Eigenlijk moet je die hele PRO jeugd op ervaringsstage naar Gaza/Libanon/willekeurig welk Islamitisch land sturen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 22:12 schreef DrDentz het volgende:
Maar wel een beetje ironisch dat het waarschijnlijk juist Israël is dat het enige land is in die regio waar de PRO-jongeren veilig zouden kunnen vertoeven met hun blauwe haren en neuspiercings 🤔 en dat land willen ze uitwissen
Het is wel sympathiek dat ze niet als voorwaarde stellen dat de mensen in Gaza en Libanon wel progressief genoeg zijn om te mogen blijven leven.quote:Op maandag 24 augustus 2026 22:38 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Eigenlijk moet je die hele PRO jeugd op ervaringsstage naar Gaza/Libanon/willekeurig welk Islamitisch land sturen.
Moet je zien hoe Pro-Islamitisch ze daarna nog zijn. Als ze daar überhaupt nog niet van een gebouw geflikkerd zijn omdat ze iets teveel LHBTQ waren.
Juist de JOVD is de voice of reason ten opzichte van hun moederpartij.quote:Op maandag 24 augustus 2026 18:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Behalve die van de VVD interessant genoeg, die zijn juist minder achterlijk dan de grote partij.
Bij JOVD zit er een aanzienlijke groep die juist meer richting D66 wil en ook voor een regeringsakkoord met GroenLinks-PvdA waren. Dat vind ik nu niet de voice of reason, stap dan meteen over naar D66.quote:Op maandag 24 augustus 2026 22:42 schreef nostra het volgende:
[..]
Juist de JOVD is de voice of reason ten opzichte van hun moederpartij.
Waarom laat Israël eigenlijk niet toe dat Hamas ontwapend wordt?quote:Op maandag 24 augustus 2026 22:33 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Hamas, de authoriteit van Gaza heeft sinds het verlies van de de zesdaagse oorlog (1967) de drie “nee’s” van Khartoum (Geen vrede met Israël (No peace)Geen erkenning van Israël (No recognition)Geen onderhandelingen met Israël (No negotiations) nooit ingetrokken (waar een hoop andere landen in de omgeving dit wel hebben gedaan en is sinds die tijd impliciet in oorlog met Israel. Hamas heeft maar een doel: Israel van de kaart vegen.
De JOVD probeert de VVD nog bij hun core liberalisme (en sociaal-liberalisme is ook liberalisme) te houden, in plaats van de afzwaaiers die ze daar continu op maken.quote:Op maandag 24 augustus 2026 22:52 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bij JOVD zit er een aanzienlijke groep die juist meer richting D66 wil en ook voor een regeringsakkoord met GroenLinks-PvdA waren. Dat vind ik nu niet de voice of reason, stap dan meteen over naar D66.
Waar lees jij dat Israel dit niet toelaat? Ik lees alleen o.a. dat Hamas nog veel wapens heeft, beschietingen heeft gedaan en dat het onontplofte israelische munitie aan het verzamelen is. Dat is nogal wat anders dan je frame dat ze het niet toelaten. De bal ligt bij Hamas, die willen klaarblijkelijk niet.quote:Op maandag 24 augustus 2026 23:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waarom laat Israël eigenlijk niet toe dat Hamas ontwapend wordt?
Als er onder je vlag een groep extremisten zit, zul je er iets aan moeten doen als je ook maar enigszins serieus genomen wilt worden dat jij dit niet goedkeurt politiek gezien. Ook al zouden die extremisten later geen politicus worden. De puist zal uitgedrukt moeten worden, net zoals met ROOD is gebeurd. Anders heb je behoorlijke kans op backlash. Dat lijkt me niet handig voor PRONL.quote:Op maandag 24 augustus 2026 23:05 schreef Hexagon het volgende:
Overigens komt maar een heel klein deel van de politici uit de PJO voort. De meeste mensen in de politiek worden pas op latere leeftijd actief.
Dit is niet waar. Hamas heeft ingestemd met het plan van Trump om te ontwapenen als Israël zich terugtrekt. Israël weigert dit.quote:Op maandag 24 augustus 2026 23:30 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Waar lees jij dat Israel dit niet toelaat? Ik lees alleen o.a. dat Hamas nog veel wapens heeft, beschietingen heeft gedaan en dat het onontplofte israelische munitie aan het verzamelen is. Dat is nogal wat anders dan je frame dat ze het niet toelaten. De bal ligt bij Hamas, die willen klaarblijkelijk niet.
Het is wat genuanceerder dan jij het brengt. Het moderne Israël is ontstaan in 1948, na de oorlog. Echter het Koninkrijk Israël is wel daadwerkelijk vele duizenden jaren terug ontstaan.quote:Op maandag 24 augustus 2026 18:25 schreef TweedeKlum het volgende:
Hahaha, geen besef van geschiedenis, Israël bestaat al 3000 jaar.
Die terroristen weigeren alle voorstellen en alle oplossingen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 23:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Hamas heeft ingestemd met het plan van Trump om te ontwapenen als Israël zich terugtrekt. Israël weigert dit.
Eerst zien, dan geloven. Niets verbaast me meer van ze gezien hoe radicaal ze zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2026 18:43 schreef Frikandelbroodje het volgende:
PRO zal hier wel afstand van nemen. Wel lijkt het opheffen van de staat Israël wereldwijd aan aanhang te winnen. De strategie van Netanyahu/Likud om een tweestatenoplossing af te wijzen kan hen daarmee weleens in de eigen voet schieten.
Wat een onnozelheid, de Palestijnen onderdrukken hun minderheden veel harder dan Israël.
Zo ver ik me kan heugen hebben ze alleen ingestemd met fase 1 van de deal.quote:Op maandag 24 augustus 2026 23:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Hamas heeft ingestemd met het plan van Trump om te ontwapenen als Israël zich terugtrekt. Israël weigert dit.
https://protestpolitiek.n(...)cept-11-augustus.pdfquote:24.
1 Nederland en de Europese Unie erkennen Palestina als enige staat in het gehele Palestijnse
gebied, binnen de grenzen van voor 1948.
2 De koloniale ambities van zionisten maken het bestaan van een vredig Israël onmogelijk.
3 Alleen een Palestijnse staat maakt eerlijke gelijke rechten voor iedereen mogelijk.
Ik mis hun oplossing voor wat er met de miljoenen Joden die er nu wonen moet gebeuren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 10:08 schreef Bluesdude het volgende:
Dit is de bewuste passage
[..]
https://protestpolitiek.n(...)cept-11-augustus.pdf
punt 2 is juist
punt 1 en 3 zijn niet juist, is geen oplossing voor zionistische agressie
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |