abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221640655
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 19:50 schreef Managarm het volgende:
Dat werkt niet meer.
Met huismerk AH werkt dat wel. Er staat ook gewoon een statiegeldlogo op de fles. Ik heb er vorige week nog ingeleverd in NL.
pi_221640697
quote:
10s.gif Op zondag 23 augustus 2026 19:07 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Dit is geniaal, dus je kunt statiegeldflessen uit België hier inleveren in de automaat en geld ontvangen?
Werkt dat alleen met die huismerklessen, ook met de grote? Of gewoon met alles incl blikjes _O_
Ik kom regelmatig bij de AH in België en op de flessen en blikjes van het huismerk staat een statiegeldlogo. Bij A-merken zie ik het eigenlijk zelden tot nooit. Kijk, deze heb ik in België gekocht:

pi_221640708
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2026 21:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is een flinke fraude.
Dat denk ik ook, maar blijkbaar niet voldoende verlies dat men er iets mee gaat doen.
pi_221640798
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 22:14 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Dat denk ik ook, maar blijkbaar niet voldoende verlies dat men er iets mee gaat doen.
Nou, de pakkans is niet groot, omdat het inleverproces geautomatiseerd is.

Maar er zijn dus wel mensen op gepakt.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_221641034
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 22:02 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Met huismerk AH werkt dat wel. Er staat ook gewoon een statiegeldlogo op de fles. Ik heb er vorige week nog ingeleverd in NL.
Dat ze dat statiegeld nog steeds niet op Europees niveau geregeld hebben.
En dan gewoon 1 euro per fles/blik, ongeacht grootte.
  Redactie Frontpage maandag 24 augustus 2026 @ 05:45:08 #56
510587 crew  Watmoetjenou
pi_221641597
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 23:33 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Dat ze dat statiegeld nog steeds niet op Europees niveau geregeld hebben.
En dan gewoon 1 euro per fles/blik, ongeacht grootte.
Ja doei
pi_221641677
Twee tanks die elkaar afwisselen klinkt logisch, maar stilstaand water in een grote tank is juist risico op biofilm. Praktischer: rotatie met jerrycans/flessen die je echt leegmaakt en vervangt, donker en koel bewaren. Warmtepompboiler of buffervat geeft al een flinke buffer zonder paniekhamsteren.
pi_221641702
Wat TS zegt is ongeveer standaard in Engeland.
De breektank op zolder. Daar loopt via een vlotterklep het drinkwater in.
Bij stroomuitval is er dan nog 200L (ofzoiets) drinkwater.
De tank wordt altijd ververst zodat legionella niet ter sprake is maar heel hygiënisch vind ik het niet.

Als je thuis een boiler hebt bijvoorbeeld 200-300l met een warmtepomp kun je daar aan de onderzijde bij stroomuitval ook nog veel water uithalen. Water is dan afgellkoeld of laat je afkoelen.
Kun je dagen mee door.

UK waterstorage tank:
Bekijk deze YouTube-video
Vakman pur sang
pi_221641711
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 07:16 schreef Lospedrosa het volgende:

Wel gesloten?
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
pi_221641712
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 07:22 schreef blomke het volgende:

[..]
Wel gesloten?
Zie filmpje
Vaak liggen die deksels eraf en zitten er insecten in of zelfs dode muizen. Vieze jongens die Engelsen.
Vakman pur sang
pi_221642451
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 20:52 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Misschien vertel ik nu teveel, maar je kan een stickervel uitprinten met barcodes van NL blikjes flessen en die plakken op buitenlandse blikjes en flessen. Is ook maar een theorie die ik gehoord heb van een oom van een vriend van mijn broer.
Dat zou je kunnen doen. Een misdrijf plegen voor een paar centen...
pi_221642500
Wij hebben een vat van 230 liter op zolder staan (boiler van de warmtepomp installatie). Via het aftapkraantje kunnen we dus wel wat flessen drinkwater vullen of een emmertje om een grote boodschap in het toilet door te spoelen.
pi_221645441
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 22:12 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Ik kom regelmatig bij de AH in België en op de flessen en blikjes van het huismerk staat een statiegeldlogo. Bij A-merken zie ik het eigenlijk zelden tot nooit. Kijk, deze heb ik in België gekocht:

[ afbeelding ]
Dit is idd een Nederlandse barcode. Start met 87
Voorheen Post ID 101472
pi_221645693
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2026 22:12 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dan lijkt het specifiek met die flessen wel te werken. Waarom ga je naar de AH in België, is dat niet juist duurder (op die flessen water na dan)?
pindazakje
pi_221646735
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 07:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat TS zegt is ongeveer standaard in Engeland.
Bij stroomuitval is er dan nog 200L (ofzoiets) drinkwater.
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2026 07:23 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zie filmpje
Vaak liggen die deksels eraf en zitten er insecten in of zelfs dode muizen. Vieze jongens die Engelsen.

Frappant, ze zeggen al meteen: "we doen dit al in geen ages meer".

Overigens zeer onhygiënisch met open lucht verbinding en als zoiets gaat lekken tijdens je vakantie en de hele inhoud op je parket lekt...
Mijn hobby is glas-in-lood maken en herstellen. Ook voor u
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')