Het zal zeker voor sommigen wennen worden als om 07:00 de wekker gaat.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 19:34 schreef Cyan9 het volgende:
Ik krijg zomaar een beetje het idee dat iemand nog nooit heeft gesproken met mensen die in de WIA terecht zijn gekomen.
Bedankt voor het bevestigen van m'n aanname.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 19:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het zal zeker voor sommigen wennen worden als om 07:00 de wekker gaat.
Vind je het geen eer om te zorgen dat anderen van het luie leven kunnen genieten terwijl wij verantwoordelijkheid nemen en de centjes verdienen? Of zou je liever ruilen?quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 19:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Echt waar zeg, je mag mijn ziekte hebben, dan ga ik wel werkenquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 19:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vreemd misschien, maar ik denk dat ik je aanbod afsla.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 19:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Echt waar zeg, je mag mijn ziekte hebben, dan ga ik wel werken
Haha.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 19:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vind je het geen eer om te zorgen dat anderen van het luie leven kunnen genieten terwijl wij verantwoordelijkheid nemen en de centjes verdienen? Of zou je liever ruilen?
Niet persoonlijk maken, ik prikkel ook maar een beetjequote:Op zaterdag 29 augustus 2026 19:42 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Echt waar zeg, je mag mijn ziekte hebben, dan ga ik wel werken
Ja ik ben het er gewoon niet mee eensquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 19:48 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Niet persoonlijk maken, ik prikkel ook maar een beetje
Hoewel de ondertoon wel serieus is. Zelfs Hans Spekman vindt dat.
Dat vind ik niet vreemd maar logisch, ik baal er van dat ik geen 100 procent meer kan werkenquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 19:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vreemd misschien, maar ik denk dat ik je aanbod afsla.
Dat gaat via het UWV met toekenning van de transitie vergoeding en minimaal 2 jaar doorbetaald salaris.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 19:56 schreef Seeburg54 het volgende:
Nou ken ik iemand die buiten zijn schuld om zijn baan gaat verliezen vanwege ziekte. Heeft 30 jaar zijn stinkende best gedaan binnen het bedrijf, maar wordt nu zonder pardon op straat getrapt. Heeft een paar pittige operaties voor de boeg. Die jongen krijgt een trap na van zijn baas, en van de overheid. Ik hoop dat de verantwoordelijken van dit soort wanstaltige idioterie langzaam creperen.
Altijd hard gewerkt.Krijg je dit.
Dan moet je niet van de uitspraken doen die nergens op slaan, je begint zelf met provocerenquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 19:56 schreef phpmystyle het volgende:
Het is misschien wel handig dat wanneer er over een onderwerp gesproken wordt, je dat niet meteen op jezelf betrekt. Hij zijn geen persoonlijke aanvallen verder.
Ik zit straks in het proces van wia aanvragen. Het liefst wil ik dat voorkomen. Ik heb afgelopen 2 jaar lichamelijke uitval gehad. Ik ben ontzettend bezig om beter te worden en aan het re-integreren.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 19:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat hoor ik wel vaker als mensen geconfronteerd worden met de realiteit van hun uitspraken.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 19:56 schreef phpmystyle het volgende:
Het is misschien wel handig dat wanneer er over een onderwerp gesproken wordt, je dat niet meteen op jezelf betrekt. Hij zijn geen persoonlijke aanvallen verder.
Het probleem is dit:quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 20:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik zit straks in het proces van wia aanvragen. Het liefst wil ik dat voorkomen. Ik heb afgelopen 2 jaar lichamelijke uitval gehad. Ik ben ontzettend bezig om beter te worden en aan het re-integreren.
Ik vind dit zo goedkope retoriek van je.
Werkgever zou daar ook preventiebeleid kunnen voeren.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 20:08 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het probleem is dit:
https://www.arbeidsdeskun(...)apaciteitstekort-als
Hij is nog in dienst bij het bedrijf tot volgende zomer, dan is de 2 jaar om. Tot dan ziektewet omdat hij lang moet revalideren. Daarna WIA lijkt mij. Hij zit zwaar in de stress, want hij wil graag maar kan voorlopig niet. Heel frustrerend als je je leven lang hebt gewerkt en graag wil werken. Maar wat boeit het Rob Jetten en partners in crime. Die hebben het te druk met heel andere dingen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 19:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dat gaat via het UWV met toekenning van de transitie vergoeding en minimaal 2 jaar doorbetaald salaris.
Nee, het ligt niet aan links of rechts maar aan menselijkheid. De mensen die door ziekte niet of nauwelijks meer kunnen werken hebben al genoeg drama en zorgen in hun leven. Het clubje elite in Den Haag die straks gaat zorgen dat mensen die het al moeilijk hebben het nog lastiger krijgen zal het een zorg zijn. Die hoeven immers niet elk dubbeltje om te draaien. Veel vermogende mensen zijn juist niet rationeel, omdat ze zich niet bekommeren en niet kunnen inleven in hoe andere mensen leven. Als de geldkraan bij deze lieden maar open blijft hè?quote:Op zondag 30 augustus 2026 06:58 schreef Pixelman het volgende:
Grappig, linkse mensen willen de sociale uitkeringen koste wat het kost handhaven. Ze kiezen er dan voor om bedrijven leeg te zuigen en vermogende mensen kaal te plukken. Of zouden ze denken dat 's nachts kaboutertjes aan geldbomen schudden om de rekeningen te kunnen betalen?
In ieder geval zijn linkse mensen niet rationeel.
Voor Forum lijkt me wat vrij illusoir, los van dat ik niet met die club geassocieerd hoef te worden.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 19:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Mooi opstapje richting staatssecretaris- of ministerschap.
De theorie is aardig om je conceptueel kader wat te verbreden - en voor een groot deel ook nog wel toepasbaar, vooral op monetair beleid. Net als MMT dat is overigens. Het gaat wringen op het moment dat je aan de verklaring van werkloosheid gaat komen; zelfs áls de theorie erachter klopt, is de vraag of de waarde van het zo optimaal inrichten van de samenleving volgens die theorie waardevoller is dan op de koop toenemen dat je dat niet doet en er enkele tienduizenden profiteren van de mazen in de wet.quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 19:05 schreef -XOR- het volgende:
Oostenrijkse School doet me altijd een beetje denken aan een door een medior software developer geschreven applicatie. Oppervlakkig gezien ziet het er allemaal erg logisch uit, maar je weet dat het in productie binnen een paar uur omdondert.
De WW en WIA premies gaan niet omlaag anders. Het geld gaat met deze bezuiniging alleen anders verdeeld worden. Namelijk het gaat naar defensie.quote:Op zondag 30 augustus 2026 06:58 schreef Pixelman het volgende:
Grappig, linkse mensen willen de sociale uitkeringen koste wat het kost handhaven. Ze kiezen er dan voor om bedrijven leeg te zuigen en vermogende mensen kaal te plukken. Of zouden ze denken dat 's nachts kaboutertjes aan geldbomen schudden om de rekeningen te kunnen betalen?
In ieder geval zijn linkse mensen niet rationeel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |