Het is allebei zelfdestructief. En daar mag je je mening over hebben. Er wordt hier niemand de mond gesnoerd.quote:Op dinsdag 1 september 2026 11:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind het destructief als mensen massale migratie vanuit de Derde Wereld promoten. Maar ik probeer ze niet de mond te snoeren
Nou, zo begon deze thread..quote:Op dinsdag 1 september 2026 11:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is allebei zelfdestructief. En daar mag je je mening over hebben. Er wordt hier niemand de mond gesnoerd.
Klopt ja. En het ene moment zit je dan opeens in een oorlog en regent het bommen of drones.quote:Op dinsdag 1 september 2026 11:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat mensen gewoon huisje, boompje, beestje willen en het beste voor hun kinderen is universeel
Die partij is maar een gratie van de totale bevolkingquote:Op dinsdag 1 september 2026 11:42 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Klopt ja. En het ene moment zit je dan opeens in een oorlog en regent het bommen of drones.
Volgens mij is het normaal om dan sympathie te hebben/krijgen voor de partij die dat overkomt (in plaats van de partij die het veroorzaakt), toch?
Elke post afsluiten met SLAVA UKRAINI is dan weer het andere uiterste en voegt ook weinig toe verder.
Zo simpel is het niet.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ukraine niet steunen, houdt in dat Rusland de oorlog zal winnen en zal doorstoten naar de Baltische staten.
Zo simpel is het.
Het Oekraïne topic is een giftige modderpoel waarbij iedereen met een niet door het politbureau goedgekeurde mening vol wordt aangevallen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 11:27 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is allebei zelfdestructief. En daar mag je je mening over hebben. Er wordt hier niemand de mond gesnoerd.
Waaruit blijkt dat volgens jou dan?quote:Op maandag 31 augustus 2026 15:59 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ja, je quote nu de correcte definitie waar Rusland aan voldoet
De bevolking steunt in het algemeen de operatie wel, of "snapt dat het zo gelopen is".quote:Op donderdag 3 september 2026 07:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die partij is maar een gratie van de totale bevolking
???quote:Op donderdag 3 september 2026 09:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zo simpel is het niet.
Bij oefeningen blijkt het Oekraïense leger Navo legers in de pan te hakken met hun drones. Tenminste, dat zie ik in de pers voorbijkomen.
Recent las ik dat Rusland nieuwe drones heeft die nog lastiger te bestrijden zijn dan eerst.
Het komt mij voor alsof door deze oorlog er twee legers zijn ontstaan met zeer veel kennis over hoe je een oorlog moet voeren met drones.
Het lijkt mij dat daarmee de Baltische staten bepaald niet veiliger zijn geworden.
Ps pro Rusland en Oekraïne hier, pestpokkehekel asn oorlog en zal nooit snappen waarom mensen aan de zijlijn juichen voor dood en verderf wat wordt gezaaid onder normale mensen die per ongeluk in het verkeerde land wonen.
(Kennelijk zien mensen dat wel bij Palestijnen, maar dan ook uitsluitend bij Palestijnen)
Als we niet gesteund hadden, maar aangedrongen op een snelle onderhandeling, dan had Rusland niet de kennis gehad die het nu heeft. En hoe langer de oorlog duurt, hoe meer ervaring.quote:Op donderdag 3 september 2026 10:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
???
Hoe is dit tegengesteld aan wat ik zeg?
Omdat men wil voorkomen dat het volk gaat morren. We horen al vanaf het begin dat de Russische economie op instorten staat. Maar, ook al klopt het dat er economische schade is in Rusland, er is helemaal geen sprake van instorten. Landen afknijpen werkt niet. Zie Noord-Korea, zie Iran.quote:Op donderdag 3 september 2026 12:33 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Het enige wat ik hier hoor op de media is als ze Russische doelen hebben gebombardeerd, de andere kant zie ik minder terugkomen
Daarom is het ook asociaal dat de VS en de EU Zelensky hebben overtuigd dat ze voldoende steun zouden geven. Maar de steun was altijd net zo dat Oekraïne vooral kon tegenhouden.quote:Op donderdag 3 september 2026 13:06 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
Gezien het verschil in grootte van bevolking en het verschil in operationele en theoretische productie capaciteit kon Oekraine nooit winnen. Al het andere is ruis.
Inderdaad. Dat is ook waarom Amerika de Vietnamoorlog had gewonnen en waarom Afghanistan nu gewoon netjes een seculiere democratie is en waarom Noord-Korea een westers-gezinde vazalstaat is.quote:Op donderdag 3 september 2026 13:06 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
Gezien het verschil in grootte van bevolking en het verschil in operationele en theoretische productie capaciteit kon Oekraine nooit winnen. Al het andere is ruis.
Die hebben niet gewonnen, Vietnam heeft stand gehouden en Afghanistan is gewoon teruggegeven aan de Taliban. Dat is wezenlijk anders. En bij de VS telt nog mee dat een democratie kwetsbaar is in de zin van dat het 'laten we er maar mee ophouden' politiek uiteindelijk altijd wint.quote:Op donderdag 3 september 2026 13:35 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat is ook waarom Amerika de Vietnamoorlog had gewonnen en waarom Afghanistan nu gewoon netjes een seculiere democratie is en waarom Noord-Korea een westers-gezinde vazalstaat is.
Allemaal (soms zelfs kleine) landjes die het niet konden winnen van een veel grotere veel technologisch geavanceerdere tegenstander.
Ik dacht dat het er dik genoeg bovenop lagquote:Op donderdag 3 september 2026 13:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die hebben niet gewonnen, Vietnam heeft stand gehouden en Afghanistan is gewoon teruggegeven aan de Taliban. Dat is wezenlijk anders. En bij de VS telt nog mee dat een democratie kwetsbaar is in de zin van dat het 'laten we er maar mee ophouden' politiek uiteindelijk altijd wint.
De VS had nog steeds Afghanistan onder controle kunnen hebben. Alleen was het gewoon extreem duur.
Maar Oekraine heeft de hele EU die voor haar kan produceren. Dat kan het probleem niet zijn. Er zijn voor beide partijen genoeg wapens en munitie. Zonder die steun was het inderdaad allang afgelopen geweest.quote:Op donderdag 3 september 2026 13:06 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
Ah, dus alleen wat economische schade na bijna vijf jaar zeer intensief oorlog voeren en paar honderd duizend man buiten de grens moeten onderhouden. Lijkt me niet goedkoop en signalen als snijden in pensioenen, interen op je nationale goudvoorraad, btw flink verhogen enz zijn ook niet al te positief toch?quote:Op donderdag 3 september 2026 12:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Omdat men wil voorkomen dat het volk gaat morren. We horen al vanaf het begin dat de Russische economie op instorten staat. Maar, ook al klopt het dat er economische schade is in Rusland, er is helemaal geen sprake van instorten. Landen afknijpen werkt niet. Zie Noord-Korea, zie Iran.
Het punt is dat Rusland dit gewoon heel lang kan volhouden.quote:Op donderdag 3 september 2026 21:07 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ah, dus alleen wat economische schade na bijna vijf jaar zeer intensief oorlog voeren en paar honderd duizend man buiten de grens moeten onderhouden. Lijkt me niet goedkoop en signalen als snijden in pensioenen, interen op je nationale goudvoorraad, btw flink verhogen enz zijn ook niet al te positief toch?
Het punt is ook dat Oekraine niet gaat opgeven.quote:Op vrijdag 4 september 2026 15:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het punt is dat Rusland dit gewoon heel lang kan volhouden.
Natuurlijk is het voor iedereen beter als ze vandaag ophouden met oorlog voeren. Maar helaas gaat dat niet gebeuren.
Ja, dat gaat gebeuren. Ze zijn teveel aan elkaar gewaagd.quote:Op vrijdag 4 september 2026 16:07 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het punt is ook dat Oekraine niet gaat opgeven.
Rusland haar rampage tour (of wild om zich heen slaan, hoe je het ook wil noemen) gaat daar denk ik weinig aan veranderen.
Straks beiden landen totaal ten gronde gericht. Jammer maar helaas ja.
Op dit moment zie je gewoon dat vanuit met name Europa aan Oekraïne de worst van EU lidmaatschap en de EU betaalt de wederopbouw wel wordt voorgehouden om hen maar te bewegen door te gaan met de oorlog.quote:Op vrijdag 4 september 2026 16:07 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het punt is ook dat Oekraine niet gaat opgeven.
Rusland haar rampage tour (of wild om zich heen slaan, hoe je het ook wil noemen) gaat daar denk ik weinig aan veranderen.
Straks beiden landen totaal ten gronde gericht. Jammer maar helaas ja.
Het heeft (tegenwoordig) alleen weinig meer met de EU of NAVO te maken.quote:Op vrijdag 4 september 2026 16:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op dit moment zie je gewoon dat vanuit met name Europa aan Oekraïne de worst van EU lidmaatschap en de EU betaalt de wederopbouw wel wordt voorgehouden om hen maar te bewegen door te gaan met de oorlog.
Ik zie dat zelf toch als een heilloze weg, want tenzij de Navo echt in grote getale soldaten die kant op wil sturen, zal Oekraïne toch op zeker moment te weinig manschappen hebben. Het is niet alsof de Oekraïense mannen die hier zijn heel genegen zijn om snel terug te gaan om te vechten. En gelijk hebben ze...
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt.quote:Op vrijdag 4 september 2026 16:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Op dit moment zie je gewoon dat vanuit met name Europa aan Oekraïne de worst van EU lidmaatschap en de EU betaalt de wederopbouw wel wordt voorgehouden om hen maar te bewegen door te gaan met de oorlog.
Wat is volgens jou het alternatief?quote:Ik zie dat zelf toch als een heilloze weg, want tenzij de Navo echt in grote getale soldaten die kant op wil sturen, zal Oekraïne toch op zeker moment te weinig manschappen hebben. Het is niet alsof de Oekraïense mannen die hier zijn heel genegen zijn om snel terug te gaan om te vechten. En gelijk hebben ze...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |