Jazeker. Maar volgens mij weet jij ook wel dat een stukje inzage als deze daarbij ook niet gaat helpen.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 23:31 schreef capricia het volgende:
Dat partnergeweld inzichtelijk zou moeten zijn, vind ik niet buitensporig. Zeker in een tijd waarin de politie aangiften niet serieus neemt of er geen tijd voor heeft.
Zou juist bang zijn voor de werking andersom: je had als vrouw toch kunnen zien en weten dat de man in kwestie geweld naar zijn partner niet schuwt? Dus nog meer blame en verantwoordelijkheid naar het slachtoffer.
Dit is wel het falen van de overheid. Ze kunnen vrouwen kennelijk niet goed beschermen, de prioriteit ligt er niet, zoek het zelf maar uit.
Le Deuxième Sexe
https://www.leeds.gov.uk/(...)ce-disclosure-schemequote:Op woensdag 26 augustus 2026 22:06 schreef Elan het volgende:
[..]
En deze maatregel is niet generiek? Geweld komt in vele vormen en om vele redenen. Lang niet iedereen die ooit bij geweldd betrokken is geweest is een potentieel gevaar voor zijn of haar toekomstige partner. Het gros is dat niet. Maar los van die discussie gaat het gewoon niemand ene reet aan.
Je kunt zelf wel bedenken tot wat voor excessen dit gaat lijden.
Klopt, privacy over een gewelddadig verleden is natuurlijk belangrijker dan het leven van je toekomstige partner of kind.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 21:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoe dan ook, ik ben fel tegen deze wet, puur vanwege privacy.
Een vergissing of 'foutje' is menselijk.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 22:00 schreef Harvest89 het volgende:
En ja een kristallen bol kijkt inderdaad in de toekomst. Ik weet niet hoe oud je bent. Maar vergissen is menselijk. We gaan zien hoe heilig je bent tot in het graf.
Je partner in elkaar slaan, eventueel kinderen daarbij, is 'vergissen is menselijk '?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 22:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar 80% niet.
Dus laten we ons daar op focussen, anders gaan we die 80 benadelen.
En ja een kristallen bol kijkt inderdaad in de toekomst. Ik weet niet hoe oud je bent. Maar vergissen is menselijk. We gaan zien hoe heilig je bent tot in het graf.
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 23:41 schreef probeer het volgende:
[..]
https://www.leeds.gov.uk/(...)ce-disclosure-scheme
Van wat ik over de werking van de Engelse versie lees, is dat dus een deel van de afweging die de politie maakt nadat iemand een aanvraag indient; of het relevant is en wie het dient te weten.
Het is geen 'jan en alleman kan alles gewoon opvragen'.
Dus als hij in het verleden zijn dochter misbruikt heeft of zijn kinderen regelmatig het hele huis door trapte blijft dat in het ongewisse.quote:The scheme allows people to make enquiries with the police about an individual they are in a relationship with, or who is in a relationship with someone they know, where there are concerns that this individual may be violent, abusive or controlling and coercive towards their partner
Maar ongeveer even veel mannen slaan dagelijks hun vrouw als andersom.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 00:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Je partner in elkaar slaan, eventueel kinderen daarbij, is 'vergissen is menselijk '?
![]()
Ik kan me daar dus niets bij voorstellen he.
De slachtoffers hebben toch ook levenslang? Het minste geringste en ze denken weer terug aan de dag(en) waarop ze werden mishandeld of verkracht.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 21:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
"Tweede kansen bestaan niet!!!!!!!!!!"
"Geef iedereen levenslang!"
Angst! Fear! Miedo! Timor!
Je opmerking dat zogenaamd evenveel mannen als vrouwen door hun partner in elkaar geslagen worden, staat het tegengaan van femicide door deze maatregel logisch gezien natuurlijk niet in de weg.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 00:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Maar ongeveer even veel mannen slaan dagelijks hun vrouw als andersom.
Dus ik zie niet in hoe dit specifiek de femicide zou moeten tegengaan waar het kennelijk voor bedacht is?
Moet je als overheid dan niet op een hele andere level opereren en kun je je niet beter focussen op zaken als meer Blijf van mijn lijf huizen en vroegtijdige signalering, in plaats van dit soort loze preventie?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |