Het probleem is niet dat Rusland zo sterk is (ze zijn ongeveer net zo sterk als Oekraine) maar dat Rusland zo zwak is. Conventioneel maken ze geen schijn van kans tegen de NAVO, zelfs zonder grondtroepen en alleen maar met Marine en Luchtmacht kunnen we ze al aan. Ook zonder de VS.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 15:45 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Er waren toch enige tijd geleden al berichten te vinden dat Rusland hier en daar militaire installaties installeert met al dan niet tactische nukes.
Ik gok dat ze ergens in die hoek inderdaad gaan "escaleren" in de hoop dat angst, lafheid, zwakte enz de complete overhand krijgt. Ze zien dat het goed werkt, misschien dat ze nog ergens boven zee een nuke laten ontploffen om haar dreigement wat kracht bij te zetten.
Nee, de hoogste prioriteit van Putin is te voorkomen dat de NAVO rechtstreeks bij de oorlog betrokken raakt (dus met troepen etc.) Dan kan hij wel inpakken, dan is het binnen 2 maanden voorbij.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 17:38 schreef skysherrif het volgende:
Rusland zal dan ook nooit tegen de gehele NAVO willen vechten inderdaad.
Nee, dan rollen ze door tot de Noordzee.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 19:22 schreef Elan het volgende:
Als Oekraïne verliest gaat Rusland dan het hele land in nemen?
Wss niet meteen, maar over een paar jaar gaan ze dan voor ronde 2. Of ze moeten het daar eindelijk is voor elkaar krijgen om geen Stalin wannabe aan de macht te krijgen...quote:Op woensdag 26 augustus 2026 19:22 schreef Elan het volgende:
Vooraf is het antwoord nee natuurlijk niet dat willen ze helemaal niet hebben. Achteraf wanneer het gewoon gebeurd is het antwoord, ja natuurlijk moet rusland nu wel haar veiligheid veiligstellen en zorgen dat dit niet meer kan gebeuren.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 19:22 schreef Elan het volgende:
Het hebben van veel meer manschappen ga je in de huidige tijd ook niet veel meer aan hebben gok ik idd.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 17:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat Rusland zo sterk is (ze zijn ongeveer net zo sterk als Oekraine) maar dat Rusland zo zwak is. Conventioneel maken ze geen schijn van kans tegen de NAVO, zelfs zonder grondtroepen en alleen maar met Marine en Luchtmacht kunnen we ze al aan. Ook zonder de VS.
Het enige middel dat ze hebben om ons echt te raken zijn kernwapens. Daarom vind ik dat we ze nooit dermate in een hoek moeten drijven dat ze geen andere optie meer zien.
Praktisch gezien is dat vrij ingewikkeld. Ze zullen wel een fors deel annexeren en de rest tot vazalstaat maken. Het Vichy-model dus.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 19:22 schreef Elan het volgende:
Nee, dat alleen is niet genoegquote:Op woensdag 26 augustus 2026 19:28 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Het hebben van veel meer manschappen ga je in de huidige tijd ook niet veel meer aan hebben gok ik idd.
klopt, en dan gaat Poetin doodquote:Op woensdag 26 augustus 2026 17:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het probleem is niet dat Rusland zo sterk is (ze zijn ongeveer net zo sterk als Oekraine) maar dat Rusland zo zwak is.
Conventioneel maken ze geen schijn van kans tegen de NAVO, zelfs zonder grondtroepen en alleen maar met Marine en Luchtmacht kunnen we ze al aan. Ook zonder de VS.
Het enige middel dat ze hebben om ons echt te raken zijn kernwapens.
Daarom vind ik dat we ze nooit dermate in een hoek moeten drijven dat ze geen andere optie meer zien.
We zijn toch niet verbaasd?quote:Op woensdag 26 augustus 2026 19:54 schreef skysherrif het volgende:
https://kyivindependent.c(...)tion-case-media-say/
[ afbeelding ]
Zucht
Dat gevecht tegen corruptie gaat er ook een van de lange adem worden. Uitbannen ga je het wss nooit. Lukt ons namelijk ook niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 19:54 schreef skysherrif het volgende:
https://kyivindependent.c(...)tion-case-media-say/
[ afbeelding ]
Zucht
Ik lees het nog allemaal eens goed door.quote:Op woensdag 26 augustus 2026 20:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We zijn toch niet verbaasd?
Nope (sorry zelfquote)quote:Op woensdag 26 augustus 2026 20:09 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ik lees het nog allemaal eens goed door.
Het enige bewijs dat het Budanov is, is dat in het onderzoek de hele tijd een zekere "Kyrylo" naar boven komt. En iemand die hoog in de boom zit in Zelenskys staf. Dan ga je opzich redelijk snel uit van Budanov. Maar niet 100% bewezen nog.
Volledige naam komt er ook in voor. GG.quote:Mykytas M.V.: Well, Budanov did say not to meet in restaurants
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |