louche goudhandelaren bieden doorgaans niet 80% van de waardequote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:56 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Je gaat naar een grote stad en zoekt de meest louche goudhandelaar die je kan vinden. Je hangt een verhaaltje op dat je het van je opa hebt geërfd en snel geld wil. Die goudhandelaar stelt niet teveel vragen, biedt 80% van de waarde en smelt het allemaal om.
In etappes, want 9 miljoen zal beetje lastig worden in één keer
En als het gebouw niet van mij zou zijn gewoon tussen het bouwafval en zogenaamd afvoeren.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:33 schreef Gibson88 het volgende:
Je zou het toch vinden. Heel eerlijk, zou ik het vinden tijdens het renoveren van mijn huis weet ik niet of ik het meld. Denk dat ik me wijslijk stil zal houden.
Overgens waar gunstig te kopen maakt niet zoveel uit. De inkoop en verkoop is gebaseerd op de actuele goudprijs. Dat is het voordeel van belegingsmunten of goudbaren zoals bijvoorbeeld de Krugerrand. Gewicht is bijvoorbeeld een ounce goud. Thats it. Wel in-er verkoop kosten maar die vallen mee.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 11:07 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Even gekeken weet niks van goud maar zijn wel grappige muntjes. Waar kun je die het beste (voordeligste) kopen?
Nu de goudprijs weer wat gezakt is mogelijk interessant.
Mompelt geen BTWquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
Overgens waar gunstig te kopen maakt niet zoveel uit. De inkoop en verkoop is gebaseerd op de actuele goudprijs. Dat is het voordeel van belegingsmunten of goudbaren zoals bijvoorbeeld de Krugerrand. Gewicht is bijvoorbeeld een ounce goud. Thats it. Wel in-er verkoop kosten maar die vallen mee.
Ik heb nooit online gekocht maar in de jaren 80 nog via de bank.
Nu gaat dat bijvoorbeeld via,een goudwisselkantoor. Loop daar eens binnen en vraag naar info.
https://www.shop-goudwiss(...)PEAAYASAAEgIHx_D_BwE
Ga niet in gouden sierraden. Dit omdat de kans op misbruik groot is mbt gewicht en samenstelling. En nog erger is wanneer een gouden sierraad met edelstenen is bewerkt(gezet) krijg je voor die edelstenen niets terug.
En je moet het zien als een lange termijn aanvulling en middel tegen inflatie.
Sieraden ben ik ook niet van plan, ik zie het dan puur als belegging in goud met een stukje van mijn geld. En muntjes zijn dan makkelijk te kopen/verkopen en op te bergen. Al ben ik er ook niet heel gerust op als dat in huis ligt, misschien dan ook maar meteen een kluisje huren bij een bank.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:08 schreef Cherni het volgende:
[..]
Overgens waar gunstig te kopen maakt niet zoveel uit. De inkoop en verkoop is gebaseerd op de actuele goudprijs. Dat is het voordeel van belegingsmunten of goudbaren zoals bijvoorbeeld de Krugerrand. Gewicht is bijvoorbeeld een ounce goud. Thats it. Wel in-er verkoop kosten maar die vallen mee.
Ik heb nooit online gekocht maar in de jaren 80 nog via de bank.
Nu gaat dat bijvoorbeeld via,een goudwisselkantoor. Loop daar eens binnen en vraag naar info.
https://www.shop-goudwiss(...)PEAAYASAAEgIHx_D_BwE
Ga niet in gouden sierraden. Dit omdat de kans op misbruik groot is mbt gewicht en samenstelling. En nog erger is wanneer een gouden sierraad met edelstenen is bewerkt(gezet) krijg je voor die edelstenen niets terug.
En je moet het zien als een lange termijn aanvulling en middel tegen inflatie.
Tinnen gouden soldaatjes van maken. Ik heb nog wat gietmallen van vroeger.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 11:41 schreef junkiesietze het volgende:
Ik zou een cursusje "smeltles" gaan volgen als ik zoiets vond.
Dat denk ik ook maar dan bedenk je je. Waar loop je in hemelsnaam met 9 miljoen euro aan goudstaven naar toe?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 10:33 schreef Gibson88 het volgende:
Je zou het toch vinden. Heel eerlijk, zou ik het vinden tijdens het renoveren van mijn huis weet ik niet of ik het meld. Denk dat ik me wijslijk stil zal houden.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 00:39 schreef Cockwhale het volgende:
Welke debiel maakt hier een melding van![]()
Nou, mooi de staatskas gevuld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |