abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 augustus 2026 @ 19:40:32 #51
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221646828
Ik heb bijna mijn hele leven, oprecht en met reden, geroepen dat ik echt gek ben op toeristen, zo veel geweldig leuke avonden etc meegemaakt met toeristen, van gewoon de kroeg in tot beetje de zooi rondleiden en zelfs een paar echte relaties.

Maar damn het is zoals zo veel dingen die goed zijn wel een beetje de spuigaten aan het uitlopen inmiddels. De redenen waarom ik na de laatste keer Barcelona heb gezegd daar, hypocriet als toerist uiteraard, niet meer heen te gaan vanwege het toerisme zijn hier vrijwel net zo erg aan het worden :').

Geen idee of een hogere toeristenbelasting werkt hoor, ik zie mensen ook gewoon zonder blikken of blozen de hoofdprijs betalen voor eten en drank op bijv het Leidseplein. Dan zal dit ze ook niet heel snel afschrikken.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_221647173
Tuurlijk moeten statushouders een hotelkamer krijgen.

Denk er nou eens over na. Jij zou ook moe zijn als je de hele dag blonde vrouwen op straat lastig valt.
pi_221647208
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2026 16:42 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Interessant dat ze daar zo laag staan. :D

Mogelijk zit het verschil in het feit dat ze een zeehaven zijn, maar in deze bronnen wordt allemaal beweerd dat ze de 4e zijn. Of zou dit ooit eens beweerd zijn en blijft iedereen elkaar napraten?

https://maritiemportal.nl(...)it-de-verkeerstoren/

https://www.oram.nl/themas/sterke-haven/

https://www.ewmagazine.nl(...)rdamse-haven-47650w/

https://www.amports.nl/lid/port-of-amsterdam-nv/
De Amsterdamse haven zal op een deelgebiedje misschien wel de vierde haven van Europa zijn. Bulkgoederen ofzo.
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:46:19 #54
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_221649844
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 16:46 schreef xzaz het volgende:
Halsema _O_
Je Zoon met wapen _O_
Die van je man is _O-

En alle Amsterdammers juichen *O*
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 19:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De burgemeester gaat helemaal niet over wat in het coalitieakkoord van een gemeente staat.

Verdiep je eens in de materie voor je gaat lopen roepen.
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:54:42 #55
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_221649869
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 20:31 schreef CarbonC het volgende:

[..]
De Amsterdamse haven zal op een deelgebiedje misschien wel de vierde haven van Europa zijn. Bulkgoederen ofzo.
quote:
AI-overzicht

Amsterdam is de grootste benzinehaven van de wereld.

Capaciteit en Opslag
Totale opslag: De haven heeft rond de 6,5 miljoen kubieke meter aan brandstofopslag.
Benzine: Ongeveer 4,5 miljoen kubieke meter hiervan is ingericht voor benzine.
Functie: Het gebied werkt als een soort gigantisch tankstation voor de internationale markt.

LocatieWestelijk Havengebied: De opslag ligt verspreid in het westen van de Amsterdamse haven.Petroleumhaven: Dit is de bekende historische Petroleumhaven waar veel van deze activiteiten plaatsvinden.Verdere verkenning:Bekijk de actuele cijfers bij AT5.Lees de marktinzichten via Nieuwsblad Transport
Ik denk dat de meeste mensen dit niet wisten.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_221649915
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 22:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat er straks ondernemers failliet gaan door dit soort economische zelfmoordpogingen zal extreemlinkse klootzakjes niets uitmaken inderdaad...
Zolang Amsterdam met toeristenoverschot kampt, zal dat wel meevallen.

Ik let in ieder geval nooit op de toeristenbelasting bij het maken van een boeking. Lees bij de NOS dat Milaan na Amsterdam de hoogste heffing van Europa heft. Was daar twee jaar geleden, en heb daar niks van gemerkt. Heb er niet eens op gelet.

Daar komt bij dat Amsterdam vooral populair is voor korte verblijven. Dan weegt die toeristenbelasting al snel een stuk minder zwaar voor reizigers.

Dit soort maatregelen zijn op de Veluwe of aan de kust minder handig. Want daar staan toeristen al snel twee weken op de camping, en dan tikt een hoge toeristenbelasting wel flink aan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 12:41:09 #57
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221650137
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 12:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Zolang Amsterdam met toeristenoverschot kampt, zal dat wel meevallen.

Ik let in ieder geval nooit op de toeristenbelasting bij het maken van een boeking. Lees bij de NOS dat Milaan na Amsterdam de hoogste heffing van Europa heft. Was daar twee jaar geleden, en heb daar niks van gemerkt. Heb er niet eens op gelet.

Daar komt bij dat Amsterdam vooral populair is voor korte verblijven. Dan weegt die toeristenbelasting al snel een stuk minder zwaar voor reizigers.

Dit soort maatregelen zijn op de Veluwe of aan de kust minder handig. Want daar staan toeristen al snel twee weken op de camping, en dan tikt een hoge toeristenbelasting wel flink aan.
Het kan wel effect hebben op studenten die weinig geld hebben en ergens voor weinig geld willen zuipen en blowen.
pi_221650568
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 12:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het kan wel effect hebben op studenten die weinig geld hebben en ergens voor weinig geld willen zuipen en blowen.
En die kun je missen als kiespijn.

Zolang je als stad met een toeristenoverschot kampt en de inwoners het erover eens zijn dat het wel welletjes is geweest, is er weinig mis met dit soort maatregelen. Het is immers ook van de weinige knoppen waar je aan kunt draaien.

En ja, mogelijk pakt het vervelend uit voor een aantal ondernemers. Maar de mening van de inwoners lijkt mij in deze net zo waardevol. En hun stem is vertegenwoordigd in de gemeenteraad, die hier uiteindelijk over beslist.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:34:17 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221650640
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2026 13:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
En die kun je missen als kiespijn.

Inderdaad, daar zijn de maatregelen wel op gericht lijkt het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')