En waarom zouden ze salaris moeten krijgen voor het beoefenen van hun hobby, dat krijgen de meeste mannen ook niet. Er hoeft helemaal geen professionele sport te zijn, leuk als je zoveel publiek weet te trekken dat je er wat aan overhoudt maar als dat niet het geval is ook niks aan de hand. Vraag maar aan de Jeu de Boulers en de fierljeppers.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Daar gaat het vooral over een leefbaar salaris en een soort basisomstandigheden, echt niet om net zulke totaal waanzinnige salarissen als de mannen. Wat natuurlijk ook logisch is, net zoals het ook logisch is om mannelijke en vrouwelijke voetbalploegen, handbalploegen en boogschutters bij vergelijkbare resultaten vergelijkbare premies en dergelijken te betalen.
Nee, nooit gedaan ook. Ineens mochten ze bestaande clubshirts aan en "de klassieker" spelen enzo terwijl de NPO er ook flink wat tijd en aandacht van belastinggeld tegenaan gooit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 20:24 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Vrouwen voetbal red zichzelf prima, all things considered.
"all things considered" is doing some serious legwork therequote:Op dinsdag 18 augustus 2026 22:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En waarom zouden ze salaris moeten krijgen voor het beoefenen van hun hobby, dat krijgen de meeste mannen ook niet. Er hoeft helemaal geen professionele sport te zijn, leuk als je zoveel publiek weet te trekken dat je er wat aan overhoudt maar als dat niet het geval is ook niks aan de hand. Vraag maar aan de Jeu de Boulers en de fierljeppers.
[..]
Nee, nooit gedaan ook. Ineens mochten ze bestaande clubshirts aan en "de klassieker" spelen enzo terwijl de NPO er ook flink wat tijd en aandacht van belastinggeld tegenaan gooit.
Bij dat WNBA moeten de gewoon de ring een stuk lager doen dat er ook gedunked kan worden, zal het entertainment gehalte een stuk verhogen. evt ring verkleinen als compensatie omdat de bal ook al een stuk kleiner is. En veld kleiner maar dat zal lastig zijn qua faciliteiten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:45 schreef VEM2012 het volgende:
Het verbaast mij niets. Het niveauverschil is echt enorm groot.
Professioneel vrouwenvoetbal in Europa en WNBA in de VS is niet vanuit nature op komen zetten, maar een vorm van DEI. Het is opgedrongen en zo werkt het natuurlijk niet.
Als morgen iemand beslist dat korfbal een mondiale sport moet worden dan kun je er miljarden tegenaan gaan gooien, maar het zal niets veranderen.
Al moet ik wel zeggen dat het relletje in de WNBA wel grappig is. Met name hoe die Sophie heerlijk liep te narren met haar vingertje.
eens. Maar ja dan moet je accepteren dat vrouwen geen mannen zijn enzo.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 22:28 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Bij dat WNBA moeten de gewoon de ring een stuk lager doen dat er ook gedunked kan worden, zal het entertainment gehalte een stuk verhogen. evt ring verkleinen als compensatie omdat de bal ook al een stuk kleiner is. En veld kleiner maar dat zal lastig zijn qua faciliteiten.
Bij voetbal zal een verkleining van veld en doel ook wel verbetering zijn, maar ja waar ga je dan al die velden maken.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 22:38 schreef Marsenal het volgende:
Er zijn youtubekanalen waar mensen piepschuim scheuren en meer abonnees weten te verzamelen.
Het is niet zo dat het precedent er niet is. Bij grote tennistoernooien spelen mannen 5 sets ipv 3 voor de vrouwen. Bij vrouwengolf is de afslag ook korter dan de heren en dat wordt gecompenseerd door dichter bij de hole af te slaan. Prima kijksport imho.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 22:39 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
eens. Maar ja dan moet je accepteren dat vrouwen geen mannen zijn enzo.
Eens hoor. Maak het zo dat het werkt en hou je waffel over "gelijk"quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 22:44 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Het is niet zo dat het precedent er niet is. Bij grote tennistoernooien spelen mannen 5 sets ipv 3 voor de vrouwen. Bij vrouwengolf is de afslag ook korter dan de heren en dat wordt gecompenseerd door dichter bij de hole af te slaan. Prima kijksport imho.
En waar het niet beperkend werkt vind ik zowel de dames als herenvariant best vermakelijk, zaalvoetbal, handbal e.d.
Zeker als ze maar niet om geld komen bedelen zoals in Amerika :pquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:41 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Wat een drukte. Als je geen zin heb kijk je toch gewoon niet? Niemand die je dwingt. En laat die wijven toch lekker lopen over dat veld als ze er zin in hebben.
Dat ook. Man ze kunnen er geen kut van hou toch op. Maar dat maakt niet uit als mensen er naar kijken. (vrijwillig of vanwege NPO LIONESSES! hype).quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:44 schreef de_boswachter het volgende:
Rennen met je kut!!!!!
Maar ook niet gek toch? Men wil zich graag meten met mannenvoetbal, maar laat deze ‘BESTE PLOEG VAN EUROPA’ spelen tegen een elftal 13 jarige jongetjes en ze gaan er met 12-0 vanaf.
Sorry. Het is mijns inziens niet om aan te gluren. Ik waardeer het als instituut maar daar houd het op. En daar is niks misogynistisch aan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind wel dat veel users zeer denigrerend spreken over vrouwenvoetbal inclusief schuttingtaal. Jammer!
Mee eens, volledig overbodig.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind wel dat veel users zeer denigrerend spreken over vrouwenvoetbal inclusief schuttingtaal. Jammer!
Is het ook niet zoiets van ‘die vrouwen moeten ook zo nodig’?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:58 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Sorry. Het is mijns inziens niet om aan te gluren. Ik waardeer het als instituut maar daar houd het op. En daar is niks misogynistisch aan.
Nee, niet vanuit mij iig. Zeker in Europa denk ik dat het vrouwenvoetbal een aardige klim aan het maken is in support en kijkcijfers.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 00:00 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Is het ook niet zoiets van ‘die vrouwen moeten ook zo nodig’?
Ik heb een keer een wedstrijd gezien. Ik had het wel ‘moeten zij ook zo nodig’ maar afgezien daarvan viel mij op hoe actief de vrouwen waren. Dat vond ik mooi om te zien.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 00:03 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nee, niet vanuit mij iig. Zeker in Europa denk ik dat het vrouwenvoetbal een aardige klim aan het maken is in support en kijkcijfers.
Wat dat betreft ligt het gewoon in lijn met nagenoeg iedere andere sport. Mannenvoetbal is de uitzondering, zeker in Europaquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:58 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Sorry. Het is mijns inziens niet om aan te gluren. Ik waardeer het als instituut maar daar houd het op. En daar is niks misogynistisch aan.
Sterker nog ik ken 2 meiden die er echt goed in waren en die speelden met de jongens mee.
Ik zeg nergens "meiden mogen niet voetballen". Maar als het om een sport gaat die kijkcijfers binnen moet harken ben ik gewoon niet het publiek en mag daar best wat van vinden
Dat kan inderdaad niet, maar het is ook onterecht, immers sommige ploegen bij de mannen kunnen best wel een non in het doel gebruiken, die hebben immers toch nooit wat doorgelaten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:54 schreef Boca_Raton het volgende:
Maar gelukkig zijn ze wel heel erg bewust van het feit dat mannen en vrouwen van elkaar verschillenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 23:54 schreef Boca_Raton het volgende:
ijshockey ook prima te doen alleen zonder bodychecks (willen ze vanaf, eerste full contact league is er inmiddels) en volledige maskers (zouden de mannen ook moeten doen) en het nationale team doet het beter dan de mannenquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 22:44 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Het is niet zo dat het precedent er niet is. Bij grote tennistoernooien spelen mannen 5 sets ipv 3 voor de vrouwen. Bij vrouwengolf is de afslag ook korter dan de heren en dat wordt gecompenseerd door dichter bij de hole af te slaan. Prima kijksport imho.
En waar het niet beperkend werkt vind ik zowel de dames als herenvariant best vermakelijk, zaalvoetbal, handbal e.d.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |