abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221661544
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 18:43 schreef Red_85 het volgende:
Volgens mij is de oorzaak niet dat zij het niet wist, die Clare. Volgens mij is de oorzaak dat de politie geen flikker deed met alle aangiftes. Oftewel zn taak niet deed.

En nu: leg het maar weer neer bij de samenleving. En wat heeft een nieuwe Clare er precies aan dan dat ze gegevens natrekt van aangiftes die geweigerd zijn?

Schijnoplossing.

Dus het zal wel ingevoerd worden.
Het slachtoffer waar de wet naar genoemd is schijnt inderdaad op de hoogte te zijn geweest. Hoeft niet te betekenen dat het nul effect heeft. Evaluatie van de effectiviteit van dit soort maatregelen blijft altijd lastig. Je kunt wel naar "voor" en "na" invoering kijken, maar er zijn allerhande factoren die een stijging of een daling kunnen veroorzaken.

Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor het VOG systeem. Echt hard maken dat dit het aantal slachtoffers / delicten vermindert is lastig. Het is voor ouders natuurlijk wel fijn dat er geen recent veroordeelde zedendelinquent op de sportvereniging of crèche van hun kinderen rondloopt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 26 augustus 2026 @ 19:36:30 #52
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221661705
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 18:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja dit.
Vrouwen kunnen daadwerkelijk aanvoelen of een kerel deugt of niet.
En er is simpelweg een type vrouw die kletsnat wordt van mannen die niet deugen en niet goed voor haar is.
Nee simpele ziel.

Vrouwen hebben geen magische bovennatuurlijke krachten waarmee ze meteen doorzien hoe iemand is.
Dat kan niemand.
Wie dit leest is een lezer van dit
  Moderator woensdag 26 augustus 2026 @ 19:38:00 #53
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221661715
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 19:36 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee simpele ziel.

Vrouwen hebben geen magische bovennatuurlijke krachten waarmee ze meteen doorzien hoe iemand is.
Dat kan niemand.
De grootste creeps kunnen enorme charmeurs zijn.
- vmi voor intimi -
  woensdag 26 augustus 2026 @ 19:41:52 #54
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221661735
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 19:38 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
De grootste creeps zijn kunnen enorme charmeurs zijn.
Kan.
Of de stoere getatoeëerde boy.
Of de nerd die gek wordt als ze relatie verbreekt.

In alle soorten en maten…
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221661782
Waarom alleen daarvoor? Maak het gewoon mogelijk een strafblad van iedereen in te zien.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 19:52:01 #56
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221661803
Een goede maatregel. Wel rekening houden met de invulling, qua terugwerkende kracht, bewaartijd en mogelijkheden voor rehabilitatie. Van mij mogen dit soort zaken sowieso beter doorzoekbaar zijn voor burgers. Als je ziet wat er soms misgaat met VOG's.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221662058
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 19:49 schreef William_Papadin het volgende:
Waarom alleen daarvoor? Maak het gewoon mogelijk een strafblad van iedereen in te zien.
Daar zit gewoon het onwenselijke effect aan dat bijvoorbeeld werkgevers altijd kunnen inzien of iemand ooit ergens in zijn leven eens een fout heeft begaan en iemand om die reden kunnen afwijzen. Grote kans dat dat ervoor zorgt dat ex-gedetineerden helemaal niet meer aan een baan kunnen komen wat enerzijds de overheidsfinanciën negatief beïnvloedt en anderzijds de kans op herhaaldelijk crimineel gedrag hoogstwaarschijnlijk vergroot.
pi_221662089
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 20:26 schreef Monolith het volgende:

[..]
Daar zit gewoon het onwenselijke effect aan dat bijvoorbeeld werkgevers altijd kunnen inzien of iemand ooit ergens in zijn leven eens een fout heeft begaan en iemand om die reden kunnen afwijzen. Grote kans dat dat ervoor zorgt dat ex-gedetineerden helemaal niet meer aan een baan kunnen komen wat enerzijds de overheidsfinanciën negatief beïnvloedt en anderzijds de kans op herhaaldelijk crimineel gedrag hoogstwaarschijnlijk vergroot.
Hoezo? Zijn referenties dan altijd zo eerlijk? Blijkt al vaker dat een VOG waardeloos is, notabene eentje die veroordeeld is geweest voor pedofilie en doodleuk weer op een kinderdagverblijf kan gaan werken. Opbokken met dat slap gedoe, je strafblad mag je levenslang met je meedragen vind ik.
pi_221662307
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 20:32 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hoezo? Zijn referenties dan altijd zo eerlijk? Blijkt al vaker dat een VOG waardeloos is, notabene eentje die veroordeeld is geweest voor pedofilie en doodleuk weer op een kinderdagverblijf kan gaan werken. Opbokken met dat slap gedoe, je strafblad mag je levenslang met je meedragen vind ik.
Je lijkt heel erg op een moreel argument te leunen. Ik zou zeggen lees mijn oorspronkelijke post nog eens.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 21:08:47 #60
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221662334
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 19:36 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee simpele ziel.

Dat kan niemand.
Hoe dan ook, ik ben fel tegen deze wet, puur vanwege privacy.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 21:10:20 #61
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221662346
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 19:49 schreef William_Papadin het volgende:
Big Brother is watching you.
George Orwell heeft er meerdere malen voor gewaarschuwd.

Iemand die een fout heeft begaan in het verleden kan wel degelijk gedragsverandering zijn ondergaan en er van hebben geleerd.
pi_221662352
De antecedenten van je (toekomstige) partner nagaan is wel next level inbreuk.

We hebben straf in de vorm van detentie en psychische hulp voor rehabilitatie en daarna verdienen mensen een nieuwe kans. In elk geval in hun priveleven.

Het past wel in de moderne ideologie dat vrouwen ten koste van alles bescherming moeten genieten en mannen eerst en vooral als gevaarlijke roofdieren benaderd dienen te worden. Met alle veiligheidsmaatregelen die daar bij horen.
blablablabla
  woensdag 26 augustus 2026 @ 21:12:25 #63
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221662359
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 21:11 schreef Elan het volgende:

We hebben straf in de vorm van detentie en psychische hulp voor rehabilitatie en daarna verdienen mensen een nieuwe kans. In elk geval in hun priveleven.

Het past wel in de moderne ideologie dat vrouwen ten koste van alles bescherming moeten genieten en mannen eerst en vooral als gevaarlijke roofdieren benaderd dienen te worden. Met alle veiligheidsmaatregelen die daar bij horen.
Ik ben het steeds meer met je eens Elan.
pi_221662383
Mag partnermoord ook al niet meer ? Je mag tegenwoordig ook niks meer he :( :'( ;( o|O
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_221662388
Goed idee, ben helemaal voor.

Maar is dit hier ook niet een pijnpunt:
"(Deed) ze meerdere keren aangifte van mishandeling, maar stuurde de politie haar telkens weg."
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221662389
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 21:11 schreef Elan het volgende:

Wat een gelul zeg. Het hele VOG-systeem is er op gericht om alles van bedrijven tot kinderen te beschermen tegen ex-gedetineerden die mogelijk recidiveren. Dat voorrecht niet enkel beperken tot rechtspersonen is niet een of andere fundamentele verandering.
pi_221662435
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 21:15 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wat een gelul zeg. Het hele VOG-systeem is er op gericht om alles van bedrijven tot kinderen te beschermen tegen ex-gedetineerden die mogelijk recidiveren. Dat voorrecht niet enkel beperken tot rechtspersonen is niet een of andere fundamentele verandering.
VOG gaat over je zakelijke omgeving en is al je reinste bullshit. Dit soort dingen gaan nog een stap verder en tasten je priveleven aan. Wezenlijk verschil.

Wat iemand zijn of haar verleden precies is en wat er uitgespookt is gaat een ander geen ene reet aan.
blablablabla
pi_221662457
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 21:20 schreef Elan het volgende:

[..]
VOG gaat over je zakelijke omgeving en is al je reinste bullshit. Dit soort dingen gaan nog een stap verder en tasten je priveleven aan. Wezenlijk verschil.

Wat iemand zijn of haar verleden precies is en wat er uitgespookt is gaat een ander geen ene reet aan.
Oja? En ondertussen je arbeidsverleden bij sollicitatie oppoetsen tot en met honderd leugens?
  woensdag 26 augustus 2026 @ 21:24:17 #69
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221662461
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 21:15 schreef capricia het volgende:
Goed idee, ben helemaal voor.

Maar is dit hier ook niet een pijnpunt:
"(Deed) ze meerdere keren aangifte van mishandeling, maar stuurde de politie haar telkens weg."
Ja precies. Raar dat je toch voor bent.
pi_221662466
quote:

[..]

Tja, totdat er weer eens iemand recidiveert. Dan staat heel fok weer te schuimbekken hoe het toch kan dat deze persoon ooit is vrijgekomen en weer een kind of vrouw heeft weten te verkrachten of iemand ernstig heeft mogen mishandelen.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 21:25:12 #71
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221662468
quote:
Nou ja dit.
Dit is gewoon weer een hellend vlak.
Pure angst. het mogelijk maken om elkaar in de gaten te houden. Tweede kansen bestaan niet meer.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 21:25:40 #72
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221662472
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 21:25 schreef Monolith het volgende:

[..]
Tja, totdat er weer eens iemand recidiveert. Dan staat heel fok weer te schuimbekken hoe het toch kan dat deze persoon ooit is vrijgekomen en weer een kind of vrouw heeft weten te verkrachten of iemand ernstig heeft mogen mishandelen.
"Tweede kansen bestaan niet!!!!!!!!!!"
"Geef iedereen levenslang!"

Angst! Fear! Miedo! Timor!
pi_221662491
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 21:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
"Tweede kansen bestaan niet!!!!!!!!!!"
"Geef iedereen levenslang!"

Angst! Fear! Miedo! Timor!
Ik kan niet zoveel met dit soort zwakzinnig gezwetst. Iemand kan prima een tweede kans in het leven krijgen ondanks gerichte beperkingen gericht op het strafrechtelijk feit waaraan iemand zich schuldig heeft gemaakt. Als je je leuter in de reet van een vierjarig jongetje hebt gestoken mag je prima aan de slag als palletsorteerder wat mij betreft, maar niet op een kinderdagverblijf.
  woensdag 26 augustus 2026 @ 21:34:11 #74
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221662523
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 21:29 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ik kan niet zoveel met dit soort zwakzinnig gezwetst. Iemand kan prima een tweede kans in het leven krijgen ondanks gerichte beperkingen gericht op het strafrechtelijk feit waaraan iemand zich schuldig heeft gemaakt. Als je je leuter in de reet van een vierjarig jongetje hebt gestoken mag je prima aan de slag als palletsorteerder wat mij betreft, maar niet op een kinderdagverblijf.
Ja tuurlijk. We zullen in de kristallen bol kijken wanneer jij in de fout gaat met iets. En dan tonen we geen genade.
pi_221662565
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 21:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja precies. Raar dat je toch voor bent.
Omdat kennelijk dan de berg maar naar Mohammed moet.
Of zoiets.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')