abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 17:35:32 #51
38824 crew  Droopie
pi_221596017
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 17:20 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Gezien het wel weer heel selectieve stukje framing vanuit de Ierse overheid vind ik dat in dit topic niet zo vreemd.
ow hoezo?

Want we willen onze vrouwen en dochters beschermen tegen de moslims en al die verkrachters toch?

Maar Nederlanders die je eigen zus een hoer vinden omdat ze op tinder zit, vinden we prima...(even zwart/ wit aangezet).

Islam is een probleem, nederlandse mannen die vrouwen hun stemrecht willen afnemen (staat letterlijk in R&P) niet, nee dat zijn trollen..

Een van de redenen dat ik het topic opende, in R&P zie ik de laatste tijd best wel wat users (op 1 hand te tellen).. dat als je het woord vrouw door neger verandert, je voor de rechter een boete krijgt voor racisme.

Dat er verschil zit tussen een traditionele vrouw (tradwife?) of vrouwenhaat (misogynie) snap ik, maar ik vind die lijn soms subtiel of lastig.

Bekijk deze YouTube-video

Het probleem bestaat wel. Weet alleen niet of het groot of niet is.

Maar snap oprecht niet, eigenlijk ook wel, waarom er heel hard MOSlIMS ZIJN ERGER!! wordt geroepen in een normale vraag of mysogynie een probleem is in Nederland

Ps. Ik ben ook tegen vrouwen die mannen haten of feministen die meer rechten of vrijheden willen dan mannen. Gewoon allemaal gelijk en normaal doen
Hell To The Liars
  maandag 17 augustus 2026 @ 17:38:47 #52
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_221596033
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 17:35 schreef Droopie het volgende:

[..]
ow hoezo?

Want we willen onze vrouwen en dochters beschermen tegen de moslims en al die verkrachters toch?

Maar Nederlanders die je eigen zus een hoer vinden omdat ze op tinder zit, vinden we prima...(even zwart/ wit aangezet).

Islam is een probleem, nederlandse mannen die vrouwen hun stemrecht willen afnemen (staat letterlijk in R&P) niet, nee dat zijn trollen..

Een van de redenen dat ik het topic opende, in R&P zie ik de laatste tijd best wel wat users (op 1 hand te tellen).. dat als je het woord vrouw door neger verandert, je voor de rechter een boete krijgt voor racisme.

Dat er verschil zit tussen een traditionele vrouw (tradwife?) of vrouwenhaat (misogynie) snap ik, maar ik vind die lijn soms subtiel of lastig.

Maar snap oprecht niet, eigenlijk ook wel, waarom er heel hard MOSlIMS ZIJN ERGER!! wordt geroepen in een normale vraag of mysogynie een probleem is in Nederland
Dat heet een ‘obsessie’.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 17:39:34 #53
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221596036
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 17:35 schreef Droopie het volgende:

[..]
ow hoezo?

Dat laatste hoor je mij niet doen toch?

Maar ik miste ze wel een beetje in het rijtje in de OP als "in de gaten te houden bron van mogelijke misogynie".

[ Bericht 13% gewijzigd door vul_maar_in op 17-08-2026 17:40:04 (leesbaarder zonder) ]
- vmi voor intimi -
pi_221596078
quote:
tegen boodschappen die vrouwen richting traditionele zorgrollen duwen
Ik maak me meer zorgen over het duwen van vrouwen in minder traditionele vrouwenrollen, zoals de dikbetaalde voltijdse banen om van daaruit lekker te gaan bemoederen.

Sowieso gaat het wel ver dat de staat van ieders belastinggeld een sterk ideologische campagne begint.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 17:48:46 #55
38824 crew  Droopie
pi_221596117
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 17:39 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Dat laatste hoor je mij niet doen toch?

Maar ik miste ze wel een beetje in het rijtje in de OP als "in de gaten te houden bron van mogelijke misogynie".
Om eerlijk te zijn, en ik doe FOK! maar even als referentiekader

Dit gaat over online verspreiden van "vrouwenhaat", ik zie geen moslims promoten hier dat vrouwen minderwaardig zijn.

Dat vinden er een hoop wel, daar niet van, maar dat is toch niet het doel van de campagne :)

Of zouden we het wel een goed onderwerp vinden, mits de moslims ook een campagne krijgen?

Nu lijken we de moslims als hoofschuldigen te willen aanwijzen en de rest moeten we maar negeren "want het is altijd de schuld van de witte man en nooit die van hunnie"
Hell To The Liars
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 17:57:24 #56
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221596182
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 17:48 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dit gaat over online verspreiden van "vrouwenhaat", ik zie geen moslims promoten hier dat vrouwen minderwaardig zijn.

Dat vinden er een hoop wel, daar niet van, maar dat is toch niet het doel van de campagne :)

Of zouden we het wel een goed onderwerp vinden, mits de moslims ook een campagne krijgen?

Nu lijken we de moslims als hoofschuldigen te willen aanwijzen en de rest moeten we maar negeren "want het is altijd de schuld van de witte man en nooit die van hunnie"
My bad, was iets te gefocust op het artikel en niet jouw vragen in de OP ;)
- vmi voor intimi -
pi_221596307
quote:

[..]

Het mooie is dat we daar al visueel bewijs van hebben ;)

quote:
Als allochtoon komt het wel een beetje spider-man meme achtig over.

Kan me alleen maar voorstellen hoe andere allochtonen dit zien.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  maandag 17 augustus 2026 @ 18:29:57 #58
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_221596373
quote:

[..]

Je mist het punt een beetje denk ik.

Dat je ze hier op FOK! niet hoort is omdat er nou eenmaal niet zo veel moslims zijn hier en degene die er zitten weten precies hoe en wat ze moeten posten om dat soort dingen bewust vaag te houden/negeren of gewoon te taqqiya-en :P.

En wat je eerder zei, er zitten in R&P een aantal echt totaalidioten als het op vrouwen/daten etc aakomt, maar als je dan ziet hoe die topics ontvangen worden en hoe men over de TS denkt dan heb je deels al je antwoord waarom het nogal selectief overkomt allemaal. Niemand vindt het hier normaal of "moet kunnen".
Niemand ontkent de problemen, bijna niemand (hier op FOK! dus) keurt het goed en voorstanders of evt trollen worden erop gewezen dat ze gewoon niet goed snik zijn. Niemand zegt dat je het maar moet negeren.

Maar dus elke keer, dit topic, we eisen de nacht op etc, die groep vakkundig vermijden terwijl het daar een verplicht onderdeel van hun religie is, valt velen gewoon op.

Je draait de zaken dus om in mijn ogen, niemand "jankt" omdat het altijd maar over witte mannen gaat, men klaagt omdat het NOOIT over die andere groep gaat bij campagnes omdat dat wel eens "stigmatiserend" zou zijn, ofzo :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator maandag 17 augustus 2026 @ 18:37:57 #59
38824 crew  Droopie
pi_221596424
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 18:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Je mist het punt een beetje denk ik.

Dat je ze hier op FOK! niet hoort is omdat er nou eenmaal niet zo veel moslims zijn hier en degene die er zitten weten precies hoe en wat ze moeten posten om dat soort dingen bewust vaag te houden/negeren of gewoon te taqqiya-en :P.

En wat je eerder zei, er zitten in R&P een aantal echt totaalidioten als het op vrouwen/daten etc aakomt, maar als je dan ziet hoe die topics ontvangen worden en hoe men over de TS denkt dan heb je deels al je antwoord waarom het nogal selectief overkomt allemaal. Niemand vindt het hier normaal of "moet kunnen".
Niemand ontkent de problemen, bijna niemand (hier op FOK! dus) keurt het goed en voorstanders of evt trollen worden erop gewezen dat ze gewoon niet goed snik zijn. Niemand zegt dat je het maar moet negeren.

Maar dus elke keer, dit topic, we eisen de nacht op etc, die groep vakkundig vermijden terwijl het daar een verplicht onderdeel van hun religie is, valt velen gewoon op.

Je draait de zaken dus om in mijn ogen, niemand "jankt" omdat het altijd maar over witte mannen gaat, men klaagt omdat het NOOIT over die andere groep gaat bij campagnes omdat dat wel eens "stigmatiserend" zou zijn, ofzo :').
Misschien misten sommige het punt van mij, maar ik vind deze reactie van jou tenminste wel onderbouwd.

Dat is mijn gevoel namelijk ook, in Nederland zeker, het bestaat, alleen op FOK! vallen ze op en zeker door mij omdat ik alles in R&P moet lezen.

In mn algoritme zit het zelden en behalve Donny Roelvink van de week, en dat is dan toevallig ook een moslim, zie ik dat soort achterlijke dingen echt zelden.

Trouwens,
met betrekking de nacht is van ons, dat heeft de oprichtster geen windeieren gelegd

twitter
Hell To The Liars
  maandag 17 augustus 2026 @ 20:04:05 #60
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221597014
Prima campagne. Afhankelijk zijn is ook stom. En mannen met een grote bakkes, hebben hooguit een grote bakkes. Dat dominante geblaf in de marge moet je hard uitlachen.

En dat er veel ouderwetse denkbeelden opmars maken, door bijvoorbeeld immigratie, is geen moment om bij de pakken neer te zitten. Help die mensen hun achterstand inlopen. Informeren en emanciperen is ook praten als Brugman. Stil in een hoekje gaan zitten gaat echt niet werken. Het was nimmer een gewonnen wedstrijd. Er er is altijd wel een nieuwe lading bekrompenen om emancipatie en gelijkwaardigheid bij te brengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Koekoekmakto op 17-08-2026 20:38:03 ]
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')