Vermakelijkheidsbelastingquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 20:20 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
(AMF)
Republiek Amsterdam die weer iets bedacht heeft? Ook AI kent het niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The love you take is equal to the love you make.
Daar staat NL niet tussen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 20:28 schreef SimonB. het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Entertainment_tax
Eerste hit...
Ah, Amsterdams dus. Makes sense. Tnx.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 20:29 schreef Lienekien het volgende:
https://www.amsterdam.nl/belastingen/vermakelijkhedenretributie-(vmr)/
Waarom zou dat nodig zijn?quote:Op zondag 16 augustus 2026 00:45 schreef phpmystyle het volgende:
Slechte zaak als een gemeente zelf belastingen mag verzinnen.
Worden er daadwerkelijk kosten gemaakt die een belasting rechtvaardigen cq de kosten dekken?
retributiebelastingenquote:
Politie bij evenementen bv? Of moet de rest van Nederland daar sponsoren?quote:Op zondag 16 augustus 2026 00:45 schreef phpmystyle het volgende:
Worden er daadwerkelijk kosten gemaakt die een belasting rechtvaardigen cq de kosten dekken?
De politie wordt betaald uit algemene middelen, dat zijn geen separate kosten die aan de gemeente Amsterdam worden gealloceerd of doorbelast.quote:Op zondag 16 augustus 2026 02:03 schreef 111210 het volgende:
[..]
Politie bij evenementen bv? Of moet de rest van Nederland daar sponsoren?
Je hebt ook toeristenbelasting.quote:Op zondag 16 augustus 2026 02:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De politie wordt betaald uit algemene middelen, dat zijn geen separate kosten die aan de gemeente Amsterdam worden gealloceerd of doorbelast.
Toegangskaartjes.quote:Op zondag 16 augustus 2026 07:33 schreef Hyaenidae het volgende:
Mar wat heb je nu precies gekocht dan?
Wat staat daar?quote:
quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 20:20 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
(AMF)
Item: Regular-Doors open 9:00pm 4th releasequote:
In het midden van de quote. Tussen haakjes. Dit soort haakjes: ( )quote:Op zondag 16 augustus 2026 12:56 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Item: Regular-Doors open 9:00pm 4th release
Ik heb nog geen idee waarvoor dit dan is? Zelfs niet als ik erop google
Oh AMF, opgezocht en dat is een indoor dans evenement? Wat kut, blij dat ik er niet heen hoef LOL.quote:Op zondag 16 augustus 2026 13:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In het midden van de quote. Tussen haakjes. Dit soort haakjes: ( )
En veel geld bespaard!quote:Op zondag 16 augustus 2026 13:09 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Oh AMF, opgezocht en dat is een indoor dans evenement? Wat kut, blij dat ik er niet heen hoef LOL.
Boas danquote:Op zondag 16 augustus 2026 02:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De politie wordt betaald uit algemene middelen, dat zijn geen separate kosten die aan de gemeente Amsterdam worden gealloceerd of doorbelast.
Amsterdam heeft wel een rechts college ja.quote:Op zondag 16 augustus 2026 17:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Cultuur en amusement. Linksche hobbies. Moeten van Geert en consorten extra belast worden.
quote:Op zondag 16 augustus 2026 13:09 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Oh AMF, opgezocht en dat is een indoor dans evenement? Wat kut, blij dat ik er niet heen hoef LOL.
Amsterdam heeft de unieke positie om überhaupt (substantieel) zelfstandig belastingen te kunnen heffen, dus ik begrijp het wel.quote:Op zondag 16 augustus 2026 00:45 schreef phpmystyle het volgende:
Beetje appels met peren vergelijken.quote:Op zondag 16 augustus 2026 18:41 schreef Wantie het volgende:
Toch wel het genot van de provincie: ik ga volgende maand naar een optreden.
Even de rekening bekeken: 2,20 servicekosten en geen belasting.
Geen idee, of je nu links een boeking maakt of rechts: de handeling is hetzelfde.quote:Op zondag 16 augustus 2026 19:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Beetje appels met peren vergelijken.
‘Een optreden’ is toch wel wat anders dan een festival.quote:Op zondag 16 augustus 2026 19:45 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geen idee, of je nu links een boeking maakt of rechts: de handeling is hetzelfde.
Dus waarom zo'n groot verschil?
Een boeking is een boeking.quote:Op zondag 16 augustus 2026 19:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
‘Een optreden’ is toch wel wat anders dan een festival.
Die boekingskosten hebben dan weer niks met Amsterdam te maken.quote:Op zondag 16 augustus 2026 19:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Een boeking is een boeking.
Dat het festival duurder is begrijp ik, maar waarom bijna 10x meer boekingskosten?
Klopt, maar vermaakbelasting...quote:Op zondag 16 augustus 2026 19:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die boekingskosten hebben dan weer niks met Amsterdam te maken.
Dat klinkt als een manier voor een grote stad om budget te hebben voor bepaalde zaken. Ja, dat kan. Zo wordt er ook betaald door bezoekers en niet alleen door inwoners.quote:Op zondag 16 augustus 2026 20:03 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar vermaakbelasting...
Dat klinkt als een melkkoe. En niet als een noodzakelijke vergoeding omdat het gaat om een festival.
Maar waarom zit dat niet in mijn kaartje?quote:Op zondag 16 augustus 2026 20:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat klinkt als een manier voor een grote stad om budget te hebben voor bepaalde zaken. Ja, dat kan. Zo wordt er ook betaald door bezoekers en niet alleen door inwoners.
Omdat de gemeente Groningen daar niet voor heeft gekozen.quote:Op zondag 16 augustus 2026 20:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Maar waarom zit dat niet in mijn kaartje?
Dat is in een evenementenlocatie (MartiniPlaza) waar de gemeente structureel 2 ton per jaar aan subsidie in steekt las ik.
Vermakelijkhedenretributiequote:Op zaterdag 15 augustus 2026 20:20 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
(AMF)
De gasten betalen al omdat voor evenementen voor vergunningen betaald wordt, daarnaast worden boa's al reeds betaald uit het gemeentefonds vanuit het Rijk.quote:Op zondag 16 augustus 2026 20:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat klinkt als een manier voor een grote stad om budget te hebben voor bepaalde zaken. Ja, dat kan. Zo wordt er ook betaald door bezoekers en niet alleen door inwoners.
Het gemeentefonds waar alles uit betaald moet worden en waar algemeen van bekend is dat gemeenten daar hun verplichtingen vanuit het rijk niet van kunnen voldoen. Ah, het magische gemeentefonds.quote:Op maandag 17 augustus 2026 10:01 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De gasten betalen al omdat voor evenementen voor vergunningen betaald wordt, daarnaast worden boa's al reeds betaald uit het gemeentefonds vanuit het Rijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |