quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 14:53 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Moest ff zoeken naar dat topic want heb de huidige TS van die reeks op de block, maar goed stukje uit de T.
Helaas ook weer precies de hersenkronkel die ik al vermoedde om dit te rechtvaardigen.
Wonderbaarlijk.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 14:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Blijkbaar moet er ook daar eerst een dode vallen...
Gewoon geen enkele blokkade meer tolereren.
Van niemand.
Doe je dat toch, dan krijg je voor mijn part een knuppel in je nek, of pepperspray of een taser om je bakkes.
quote:Bij de blokkades van de toegangswegen klonk een hoop getoeter van auto’s en diverse automobilisten reden over de stoep en middenberm of tegen het verkeer in om de blokkade te omzeilen. Rond 14.15 uur heeft het grootste deel van de groep zich verplaatst naar de Boslaan, waar ze net voor de tunnelbak worden tegengehouden door de politie. Daar hebben ze diverse spandoeken uitgerold.
Hoe mooi zou het zijn dat op de snelweg rijdende boeren ook eens structureel worden tegengehouden. Of dat zowel de XR-ers en de boeren gewoon niet meer de snelweg opgaan.quote:
Gewoon helemaal niemand op de snelweg die daar niet hoort, wat hun beweegreden ook is.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 15:10 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Hoe mooi zou het zijn dat op de snelweg rijdende boeren ook eens structureel worden tegengehouden. Of dat zowel de XR-ers en de boeren gewoon niet meer de snelweg opgaan.
Dat lukt de politie niet. Vraag me niet wat de politie dan wel kan.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 15:10 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Hoe mooi zou het zijn dat op de snelweg rijdende boeren ook eens structureel worden tegengehouden. Of dat zowel de XR-ers en de boeren gewoon niet meer de snelweg opgaan.
Er zit ook pas 25 jaar ABS op auto'squote:
ABS zit er al wat langer op dan 20 jaar. In de jaren '70 uitgevonden door FIAT, in de jaren '80 zat het al standaard op alle Mercedessen en BMW's, en in de jaren 90 werd het gemeengoed.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 18:46 schreef Filosoofert het volgende:
Er zit ook pas 25 jaar ABS op auto's![]()
(Je gaat dus geen duidelijke remsporen zien)
Zou eerder AEB verwachten bij deze BMW maar waarom die niet ingegrepen zou hebben is dan de vraag.
Verder durf ik mijn rechter bal te verwedden dat de remweg van die (nieuwere) BMW korter is dan die van de (oudere) Opel (2010ish?)
Ok.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 18:46 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Er zit ook pas 25 jaar ABS op auto's![]()
(Je gaat dus geen duidelijke remsporen zien)
Zou eerder AEB verwachten bij deze BMW maar waarom die niet ingegrepen zou hebben is dan de vraag.
Verder durf ik mijn rechter bal te verwedden dat de remweg van die (nieuwere) BMW korter is dan die van de (oudere) Opel (2010ish?)
Ehhhh..... Nee, nee en nee.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 19:48 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
ABS zit er al wat langer op dan 20 jaar. In de jaren '70 uitgevonden door FIAT, in de jaren '80 zat het al standaard op alle Mercedessen en BMW's, en in de jaren 90 werd het gemeengoed.
De remmen van de BMW zullen ongetwijfeld beter zijn, alleen weegt dat Opeltje geen 2500 kilo. En hoe meer massa, hoe langer de remweg...
quote:
quote:The modern ABS system was invented in 1971 by Mario Palazzetti (known as 'Mister ABS') in the Fiat Research Center and has become standard in almost every car. The system was called Antiskid and the patent was sold to Bosch who named it ABS.[12]
Since 1987 ABS has been standard equipment on all Mercedes-Benz automobiles.
https://en.wikipedia.org/wiki/Anti-lock_braking_system
Moderne ABS, akkoord. Maar uit hetzelfde artikel:quote:
Ja, dat klopt, het principe van ABS is al veel langer bekend. Maar we hebben het toch over de huidige vorm en hoe het in auto's wordt toegepast?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 20:24 schreef SimonB. het volgende:
Moderne ABS, akkoord. Maar uit hetzelfde artikel:
"A fully-mechanical system saw limited automobile use in the 1960s in the Ferguson P99 racing car, the Jensen FF, and the experimental all-wheel drive Ford Zodiac, but saw no further use; the system proved expensive and unreliable."
En al veel eerder op vliegtuigen onder andere.
Bij Mercedes dus vanaf 1987, van 1980 tot 1986 dus niet, wat de tekst wel min of meer suggereert. En BMW lees ik helemaal niet terug, maar ik heb het artikel dan ook maar vluchtig gescand.
Das een fabel die vrachtwagenchauffeurs je graag vertellen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 19:48 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
De remmen van de BMW zullen ongetwijfeld beter zijn, alleen weegt dat Opeltje geen 2500 kilo. En hoe meer massa, hoe langer de remweg...
Sorry, ik heb geen vrachtwagenchauffeurs in mijn vrienden- en kennissenkringquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 20:43 schreef Ivo1985 het volgende:
Das een fabel die vrachtwagenchauffeurs je graag vertellen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 20:43 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Das een fabel die vrachtwagenchauffeurs je graag vertellen.
Meer massa = meer wrijvingsweerstand tussen wegdek en band. Als de remmen sterk genoeg zijn, alle wielen geremd zijn en banden van op de verschillende voertuigen van gelijke kwaliteit, speelt het gewicht geen rol.
Bij moderne auto's en vrachtwagens die normaal onderhouden worden zijn de remmen sterk genoeg. Verschillen in remweg komen doordat banden van verschillende voertuigen van verschillende rubber samenstellingen zijn. En daardoor er onderling iets verschil is in de wrijvingscoëfficiënt.
Meer massa = meer wrijvingsweerstand tussen wegdek en band. Als de remmen sterk genoeg zijn, alle wielen geremd zijn en banden van op de verschillende voertuigen van gelijke kwaliteit, speelt het gewicht geen rol.
Bij moderne auto's en vrachtwagens die normaal onderhouden worden zijn de remmen sterk genoeg. Verschillen in remweg komen doordat banden van verschillende voertuigen van verschillende rubber samenstellingen zijn. En daardoor er onderling iets verschil is in de wrijvingscoëfficiënt.
Heb je weer iemand verzonnen om boos op te worden?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 21:24 schreef mcmlxiv het volgende:
Maar waarom mag XR nou niet snelwegen bezetten beste extremistische boeren vrienden? Jullie waren het toch helemaal eens dat de boeren acties op geen enkele manier onderdeel van de oorzaak zijn? Dat de lieve boertjes hun handjes in onschuld kunnen wassen?
Volop XR demonstraties dus! Sluit maar af die snelwegen, het levert geen gevaar op
Sorry, ik heb geen vrachtwagenchauffeurs in mijn vrienden- en kennissenkringquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 21:13 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Das een fabel die vrachtwagenchauffeurs je graag vertellen.
Eind jaren 90 zie ik als 25 jaar, wilde het bewust niet overdrijvenquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 19:48 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
ABS zit er al wat langer op dan 20 jaar. In de jaren '70 uitgevonden door FIAT, in de jaren '80 zat het al standaard op alle Mercedessen en BMW's, en in de jaren 90 werd het gemeengoed.
Terreurboeren, bedankt hoor.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 17:18 schreef maily het volgende:
Het ongeluk gebeurde in de staart van een file die was ontstaan door tractoren die naar het provinciehuis in Den Bosch reden.
Het is nu wachten tot iemand zijn auto dwars door een XR demonstratie rijd omdat de bestuurder genoeg heeft van dit gedoe.quote:Op zondag 16 augustus 2026 07:24 schreef Seeburg54 het volgende:
Heel zwart wit, maar als er geen boerenprotest was geweest, dan zou dit ongeluk vrijwel zeker niet zijn gebeurd.
De overheid is ook zo slap bezig, de snelweg is geen plek voor protest. Handhaaf en geef een duidelijk signaal. XR na waarschuwing van de snelweg knuppelen, en zorg dat de boeren hun trekker oorlogsmateriaal in het vervolg thuis laten bij protesten. Trekkers horen op het land te werken, en hoor je niet in te zetten als protest materiaal.
Al met al heeft alle onvrede in het land de overhand, dat is ook niet zonder reden. De lieden in Den Haag die Nederland door moeilijke tijden zouden moeten loodsen beginnen steeds meer de oorzaak te worden van de moeilijkheden. We worden in Nederland steeds meer de dupe van het falen van de overheid. Vanuit Den Haag een hoop bla bla, maar het vertrouwen in de overheid is door hun eigen toedoen slecht. We moeten maar wennen aan onrust en onvrede, want het einde is nog lang niet in zicht.
Het zou me inderdaad niks verbazen als er een keer iemand dwars door zo'n club XR dwazen heen stuitert.quote:Op zondag 16 augustus 2026 07:36 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Het is nu wachten tot iemand zijn auto dwars door een XR demonstratie rijd omdat de bestuurder genoeg heeft van dit gedoe.
Het verbaast me eerlijk gezegd dat dit niet al lang is gebeurd. En die PVV-er telt niet.quote:Op zondag 16 augustus 2026 07:43 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Het zou me inderdaad niks verbazen als er een keer iemand dwars door zo'n club XR dwazen heen stuitert.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |