Ach .....quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:44 schreef ToT het volgende:
Tja al die buitenlanders in Amsterdam, dat wil Halsema vast niet!
Ik las het idd ja. Krijg je van die leuke Amerikaanse praktijken van.quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:47 schreef maily het volgende:
[..]
Ach .....
NWS / Buitenslapen in Amsterdam straks niet meer strafbaar, buurt woest
Weleens langs de Seine gelopen?quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:47 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik las het idd ja. Krijg je van die leuke Amerikaanse praktijken van.
Nope, maar volgens mij heb ik er ook wel beelden van voorbij zien komen.quote:
Dat er straks ondernemers failliet gaan door dit soort economische zelfmoordpogingen zal extreemlinkse klootzakjes niets uitmaken inderdaad...quote:Op zondag 23 augustus 2026 22:00 schreef Hexagon het volgende:
Prima, op vakantie naar Amsterdam is geen recht of eerste levensbehoefte.
Volstrekt logisch; mensen die geld komen brengen, inwisselen voor mensen die geld komen halen.quote:Op zondag 23 augustus 2026 21:55 schreef Kottnauer het volgende:
Logische maatregel om toeristen uit de hotels te jagen. Die kamers zijn nodig voor de statushouders.
Alleen 'echte' Amsterdammersquote:Op zondag 23 augustus 2026 22:44 schreef ToT het volgende:
Tja al die buitenlanders in Amsterdam, dat wil Halsema vast niet!
Laten we eerlijk zijn: Toeristen brengen niet echt geld naar de stad in de zin dat je zou willen.quote:Op zondag 23 augustus 2026 23:04 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Volstrekt logisch; mensen die geld komen brengen, inwisselen voor mensen die geld komen halen.
Net als met de accijnzen weer een heel dom idee. Meer mensen gaan hotels boeken in de buurt, en zo loop je weer geld mis.
Ik merk het nu al met mijn werk in het toerisme; het verschuift naar buiten de stad.
Amateurtjes.
Klein bier. Het draait vooral om de overnachtingen en horeca.quote:Op zondag 23 augustus 2026 23:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Laten we eerlijk zijn: Toeristen brengen niet echt geld naar de stad in de zin dat je zou willen.
De rubber duck winkels, starbucksen, souvenirwinkels, wafelshops zijn eigenlijk internationale bedrijven en romen het meeste geld van de bezoekers af naar het buitenland toe. Zelfs de airbnb'tjes die nog wat omzet maken zijn vaak in bezit van niet-Nederlanders.
Dat is trouwens niet uniek voor Nederland. Elke stad met een groot bezoekersaantal heeft een hele nek-hijgende conglomeraat uit het buitenland wat ontworpen is om voor de laagste gemene deler te cateren.
En daarom is dat verhaal van "toeristen moet je koesteren want ze 'redden' de stad met hun geld" een complexer verhaal. Een gezonde stad leeft op de inwoners, winkels en locale arbeid. Je wil niet eens leunen op bezoekers eigenlijk. Bezoekers mogen in principe niet meer dan een leuk extratje zijn voor de gemeente tbh de inwoners.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |