Stonden hier ook op de lijst voor de eerstequote:Op zaterdag 22 augustus 2026 08:04 schreef laziness het volgende:
Woordenboeken in de eerste? Meestal worden die nooit of pas richting eindexamen gebruikt.
Ja, geen idee. De brugklascoordinator stuurde voor de zomervakantie beknopt hoe het werkt met de boeken. Daar stond oa in dat we nog een mail van Van Dijk krijgen met daarin een lijst van wat we zelf moeten/kunnen kopen zoals 'woordenboeken, bosatlas, rekenmachine etc'.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 08:04 schreef laziness het volgende:
Woordenboeken in de eerste? Meestal worden die nooit of pas richting eindexamen gebruikt.
Hier verandert het rooster gelukkig nooit. Lessen beginnen om 08:00uur dus om 06:45 de deur uit.
J gaat dinsdag beginnen en de helft van zijn boeken is nog niet verzonden. Ik neem maar aan dat meer kinderen dat hebben.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 07:57 schreef exode het volgende:
B heeft maar 1 boek om te kaften, de rest zijn werkboeken.
We zouden ook nog een mail krijgen met een lijst wat we zelf moeten kopen zoals woordenboeken, maar niets gehad. En contact opnemen lukt niet want alles en iedereen is nog een week op vakantie blijkbaar.
Ben erg benieuwd wat zijn rooster wordt, we gaan het zien. Het vroege opstaan wordt vooral een nare voor hem. Eerste uur is om 08:20.
Dat zou je toch juist van een vso anders verwachten...quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 22:55 schreef Kyara het volgende:
Tot hoe laat is dat 9e uur wel niet![]()
Oudste heeft ook zijn rooster. Die heeft 3 dagen t/m het 6e uur (tot 15.25 uur) en 2 kortere dagen. Is niet het slechtste rooster wat hij ooit gehad heeft maar ook niet het beste. Wel veel nieuwe leerkrachten. Ook nieuwe vakken, waaronder Economie. Dinsdag boeken ophalen en donderdag starten.
D2 start woensdag. Dinsdag gesprek met de mentor. En dat is dus VSO, met kinderen die extraveel duidelijkheid en structuur nodig hebben. Geen idee wanneer ze haar boeken krijgt. Geen idee wat haar rooster is. Geen idee of er nog iets van introductiedagen zijn de eerste week. Geen idee wanneer ze haar laptop krijgt. D2 is ook van het "als ik me nergens op kan voorbereiden dan steek ik gewoon mijn kop in het zand en doe ik alsof ik nog weken lang vakantie heb"Ik ga hier nogal slecht op.
Mijn dochter kan om 8.15 uit bed stappen en om 8.20 in de les zitten, en doet dat zoals ze zelf zegt ook echt wel eens. Net als veel anderen, overigens. En dan nog wordt er wel geklaagd dat het zo vroeg isquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 10:09 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn zoon fietst geloof ik in 5 minuten naar school maar klaagt steen en been als hij het eerste (8.25) moet beginnen
Oh ja, dat is natuurlijk ook zo. Alleen komt mijn kind niet vanuit het (speciaal) basisonderwijs maar vanaf een reguliere middelbare school, weliswaar een klas 0 maar wel in het complete middelbare school format, dus wij zijn in ons hoofd misschien ook al een paar stappen verder.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 07:53 schreef livelink het volgende:
@:kyara, ik weet dat bij de VSO van mijn zoon roosters nauwelijks een rol speelden. In principe verschilden de dagen niet zo van de basisschool. Ze zaten de hele dag in dezelfde klas op dezelfde tijden als op de basisschool. Dus gewoon elke dag van 08.30 - 14.30 of zo. De docenten waren degenen die wisselden. Hoe het precies zat met boeken weet ik niet meer, maar het kan best zo zijn dat de boeken en werkboeken gewoon in de klas allemaal al aanwezig waren.
Wel fijn natuurlijk als je dat allemaal van tevoren weet, maar het was eigenlijk allemaal erg vergelijkbaar met de overgang naar een nieuw jaar op de basisschool. Misschien dat @:amsel wat meer recentere ervaringen heeft.
Lessen van 60 minuten en ze starten ook pas om 08:30 uur.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 09:30 schreef Nijna het volgende:
[..]
Dat zou je toch juist van een vso anders verwachten...
6e uur tot 15.25u? Hoe lang zijn de lessen dan? Hier is het laatste wat ze kunnen hebben 8e uur en dat is tot 16.00u
Mijn jongste heeft 2 dagen tot 16.00u volgens mij en een stuk of 3 tussenuren, ook wel eens voor een laatste uur. En veel lessen zijn blokuren.
Ze gaan nu in de examenklas met gym ook andere sporten proberen, dat is wel leuk.
Op veel scholen is er in de bovenbouw geen mentoruur meer. De mentor maakt dan individuele afspraken met zijn mentorleerlingen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 22:11 schreef Zana het volgende:
Ik zie net dat er helemaal geen tijd is gereserveerd voor een mentorles in het rooster. Dat is raar, of werkt dat vanaf de vierde klas anders? Misschien is het ook nog niet bekend, want bij gegevens in Magister is het vakje mentor nog leeg.
Trouwens, hoe gaan jullie om met overnachten bij vrienden op puberleeftijd. Vroeger op de basisschool kende ik nog de ouders bij slaapfeestjes, maar nu? Eerst contact opnemen met de ouders, of die er ook vanaf weten wat de jongens van plan zijn?
Ik wil het adres weten en een grof idee van de plannen. Verder laat ik het aan hem zelf over.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 22:11 schreef Zana het volgende:
Ik zie net dat er helemaal geen tijd is gereserveerd voor een mentorles in het rooster. Dat is raar, of werkt dat vanaf de vierde klas anders? Misschien is het ook nog niet bekend, want bij gegevens in Magister is het vakje mentor nog leeg.
Trouwens, hoe gaan jullie om met overnachten bij vrienden op puberleeftijd. Vroeger op de basisschool kende ik nog de ouders bij slaapfeestjes, maar nu? Eerst contact opnemen met de ouders, of die er ook vanaf weten wat de jongens van plan zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |