Sowieso is er verschil tussen religie en geloof, maar goed. Iemand die gelovig is kiest ervoor om er iets mee te doen. Ze zijn er niet mee geboren. Of ze nu joods of moslim zijn, ze doen allemaal elke dag dingen die volgens hun heilige geschriften verboden zijn. Ook dat zijn keuzes.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 13:54 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ervaar religie niet als een "keus", het is voor die persoon een waarheid
Zelf geloof ik in een hogere macht, bid ook regelmatig, maar het is een overweldigend iets. Niet een "nou, nu denk ik dat er een God is, komt me wel uit."
Dat ik geen vlees eet is wel een keus, een principe. Dat ervaar ik echt heel anders dan mijn neiging tot bidden en angst voor God
Dat ik geen rommel uit vlees niet in mijn lijf wil, dat ik geen dieren wil laten lijden, daar heb ik heel bewust een mening over gevormd
Als dat aan eten gerelateerd is inderdaadquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 13:49 schreef Droopie het volgende:
[..]
Of mensen met denkbeelden waar je principieel op tegen bent ook niet uitnodigen.
Gewoon iets met paddo's!quote:Op donderdag 13 augustus 2026 21:14 schreef Shii het volgende:
Ik zal nooit halal vlees halen want ben het niet eens met hoe die dieren geslacht worden, maar denk dat een vegetarische maaltijd ook prima is als ze bij mij komen eten.
vraag is niet of je iemand wel of niet zou uitnodigen, dat is in deze stelling een voldongen feit om de een of andere reden, neem aan dat ze niet bij je komen inbreken om een hapje te eten dus je wil dat ze langs komenquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 06:29 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Ik hou geen rekening met keuzes van mensen. Een allergie of intolerantie kiest iemand niet voor, geloof wel.
Daarom zou ik nooit een moslim uitnodigen om bij mij te komen eten. Vegetariër/vegan idem dito. Andersom verwacht ik van die mensen ook niet dat ze speciaal voor mij een stuk vlees gaan bereiden als ik bij hen zou eten. Ook niet als ze het zelf voorstellen.
Ik zeg gewoon dat het halal is. Probleem opgelost. Volgens moslims ben ik dan degene die gestraft wordt. Kan ik mee leven.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
vraag is niet of je iemand wel of niet zou uitnodigen, dat is in deze stelling een voldongen feit om de een of andere reden, neem aan dat ze niet bij je komen inbreken om een hapje te eten dus je wil dat ze langs komen
dan ben je gewoon asociaal als je geen rekening wilt houden met wat ze willen eten
maat van mij is geen fan van biefstuk, ik wel, als hij langs komt eten we geen biefstuk, de reden waarom is niet echt belangrijk, hij eet het gewoon niet dus ik zet het hem niet voor
gezelligquote:Op zondag 16 augustus 2026 01:04 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon dat het halal is. Probleem opgelost. Volgens moslims ben ik dan degene die gestraft wordt. Kan ik mee leven.
Ja dat is wel een goede manier om vrienden te behouden ja.quote:Op donderdag 13 augustus 2026 22:51 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
Met de islamitische ruimtepapa houd ik geen rekening, mensen eten maar wat de pot schaft. Als ze mazzel hebben is het een gerecht met rund of vegetarisch, maar aangezien de prijzen de spuigaten uitlopen hebben ze meestal gewoon pech. Niet dat ik vaak islamitische mensen over de vloer krijg, maar dit is hoe ik het waarschijnlijk zou aanpakken.
Ik heb een keer meegemaakt dat een moslima een winegum pakte en vroeg of er varken in zat.quote:Op zondag 16 augustus 2026 01:04 schreef EvilSkittle het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon dat het halal is. Probleem opgelost. Volgens moslims ben ik dan degene die gestraft wordt. Kan ik mee leven.
Je leeft nog steedsquote:Op zondag 16 augustus 2026 10:29 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik heb een keer meegemaakt dat een moslima een winegum pakte en vroeg of er varken in zat.
Ik wist toen niet beter en dacht dat het een wel erg onzinnige vraag was en zei dat het me erg sterk leek.
"Okee!" zei ze direct en stopte het gelijk in haar mond. Al kauwend zei ze dat als er wél varken in zou zitten, zij niet gestraft zou worden maar degene die haar valse informatie had gegeven!"Was een vriendin van een buurvrouw van me.
Heuj!quote:
Dat laatstequote:Op zondag 16 augustus 2026 10:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Heuj!
Ja ff van 38 graden zitten genieten in Frankrijk!
Of bedoel je dat ik nog niet door Allah om zeep ben gebracht vanwege dat foutje?
Oh die zal me vast in het hiernamaals gaan spanken dan of zo.quote:
Als mensen dat uit zichzelf doen omdat ze dat willen is er niets mis mee toch?quote:Op zondag 16 augustus 2026 11:08 schreef ToT het volgende:
Overigens hoor je wel meer en meer dat mensen op het werk geen vleeswaren meer op hun brood eten, om rekening te houden met hun islamitische (en vast ook vegetarische) collega's.
Dat vind ik dus weer veel te fucking ver gaan.
Ja het is hun eigen keuze, maar sneu vind ik het wel.quote:Op zondag 16 augustus 2026 11:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als mensen dat uit zichzelf doen omdat ze dat willen is er niets mis mee toch?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |