Het is per brood, maar volgens de nieuwe wet verkoop je een brood 'per kilo' als die heel is.quote:Op maandag 24 augustus 2026 13:41 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Wie verkoopt er dan ook brood per kilo?!?!
Heel pünktlich controleren of de bakker wel op de gram precies zin brood verkoopt, en voor de rest ongebreidelde immigratiestroom waar verder niemand naar kijkt.quote:Op maandag 24 augustus 2026 13:50 schreef Nattekat het volgende:
Zie hier waarom Duitsland een lachertje op het wereldtoneel is geworden.
Denk dat je 10 gram niet ziet met het blote oog.quote:Op maandag 24 augustus 2026 13:46 schreef vul_maar_in het volgende:
Je brood thuis wegen... Vraag dan gewoon die andere helft die je groter acht na het snijden? Zoek de zwaarste zak uit? Ik snap het probleem echt niet.
Zo'n machine kan natuurlijk ook niet altijd precies de helft wegsnijden. Zo'n brood is niet precies even zwaar o er de hele lengtequote:Op maandag 24 augustus 2026 13:58 schreef junkiesietze het volgende:
die klant heeft thuis er gewoon stiekem een dunne boterham afgesneden, en klaagt nu de bakker aan.
Wat voor bewijs heeft deze klant dat hij ook daadwerkelijk 10gr lichter is dan zou moeten?
logisch, maar hoe wist de klant dat hij "gescammed" was? stond op de bon het gewicht van de andere helft ofzo?quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:06 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zo'n machine kan natuurlijk ook niet altijd precies de helft wegsnijden. Zo'n brood is niet precies even zwaar o er de hele lengte
Ik was ooit slager en nou is een brood geen biefstukje maar ik zou je verbazen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:03 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Denk dat je 10 gram niet ziet met het blote oog.Is gewoon zoals de bakker hier. Die snijd het brood en stopt dan de helft in de zak en geeft je er 1 mee.
En precies door zulk soort debiele regelgeving die consumenten zouden moeten beschermen betaald die consument in Duitsland veel meer voor zijn halfje broodquote:„Daarom moest ik nieuwe weegschalen voor mijn filialen aanschaffen“, zegt de bakker. „Met de arbeidsuren en de nieuwe software heeft me dat 15.000 euro gekost. Dat geld verdien ik met de verkoop van halve broden nooit meer terug. Ik kan toch niet van mensen verlangen dat ze altijd hele broden kopen. Als ik het nakijk, gaat het om verschillen van ongeveer drie cent: zoveel meer of minder moeten mensen nu voor hun halve brood betalen.“
Ja, en meestal heel wat meer dan die 3 cent verschil uit dit verhaal.quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:14 schreef Firuze60 het volgende:
Is het hier niet zo dat een halfje duurder is in verhouding dan een heel brood?
In Duitsland is het verplicht om het standaardgewicht van een brood te tonen. Stel dat dit 600 gram is, dan heeft ie wss een brood van 290 gram gehad.quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:08 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
logisch, maar hoe wist de klant dat hij "gescammed" was? stond op de bon het gewicht van de andere helft ofzo?
ik mis details.
Ik was pas nog op de markt. Dan neem ik Calamares (gefrituurde inktvisringen in een licht beslagje) want dat vind ik lekker. Maar omdat dat niet zo vaak verkocht wordt, moeten ze dan altijd even navragen hoeveel dat dan is. Bleek dus dat ze dan 180 gram af moest wegen en ik betaalde dan 6 euro.quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:09 schreef vul_maar_in het volgende:
Ik was ooit slager en nou is een brood geen biefstukje maar ik zou je verbazen.
Klanten maakten er een spelletje van
Broeder goeie calamares is een fakking crime. Echt een kunstvorm. (vers halen maar wel invriezen van te voren etc)quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik was pas nog op de markt. Dan neem ik Calamares (gefrituurde inktvisringen in een licht beslagje) want dat vind ik lekker. Maar omdat dat niet zo vaak verkocht wordt, moeten ze dan altijd even navragen hoeveel dat dan is. Bleek dus dat ze dan 180 gram af moest wegen en ik betaalde dan 6 euro.
Op zich lekkere Calamares, en als ze weegt kijk ik dan inderdaad ook mee op die weegschaal. En zei maar zeggen, is 180 gram dan niet veel? En die gast die stond te frituren zei, nee, dat kan die man wel op hoor, waardoor ik de indruk kreeg dat ik wel waar voor mijn geld kreeg.
En toen ik thuis kwam rekende ik het nog even na en toen kwam ik dus op 33 euro de kilo. Mijn eerstvolgende keukenhobbyproject wordt dus:
Zelf Calamares maken/bakken met * Tengano
Deze post had wel iets duidelijker gemogenquote:Op maandag 24 augustus 2026 14:41 schreef vul_maar_in het volgende:
Broeder goeie calamares is een fakking crime. Echt een kunstvorm. (vers halen maar wel invriezen van te voren etc)
crime om te maken bedoel ik. sorryquote:Op maandag 24 augustus 2026 14:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Deze post had wel iets duidelijker gemogen![]()
Volgens mij had ik ook mijn best gedaan.
Serieus? Even een beslagje maken en daar je inktvisringen doorheen halen en 4 minuten in de frituurquote:Op maandag 24 augustus 2026 14:43 schreef vul_maar_in het volgende:
crime om te maken bedoel ik. sorry
Ik heb teveel taaie calamares gevreten in mijn leven om te denken dat het zo makkelijk is maar we dwalen afquote:Op maandag 24 augustus 2026 14:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Serieus? Even een beslagje maken en daar je inktvisringen doorheen halen en 4 minuten in de frituur![]()
Seriously
Zelden goed, meestal kauwgom.quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:44 schreef Tengano het volgende:
[..]
Serieus? Even een beslagje maken en daar je inktvisringen doorheen halen en 4 minuten in de frituur![]()
Seriously
Volgens mij schakelde jij ineens door naar de slager en nou heb ik het gedaan zeker.quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:46 schreef vul_maar_in het volgende:
Ik heb teveel taaie calamares gevreten in mijn leven om te denken dat het zo makkelijk is maar we dwalen af
quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:47 schreef Tengano het volgende:
[..]
Volgens mij schakelde jij ineens door naar de slager en nou heb ik het gedaan zeker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 24 augustus 2026 15:00 schreef Gizmogirl28 het volgende:
HUH![]()
![]()
![]()
Dit is niet echt toch?
Toch?Das war ein "Der Nadel" artikel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.- vmi voor intimi -
Tsk ben ik bezig het ene woord te vertalen ga je het woord veranderen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 15:02 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Das war ein "Der Nadel" artikel.
Sorry ik wilde the Onion zeggen maar dat kent niet iedereen hierquote:Op maandag 24 augustus 2026 15:07 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Tsk ben ik bezig het ene woord te vertalen ga je het woord veranderen.![]()
Lijkt me toch wel een Speld artikel, hoewel mensen gek genoeg zijn om over zulke dingen te klagen.
Zo heb ik een keer ruzie gehad omdat een vrouw achter me wou dat ik een nieuw stokbrood ging pakken omdat de mijne gebroken was. Pff
De kassiere had wel de dag van haar leven.
Ui.quote:Op maandag 24 augustus 2026 15:07 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Sorry ik wilde the Onion zeggen maar dat kent niet iedereen hier
Dat dus. Hypocriete jankbakken.quote:Op maandag 24 augustus 2026 15:10 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Ik vraag me af als die klant nou 10 gram teveel had gehad was hij/zij dan naar bakker terug gegaan om een half sneetje brood terug te brengen.
Helemaal niet moeilijk, maar goede verse inktvis is wel 'key'. Rest is een beetje trial n error, maar na een paar keer heb je het wel onder de knie. Dikte van het beslag en baktijd moet je ff onder de knie hebben.quote:Op maandag 24 augustus 2026 14:41 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Broeder goeie calamares is een fakking crime. Echt een kunstvorm. (vers halen maar wel invriezen van te voren etc)
Nee natuurlijk niet; dan lachen ze geniepig in hun vuistje.quote:Op maandag 24 augustus 2026 15:10 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Ik vraag me af als die klant nou 10 gram teveel had gehad was hij/zij dan naar bakker terug gegaan om een half sneetje brood terug te brengen.
In NL is een halfje altijd duurder dan het halve deel van de hele. 'Meer handelingen en materiaal' krijg je dan te horen.quote:Op maandag 24 augustus 2026 15:07 schreef opgebaarde het volgende:
Het leest alsof het volslagen ridicuul is. Alleen samengevat verkoopt de bakker dus een brood voor X gram en is de daadwerkelijke hoeveel vaak lager dan die X.
Tsja dat wordt hier in Nederland door consumenten ook niet gewaardeerd. Lomp gezegd: als die bakker nu een veiligheidsmarge had genomen dan was er geen probleem geweest.
Een half bammetje gratis, wat zal die goed smaken.quote:Op maandag 24 augustus 2026 15:13 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet; dan lachen ze geniepig in hun vuistje.
Wordt dan ook per stuk verkocht en niet per gram. En anders kan de koper zijn gelijk gaan halenquote:Op maandag 24 augustus 2026 15:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In NL is een halfje altijd duurder dan het halve deel van de hele. 'Meer handelingen en materiaal' krijg je dan te horen.
Altijd.quote:Op maandag 24 augustus 2026 15:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Een half bammetje gratis, wat zal die goed smaken.
Nou je het zegt; bij de Jumbo hadden ze een keer een kaasaanbieding. En ik weet niet meer precies wat de aanbieding was, maar laten we zeggen Stuk Wapenaar Belegen kaas, DEZE WEEK VOOR ZES EURO!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op maandag 24 augustus 2026 15:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Een half bammetje gratis, wat zal die goed smaken.
Ow heerlijk is dat.quote:Op maandag 24 augustus 2026 15:23 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Altijd.
Vers brood altijd +1
Op de bakkerij gestaan in mn jonge jaren als bijbaantje op zaterdag.
Lekker man.
Je kan je wel voorstellen wat er met de 'misfits' gebeurde. Hoefde nooit te ontbijten.
Ga zelf lekker een broodje bakken thuisquote:Op maandag 24 augustus 2026 15:27 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ow heerlijk is dat.
Ik heb een tijdje in een broodjes fabriek gewerkt, heerlijk die geur van vers brood.
quote:Op maandag 24 augustus 2026 15:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou je het zegt; bij de Jumbo hadden ze een keer een kaasaanbieding. En ik weet niet meer precies wat de aanbieding was, maar laten we zeggen Stuk Wapenaar Belegen kaas, DEZE WEEK VOOR ZES EURO!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
En omdat ik toevallig kaas nodig had, dacht ik tja, welke zal ik dan nemen. Het liefst heb ik een stuk kaas met zo weinig mogelijk korst omdat ik die korst altijd zo onhandig vind om er af te halen.
Dus ik zat die stukken zo eens te bekijken en kreeg eigenlijk de indruk dat ze niet allemaal even groot waren. En toen ik naar het gewicht ging kijken, klopte dat ook.
Dus omdat ik daar toch stond heb ik in ieder geval niet het lichtste stuk mee naar huis genomen
Heb ik wel gedaan. Heerlijk.quote:Op maandag 24 augustus 2026 15:28 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ga zelf lekker een broodje bakken thuis![]()
Leuk om te doen ookquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |