Nou, dan reageer je toch lekker niet? Mij boeit het niet dat je het gereutel vindt. Zoals ik al hiervoor zei, definities bespreken past ook in dit topic. Goed dat mensen verschillende visies lezen.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 23:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat heeft dit gereutel in godsnaam nog met het onderwerp te maken?
karl marx, ok. maar we trappen er toch niet in.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 23:35 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Gender is idd breed, taal ook, labels ook. Categoriseren is afhankelijk van de parameters van de categorie, maar ook de visie van de categoriseerder.
Ik wil graag mijn abonnement op de NPO opzeggen, waar kan dit?quote:Op woensdag 19 augustus 2026 22:13 schreef MultiBanaan het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Vandaag ook een filmpje gepost door WNL. Zelfde gewauwel als dat van Debby, alleen dan zegt ze als zijnde een antropoloog, dus dat suggereert dat we haar serieus zouden moeten nemen. Helaas is het niveau niet hoger dan een gemiddelde viva blogpost, maar dat is ook niet verwonderlijk, aangezien antropologie een pseudowetenschap is.
Dat 'we groepje' van je is te inflexibel voor de realiteit.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 03:27 schreef Memeowitz het volgende:
[..]
karl marx, ok. maar we trappen er toch niet in.
Dat dedain waarmee ze reageert op de mensen die haar van repliek dienen is ook tekenendquote:Op donderdag 20 augustus 2026 06:08 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ik wil graag mijn abonnement op de NPO opzeggen, waar kan dit?
Die reacties op YouTube zijn ook wel geestig.
Eens. Zoals Laura het zelf heel raak verwoordt, vrouwen hebben geen probleem, mannen maken hier een probleem van en geven dan de schuld aan alles en iedereen.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 09:34 schreef miss_sly het volgende:
Zo jammer dat dat item dan weer zo wordt weggezet, zowel door die Tom Staal als hier op FOK! en ongetwijfeld in de reacties op YouTube.
Ik vind dat zij het toch behoorlijk netjes brengt en helemaal niet zegt dat alle mannen kut zijn en vrouwen nooit meer een man willen. Ze zegt juist dat mannen niet moeten doen wat vrouwen willen om ze te pleasen en een vrouw te krijgen. Ze zegt ook dat vrouwen heel graag wél een leuke man willen, maar dat ze dus single over het algemeen gelukkiger zijn dan mannen. Dat wil niet zeggen dat ze altijd single willen blijven, maar dat de drang om te settelen voor minder dan ze zouden willen minder groot is.
Tom Staal komt met zijn eigen relatie op de proppen als 'bewijs' dat het allemaal wel meevalt. Maar het punt is dat hij dus al reeds in een relatie zit waar hij en zijn vrouw blij van worden. Het gaat erom dat veel single vrouwen wel die leuke relatie willen, maar vrezen die bij een heleboel mannen die ze leren kennen/mee daten niet te krijgen.
Ik vind het advies om juist ook weer te werken aan de mannelijke vriendschappen helemaal zo slecht niet. Het is toch jammer dat dit de laatste 30 jaar zoveel minder geworden is.
Ik vind ook dat ze keurig heel netjes bleef, ondanks dat Staal bezig bleef met proberen haar voor lul te zetten en te overschreeuwen.
Maar goed, het zal wel weer niet waar zijn, en mannenhaat zijn. En vrouwen moeten niet zeiken.
Bijzonder, want hierquote:Op woensdag 19 augustus 2026 23:55 schreef Koekoekmakto het volgende:
Ik vind het niet off topic bij de weg.
vind je gender nog wel off topic.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 17:58 schreef Koekoekmakto het volgende:
Hierin geef ik je wel gelijk. Is ook een heel ander topic.
We staan er weer lekker op bij het andere geslachtquote:Op donderdag 20 augustus 2026 06:08 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Ik wil graag mijn abonnement op de NPO opzeggen, waar kan dit?
Die reacties op YouTube zijn ook wel geestig.
Het ging dus in dat gesprek niet over mensen, mannen en vrouwen, met een relatie, maar over de single mannen en vrouwen.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 13:27 schreef C64 het volgende:
[..]
We staan er weer lekker op bij het andere geslacht![]()
De meeste mannen hebben volgens mij helemaal geen behoefte aan vrienden want ze willen een familie stichten. Logisch dat een vrouw binnen dat universum centraal staat.
Mijn vrouw is tevens mijn beste vriendin en vice versa. In de spaarzame tijd die er tussen werken en zorgen voor de kinderen overblijft zijn we dolblij dat we dingen samen kunnen doen.
Natuurlijk gaan we ook wel eens wat doen met andere mensen en hebben we contacten naast de relatie maar samen is het fijnst! Ook nul behoefte om zonder de ander op vakantie te gaan. Als je elkaar moet gaan ontvluchten of ander gezelschap leuker is dan je eigen man of vrouw..... dan zegt dat wel iets over je relatie.. denk ik...
Ook over mannen die geen vriendschappen hebben waardoor vrouwen zgn emotionele "mankeepers" worden binnen die relatie. Wat een denigrerende term is dat eigenlijk, bah.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 13:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het ging dus in dat gesprek niet over mensen, mannen en vrouwen, met een relatie, maar over de single mannen en vrouwen.
Het gaat ook deels over mankeeping, wat inderdaad geen fijne term is.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 13:30 schreef C64 het volgende:
[..]
Ook over mannen die geen vriendschappen hebben waardoor vrouwen zgn emotionele "mankeepers" worden binnen die relatie. Wat een denigrerende term is dat eigenlijk, bah.
Haar advies is heel erg gedacht vanuit haar belevingswereld en totaal niet vanuit de man. Want mannen hebben helemaal geen behoefte om in een kringetje te gaan praten over dat ze eenzaam zijn en graag een vrouw willen. Althans, niet zoals zij zich dat voorstelt. Wat je krijgt bij mannen is dat er iemand is die beweert precies te weten hoe hij iedere dag een andere vrouw kan versieren voor veel geld een cursus gaat aanbieden. Het is een onderdeel van de manosphere.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 09:34 schreef miss_sly het volgende:
Zo jammer dat dat item dan weer zo wordt weggezet, zowel door die Tom Staal als hier op FOK! en ongetwijfeld in de reacties op YouTube.
Ik vind dat zij het toch behoorlijk netjes brengt en helemaal niet zegt dat alle mannen kut zijn en vrouwen nooit meer een man willen. Ze zegt juist dat mannen niet moeten doen wat vrouwen willen om ze te pleasen en een vrouw te krijgen. Ze zegt ook dat vrouwen heel graag wél een leuke man willen, maar dat ze dus single over het algemeen gelukkiger zijn dan mannen. Dat wil niet zeggen dat ze altijd single willen blijven, maar dat de drang om te settelen voor minder dan ze zouden willen minder groot is.
Tom Staal komt met zijn eigen relatie op de proppen als 'bewijs' dat het allemaal wel meevalt. Maar het punt is dat hij dus al reeds in een relatie zit waar hij en zijn vrouw blij van worden. Het gaat erom dat veel single vrouwen wel die leuke relatie willen, maar vrezen die bij een heleboel mannen die ze leren kennen/mee daten niet te krijgen.
Ik vind het advies om juist ook weer te werken aan de mannelijke vriendschappen helemaal zo slecht niet. Het is toch jammer dat dit de laatste 30 jaar zoveel minder geworden is.
Ik vind ook dat ze keurig heel netjes bleef, ondanks dat Staal bezig bleef met proberen haar voor lul te zetten en te overschreeuwen.
Maar goed, het zal wel weer niet waar zijn, en mannenhaat zijn. En vrouwen moeten niet zeiken.
Even voor de goede orde: ben geregeld in het buitenland zonder mijn vrouw. Maar dat is niet omdat ik haar wil ontvluchten, maar omdat ik dan iets doe waar mijn vrouw geen zin in heeft. Zoals skiën. Dat doen we ook wel een week of twee samen, maar voor mijn vrouw is dat meer dan voldoende omdat ze mij met geen mogelijkheid kan bijhouden, waardoor samen skiën alleen maar kan op een manier dat ik het saai vind. In de praktijk is het dus dat zij af en toe op de piste te vinden is, we samen ontbijten, lunchen en de avond doorbrengen. En de rest van de tijd zit ze in de wellness. Dus ik ben meestal alleen weg.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 13:27 schreef C64 het volgende:
[..]
We staan er weer lekker op bij het andere geslacht![]()
De meeste mannen hebben volgens mij helemaal geen behoefte aan vrienden want ze willen een familie stichten. Logisch dat een vrouw binnen dat universum centraal staat.
Mijn vrouw is tevens mijn beste vriendin en vice versa. In de spaarzame tijd die er tussen werken en zorgen voor de kinderen overblijft zijn we dolblij dat we dingen samen kunnen doen.
Natuurlijk gaan we ook wel eens wat doen met andere mensen en hebben we contacten naast de relatie maar samen is het fijnst! Ook nul behoefte om zonder de ander op vakantie te gaan. Als je elkaar moet gaan ontvluchten of ander gezelschap leuker is dan je eigen man of vrouw..... dan zegt dat wel iets over je relatie.. denk ik...
Mannen hoeven niet per se onderling te praten en emotionele relaties te hebben. Ze moeten alleen niet aan vrouwen vragen wat ze moeten veranderen om wel gewild te zijn, ze moeten niet gaan pleasen. Dat is namelijk niet vol te houden. Dus misschien kun je dan beter een leuke vriendengroep hebben en samen leuke mannendingen doen en de vrouwen maar vergeten. Gechargeerd, uiteraard.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 14:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Haar advies is heel erg gedacht vanuit haar belevingswereld en totaal niet vanuit de man. Want mannen hebben helemaal geen behoefte om in een kringetje te gaan praten over dat ze eenzaam zijn en graag een vrouw willen. Althans, niet zoals zij zich dat voorstelt. Wat je krijgt bij mannen is dat er iemand is die beweert precies te weten hoe hij iedere dag een andere vrouw kan versieren voor veel geld een cursus gaat aanbieden. Het is een onderdeel van de manosphere.
Sowieso vind ik het idee dat mannen onderling moeten praten over wat ze moeten veranderen grappig, want als ze het zelfs niet begrijpen als hun vriendin het als probleem aankaart...
Ik denk dat je dit fout hebt gehoord oge geinterpreteerd. In een maatschappij die grotendeels monogaam is ingericht, plant 80-90% van de mannen (en vrouwen) zich voort. Juist omdat monogaam, en er werd wel gezorgd voor een partner, daar hoefde ook niet per se liefde voor aanwezig te zijn.quote:Maar het zit natuurlijk wel even wat dieper. Tijdje terug hoorde ik dat in een tijd voordat mensen trouwden en de maatschappij was ingericht op levenslange monogamie slechts de helft van de mannen zich voort konden planten.
Waar haal je vandaan dat het 80% niet lukt om een partner te vinden? Die rekensom kan ik niet terugvinden, of ik begrijp niet helemaal wat je zegt. Dat kan ookquote:Anders gezegd: de helft van de mannen was, om wat voor reden dan ook, toentertijd voor vrouwen niet interessant om seks mee te hebben. Je ziet dat ook in de natuur waar mannetjes vechten om het recht om zich te mogen voortplanten en een groot deel gewoon zich niet voortplant, want vanuit de natuur geweldig is, want de beste genen prevaleren dan.
Terug naar het heden: we hebben langdurig geleefd in een maatschappij waar levenslange monogamie de norm was. Je ging trouwen en pas daarna had je seks. En trouwen was tot de dood.
Deze week hoorde ik nog de conclusie die ik wel mooi vond: het huwelijk was DEI voor mannen.
We zijn op onze retour. Monogamie is nog steeds wel de norm, maar steeds minder (zie ook de hoeveelheid artikelen over open relaties en polyamorie waar ik verder 0 problemen mee heb, maar de aandacht is opvallend) en voor zover er monogamie is, is het seriële monogamie. Al geldt nog steeds dat het aantal seksuele partners over hun hele leven voor de meeste mensen behoorlijk laag is, dus we zitten nog steeds in een ommekeer.
Het gevolg is dus dat we terug gaan keren naar hoe het vroeger was: veel mannen zullen gewoon hun leven lang maagd blijven. Of zich moeten wenden tot de prostitutie.
Overigens, dat is niet alleen een mannenprobleem, want ook voor vrouwen geldt dat ze met het nieuwe evenwicht een probleem hebben. Er zijn namelijk veel vrouwen die ook kinderloos blijven en slechts 20% van de vrouwen die kinderloos blijven, blijven dat omdat ze ofwel een medische reden hebben waarom het niet is gelukt, ofwel daadwerkelijk geen kinderen wilden hebben. Anders gezegd: 80% lukt het dus niet om een partner te vinden waarmee ze kinderen op de wereld kunnen zetten. En dat is net als voor de mannen wiens kinderwens onvervuld blijft vaak een flinke domper.
Maar goed, het is wat het is. Je kan hoog of laag springen, mensen zullen altijd voor zichzelf kiezen als je ze vrij laat.
Hoeveel hiervan is de veiligheidsparadox?quote:Op donderdag 20 augustus 2026 13:56 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben geen fan van Angela de Jong, maar met deze column maakt ze wel een punt.
https://www.ad.nl/binnenl(...)a0dbfa894a&auth_rd=1
Is volgens mij een behoorlijke onzin- of natte-duim-bewering....quote:Op donderdag 20 augustus 2026 14:46 schreef miss_sly het volgende:
Waar haal je vandaan dat het 80% niet lukt om een partner te vinden? Die rekensom kan ik niet terugvinden, of ik begrijp niet helemaal wat je zegt. Dat kan ook
Ik vind het nogal wat dat er telkens maar weer mannen zijn die vrouwen vertellen dat ze zich eigenlijk een beetje aanstellen en dat ze geen of nauwelijks of in ieder geval veel minder gevaar lopen.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 15:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoeveel hiervan is de veiligheidsparadox?
Want aldus de officiële cijfers is Nederland veel veiliger geworden. Een daling die al decennialang bestaat. Ik denk namelijk ook dat veel meer zichtbaar is geworden. Creeps die hun vrouw drogeren en vervolgens verkrachten zullen altijd bestaan hebben.
Natuurlijk is het filmen met een Meta bril wel nieuw (dat is natuurlijk meer gemeengoed geworden vanaf de eerste Nokia met camera).
Hoe dan ook, ik vind het wel weer een beetje op de bekende overdreven toon van haar. Met haar 'vrouwen zijn vogelvrij'.
Ik vind niet dat weten wat een partner belangrijk vind en daarnaar handelen meteen hetzelfde is als pleasen. Kijk, als je jezelf anders voor moet doen dan je bent, dan is dat inderdaad niet vol te houden. Maar als je bijvoorbeeld weet dat jouw vrouw het een probleem vindt dat jij overal aan moet worden herinnerd is het gewoon best verstandig om dingen in een agenda te zetten. Om maar eens wat te noemen.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 14:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mannen hoeven niet per se onderling te praten en emotionele relaties te hebben. Ze moeten alleen niet aan vrouwen vragen wat ze moeten veranderen om wel gewild te zijn, ze moeten niet gaan pleasen. Dat is namelijk niet vol te houden. Dus misschien kun je dan beter een leuke vriendengroep hebben en samen leuke mannendingen doen en de vrouwen maar vergeten. Gechargeerd, uiteraard.
[..]
Ik denk dat je dit fout hebt gehoord oge geinterpreteerd. In een maatschappij die grotendeels monogaam is ingericht, plant 80-90% van de mannen (en vrouwen) zich voort. Juist omdat monogaam, en er werd wel gezorgd voor een partner, daar hoefde ook niet per se liefde voor aanwezig te zijn.
In een periode dat mensen niet trouwens en de maatschappij juist niet ingericht was op levenslange monogamie, maar op polygamie, waren het de mannen met macht die meerdere vrouwen konden hebben die zich (veel meer) voorplantten dan de mannen zonder macht en status. Bij monogamie, voor iedere persoon precies één partner, plant juist het grootste gedeelte zich voort.
[..]
Waar haal je vandaan dat het 80% niet lukt om een partner te vinden? Die rekensom kan ik niet terugvinden, of ik begrijp niet helemaal wat je zegt. Dat kan ook
Nou vertaal je mijn woorden naar iets wat ik niet heb gezegd.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 15:25 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het nogal wat dat er telkens maar weer mannen zijn die vrouwen vertellen dat ze zich eigenlijk een beetje aanstellen en dat ze geen of nauwelijks of in ieder geval veel minder gevaar lopen.
Het is gewoon niet zo. Er zijn nog steeds teveel vrouwen die wel seksueel grensoverschrijdend gedrag meemaken, variërend van nafluiten, tot daterape, of jarenlang seksueel misbruik met geweld.
Maar zolang mannen, zelfs mannen die redelijk ogen zoals jij in veel posts doet, ons blijven vertellen dat het wel meevalt, zal er niks veranderen.
Maar dan praat je over wanneer je een relatie hebt. En natuurlijk doe je in je relatie je best om rekening te houden met elkaar. En als je weet dat je partner iets heel vervelend of juist heel fijn vindt, probeer je daarin te veranderen of tegemoet te komen.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 15:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik vind niet dat weten wat een partner belangrijk vind en daarnaar handelen meteen hetzelfde is als pleasen. Kijk, als je jezelf anders voor moet doen dan je bent, dan is dat inderdaad niet vol te houden. Maar als je bijvoorbeeld weet dat jouw vrouw het een probleem vindt dat jij overal aan moet worden herinnerd is het gewoon best verstandig om dingen in een agenda te zetten. Om maar eens wat te noemen.
Sowieso, iedereen is anders. Zelfs Nederlandse vrouwen zijn niet allemaal precies hetzelfde.Weten hoe de ander is en daar rekening mee houden lijkt mij de enige manier om in harmonie samen te kunnen leven.
Jezelf zijn =/= nergens rekening mee houden.
Lijkt mij dan.
O, ik had je verkeerd gelezen. Maar inderdaad, in een andere tijd hadden de machtigste mannetjes de meeste kans zich voort te planten. Ik denk eigenlijk dat een probleem van nu niet eens per se de mogelijke voortplanting is. Er zijn ook steeds meer mensen die bewust kiezen om geen kinderen te krijgen. Ik denk dat het probleem van nu vooral eenzaamheid is, depressie, door geen of weinig sociaal leven te hebben (denk aan de gamende (jonge) mannen op zolder). Wellicht als dat verandert, dat de kinderwens ook weer meer naar voren komt. Ik ontmoette mijn man toen hij al 34 was. Hij had nooit een relatie gehad, en dus ook nooit over kinderen nagedacht. Dat was immers toch niet aan de orde, en ach, voor hem hoefde het dan ook niet zo nodig.quote:Ten aanzien van het punt over dat 50% zich maar voortplant: dat was VOORDAT we in samenlevingen kwamen waarin monogamie de norm was. Daarmee werd volgens mij ook gedoeld op een periode dat de mens nog in kleine clusters leefden (als ik mij niet vergis was dat een groep van 100-150 man), zeg maar de tijd dat we het stokje van de Neanderthalers overnamen (die in nog kleinere groepen leefden).
Dat stijgende is natuurlijk ook deels vanwege vrouwen die daar bewust voor kiezen.quote:De 80% ziet op 80% van de vrouwen die geen kinderen zal krijgen gedurende haar leven. In Nederland is dat percentage thans 20% en stijgende.
Vogelvrij is wellicht een overdrijving.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 15:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou vertaal je mijn woorden naar iets wat ik niet heb gezegd.
Vogelvrij zijn betekent dat je geen enkele bescherming geniet. Dat is gewoon aantoonbaar onwaar.
En ik vind dat de term onveilig inmiddels ook tot in het bizarre is opgerekt. Ik vind nafluiten niet kunnen en het kan vervelend voelen. Maar onveilig is voor mij echt wat anders.
Het gaat mij dus om dat zij overdrijft.
Dat is iets anders dan zeggen dat het wel meevalt, want dat vind ik niet.
Dat kan ook niet kloppen.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 14:46 schreef miss_sly het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |