abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221704543
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 11:12 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik vind het destructief als mensen massale migratie vanuit de Derde Wereld promoten. Maar ik probeer ze niet de mond te snoeren
Het is allebei zelfdestructief. En daar mag je je mening over hebben. Er wordt hier niemand de mond gesnoerd.
  dinsdag 1 september 2026 @ 11:28:13 #102
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221704544
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 11:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is allebei zelfdestructief. En daar mag je je mening over hebben. Er wordt hier niemand de mond gesnoerd.
Nou, zo begon deze thread..
The End Times are wild
pi_221704620
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 11:13 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat mensen gewoon huisje, boompje, beestje willen en het beste voor hun kinderen is universeel
Klopt ja. En het ene moment zit je dan opeens in een oorlog en regent het bommen of drones.

Volgens mij is het normaal om dan sympathie te hebben/krijgen voor de partij die dat overkomt (in plaats van de partij die het veroorzaakt), toch?

Elke post afsluiten met SLAVA UKRAINI is dan weer het andere uiterste en voegt ook weinig toe verder.
  donderdag 3 september 2026 @ 07:54:13 #104
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221715932
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 11:42 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Klopt ja. En het ene moment zit je dan opeens in een oorlog en regent het bommen of drones.

Volgens mij is het normaal om dan sympathie te hebben/krijgen voor de partij die dat overkomt (in plaats van de partij die het veroorzaakt), toch?

Elke post afsluiten met SLAVA UKRAINI is dan weer het andere uiterste en voegt ook weinig toe verder.
Die partij is maar een gratie van de totale bevolking
The End Times are wild
pi_221716213
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 10:23 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ukraine niet steunen, houdt in dat Rusland de oorlog zal winnen en zal doorstoten naar de Baltische staten.

Zo simpel is het.
Zo simpel is het niet.

Bij oefeningen blijkt het Oekraïense leger Navo legers in de pan te hakken met hun drones. Tenminste, dat zie ik in de pers voorbijkomen.

Recent las ik dat Rusland nieuwe drones heeft die nog lastiger te bestrijden zijn dan eerst.

Het komt mij voor alsof door deze oorlog er twee legers zijn ontstaan met zeer veel kennis over hoe je een oorlog moet voeren met drones.

Het lijkt mij dat daarmee de Baltische staten bepaald niet veiliger zijn geworden.

Ps pro Rusland en Oekraïne hier, pestpokkehekel asn oorlog en zal nooit snappen waarom mensen aan de zijlijn juichen voor dood en verderf wat wordt gezaaid onder normale mensen die per ongeluk in het verkeerde land wonen.

(Kennelijk zien mensen dat wel bij Palestijnen, maar dan ook uitsluitend bij Palestijnen)
pi_221716229
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 september 2026 11:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het Oekraïne topic is een giftige modderpoel waarbij iedereen met een niet door het politbureau goedgekeurde mening vol wordt aangevallen.
pi_221716246
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2026 15:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ja, je quote nu de correcte definitie waar Rusland aan voldoet
Waaruit blijkt dat volgens jou dan?

Want ik ben vrij recent nog in Rusland geweest en het leven gaat daar gewoon normaal door. Je kan zelfs gewoon tanken zonder dat er een rij staat (vast niet overal, maar ik heb geen rijen gezien bij de tankstations).
pi_221716480
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 07:54 schreef LXIV het volgende:

[..]
Die partij is maar een gratie van de totale bevolking
De bevolking steunt in het algemeen de operatie wel, of "snapt dat het zo gelopen is".

Vergeet ook niet dat de bevolking daar sinds 2008 al via staatsmedia en onderwijs geïndoctrineerd wordt met het idee dat Oekraïne geen legitiem, onafhankelijk bestaansrecht heeft. En dat heeft in de periode tot nu toe alleen maar extremere vormen aan gaan nemen, dat er velen daar nu bijvoorbeeld doorgaans geloven dat het er stikt van de Nazi's die moeten worden bestreden.

Ook de Russisch Orthodoxe Kerk heeft veel aanhang en het helpt niet dat een aantal jaar geleden al deze "militaire operatie" officieel als heilige oorlog is verklaard.
pi_221716912
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 09:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zo simpel is het niet.

Bij oefeningen blijkt het Oekraïense leger Navo legers in de pan te hakken met hun drones. Tenminste, dat zie ik in de pers voorbijkomen.

Recent las ik dat Rusland nieuwe drones heeft die nog lastiger te bestrijden zijn dan eerst.

Het komt mij voor alsof door deze oorlog er twee legers zijn ontstaan met zeer veel kennis over hoe je een oorlog moet voeren met drones.

Het lijkt mij dat daarmee de Baltische staten bepaald niet veiliger zijn geworden.

Ps pro Rusland en Oekraïne hier, pestpokkehekel asn oorlog en zal nooit snappen waarom mensen aan de zijlijn juichen voor dood en verderf wat wordt gezaaid onder normale mensen die per ongeluk in het verkeerde land wonen.

(Kennelijk zien mensen dat wel bij Palestijnen, maar dan ook uitsluitend bij Palestijnen)
???

Hoe is dit tegengesteld aan wat ik zeg?
pi_221717720
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 10:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]
???

Hoe is dit tegengesteld aan wat ik zeg?
Als we niet gesteund hadden, maar aangedrongen op een snelle onderhandeling, dan had Rusland niet de kennis gehad die het nu heeft. En hoe langer de oorlog duurt, hoe meer ervaring.

Wat ook niet helpt is dat de VS zichzelf heeft verslikt in Iran. Het zou mij dan ook niet verbazen als Rusland nu wel de Baltische staten gaat aanvallen omdat er nu ineens een window is. Hopelijk heb ik ongelijk, want het zou een ramp zijn voor Europa, maar ik zie dat als een niet onaanzienlijk risico inmiddels.
pi_221717730
Het enige wat ik hier hoor op de media is als ze Russische doelen hebben gebombardeerd, de andere kant zie ik minder terugkomen
pi_221717781
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 12:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Het enige wat ik hier hoor op de media is als ze Russische doelen hebben gebombardeerd, de andere kant zie ik minder terugkomen
Omdat men wil voorkomen dat het volk gaat morren. We horen al vanaf het begin dat de Russische economie op instorten staat. Maar, ook al klopt het dat er economische schade is in Rusland, er is helemaal geen sprake van instorten. Landen afknijpen werkt niet. Zie Noord-Korea, zie Iran.

In een democratie worden mensen boos en gaan op een ander stemmen. Maar daar hebben de leiders van dit soort landen geen last van. Die doen gewoon wat ze willen en dat de bevolking eronder lijdt, dat interesseert ze geen reet. Overigens... in mindere mate geldt dat ook voor onze overheid, alleen hebben de politici hier nog een incentive om het niet te bont te maken en komen ze met kleine kadootjes als minder accijns op brandstoffen.
pi_221717902
Gezien het verschil in grootte van bevolking en het verschil in operationele en theoretische productie capaciteit kon Oekraine nooit winnen. Al het andere is ruis.
pi_221718035
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 13:06 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
Gezien het verschil in grootte van bevolking en het verschil in operationele en theoretische productie capaciteit kon Oekraine nooit winnen. Al het andere is ruis.
Daarom is het ook asociaal dat de VS en de EU Zelensky hebben overtuigd dat ze voldoende steun zouden geven. Maar de steun was altijd net zo dat Oekraïne vooral kon tegenhouden.

Van buitenaf oogt dat toch vooral als het opofferen van Oekraïne om Rusland een kopje kleiner te maken.

(Ja: mening)
  donderdag 3 september 2026 @ 13:35:22 #115
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_221718043
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 13:06 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
Inderdaad. Dat is ook waarom Amerika de Vietnamoorlog had gewonnen en waarom Afghanistan nu gewoon netjes een seculiere democratie is en waarom Noord-Korea een westers-gezinde vazalstaat is.

Allemaal (soms zelfs kleine) landjes die het niet konden winnen van een veel grotere veel technologisch geavanceerdere tegenstander.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_221718067
quote:
7s.gif Op donderdag 3 september 2026 13:35 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Inderdaad. Dat is ook waarom Amerika de Vietnamoorlog had gewonnen en waarom Afghanistan nu gewoon netjes een seculiere democratie is en waarom Noord-Korea een westers-gezinde vazalstaat is.

Allemaal (soms zelfs kleine) landjes die het niet konden winnen van een veel grotere veel technologisch geavanceerdere tegenstander.
Die hebben niet gewonnen, Vietnam heeft stand gehouden en Afghanistan is gewoon teruggegeven aan de Taliban. Dat is wezenlijk anders. En bij de VS telt nog mee dat een democratie kwetsbaar is in de zin van dat het 'laten we er maar mee ophouden' politiek uiteindelijk altijd wint.

De VS had nog steeds Afghanistan onder controle kunnen hebben. Alleen was het gewoon extreem duur.
  donderdag 3 september 2026 @ 17:57:40 #117
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_221719657
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 13:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Die hebben niet gewonnen, Vietnam heeft stand gehouden en Afghanistan is gewoon teruggegeven aan de Taliban. Dat is wezenlijk anders. En bij de VS telt nog mee dat een democratie kwetsbaar is in de zin van dat het 'laten we er maar mee ophouden' politiek uiteindelijk altijd wint.

De VS had nog steeds Afghanistan onder controle kunnen hebben. Alleen was het gewoon extreem duur.
Ik dacht dat het er dik genoeg bovenop lag
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 3 september 2026 @ 20:26:42 #118
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221720758
quote:
Maar Oekraine heeft de hele EU die voor haar kan produceren. Dat kan het probleem niet zijn. Er zijn voor beide partijen genoeg wapens en munitie. Zonder die steun was het inderdaad allang afgelopen geweest.
The End Times are wild
pi_221721116
quote:
0s.gif Op donderdag 3 september 2026 12:41 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Omdat men wil voorkomen dat het volk gaat morren. We horen al vanaf het begin dat de Russische economie op instorten staat. Maar, ook al klopt het dat er economische schade is in Rusland, er is helemaal geen sprake van instorten. Landen afknijpen werkt niet. Zie Noord-Korea, zie Iran.
Ah, dus alleen wat economische schade na bijna vijf jaar zeer intensief oorlog voeren en paar honderd duizend man buiten de grens moeten onderhouden. Lijkt me niet goedkoop en signalen als snijden in pensioenen, interen op je nationale goudvoorraad, btw flink verhogen enz zijn ook niet al te positief toch?
pi_221725220
quote:
1s.gif Op donderdag 3 september 2026 21:07 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Ah, dus alleen wat economische schade na bijna vijf jaar zeer intensief oorlog voeren en paar honderd duizend man buiten de grens moeten onderhouden. Lijkt me niet goedkoop en signalen als snijden in pensioenen, interen op je nationale goudvoorraad, btw flink verhogen enz zijn ook niet al te positief toch?
Het punt is dat Rusland dit gewoon heel lang kan volhouden.

Natuurlijk is het voor iedereen beter als ze vandaag ophouden met oorlog voeren. Maar helaas gaat dat niet gebeuren.
pi_221725345
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 15:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het punt is dat Rusland dit gewoon heel lang kan volhouden.

Natuurlijk is het voor iedereen beter als ze vandaag ophouden met oorlog voeren. Maar helaas gaat dat niet gebeuren.
Het punt is ook dat Oekraine niet gaat opgeven.
Rusland haar rampage tour (of wild om zich heen slaan, hoe je het ook wil noemen) gaat daar denk ik weinig aan veranderen.

Straks beiden landen totaal ten gronde gericht. Jammer maar helaas ja.
  vrijdag 4 september 2026 @ 16:10:44 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221725372
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 16:07 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Rusland haar rampage tour (of wild om zich heen slaan, hoe je het ook wil noemen) gaat daar denk ik weinig aan veranderen.

Ja, dat gaat gebeuren. Ze zijn teveel aan elkaar gewaagd.

Zonder externe steun was het een ander verhaal. Maar de EU wil dat Oekraine 'wint' en voor China is het onacceptabel dat Rusland verliest. Dus het kan nog wel 5 jaar doorgaan.
Op zeker moment liggen beide landen in puin, is de mannelijke bevolking gesneuveld of gevlucht en vanwege de sowieso al dramatische demografie gaan ze daar ook niet bovenop komen.
The End Times are wild
pi_221725374
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 16:07 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Op dit moment zie je gewoon dat vanuit met name Europa aan Oekraïne de worst van EU lidmaatschap en de EU betaalt de wederopbouw wel wordt voorgehouden om hen maar te bewegen door te gaan met de oorlog.

Ik zie dat zelf toch als een heilloze weg, want tenzij de Navo echt in grote getale soldaten die kant op wil sturen, zal Oekraïne toch op zeker moment te weinig manschappen hebben. Het is niet alsof de Oekraïense mannen die hier zijn heel genegen zijn om snel terug te gaan om te vechten. En gelijk hebben ze...
pi_221725414
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 16:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Op dit moment zie je gewoon dat vanuit met name Europa aan Oekraïne de worst van EU lidmaatschap en de EU betaalt de wederopbouw wel wordt voorgehouden om hen maar te bewegen door te gaan met de oorlog.

Ik zie dat zelf toch als een heilloze weg, want tenzij de Navo echt in grote getale soldaten die kant op wil sturen, zal Oekraïne toch op zeker moment te weinig manschappen hebben. Het is niet alsof de Oekraïense mannen die hier zijn heel genegen zijn om snel terug te gaan om te vechten. En gelijk hebben ze...
Het heeft (tegenwoordig) alleen weinig meer met de EU of NAVO te maken.
pi_221725445
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 september 2026 16:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt.

quote:
Wat is volgens jou het alternatief?
Wantie is eigendom van de zittende macht en heeft dus geen eigen mening meer -- @Candymannetje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')