Ik ben het alles behalve met de user @Mikeytt eens, maar de rare drang om in het topic over de oorlog in Oekraïne een soort van totale eenheidsworst pro-Oekraïne te willen zien, blijf ik vreemd vinden. De pijnlijke realiteit is dat er nu eenmaal mensen zijn die dit anders zien.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 19:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In de Oekraïne reeks post TS al maanden een niet aflatende stroom van pure Kremlinpropaganda. De meest walgelijke posts komen langs van TS die juicht als er weer ziekenhuizen, burgers of kinderen opgeblazen worden of argumenten waarom het goed en terecht zou zijn als Rusland Oekraïne inneemt en onderwerpt.
Om argumenten, logica of rede geeft TS niets. Als je zijn argument 10 keer met feiten ontkracht hebt post hij het doodleuk een elfde keer weer.
Ondertussen hebben de devs besloten dat dit prima is en als je het er niet mee eens bent moet je dat maar negeren. Dat doen we dus al een tijdje omdat het alternatief alleen maar een hoop frustratie is en dat is precies waar TS op uit is. Hij heeft er onder meer al voor gezorgd dat Straatcommando woedend vertrokken is.
Als je niet wil dat users als TS het definitieve einde van dit forum inluiden, kunnen we maar beter elk topic en elke post van TS negeren en doen alsof hij niet bestaat.
Het is te triest voor woorden, maar helaas is het nu eenmaal niet anders.
Eenheidsworst is niet nodig hoor. Ik kan prima discussieren met users als Idisrom die ik welliswaar veracht om zijn keuze Rusland te steunen, maar alsnog met onderbouwde posts komt als hij post. Of users die er een stuk neutraler in staan als discombulate maar die wel een inhoudelijke en eerlijke discussie kunnen aangaan. Zelfs inslagenreuring ook al ga ik er soms enorm mee in aanvaringquote:Op maandag 31 augustus 2026 22:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben het alles behalve met de user @:Mikeytt eens, maar de rare drang om in het topic over de oorlog in Oekraïne een soort van totale eenheidsworst pro-Oekraïne te willen zien, blijf ik vreemd vinden. De pijnlijke realiteit is dat er nu eenmaal mensen zijn die dit anders zien.
Als dit mbt andere oorlogen ook het geval is en daar ruimte voor is, zou ik niet weten waarom hier voor de oorlog in Oekraïne een andere maatstaf voor zou moeten zijn. Wat maakt deze oorlog zo uniek ten opzichte van andere oorlogen, dat we daar geen andere visies zouden moeten accepteren?
En andere visies accepteren betekent dus ook dat je soms mensen niet gaat overtuigen, ook niet met aantoonbare feiten.
In sommige kringen is het ook niet toegestaan pro-Israel te zijn. Dus uniek is dat niet.quote:Op maandag 31 augustus 2026 22:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ben het alles behalve met de user @:Mikeytt eens, maar de rare drang om in het topic over de oorlog in Oekraïne een soort van totale eenheidsworst pro-Oekraïne te willen zien, blijf ik vreemd vinden. De pijnlijke realiteit is dat er nu eenmaal mensen zijn die dit anders zien.
Als dit mbt andere oorlogen ook het geval is en daar ruimte voor is, zou ik niet weten waarom hier voor de oorlog in Oekraïne een andere maatstaf voor zou moeten zijn. Wat maakt deze oorlog zo uniek ten opzichte van andere oorlogen, dat we daar geen andere visies zouden moeten accepteren?
En andere visies accepteren betekent dus ook dat je soms mensen niet gaat overtuigen, ook niet met aantoonbare feiten.
Anderzijds kan je dus ook stellen dat mensen die vooral "alternatief" nieuws lezen of in bepaalde kringen van social media zitten pro Russisch zijn omdat ze dat lezen en standaard alles wat van de "MSM" komt per definitie wantrouwen. Ook kuddedieren zegmaar.quote:Op maandag 31 augustus 2026 23:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
In sommige kringen is het ook niet toegestaan pro-Israel te zijn. Dus uniek is dat niet.
De reden dat sommige mensen zo pro-Oekraine zijn dat ze andere meningen niet tolereren is dat dit in de media en de politiek zo gepromoot wordt. Ik denk altijd dat dit soort mensen onder andere omstandigheden en met een andere input zo achter een heel ander standpunt zouden zijn gaan staan. De kuddedieren zeg maar.
Ja, dat kan net zo goed een bubble zijnquote:Op maandag 31 augustus 2026 23:11 schreef skysherrif het volgende:
In sommige kringen is het ook niet toegestaan pro-Israel te zijn. Dus uniek is dat niet.
De reden dat sommige mensen zo pro-Oekraine zijn dat ze andere meningen niet tolereren is dat dit in de media en de politiek zo gepromoot wordt. Ik denk altijd dat dit soort mensen onder andere omstandigheden en met een andere input zo achter een heel ander standpunt zouden zijn gaan staan. De kuddedieren zeg maar.
Anderzijds kan je dus ook stellen dat mensen die vooral "alternatief" nieuws lezen of in bepaalde kringen van social media zitten pro Russisch zijn omdat ze dat lezen en standaard alles wat van de "MSM" komt per definitie wantrouwen. Ook kuddedieren zegmaar.
Ik sta er net zo in. Ik ben tegen nóg meer miljarden naar Oekraïne. Genoeg is genoeg geweest. En nee, dat maakt mij niet 'pro-Rusland' zoals de simpele zieltjes hier vast weer meteen gaan schreeuwen.quote:Op dinsdag 1 september 2026 07:01 schreef Kottnauer het volgende:
Ik ben niet pro-Rusland en ook niet pro-Oekraïne.
Ik ben niet pro-Israël en ook niet pro-Palestina.
Ik ben niet pro-Thailand en niet pro-Cambodja.
Kortom - ik wil er gewoon niets mee te maken hebben. Het zijn niet mijn problemen. Ik heb die problemen niet veroorzaakt en ik kan ze ook niet oplossen.
En ik wil dus ook niet dat mijn belastinggeld daaraan wordt besteed.
Het is niet genoeg, want het probleem is er nog steeds.quote:Op dinsdag 1 september 2026 07:04 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik sta er net zo in. Ik ben tegen nóg meer miljarden naar Oekraïne. Genoeg is genoeg geweest. En nee, dat maakt mij niet 'pro-Rusland' zoals de simpele zieltjes hier vast weer meteen gaan schreeuwen.
Idem met Israël/Palestijnen. Vecht het onderling maar uit, mij interesseert het niet, en ik steun geen van beide volken.
Nou ja zolang hij hier rondhangt ipv dat topic vervuilt is dat eigenlijk wel beter.quote:
Nah. Het is gewoon nogal zelfdestructief om als Europeaan pro-Rusland te zijn. Het idee dat je graag wil dat Rusland doorstoot naar de Baltische staten (of een ander gebied) is zelfondermijnend.quote:Op maandag 31 augustus 2026 23:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ukraine niet steunen, houdt in dat Rusland de oorlog zal winnen en zal doorstoten naar de Baltische staten.quote:Op dinsdag 1 september 2026 07:04 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik sta er net zo in. Ik ben tegen nóg meer miljarden naar Oekraïne. Genoeg is genoeg geweest. En nee, dat maakt mij niet 'pro-Rusland' zoals de simpele zieltjes hier vast weer meteen gaan schreeuwen.
Idem met Israël/Palestijnen. Vecht het onderling maar uit, mij interesseert het niet, en ik steun geen van beide volken.
Dat lijkt me bijzonder sterk.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:23 schreef theunderdog het volgende:
en zal doorstoten naar de Baltische staten.
