quote:EDUCATION MINISTER BANS STUDY SESSIONS DURING UMHLANGA
21 August 2026
MBABANE: Minister of Education Owen Nxumalo has announced that all public and private schools must suspend formal teaching, extra classes, including weekend study sessions, during the Umhlanga Reed Dance week.
Speaking during a press conference on Friday, as mandated by King Mswati III, the Minister said the directive means schools will not be permitted to conduct any academic activities during the period, giving pupils an opportunity to participate in the national cultural ceremony without having to choose between their education and cultural responsibilities.
" Umhlanga is a cornerstone of EmaSwati culture and national identity. Its is a time for our youth, particularly our maidens, imbali, to gather, celebrate our rich heritage and receive invaluable culture, education and mentorship", he said.
The Umhlanga Reed Dance Ceremony will begin on 25 August and end on 31 August 2026.
All young girls are expected to attend without fail and parade bare-breasted in front of King Mswati and his guests. Those who fail to attend the ceremony are often fined cattle by traditional authorities or denied chiefdom stamps when applying for scholarships.
Waar is dit nieuws?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:40 schreef Masberum het volgende:
Elk jaar, van eind augustus tot begin september, vindt in Lobamba het traditionele Umhlanga- of 'rietdansfestival' plaats. Tijdens deze achtdaagse kuisheidsceremonie kiest de polygame koning Mswati III een nieuwe maagdelijke bruid uit een menigte van tienduizenden jonge meisjes en ongehuwde vrouwen, afkomstig uit 'respectabele' families van diverse stammen.
Na het afsnijden en vergaren van hoog riet voor het herstel van de gaten in het rieten windscherm rond de koninklijke residentie, verzamelen de jonge vrouwen zich, opgedeeld volgens leeftijdscategorie, voor de Koninklijke Ludzidzini Hofstede van koningin-moeder Ndlovokazi.
Daar dansen ze, volgens een bepaald ritueel, topless en in korte rokjes met parels en versierd met kleurrijke arm- en nekbanden, zich in de gunst van Zijne Majesteit. De geselecteerde verloofde, de 'liphovela' of concubine, wordt pas echtgenote en koningin indien zij zwanger is van de koning en bewezen is dat ze voor erfgenamen kan zorgen.
Nou ja wellicht nergens, behalve hier via mij en wikipedia:quote:
Echt een magere OP makker. Ik geef je een half uur om hem op te tuigen en anders ga ik hem denk ik sluiten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:40 schreef Masberum het volgende:
Elk jaar, van eind augustus tot begin september, vindt in Lobamba het traditionele Umhlanga- of 'rietdansfestival' plaats. Tijdens deze achtdaagse kuisheidsceremonie kiest de polygame koning Mswati III een nieuwe maagdelijke bruid uit een menigte van tienduizenden jonge meisjes en ongehuwde vrouwen, afkomstig uit 'respectabele' families van diverse stammen.
Na het afsnijden en vergaren van hoog riet voor het herstel van de gaten in het rieten windscherm rond de koninklijke residentie, verzamelen de jonge vrouwen zich, opgedeeld volgens leeftijdscategorie, voor de Koninklijke Ludzidzini Hofstede van koningin-moeder Ndlovokazi.
Daar dansen ze, volgens een bepaald ritueel, topless en in korte rokjes met parels en versierd met kleurrijke arm- en nekbanden, zich in de gunst van Zijne Majesteit. De geselecteerde verloofde, de 'liphovela' of concubine, wordt pas echtgenote en koningin indien zij zwanger is van de koning en bewezen is dat ze voor erfgenamen kan zorgen.
Daar is je collega @Jippie toevallig een expert in.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:50 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Echt een magere op makker. Ik geef je een half uur om hem op te tuigen en anders ga ik hem denk ik sluiten.
Ik adviseer glitterplaatjes, die tellen dubbel.
Serieus?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:50 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Echt een magere op makker. Ik geef je een half uur om hem op te tuigen en anders ga ik hem denk ik sluiten.
quote:
Nieuwslink toegevoegd en informatie (ook al het is het wat hetzelfde als mijn OP maar goed zal wel..)quote:
Dank je wel.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 22:06 schreef Masberum het volgende:
[..]
[..]
Nieuwslink toegevoegd en informatie (ook al het is het wat hetzelfde als mijn OP maar goed zal wel..)
VER is ook een optiequote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:50 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Echt een magere OP makker. Ik geef je een half uur om hem op te tuigen en anders ga ik hem denk ik sluiten.
Afrika kent wel meer achterlijke rituelen, waarbij vooral jonge kinderen worden gemarteld.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:40 schreef Masberum het volgende:
https://www.facebook.com/(...)au/1073689631708359/
[..]
[ afbeelding ]
Geen TS of topicbash ajb, zet een TR en laat het modereren over aan de mods.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 23:48 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
En waarom zijn mijn posts hier verwijderd? Serieus, wtf
quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zou diversiteit in Eswatini ook hun kracht zijn? Zouden de universiteiten in Eswatini ook vol trots zijn dat ze een blanke professor hebben? Zouden er ook quota's zijn voor alle hoge posities in Eswatini om er zeker van te zijn dat er genoeg blanken op hoge posities zitten?
Of is dat iets wat alleen in het westen gebeurd?
Nou, veel plezier bij WimLex dan. We sturen van FoK! wel een kaartje als je zwanger van hem bent.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 01:18 schreef Peppert het volgende:
Umhlanga. Bohhhh. Eindelijk een festival dat mij echt aan het hart gaat. Wat mij betreft per direct invoeren in Nederland, voor honderd mannen inclusief mijzelf.
[ afbeelding ]
That King knows how to party.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 01:18 schreef Peppert het volgende:
Umhlanga. Bohhhh. Eindelijk een festival dat mij echt aan het hart gaat. Wat mij betreft per direct invoeren in Nederland, voor honderd mannen inclusief mijzelf.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 01:18 schreef Peppert het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 21:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zou diversiteit in Eswatini ook hun kracht zijn? Zouden de universiteiten in Eswatini ook vol trots zijn dat ze een blanke professor hebben? Zouden er ook quota's zijn voor alle hoge posities in Eswatini om er zeker van te zijn dat er genoeg blanken op hoge posities zitten?
Of is dat iets wat alleen in het westen gebeurd?
Als dit is wat er bij je opkomt na het lezen van dit bericht (incl. sfeerverhogende illustraties), dan zit je wel een beetje teveel in je boze bubbel.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:02 schreef DrRobotnik het volgende:
Op de één of andere manier zijn Witte supremacisten hiervoor verantwoordelijk, dat weet ik zeker.
Ik weet zeker dat die meisjes daar exact hetzelfde over denkenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 01:18 schreef Peppert het volgende:
[ afbeelding ]
Daarnaast, als je dan zo graag tieten wil zien kan je ook gewoon een dagje naar het (naakt)strand gaan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 09:30 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat die meisjes daar exact hetzelfde over denken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |