Correct.quote:
Die maken ze elk jaar, rond deze periode. Geen enkel kabinet heeft bij aantreden al een begroting. Dat is waar (de aanloop naar) Prinsjesdag voor is. Kom op zeg .. dat is middelbare school kennis.quote:Hij heeft geen begroting.
Er ligt gewoon een regeringsakkoord. Dus ook hier ga je weer flink nat.quote:Er is geen plan.
En dat komt door Jetten-1?quote:Het land staat er onder zijn “leiding” buitengewoon zwak voor.
Zoals?quote:Zelf is hij onzichtbaar als het om belangrijke zaken gaat.
Zoals?quote:Te veel focus op beeldvorming: onzichtbaar als landsleider op de momenten dat het er écht toe doet. De focus ligt te veel op sociale media en 'spinnen'.
Ja ok, dat ben ik met je eens. Maar hoe jij daar als stemmer op een neoliberale partij (want dat zijn ze eigenlijk vrijwel allemaal op rechts) daar moeite mee hebt is me een raadsel.quote:- Sociaaleconomisch beleid: zijn kabinet laat lage- en middeninkomens in de kou laat staan door de aanhoudend hoge kosten voor boodschappen en energie.
Welke crisis?quote:- Gebrek aan crisis-leiderschap: Op grote dossiers en tijdens onrustige periodes geeft Jetten geen krachtige premierstoespraak die het land richting zou kunnen geven.
Al met al een slap lulverhaal zonder ook maar één moment daadwerkelijk concreet te worden.quote:Alles bij elkaar dus een zware onvoldoende.
Woede en frustratie? Dat zou ik hebben als ik van tevoren verwachtingen had van Jetten. Hij heeft precies aan mijn verwachtingen voldaan.quote:Op zondag 16 augustus 2026 09:52 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat Jetten ook doet, in jouw ogen zal hij toch altijd een grote boeman zijn…
Maar erg sterk is je verhaal niet, het lijkt meer om woede en frustratie te gaan dan om feiten.
Wat mij betreft zijn de komende maanden overigens wel zeer belangrijk. Komt het kabinet tot een gedragen meerjarenbegroting en weten ze afspraken te maken met de oppositie?
En worden die nieuwe grootschalige woningbouwlocaties snel aangewezen? Komen er goede plannen voor water, zowel kwalitatief als kwantitatief? Er liggen inderdaad forse opgaven.
Overigens stel ik volgens mij nergens dat het prima is om aan te rommelen? Dat hebben we al te lang gedaan, sinds de val van Rutte IV om niets, is er eigenlijk geen klap uitgevoerd. Die hele machine moet nu weer op gang komen. En dat gebeurt deels ook, het is niet voor niets dat de boeren weer op hun achterste benen staan, die zien de bui al hangen.
Concreet is het grootste probleem de onbeperkte migratie. Die leidt tot ellende op alle beleidsterreinen en zal zonder ingreep het einde van de sociaaldemocratie tot gevolg hebben.quote:Op zondag 16 augustus 2026 14:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Correct.
[..]
Die maken ze elk jaar, rond deze periode. Geen enkel kabinet heeft bij aantreden al een begroting. Dat is waar (de aanloop naar) Prinsjesdag voor is. Kom op zeg .. dat is middelbare school kennis.
[..]
Er ligt gewoon een regeringsakkoord. Dus ook hier ga je weer flink nat.
[..]
En dat komt door Jetten-1?
[..]
Zoals?
[..]
Zoals?
[..]
Ja ok, dat ben ik met je eens. Maar hoe jij daar als stemmer op een neoliberale partij (want dat zijn ze eigenlijk vrijwel allemaal op rechts) daar moeite mee hebt is me een raadsel.
[..]
Welke crisis?
[..]
Al met al een slap lulverhaal zonder ook maar één moment daadwerkelijk concreet te worden.
Ah, de domrechtse 'jetten voert geen volledige migratiestop in, dus is hij de allerslechtste mp!'. Fijn dat je jezelf even verduidelijkt.quote:Op zondag 16 augustus 2026 14:24 schreef Kottnauer het volgende:
[..]
Concreet is het grootste probleem de onbeperkte migratie. Die leidt tot ellende op alle beleidsterreinen en zal zonder ingreep het einde van de sociaaldemocratie tot gevolg hebben.
Wat zegt Jetten hierover? Niets.
De afbraak wordt daarnaast nog versneld door de stikstoffuik en de klimaatwaan.
Gaat Jetten daar iets aan doen? Nee.
Wat doet Jetten dan wel? Filmpjes maken met zijn vriend, dansen op een boot in een gracht, zeggen dat dingen onacceptabel zijn, zwemmen in zee.
Hij heeft wel een punt m.b.t. de totale vernietiging van het sociale stelsel als we zo doorgaan als nu. Dus hoe gaan we dit oplossen?quote:Op zondag 16 augustus 2026 14:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Ah, de domrechtse 'jetten voert geen volledige migratiestop in, dus is hij de allerslechtste mp!'. Fijn dat je jezelf even verduidelijkt.
Houd eens op met Jetten te framen als rechts. Op economisch vlak zou je daar een boom over op kunnen zetten.quote:Op zondag 16 augustus 2026 14:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Ah, de domrechtse 'jetten voert geen volledige migratiestop in, dus is hij de allerslechtste mp!'. Fijn dat je jezelf even verduidelijkt.
Het 'domrechtse' slaat op de frame 'Jetten voert geen volledige migratiestop in dus is hij de allerslechtste mp'.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Houd eens op met Jetten te framen als rechts. Op economisch vlak zou je daar een boom over op kunnen zetten.
Maar op alle andere beleidsterreinen is het een links progressief.
Ja tijdens de verkiezingen maar dat blijken vooral leugens te zijn geweest. Hij heeft meer meermaals beloofd om overlastgevende asielzoekers 'keihard aan te pakken en terug te sturen'. Daar is helemaal niets van terecht gekomen ondanks de constante criminaliteit en overlast.quote:Op zondag 16 augustus 2026 14:08 schreef Kottnauer het volgende:
Ik vraag me af of Rob Jetten ooit wel eens zelfstandig tot een nieuw politiek inzicht is gekomen. Vermoedelijk niet.
Hij zit in een D66-kliekje waarin hem precies wordt verteld wat hij moet doen, wat hij moet vinden, wat hij moet zeggen, en waar hij moet zijn.
Heeft hij dan zelf geen interesses en ideeën? Jawel, die zien we op TikTok en Instagram.
De asielmigratie is dan ook één van de grootste uitdagingen waar we voor staan.quote:Op zondag 16 augustus 2026 14:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Ze liegen toch allemaal. Dat hebben ze wel gemeen.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:16 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Ja tijdens de verkiezingen maar dat blijken vooral leugens te zijn geweest. Hij heeft meer meermaals beloofd om overlastgevende asielzoekers 'keihard aan te pakken en terug te sturen'. Daar is helemaal niets van terecht gekomen ondanks de constante criminaliteit en overlast.
Nee, niet links progressief. Gewoon alleen progressief. Leuke poging tot framing wel hoor.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Houd eens op met Jetten te framen als rechts. Op economisch vlak zou je daar een boom over op kunnen zetten.
Maar op alle andere beleidsterreinen is het een links progressief.
D66 spande deze verkiezingen wel de kroon met geveinsde draai op migratie, dat volgens Jetten 'niet aan rechts overgelaten zou moeten worden'. En dan die stompzinnige vertoning met de Nederlandse vlaggen terwijl ze in de praktijk louter tegen de belangen van de Nederlandse bevolking stemmen.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:21 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ze liegen toch allemaal. Dat hebben ze wel gemeen.
En hoe is Jetten-1 dan precies onzichtbaar mbt migratie? Hebben ze niet laatst er nog wat strengere asielwetgeving ingevoerd?quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:21 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De asielmigratie is dan ook één van de grootste uitdagingen waar we voor staan.
Na inflatie en de woningmarkt is dit gewoon het thema met de meest ontwrichtende maatschappelijke impact en de impact wordt ook groter naarmate het op zijn beloop wordt gelaten. In een Ceuta zelfs het meeste.
Overigens is het geen teken van eigen intelligentie om termen als domrechts te gebruiken.
Klopt. Hele goeie marketing. Iedereen met gezond verstand wist natuurlijk dat het vooral leugens waren en mooie woorden voor de buhne.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:25 schreef RotatoR het volgende:
[..]
D66 spande deze verkiezingen wel de kroon met geveinsde draai op migratie, dat volgens Jetten 'niet aan rechts overgelaten zou moeten worden'. En dan die stompzinnige vertoning met de Nederlandse vlaggen terwijl ze in de praktijk louter tegen de belangen van de Nederlandse bevolking stemmen.
quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:26 schreef probeer het volgende:
[..]
Hebben ze niet laatst er nog wat strengere asielwetgeving ingevoerd?
.
Rare uitspraak van Jetten-1.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:25 schreef RotatoR het volgende:
[..]
D66 spande deze verkiezingen wel de kroon met geveinsde draai op migratie, dat volgens Jetten 'niet aan rechts overgelaten zou moeten worden'. En dan die stompzinnige vertoning met de Nederlandse vlaggen terwijl ze in de praktijk louter tegen de belangen van de Nederlandse bevolking stemmen.
Fijn dat je mijn punt sterkt; dat volgens rechtse kiezers, de invoering van een plan van Faber (PVV) door Jetten-1, zelfs als te links betiteld wordt. Puur en alleen omdat het geen totale migratiestop is.quote:
D66 positioneert zich als centrum linkse partij. Dus dat gezever over assen kan de prullenbak in.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, niet links progressief. Gewoon alleen progressief. Leuke poging tot framing wel hoor.
Links en rechts slaat in Nederland op de economische, horizontale, as; sociaal vs liberaal. Sociaal aan de linkerkant van de as. Liberaal aan de rechterkant van de as.
De verticale sociaal-culturele as heeft geen links en rechts, alleen maar boven (progressief) en onder (conservatief).
Oke Hans.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Fijn dat je mijn punt sterkt; dat volgens rechtse kiezers, de invoering van een plan van Faber (PVV) door Jetten-1, zelfs als te links betiteld wordt. Puur en alleen omdat het geen totale migratiestop is.
Progressie betekend vooruitgang. Progressief is vooruitstrevend.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, niet links progressief. Gewoon alleen progressief.
Nee hoor.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
D66 positioneert zich als centrum linkse partij. Dus dat gezever over assen kan de prullenbak in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |