abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221559847
Eigenlijk loopt dit probleem al jaren maar sinds dit jaar is het velen malen erger geworden, dus hierbij mijn verhaal.

Ik werk in een magazijn en doe mijn werk met veel plezier, alleen vrij vragen is nu onderhand een dingetje waarbij ik de haren uit me kop trek.

De algemene regels zijn als volgt: er mogen er 2 overdag vrij zijn, 1 snachts en we zijn een ploegje van 9 man overdag, 2 man smiddags en 3 man snachts.

ik zit dus in de middagploeg en werk dus 3 uur langer door samen met 1 andere collega maar nu komt het dus: ik mag geen vrij hebben als 4 specifieke personen er van de ochtendploeg niet zijn, ik mag geen vrij hebben als mijn collega smiddags vrij is (die vind ik nog wel begrijpelijk) en ik mag geen vrij hebben als er 1 iemand snachts vrij is.
Wat tevens ook heel vaak gebeurt is dat er snachts mensen uitvallen/ontslag nemen want het is een verschrikkelijke tijd om te werken en dan mag ik ook geen vrij hebben.
Ik heb al sinds dit jaar alleen al 8x een afwijzing gehad voor hetzij een vrije week of een vrije dag.
Dan zijn er ook nog eens 2 maanden per jaar waar ivm drukte niemand vrij mag nemen.
Ziek melden is ook geen optie voor mij want dan heb ik zo een gigantische knoop in me maag dat ik alsnog de hele dag met werk in me hoofd bezig ben.
Mijn vraag is dus weet er iemand of ik wat kan doen juridisch gezien of met bepaalde argumenten kan komen waardoor ik alsnog is een keer een vakantie met me gezin kan inplannen.
Alvast bedankt
pi_221559864
Laat de werkgever het wetboek stukje over vakantie recht lezen jij hebt gewoon recht om je vakantie in te plannen de werkgever moet maar beter zijn best doen om het goed te regelen.
pi_221559894
Lijkt me niet jouw probleem. Dan moeten ze maar meer mensen aannemen.
pi_221559900
Lijkt me een gigantische kutbaan + kutwerkgever.
Waarom ga je niet iets anders doen?
pindazakje
pi_221559913
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 06:42 schreef locke123 het volgende:
Eigenlijk loopt dit probleem al jaren maar sinds dit jaar is het velen malen erger geworden, dus hierbij mijn verhaal.

Ik werk in een magazijn en doe mijn werk met veel plezier, alleen vrij vragen is nu onderhand een dingetje waarbij ik de haren uit me kop trek.

De algemene regels zijn als volgt: er mogen er 2 overdag vrij zijn, 1 snachts en we zijn een ploegje van 9 man overdag, 2 man smiddags en 3 man snachts.

ik zit dus in de middagploeg en werk dus 3 uur langer door samen met 1 andere collega maar nu komt het dus: ik mag geen vrij hebben als 4 specifieke personen er van de ochtendploeg niet zijn, ik mag geen vrij hebben als mijn collega smiddags vrij is (die vind ik nog wel begrijpelijk) en ik mag geen vrij hebben als er 1 iemand snachts vrij is.
Wat tevens ook heel vaak gebeurt is dat er snachts mensen uitvallen/ontslag nemen want het is een verschrikkelijke tijd om te werken en dan mag ik ook geen vrij hebben.
Ik heb al sinds dit jaar alleen al 8x een afwijzing gehad voor hetzij een vrije week of een vrije dag.
Dan zijn er ook nog eens 2 maanden per jaar waar ivm drukte niemand vrij mag nemen.
Ziek melden is ook geen optie voor mij want dan heb ik zo een gigantische knoop in me maag dat ik alsnog de hele dag met werk in me hoofd bezig ben.
Mijn vraag is dus weet er iemand of ik wat kan doen juridisch gezien of met bepaalde argumenten kan komen waardoor ik alsnog is een keer een vakantie met me gezin kan inplannen.
Alvast bedankt
in principe is een werkgever wettelijk verplicht vakantiedagen opnemen goed te keuren, tenzij.. en die tenzij moet een zwaarwegende reden zijn. onderbezetting kan een prima reden zijn, maar het mag niet zo zijn dat ze standaard alles afwijzen omdat ze de zaakjes niet goed voor elkaar hebben. dat afwijzen ivm onderbezetting heeft meer te maken om te voorkomen dat in de bouwvak het hele magazijn dan maar vrij neemt.. dan moet daar in goed overleg een oplossing voor gevonden worden.
maar, voor je meer antwoorden krijgt vben ik benieuwd
-hoeveel vakantie dagen heb je volgens je contract recht op per jaar?
-hoeveel neem je er momenteel op per jaar?

kijk als je er al 4 jaar werkt, je hebt 25 vakantiedagen per jaar en je neemt er standaard 23 op, dan is het een ander verhaal dan dat je er 25 hebt en je kunt er maar 1 opnemen..
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
pi_221559925
Los van het principe dat ze verlof in principe goed horen te keuren is een werkgever verplicht om ervoor te zorgen dat werknemers tenminste twee weken/jaar vrij zijn. Ook als die werknemers dat niet willen.

@locke123 : wordt zo snel mogelijk lid van een vakbond en ga direct met ze in gesprek om dit probleem aan te kaarten.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221560140
Gewoon alsnog ziek melden. Psychische klachten, burnout klachten. Naar huisarts gaan, dan paar maanden op wachtlijst voor psycholoog, dan eindelijk eens je verhaal doen. "Ja ik heb stress want ik mag nooit vrij en ben depressief". Dan gaat psycholoog of arbo of weet ik veel wat met je werkgever praten zorgen dat je werk chiller is en meer naar jouw wensen. Tegen de tijd dat je terug bent heeft hij meer mensen aangenomen en kan je vaker vrij krijgen. In de tussentijd dat je aan het herstellen bent van de psychologische leed dat hij je heeft aangedaan kan je het er lekker van nemen en die 8 vakanties of vrije dagen die je wilde allemaal inhalen.

Opgelost.
pi_221560484
quote:
7s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 07:32 schreef sigme het volgende:
Los van het principe dat ze verlof in principe goed horen te keuren is een werkgever verplicht om ervoor te zorgen dat werknemers tenminste twee weken/jaar vrij zijn. Ook als die werknemers dat niet willen.

@:locke123 : wordt zo snel mogelijk lid van een vakbond en ga direct met ze in gesprek om dit probleem aan te kaarten.
Dit dus en ik zou me overwerkt voelen en op een gegeven moment ook ziekmelden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221560557
@TS Neem direct een rechtsbijstandverzekering voor je werk als je dat nog niet had. Je hebt al goede voor 15 Euro en met zo'n werkgever ga je er zeker meermaals gebruik van kunnen maken.

Vraag vervolgens altijd schriftelijk of digitaal vrij en vraag ook om een uitleg van hun beslissing. Als ze dat niet geven zijn ze al in overtreding.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221560598
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 10:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
@:TS Neem direct een rechtsbijstandverzekering voor je werk als je dat nog niet had. Je hebt al goede voor 15 Euro en met zo'n werkgever ga je er zeker meermaals gebruik van kunnen maken.

Vraag vervolgens altijd schriftelijk of digitaal vrij en vraag ook om een uitleg van hun beslissing. Als ze dat niet geven zijn ze al in overtreding.
-house on fire clausule enzo. dit conflict loopt al dus nu een verzekering afsluiten helpt je niks. weet dat wel vooraf.
-zeer goed punt over het op schrift krijgen.
en dank u meneer Dood,
  donderdag 13 augustus 2026 @ 10:42:01 #11
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_221560633
je baas maakt van zijn probleem jullie probleem, en je accepteerd het nog ook.

Schijnbaar is het team te klein als er zoveel mensen onmisbaar zijn.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_221560668
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 10:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
@:TS Neem direct een rechtsbijstandverzekering voor je werk als je dat nog niet had. Je hebt al goede voor 15 Euro en met zo'n werkgever ga je er zeker meermaals gebruik van kunnen maken.

Vakbond. TS heeft geen verzekering nodig maar iemand die voor ‘m opkomt.

Bovendien zit gewone rechtsbijstand bij vakbondludmaatschap in (bij cnv in elk geval) maar zijn vooral minder commercieel en zullen TS wel willen bijstaan terwijl het probleem nu al bekend is.
En waar rbv graag afkoopt is dat voor arbeidsconflicten helemaal geen goede oplossing, en rechtsgang ook niet. Vakbond kan bemiddelen met wat druk zetten, een rvb is daar helemaal niet voor ingericht.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_221560684
quote:

Je kan niet achteraf een verzekering afsluiten voor een probleem dat je al hebt. :D

Maar sowieso kan je met A.I. zelf gewoon je juridische zaken vandaag de dag oplossen
pi_221560694
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 10:34 schreef freak1 het volgende:

[..]
-house on fire clausule enzo. dit conflict loopt al dus nu een verzekering afsluiten helpt je niks. weet dat wel vooraf.
-zeer goed punt over het op schrift krijgen.
Mijn ervaringen met mijn eigen rechtsbijstandverzekering is dat zij geen grote zaken zullen starten als er al voortekenen uit het verleden zijn geweest. Toen ik mijn verzekering afsloot was er bijvoorbeeld al een keer een gesprek geweest over een transitieovereenkomst met mijn werkgever. Toen ik een half jaar na het afsluiten alsnog wou onderhandelen wou mijn rechtsbijstandverzekering niemand sturen om mij bij dat gesprek bij te staan vanwege de house on fire clausule, maar wel een berekening maken waar ik wettelijk minstens recht op had bij een vaststellingsovereenkomst. Hetzelfde gold bij een andere verzekering voor een standaardbrief voor een aanzegvergoeding.

Het probleem van TS is typisch een probleem waar je met standaardbrieven of een telefoongesprek al veel kan bereiken. Je zal niks gedaan kunnen krijgen over al gedane aanvragen uit het verleden, maar dat is de vraag van TS niet. Een kantonzaak zal dit nooit gaan worden.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_221560699
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 10:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Mijn ervaringen met mijn eigen rechtsbijstandverzekering is dat zij geen grote zaken zullen starten als er al voortekenen uit het verleden zijn geweest. Toen ik mijn verzekering afsloot was er bijvoorbeeld al een keer een gesprek geweest over een transitieovereenkomst met mijn werkgever. Toen ik een half jaar na het afsluiten alsnog wou onderhandelen wou mijn rechtsbijstandverzekering niemand sturen om mij bij dat gesprek bij te staan vanwege de house on fire clausule, maar wel een berekening maken waar ik wettelijk minstens recht op had bij een vaststellingsovereenkomst. Hetzelfde gold bij een andere verzekering voor een standaardbrief voor een aanzegvergoeding.

Het probleem van TS is typisch een probleem waar je met standaardbrieven of een telefoongesprek al veel kan bereiken. Je zal niks gedaan kunnen krijgen over al gedane aanvragen uit het verleden, maar dat is de vraag van TS niet. Een kantonzaak zal dit nooit gaan worden.
eens. het was ook een kanttekening van mijn kant en je hebt uiteraard helemaal gelijk over het op schrift krijgen van die afwijzingen. ik denk dat TS daar al veel mee geholpen is.
en dank u meneer Dood,
  donderdag 13 augustus 2026 @ 10:55:16 #16
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_221560700
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 10:52 schreef incel het volgende:

[..]
Je kan niet achteraf een verzekering afsluiten voor een probleem dat je al hebt. :D
Als je nu opnieuw vrij vraagt, en dat wordt onterecht afgewezen, dan is dat een nieuw probleem.
pi_221560706
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 10:55 schreef Zelva het volgende:

[..]
Als je nu opnieuw vrij vraagt, en dat wordt onterecht afgewezen, dan is dat een nieuw probleem.
Verzekeringsmaatschappijen zijn fucking ratten. Ze zullen dan gewoon zeggen van je had deze baan al en wist dat het een probleem was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')