abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221624284
Elk jaar, van eind augustus tot begin september, vindt in Lobamba het traditionele Umhlanga- of 'rietdansfestival' plaats. Tijdens deze achtdaagse kuisheidsceremonie kiest de polygame koning Mswati III een nieuwe maagdelijke bruid uit een menigte van tienduizenden jonge meisjes en ongehuwde vrouwen, afkomstig uit 'respectabele' families van diverse stammen.

Na het afsnijden en vergaren van hoog riet voor het herstel van de gaten in het rieten windscherm rond de koninklijke residentie, verzamelen de jonge vrouwen zich, opgedeeld volgens leeftijdscategorie, voor de Koninklijke Ludzidzini Hofstede van koningin-moeder Ndlovokazi.

Daar dansen ze, volgens een bepaald ritueel, topless en in korte rokjes met parels en versierd met kleurrijke arm- en nekbanden, zich in de gunst van Zijne Majesteit. De geselecteerde verloofde, de 'liphovela' of concubine, wordt pas echtgenote en koningin indien zij zwanger is van de koning en bewezen is dat ze voor erfgenamen kan zorgen.

https://www.facebook.com/(...)au/1073689631708359/

quote:
EDUCATION MINISTER BANS STUDY SESSIONS DURING UMHLANGA

21 August 2026
MBABANE: Minister of Education Owen Nxumalo has announced that all public and private schools must suspend formal teaching, extra classes, including weekend study sessions, during the Umhlanga Reed Dance week.
Speaking during a press conference on Friday, as mandated by King Mswati III, the Minister said the directive means schools will not be permitted to conduct any academic activities during the period, giving pupils an opportunity to participate in the national cultural ceremony without having to choose between their education and cultural responsibilities.

" Umhlanga is a cornerstone of EmaSwati culture and national identity. Its is a time for our youth, particularly our maidens, imbali, to gather, celebrate our rich heritage and receive invaluable culture, education and mentorship", he said.

The Umhlanga Reed Dance Ceremony will begin on 25 August and end on 31 August 2026.
All young girls are expected to attend without fail and parade bare-breasted in front of King Mswati and his guests. Those who fail to attend the ceremony are often fined cattle by traditional authorities or denied chiefdom stamps when applying for scholarships.

[ Bericht 55% gewijzigd door Masberum op 21-08-2026 22:05:03 ]
  Spellchecker vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:41:45 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221624291
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:40 schreef Masberum het volgende:
Elk jaar, van eind augustus tot begin september, vindt in Lobamba het traditionele Umhlanga- of 'rietdansfestival' plaats. Tijdens deze achtdaagse kuisheidsceremonie kiest de polygame koning Mswati III een nieuwe maagdelijke bruid uit een menigte van tienduizenden jonge meisjes en ongehuwde vrouwen, afkomstig uit 'respectabele' families van diverse stammen.

Na het afsnijden en vergaren van hoog riet voor het herstel van de gaten in het rieten windscherm rond de koninklijke residentie, verzamelen de jonge vrouwen zich, opgedeeld volgens leeftijdscategorie, voor de Koninklijke Ludzidzini Hofstede van koningin-moeder Ndlovokazi.

Daar dansen ze, volgens een bepaald ritueel, topless en in korte rokjes met parels en versierd met kleurrijke arm- en nekbanden, zich in de gunst van Zijne Majesteit. De geselecteerde verloofde, de 'liphovela' of concubine, wordt pas echtgenote en koningin indien zij zwanger is van de koning en bewezen is dat ze voor erfgenamen kan zorgen.
Waar is dit nieuws?
pi_221624293
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:41 schreef maily het volgende:

[..]
Waar is dit nieuws?
Nou ja wellicht nergens, behalve hier via mij en wikipedia:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Swaziland
Moet toch een eerste persoon zijn die een nieuwsbericht plaatst, misschien ben ik dat in dit geval :)
pi_221624328
Zou diversiteit in Eswatini ook hun kracht zijn? Zouden de universiteiten in Eswatini ook vol trots zijn dat ze een blanke professor hebben? Zouden er ook quota's zijn voor alle hoge posities in Eswatini om er zeker van te zijn dat er genoeg blanken op hoge posities zitten?

Of is dat iets wat alleen in het westen gebeurd?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:50:16 #5
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221624329
quote:

Echt een magere OP makker. Ik geef je een half uur om hem op te tuigen en anders ga ik hem denk ik sluiten.

Ik adviseer glitterplaatjes, die tellen dubbel.

[ Bericht 0% gewijzigd door vul_maar_in op 21-08-2026 22:00:14 ]
- vmi voor intimi -
pi_221624337
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:50 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Echt een magere op makker. Ik geef je een half uur om hem op te tuigen en anders ga ik hem denk ik sluiten.

Daar is je collega @Jippie toevallig een expert in.
pi_221624355
quote:

[..]
Echt een magere op makker. Ik geef je een half uur om hem op te tuigen en anders ga ik hem denk ik sluiten.

Serieus?
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:57:06 #8
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221624359
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:55 schreef Masberum het volgende:

[..]
Serieus?
Je kan wel iets beter toch?
- vmi voor intimi -
  Spellchecker vrijdag 21 augustus 2026 @ 21:57:10 #9
197773 crew  maily
pi_221624360
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:55 schreef Masberum het volgende:

[..]
Serieus?
en waar is je nieuwslink?
pi_221624401
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:57 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Je kan wel iets beter toch?
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:57 schreef maily het volgende:

[..]
en waar is je nieuwslink?
Nieuwslink toegevoegd en informatie (ook al het is het wat hetzelfde als mijn OP maar goed zal wel..)
  Spellchecker vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:06:57 #11
197773 crew  maily
pi_221624403
Blij ei hoor

Is dat vlakbij Paaseiland? :D :D :D
  Moderator vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:07:20 #12
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221624406
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 22:06 schreef Masberum het volgende:

[..]
[..]
Nieuwslink toegevoegd en informatie (ook al het is het wat hetzelfde als mijn OP maar goed zal wel..)
Dank je wel.
- vmi voor intimi -
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:14:18 #13
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221624441
Linkje naar livestream?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 21 augustus 2026 @ 22:38:11 #14
485843 crew  Jippie
pi_221624624
quote:

[..]
Echt een magere OP makker. Ik geef je een half uur om hem op te tuigen en anders ga ik hem denk ik sluiten.

VER is ook een optie
pi_221624637
And zero fucks were given.

Wat is dit nou voor onzin man?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221624928
En waarom zijn mijn posts hier verwijderd? Serieus, wtf :{
pi_221624939
quote:

https://www.facebook.com/(...)au/1073689631708359/
[..]
[ afbeelding ]

Afrika kent wel meer achterlijke rituelen, waarbij vooral jonge kinderen worden gemarteld.
Ook jongetjes hoor. Jongens die aan het begin van hun puberteit staan moeten bijv. hun hoofd in een wespennest steken en als ze dit doorstaan zonder te schreeuwen of huilen of wat voor paniekreactie dan ook, dan zijn ze volwassen.

Geen bron helaas, las dit jaren geleden in een boek over Afrikaanse volkeren.
pi_221624978
Op de één of andere manier zijn Witte supremacisten hiervoor verantwoordelijk, dat weet ik zeker.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 22 augustus 2026 @ 00:24:17 #19
485843 crew  Jippie
pi_221625086
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 23:48 schreef Opzoeknaarvrienden het volgende:
En waarom zijn mijn posts hier verwijderd? Serieus, wtf :{
Geen TS of topicbash ajb, zet een TR en laat het modereren over aan de mods.
pi_221625093
Snoeperd, die koning. Elk jaar staat er een enorme rij vruchtbare jongedames klaar om zich door meneer te laten bezwangeren. Zo kunnen ze natuurlijk in één klap sociaal-maatschappelijk en financieel flink opklimmen. Win-win. Het is alleen niet eerlijk dat hij de laagste sociale klassen ook niet die kans geeft om hun dochters aan hem te laten zien. Die krijgen dus niet de kans om zich omhoog te neuken werken.
pi_221625123
Ik merk dat ik zelf begin te dagdromen na het lezen van deze Facebookpost. Niet hoeven werken, een hoop slaven werknemers hebben en lekker genieten van het leven, terwijl je het land als persoonlijk wingewest gebruikt. Blizz. Wat een hemels bestaan.
pi_221625155
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2026 21:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Zou diversiteit in Eswatini ook hun kracht zijn? Zouden de universiteiten in Eswatini ook vol trots zijn dat ze een blanke professor hebben? Zouden er ook quota's zijn voor alle hoge posities in Eswatini om er zeker van te zijn dat er genoeg blanken op hoge posities zitten?

Of is dat iets wat alleen in het westen gebeurd?
pi_221625166
Umhlanga. Bohhhh. Eindelijk een festival dat mij echt aan het hart gaat. Wat mij betreft per direct invoeren in Nederland, voor honderd mannen inclusief mijzelf.

pi_221625185
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 01:18 schreef Peppert het volgende:
Umhlanga. Bohhhh. Eindelijk een festival dat mij echt aan het hart gaat. Wat mij betreft per direct invoeren in Nederland, voor honderd mannen inclusief mijzelf.

[ afbeelding ]
Nou, veel plezier bij WimLex dan. We sturen van FoK! wel een kaartje als je zwanger van hem bent.
"Pools are perfect for holding water"
pi_221625210
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 01:18 schreef Peppert het volgende:

[ afbeelding ]
That King knows how to party.

[ Bericht 0% gewijzigd door Regilio_ op 22-08-2026 02:42:01 ]
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')