Dan moeten die talloze miljarden gebruikt worden om de oostgrenzen van het NATO-gebied te versterken, ipv alles weg te geven aan Oekraïne zodat de Russen het vervolgens aan flarden schietenquote:Op dinsdag 1 september 2026 10:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je loopt hoe dan ook het risico.
Dat is dan ook niet de realiteit. Bovendien heb je sympathie voor een partij dat ook anti-NATO is.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:29 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dan moeten die talloze miljarden gebruikt worden om de oostgrenzen van het NATO-gebied te versterken, ipv alles weg te geven aan Oekraïne zodat de Russen het vervolgens aan flarden schieten
Act nog welquote:Op dinsdag 1 september 2026 10:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet de realiteit. Bovendien heb je sympathie voor een partij dat ook anti-NATO is.
Wat wil je precies bereiken met deze act?
Nee. Je bent veel erger. Iemand die partij kiest is tenminste eerlijk.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:31 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Act nog welWat een onzin.
Ik kies gewoon geen partij hier. Dus nee, ik ben ook niet pro-Rusland.
Ik denk dat een reden ook is dat er een complete bevolking slachtoffer is van een invasie / oorlog waar het niet om gevraagd heeft, en daarom sympathie verdient.quote:Op maandag 31 augustus 2026 23:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Je bent veel erger. Iemand die partij kiest is tenminste eerlijk.
Je denkt gewoon niet na (dat is althans mijn meest positieve interpretatie). Neutraliteit heeft ook gevolgen. De gevolgen van het niet steunen van Ukraine, is dat Ukraine de oorlog verliest. Waardoor Rusland er sterker uitkomt.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:34 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dit is niet mijn oorlog. Dus nee, ik hóef helemaal geen partij te kiezen.
Maar het is wel weer duidelijk. Volgens jou mag je niet neutraal zijn, en niet partij voor Rusland kiezen, dus je mag enkel pro-Oekraïne zijn.
Maar goed dat ik zélf mijn keuzes maak
Ja zeg, zoek het uit, idioot.quote:Op dinsdag 1 september 2026 10:37 schreef theunderdog het volgende:
Je bent toch niet helemaal mongool?
Ik vind het destructief als mensen massale migratie vanuit de Derde Wereld promoten. Maar ik probeer ze niet de mond te snoerenquote:Op dinsdag 1 september 2026 10:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nah. Het is gewoon nogal zelfdestructief om als Europeaan pro-Rusland te zijn. Het idee dat je graag wil dat Rusland doorstoot naar de Baltische staten (of een ander gebied) is zelfondermijnend.
Dat mensen gewoon huisje, boompje, beestje willen en het beste voor hun kinderen is universeelquote:Op dinsdag 1 september 2026 10:34 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ik denk dat een reden ook is dat er een complete bevolking slachtoffer is van een invasie / oorlog waar het niet om gevraagd heeft, en daarom sympathie verdient.
Oekraine deed het voor de oorlog heel prima, veel steden floreerden (ook in het oosten als Mariupol). De mensen daar (die echt niet zo veel verschillen als Nederlanders, huisje boompje beestje, goede studie en werk ambiëren enz) zien vervolgens alles in rook opgaan.
Vraag me af wat jaren lang leven onder een rakettenregen en/of continu dreiging psychisch met je doet. Vast niet veel positief voor hen.
Dusja zo simpel kijk ik en velen anderen ook, en dat verdient automatisch sympathie als je een beetje empathisch vermogen hebt lijkt mij.
Oekraine is (nog) zo corrupt als de neten. De regering deugt niet. Er is ook geen alternatief. Dat weten we allemaal ook wel. Maar het land de tering in schieten gaat geen oplossing brengen denk ik.
Een Russische marionet als opperhoofd was achteraf misschien voor iedereen beter geweest. Nu is het veel te laat en het kwaad is al geschied.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |