abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 12:45:14 #26
511255 camilero
tufkatufka...
pi_221569862
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 10:56 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Je gaat naar een grote stad en zoekt de meest louche goudhandelaar die je kan vinden. Je hangt een verhaaltje op dat je het van je opa hebt geërfd en snel geld wil. Die goudhandelaar stelt niet teveel vragen, biedt 80% van de waarde en smelt het allemaal om.

In etappes, want 9 miljoen zal beetje lastig worden in één keer
louche goudhandelaren bieden doorgaans niet 80% van de waarde :N
Maar goed, je kunt er iig wel flink wat aan overhouden
pi_221569890
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 10:33 schreef Gibson88 het volgende:
Je zou het toch vinden. Heel eerlijk, zou ik het vinden tijdens het renoveren van mijn huis weet ik niet of ik het meld. Denk dat ik me wijslijk stil zal houden.
En als het gebouw niet van mij zou zijn gewoon tussen het bouwafval en zogenaamd afvoeren.
pi_221570004
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 11:13 schreef PurifieR het volgende:

[..]
101munten.nl.
Graag!
pi_221570007
Overigens moet de politie nu ingrijpen daar, omdat er allemaal idioten op het dorp afkomen om nog meer goud te vinden. :')
pi_221570813
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 11:07 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Even gekeken weet niks van goud maar zijn wel grappige muntjes. Waar kun je die het beste (voordeligste) kopen?
Nu de goudprijs weer wat gezakt is mogelijk interessant.
Overgens waar gunstig te kopen maakt niet zoveel uit. De inkoop en verkoop is gebaseerd op de actuele goudprijs. Dat is het voordeel van belegingsmunten of goudbaren zoals bijvoorbeeld de Krugerrand. Gewicht is bijvoorbeeld een ounce goud. Thats it. Wel in-er verkoop kosten maar die vallen mee.

Ik heb nooit online gekocht maar in de jaren 80 nog via de bank.
Nu gaat dat bijvoorbeeld via,een goudwisselkantoor. Loop daar eens binnen en vraag naar info.

https://www.shop-goudwiss(...)PEAAYASAAEgIHx_D_BwE

Ga niet in gouden sierraden. Dit omdat de kans op misbruik groot is mbt gewicht en samenstelling. En nog erger is wanneer een gouden sierraad met edelstenen is bewerkt(gezet) krijg je voor die edelstenen niets terug.

En je moet het zien als een lange termijn aanvulling en middel tegen inflatie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherni op 14-08-2026 14:19:49 ]
pi_221570984
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 14:08 schreef Cherni het volgende:

[..]
Overgens waar gunstig te kopen maakt niet zoveel uit. De inkoop en verkoop is gebaseerd op de actuele goudprijs. Dat is het voordeel van belegingsmunten of goudbaren zoals bijvoorbeeld de Krugerrand. Gewicht is bijvoorbeeld een ounce goud. Thats it. Wel in-er verkoop kosten maar die vallen mee.

Nu gaat dat bijvoorbeeld via,een goudwisselkantoor. Loop daar eens binnen en vraag naar info.

Ga niet in gouden sierraden. Dit omdat de kans op misbruik groot is mbt gewicht en samenstelling. En nog erger is wanneer een gouden sierraad met edelstenen is bewerkt(gezet) krijg je voor die edelstenen niets terug.

Mompelt geen BTW ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221571114
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 14:08 schreef Cherni het volgende:

[..]

Sieraden ben ik ook niet van plan, ik zie het dan puur als belegging in goud met een stukje van mijn geld. En muntjes zijn dan makkelijk te kopen/verkopen en op te bergen. Al ben ik er ook niet heel gerust op als dat in huis ligt, misschien dan ook maar meteen een kluisje huren bij een bank.
pindazakje
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 15:24:10 #33
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221571218
quote:
15s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 11:41 schreef junkiesietze het volgende:
Ik zou een cursusje "smeltles" gaan volgen als ik zoiets vond.
Tinnen gouden soldaatjes van maken. Ik heb nog wat gietmallen van vroeger. :)
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_221574348
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 10:33 schreef Gibson88 het volgende:
Je zou het toch vinden. Heel eerlijk, zou ik het vinden tijdens het renoveren van mijn huis weet ik niet of ik het meld. Denk dat ik me wijslijk stil zal houden.
Dat denk ik ook maar dan bedenk je je. Waar loop je in hemelsnaam met 9 miljoen euro aan goudstaven naar toe?
Bij een supermarkt of bakker kun je er niet mee betalen en van zodra je met 1 goudstaaf naar een bank stapt om hem te cashen wordt gevraagd naar de herkomst. En dan moet je zorgen dat die nergens als 'misdrijf' gemarkeerd staat. Zo ja, dan heb je binnen het uur de politie aan de deur en als die nog eens 50 van die goudstaven vinden ben je wel de Sjaak denk ik.

Dan vind je beter gewoon 9 miljoen cash in een tas ofzo.
Cindy De Vuyst
pi_221574844
Welke debiel maakt hier een melding van _O-

Nou, mooi de staatskas gevuld. :')
pi_221574849
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 00:39 schreef Cockwhale het volgende:
Welke debiel maakt hier een melding van _O-

Nou, mooi de staatskas gevuld. :')

_O-
...hier om je mars te breken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo