Bezwaar op een lokaal boetetje van 90 moet je direct aanhanging kunnen maken bij de Europese rechtbank.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 15:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Eigenlijk zou je dergelijke processen gewoon gelijk aanhangig moeten kunnen maken bij de europese rechtbank.
Hou op met doen alsof je met je ChatGPT-jurisprudentiepostjes een kenner bent van de italiaanse wet.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 16:19 schreef freak1 het volgende:
[..]
dude;
er is hier een heel topic met advies gebaseerd op een juridische grondslag.
dan kun je dat wegwimpelen met "simplistisch" maar zowel ik als anderen hebben een oprechte poging gedaan je van advies te voorzien en je rechtspositie duidelijk te maken.
wat bedoel je met "Dergelijke processen" ?
en je kunt niet serieus zijn met dat je het foutief inrijden van een ZTL zone bij het europees hof wil gaan aankaarten.
ter herinnering, dit was je vraag;
[..]
in dit topic is aangetoond dat
-je er niet zomaar achteloos inrijd, er staat een mega groot verboden in te rijden bord
-ik ben nog altijd benieuwd waarom het volgens jou niet een propere manier van bekeuren is? (je begaat overtreding, er staat een flitser, je krijgt bekeuring?)
dan wilde je een wettelijke basis of hier uitspraken over zijn gedaan;
ja.
voorbeelden?
Consiglio di Stato (Raad van State), Sez. V, 9 januari 2024 (nr. 282)
Consiglio di Stato (Raad van State), Sez. V, 6 mei 2015 (nr. 2255)
beide uitspraken bevestigen dat een stuk stad "afgesloten" mag worden dan wel beperkt als daarbij het grotere goed gediend wordt.
"ja maar flitspalen!"
okay;
Cassazione Civile, Sez. II, Sentenza n. 4725 van 25 februari 2011
indien geflitst en niet staande gehouden moet je alsnog lappen. een staandehouding is niet nodig, een flitspaal is voldoende.
Cassazione Civile, Sez. VI (Zesde Kamer), Ordinanza n. 23899 van 10 november 2014
beslissing dat het vastleggen van overtredingen dmv geautomatiseerde systemen volledig rechtsgeldig is en geen grond is om protest tegen aan te tekenen
"ja maar meerdere boetes op 1 dag"
Corte di Cassazione, 16 december 2014 (nr. 26434)
in essentie; elke overtreding in de milieu zone is een losse overtreding en kan niet gezien worden als een continue set van overtreding en daarmee maar 1 overtreding
"ja maar ik ben gehandicapt"
kijk, daar kun je wat mee
Corte di Cassazione, 2022 (nr. 28144)
<slikt belediging in> het recht op doorgang voor minder valide staat boven het feit dat het een ZTL is. een minder valide persoon moet immers dmv zijn invalide voertuig naar plaats der bestemming kunnen komen en mag daarvoor niet "verplicht" dan wel bestraft worden dmv een boete voor een ZTL.
is dit ook te simplistisch voor je?
uiteindelijk heb je de feiten voor je voeten geworpen gekregen, aan u wat daarmee te doen.
Vakbondslidmaatschap. Heeft ook vaak een RBV in hun pakket.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 12:14 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Rechtsbijstand is nu juist een verzekering waarvan ik zeg dat je die moet nemen, niet alleen voor schade, wat denk je van ontslag, reorganisatie op je werk? Je wordt me belazerd door iemand, een conflict met een verkoper, garantie die je niet verleend wordt? Ik ben de afgelopen 25 jaar 3 keer “gereorganiseerd” en mijn advocaat heeft ze (betaald door de verzekeraar) de poten uit hun lijf getrokken. Verzekering van tegenpartij die weigerde te betalen na een aanrijding (hij is hier niet verzekerd) advocaat erop, oh, sorry, ja hij is hier toch verzekerd.
Ik quote TS even:quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 19:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hou op met doen alsof je met je ChatGPT-jurisprudentiepostjes een kenner bent van de italiaanse wet.
Nou, er is voor hem gegoogled.quote:Ik vraag mij eigenlijk af, zijn er al eens uitspraken gepubliceerd of dit rechtmatig is?
lol.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 19:56 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Hou op met doen alsof je met je ChatGPT-jurisprudentiepostjes een kenner bent van de italiaanse wet.
Wel videobellen dan zodat je geheel volgens hun traditie van die agressieve handgebaren kan maken om je punt te maken. Cazzo!quote:Op donderdag 13 augustus 2026 12:18 schreef incel het volgende:
Ik zou ze keihard uitlachen en zeggen kom het maar halen. Nummer blokkeren en niet meer opnemen.
Je bent wat betreft kennis en inhoud een volstrekte non valeur.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 22:28 schreef freak1 het volgende:
[..]
lol.
geen chatgpt.
wel goed zoekwerk.
TS vroeg, wij draaien, maar TS is helemaal niet geinteresseerd in oplossingen, TS is geinteresseerd in principieel zijn en aandacht krijgen.
verder geen idee waarom je de behoefte voelt anderen die wellicht over een dosis verstand beschikken meteen van AI gebruik te betichten.
Ik ben benieuwd naar de voorbeelden waarmee jij op de proppen gaat komen om aan te tonen dat het wel zin heeft om hiermee naar de rechter te stappen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je bent wat betreft kennis en inhoud een volstrekte non valeur.
kut he als je troll topic om zeep gaat.quote:
maargoed, het topic gaat bij mij verder op gelezen, ondanks je pretentieuze instelling in het gehele topic waarbij je op geen enkel moment enige kennis tentoonsteld en enkel loopt te zuigen en te trollen, geloof ik toch dat ik en meerdere anderen je hier van correcte antwoorden hebben voorzien. dat dat je troll topic iets te serieus heeft gemaakt betreur ik dan ook.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Het zou eigenlijk gewoon geüniformeerd moeten zijn qua bebording en de wijze van afsluiting zodat je niet per abuis ineens een dergelijke zone betreedt. Er kunnen best redenen zijn voor autoluwe zones (om welke reden dan ook) maar de manier waarop die informatie wordt aangeboden moet wel gelijk zijn.quote:Op zondag 16 augustus 2026 08:31 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik haat dat online betalen voor allerlei stukjes weg met Exuses als millieuzones, tol whatever.
Eén keet langs de weg kan ik nog waarderen, daar zitten mensen die moeite hebben gedaan.
Maar een camera systeem wat automatisch boetes uitschrijft? Sterf!
Als we veel door Europa reizen pak je er altijd wel ergens een paar, en dat kan zo >¤100 per geval zijn.
De rechtspraak van Italie is natuurlijk niet vrij van controverse. En bovendien zou de EU juist op dit punt een beleid moeten maken, zie wat mijn eerdere post.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 19:54 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Bezwaar op een lokaal boetetje van 90 moet je direct aanhanging kunnen maken bij de Europese rechtbank.
En dan daarna weer klagen dat alles daar zo lang duurt en dat de EU kut is.
Ach Gussie, want ben jij een slachtoffer.quote:Op zondag 16 augustus 2026 11:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De rechtspraak van Italie is natuurlijk niet vrij van controverse. En bovendien zou de EU juist op dit punt een beleid moeten maken, zie wat mijn eerdere post.
Zoals het nu is ingericht heb je vele bestuurders die ongemerkt per abuis in dergelijke zones raken.
Alles Schlampen ausser Muttiquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is goed amigo, veel succes met je windmolens.quote:Op zondag 16 augustus 2026 11:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De rechtspraak van Italie is natuurlijk niet vrij van controverse. En bovendien zou de EU juist op dit punt een beleid moeten maken, zie wat mijn eerdere post.
Zoals het nu is ingericht heb je vele bestuurders die ongemerkt per abuis in dergelijke zones raken.
Bedankt Hans.quote:Op zondag 16 augustus 2026 11:55 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het is goed amigo, veel succes met je windmolens.
Helemaal eens.quote:Op zondag 16 augustus 2026 11:13 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt. Het zou eigenlijk gewoon geüniformeerd moeten zijn qua bebording en de wijze van afsluiting zodat je niet per abuis ineens een dergelijke zone betreedt. Er kunnen best redenen zijn voor autoluwe zones (om welke reden dan ook) maar de manier waarop die informatie wordt aangeboden moet wel gelijk zijn.
Dit is gewoon geldklopperij.
Fuck dit leraren maatschappijleer gedrag.quote:Op zondag 16 augustus 2026 12:14 schreef HSG het volgende:
De hoeveelheid toeristen die niet van te voren uitzoeken waar je allemaal rekening mee moet houden tijdens je vakantie blijft altijd enorm hoog.
Zo’n bord is niet duidelijk?quote:Op zondag 16 augustus 2026 12:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Voor je het weet rij je zo meerdere malen zo'n zone in zonder dat je het doorhebt.
Zou gewoon uniform herkenbaar moeten zijn.
quote:Op zondag 16 augustus 2026 12:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Fuck dit leraren maatschappijleer gedrag.
Alsof je een hele studie gaat doen voordat je reist.
Eea moet gewoon helder aangegeven staan.
Bv in Frankrijk loopt een pilot een stukje autosnelweg in het noorden moet je online tol
Betalen, iets van ¤2,50 maar omdat het een proef is.
Daar staan om de x km duidelijke groene borden met Engelse taal. Dat is prima.
Maar in steden is het soms zo druk qua verkeer, ben je aan het zoeken en mis je een bord voor de zoveelste zone
Als je zo’n apparaatje hebt dat je bij ANWB kunt kopen, gaat ook dit stukje via dat apparaatje en rij je zo door alle tolpoortjes zonder stoppenquote:Op zondag 16 augustus 2026 12:45 schreef ToT het volgende:
Ik reed laatst door een digitale tolpoort in Frankrijk. Moet je binnen 77 uur via je creditcard of Apple Pay betalen als je niet geregistreerd staat.
80 cent...Maar een hoop risico als je ff niet door hebt wat er aan de hand is.
Geen idee wat te doen als je geen credit card of Apple Pay hebt trouwens.
Ja dat is die proef met digitale tol.quote:Op zondag 16 augustus 2026 12:45 schreef ToT het volgende:
Ik reed laatst door een digitale tolpoort in Frankrijk. Moet je binnen 77 uur via je creditcard of Apple Pay betalen als je niet geregistreerd staat.
80 cent...Maar een hoop risico als je ff niet door hebt wat er aan de hand is.
Geen idee wat te doen als je geen credit card of Apple Pay hebt trouwens.
Dat.quote:Op zondag 16 augustus 2026 12:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Voor je het weet rij je zo meerdere malen zo'n zone in zonder dat je het doorhebt.
Zou gewoon uniform herkenbaar moeten zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |