze nooit toegeven, maar dan kunnen ze toch net iets extra's.
In de jaren 70 misschien en voor de boomers. De laaste 20/30 jaar is voor ajax ,PSV de wedstrijd van het jaar. Dat merk je aan alles.quote:Op vrijdag 4 september 2026 17:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nou nee, denk dat het eerder andersom is, de wedstrijd voor Ajax is de klassieker, dat is van een heel ander kaliber, maar Ajax-PSV is wel 1 van de weinige andere topwedstrijden.
Ach, de Klassieker. Dat is alleen voor de bejaarden en boomers.quote:Op vrijdag 4 september 2026 17:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nou nee, denk dat het eerder andersom is, de wedstrijd voor Ajax is de klassieker, dat is van een heel ander kaliber, maar Ajax-PSV is wel 1 van de weinige andere topwedstrijden.
Awww jullie doen er ook echt wel toe hoor.quote:Op vrijdag 4 september 2026 18:21 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ach, de Klassieker. Dat is alleen voor de bejaarden en boomers.
Check deze boomer dubbel dingen opslaan.quote:Op vrijdag 4 september 2026 18:26 schreef CR7 het volgende:
Awww jullie doen er ook echt wel toe hoor.
[..]
Ach houd toch opquote:Op vrijdag 4 september 2026 17:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 4 september 2026 18:48 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ach houd toch opZowel voor Ajax als PSV zijn dit toch een beetje de wedstrijden van het jaar. Dat kinderachtige 'nee voor ons niet' is zo droevig
Feyenoord is allang niet meer rellevant. Alleen als satteliet clubje van PSVquote:Op vrijdag 4 september 2026 18:26 schreef CR7 het volgende:
[..]
Sportief gezien vaak wel maar de klassieker is belangrijker.quote:Op vrijdag 4 september 2026 18:48 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ach houd toch opZowel voor Ajax als PSV zijn dit toch een beetje de wedstrijden van het jaar. Dat kinderachtige 'nee voor ons niet' is zo droevig
Voor wie dan? En waarom? Is toch gewoon sneu sentiment?quote:Op vrijdag 4 september 2026 20:32 schreef Wotte het volgende:
[..]
Sportief gezien vaak wel maar de klassieker is belangrijker.
Kan me voorstellen dat dit voor de supporters uit Amsterdam e.o. zeker zo is. Voor meelopers uit Drenthe o.i.d. is dat waarschijnlijk anders, dan heb je niks met dat Amsterdam vs Rotterdam-gedoe te maken.quote:Op vrijdag 4 september 2026 20:32 schreef Wotte het volgende:
[..]
Sportief gezien vaak wel maar de klassieker is belangrijker.
@Wotte zeg nou maar gewoon dat jullie PSV als grotere rivaal zien. Dan kan deze meneer ook weer slapen.quote:Op vrijdag 4 september 2026 20:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Voor wie dan? En waarom? Is toch gewoon sneu sentiment?
Stukje collectieve psychose.quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:20 schreef Wotte het volgende:
.
Bovendien is Feyenoord in mijn ogen een grotere club.
Ik ken er wel een aantal.quote:Op vrijdag 4 september 2026 21:20 schreef Wotte het volgende:
Ik ben buiten Zuid-Nederland nog nooit een PSV supporter tegengekomen. Aangezien ik Brabant zoveel mogelijk mijdt is de lol er snel vanaf.
Bovendien is Feyenoord in mijn ogen een grotere club.
Daar is opzich ook niks mee toch? PSV is een regionaal team maar wel een powerhouse natuurlijk. Clubs zoals Olympique Lyon of Valencia zijn wat vergelijkbaar maar minder succesvol in eigen land. Kan me ook niet echt vergelijkbare clubs voor de geest halen die structureel om de prijzen mee doen zoals PSV maar geen landelijke fanbase hebben. Volgens mij is dat best wel zeldzaam.quote:Op vrijdag 4 september 2026 22:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ken er wel een aantal.
Feyenoord is qua supportersgrootte zeker groter. Qua prijzenkast buiten een gewonnen wereldbeker, ja, niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |