Dan moet je de programma’s eens lezenquote:Op zondag 16 augustus 2026 14:02 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ik zie geen verschil tussen PRO en D66. Logisch zou zijn ook dáármee te fuseren. Werktitel: De Linkse Kerk.
quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:24 schreef probeer het volgende:
Nee, niet links progressief. Gewoon alleen progressief. Leuke poging tot framing wel hoor.
Links en rechts slaat in Nederland op de economische, horizontale, as; sociaal vs liberaal. Sociaal aan de linkerkant van de as. Liberaal aan de rechterkant van de as.
De verticale sociaal-culturele as heeft geen links en rechts, alleen maar boven (progressief) en onder (conservatief).
quote:D66 (Democraten 66)
Democraten 66 (D66) is een hervormingsgezinde sociaal-liberale partij.
https://www.parlement.com/partij/d66-democraten-66
quote:Democraten 66 (afgekort: D66, tot 1985 D'66) is een Nederlandse politieke partij en heeft een sociaalliberale signatuur. D66 noemt zichzelf progressief, sociaalliberaal en ook wel vrijzinnig.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Democraten_66
quote:D66 is een sociaal-liberale partij. We staan in een traditie van politieke vernieuwers die streven naar een vrije en rechtvaardige samenleving, waarin mensen zoveel mogelijk zelf kunnen beslissen. Over hun eigen leven, maar ook – met elkaar – hoe we samenleven. Daarom kiezen wij voor een land waar we iedereen vrij laten, maar niemand laten vallen.
https://d66.nl/sociaal-liberalisme/
Kijk, dit is dus precies wat ik hierboven bedoelde.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:57 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dan moet je de programma’s eens lezen
Zit wel degelijk een verschil in
Vloeken in de linkse kerk dit
Ik ben links maar zal nooit van mijn leven op D66 stemmen
Economisch is het net de VVD
Inderdaad, het is overigens ook vrij dom idee…quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:30 schreef probeer het volgende:
[..]
Dat hele tweestatusstelsel wat Jetten-1 onlangs doorgevoerd heeft, komt toch echt uit de rechtse koker; van Faber. Daar heeft links niets mee van doen.
Papier is geduldig, ook voor D66. Ze kunnen erop schrijven wat ze willen, maar ik kijk liever naar hun praktijk.quote:
En wat is je punt? Omdat ze het woordje sociaal gebruiken, is het dus een linkse partij? Sociaalliberalisme (of progressiefliberalisme, zelfde) is nog steeds een sub-stroming van het liberalisme.quote:
Mijn partij is het ook nietquote:Op zondag 16 augustus 2026 16:04 schreef Kottnauer het volgende:
Papier is geduldig, ook voor D66. Ze kunnen erop schrijven wat ze willen, maar ik kijk liever naar hun praktijk.
“Daarom kiezen wij voor een land waar we iedereen vrij laten, maar niemand laten vallen.”
Dat geldt echter níét voor de boeren. Die worden door D66 eerst keihard in de kont geneukt en daarna alsnog keihard lachend ten val gebracht.
Met een gigantische zak geld om de pijn te verzachten. Je weet wel de zak geld die de BBB direct weggaf toen ze het mochten gaan bedenken….quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:04 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Dat geldt echter níét voor de boeren. Die worden door D66 eerst keihard in de kont geneukt en daarna alsnog keihard lachend ten val gebracht.
Jij noemde het een 'frame'.quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:06 schreef probeer het volgende:
En wat is je punt? Omdat ze het woordje sociaal gebruiken, is het dus een linkse partij? Sociaalliberalisme (of progressiefliberalisme, zelfde) is nog steeds een sub-stroming van het liberalisme.
Jetten is gewoon een Klaver kloontje. Niets meer en niets minder.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:54 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee hoor.
https://d66.nl/nieuws/is-d66-links-of-rechts/
Dit is hoe D66 zich zelf positioneert.
Daarnaast positioneren rechtse stemmers D66 vooral als links, door te focussen op hun sociaal-culturele beleid en opvattingen (progressief). En positioneren linkse stemmers D66 vooral als rechts, door te focussen op hun economische beleid en opvattingen (neoliberaal).
Echt, als je het in mijn sociale cirkel zou vragen ..
Ze hebben tegengestribbeld en wat dingen van Europa overgenomen, waar ze overigens van hadden verwacht dat het allemaal wat milder zou zijn. Het belangrijkste is dat ze illegaliteit niet strafbaar hebben gemaakt.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:26 schreef probeer het volgende:
[..]
En hoe is Jetten-1 dan precies onzichtbaar mbt migratie? Hebben ze niet laatst er nog wat strengere asielwetgeving ingevoerd?
Nee, het is toch weer voornamelijk een 'hij doet niet wat ik wil, dus hij is onzichtbaar dus hij is slecht'. Tsja.
illegaliteit is strafbaarquote:Op zondag 16 augustus 2026 16:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ze hebben tegengestribbeld en wat dingen van Europa overgenomen, waar ze overigens van hadden verwacht dat het allemaal wat milder zou zijn. Het belangrijkste is dat ze illegaliteit niet strafbaar hebben gemaakt.
Kun je nou echt niet lezenquote:Op zondag 16 augustus 2026 16:43 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Jetten is gewoon een Klaver kloontje. Niets meer en niets minder.
Kun je mooie rookgordijnen opwerpen over economisch beleid. Maar dat is slechts een beperkte component van die partij.
Alle overige pilaren kunnen zo in het PRO partijprogramma.
PRO is sociaaleconomisch radicaal-links en sociaalcultureel radicaal-links.quote:Op zondag 16 augustus 2026 14:02 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ik zie geen verschil tussen PRO en D66. Logisch zou zijn ook dáármee te fuseren. Werktitel: De Linkse Kerk.
Prietpraat.quote:Op zondag 16 augustus 2026 17:41 schreef RotatoR het volgende:
[..]
PRO is sociaaleconomisch radicaal-links en sociaalcultureel radicaal-links.
D66 is sociaaleconomisch rechts en sociaalcultureel radicaal-links.
Nou en?quote:Op zondag 16 augustus 2026 17:12 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Kun je nou echt niet lezen
Dat Econmische is juist het probleem daar zal Pro nooit mee accoord gaan
Pfffquote:Op zondag 16 augustus 2026 17:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nou en?
Genoeg thema's waarbij ze naadloos op elkaar aansluiten.
En ook jij leest niet, er is gewoon een duidelijk verschil, Pro zou nooit de Wia gaan aanpakken met bezuinigen bijvoorbeeldquote:
voedselbossenquote:Op zondag 16 augustus 2026 17:47 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Nou en?
Genoeg thema's waarbij ze naadloos op elkaar aansluiten.
Ja, dat moge zo zijn, maar dat zijn slechts details. Kleine stofjes in een hooiberg van problemen. Over die problemenhooiberg zijn Pro en D’66 het gewoon eens: immigratie onbeperkt, heiligverklaring van stikstofbeleid, zoveel mogelijk geld naar de bodemloze klimaatput.quote:Op zondag 16 augustus 2026 17:51 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
En ook jij leest niet, er is gewoon een duidelijk verschil, Pro zou nooit de Wia gaan aanpakken met bezuinigen bijvoorbeeld
DONDERT NIET ALS HET MAAR WOKE ISquote:
Het is geen detail, een cruciaal punt in de onderhandelingen zelfsquote:Op zondag 16 augustus 2026 17:58 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Ja, dat moge zo zijn, maar dat zijn slechts details. Kleine stofjes in een hooiberg van problemen. Over die problemenhooiberg zijn Pro en D’66 het gewoon eens: immigratie onbeperkt, heiligverklaring van stikstofbeleid, zoveel mogelijk geld naar de bodemloze klimaatput.
Wie leest er nou niet?quote:Op zondag 16 augustus 2026 18:00 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Het is geen detail, een cruciaal punt in de onderhandelingen zelfs
Dramaqueen much?quote:Op zondag 16 augustus 2026 18:04 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Wie leest er nou niet?
Ze zijn het eens over de ondergang van Nederland, maar onderhandelen nog over wie er het eerst aan gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |